Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



1. Просування компанії в мережі Internet Складові Internet-маркетингу підприємства

Скачати 80.53 Kb.

1. Просування компанії в мережі Internet Складові Internet-маркетингу підприємства




Скачати 80.53 Kb.
Дата конвертації25.03.2017
Розмір80.53 Kb.

ТЕМА 2. ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
1. Просування компанії в мережі Internet

2. Складові Internet-маркетингу підприємства

3. Маркетингові принципи побудови сторінок в Internet
1. Просування компанії в мережі Internet

Розрізняють два способи просування компанії в мережі Інтернет.

Електро́нна коме́рція (від англ. e-commerce) - це сфера цифрової економіки, що включає всі фінансові та торгові транзакції, які проводяться за допомогою комп'ютерних мереж, та бізнес-процеси, пов'язані з проведенням цих транзакцій.

Інтернет Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій.



Перший спосіб не вимагає жодних виплат власникам пошукових систем і каталогів. Це безкоштовна реєстрація web-сторінки компанії у всіх значущих пошукових системах і каталогах і досягненні там найкращого представлення інформації з неї. Під цим мається на увазі наступне:

1. Web-сторінка повинна бути проіндексована.

2. Пошукові системи відображають на екрані порціями по 10-20 сторінки, що відповідають запитам клієнтів. В першу чергу відображаються самі релевантні сторінки. Задача рекламодавця - добитися того, щоб його сторінки стояли в перших рядах результатів пошуку за ключовими словами, що мають відношення до сторінки.

Пошуко́ва систе́ма (або скорочено пошукови́к) певна база даних - онлайн-служба (апаратно-програмний комплекс з веб-інтерфейсом), що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. У просторіччі під пошуковою системою розуміють веб-сайт, на котрому розміщено інтерфейс (фронт-енд) системи.

Ключове́ сло́во - слово, або сталий вислів природної мови, яке використовують для вираження деякого аспекту змісту документа (або запиту); слово, яке має істотне смислове навантаження. Воно може служити ключем під час пошуку інформації в інтернеті чи на сторінці сайту.

Якщо сторінка потрапить в список під номером, скажімо, 398, то вірогідність того, що до неї дістанеться користувач, дуже низька.

3. Спектр слів і словосполучень, по яких можна знайти сторінку, повинен бути достатньо широким.

4. При видачі результатів пошуку користувачу система виводить заголовок і короткий опис вашої сторінки в певному вигляді. Необхідно добитися того, щоб інформація, що виводиться, виглядала ефектно, давала адекватне уявлення про сторінку і привертала увагу користувача.

Другий спосіб вимагає вкладення певних засобів і купівлі рекламного місця на web-сервері.


  • Використання пошукових систем.

Пошукові системи і каталоги звичайно пропонують рекламодавцям наступні засоби розміщення реклами:

1. Фіксоване розташування на головній сторінці серверу (банер). Розрахунок ведеться, як правило, розміщення - день, тиждень, місяць. Вартість залежить від популярності пошукової системи, її аудиторії, розміру і розташування банера (вгорі або внизу сторінки). Деякі системи пропонують розміщення текстових блоків, вони стоять в півтора-два рази дешевше.

Графічна реклама більш ефектно представляє об'єкт реклами, формує і підтримує імідж. Анімація банера привертає увагу і дозволяє обігравати за допомогою кадрів рекламні сюжети (питання-відповідь, проблема-рішення тощо).

Текстова реклама швидше завантажується, її бачать користувачі з відключеною в браузерах графікою. Часто текстовий блок асоціюється у відвідувачів не з рекламою, а з певними рекомендаціями, що створює йому більший кредит довір'я.

2. Контекстний показ реклами. В цьому випадку рекламодавець "купує" в пошуковій системі певні ключові слова. Рекламне повідомлення з’явиться в браузері користувача лише в тому випадку, якщо він виконує пошук по таким ключовим словам. Така рекламна політика значно звужує аудиторію реклами, шляхом своєї цілеспрямованості.


  • Використання спеціалізованих серверів

Тематичні сервери є вдалим вибором для реклами, призначеної для певного сегменту аудиторії Інтернету. Моторні масла, слід рекламувати на автомобільних сайтах, кухонні комбайни - на сайтах присвячених кулінарії тощо.

Кухо́нний комба́йн (англ. food processor) - багатофункціональний електро-механічний побутовий прилад, призначений для обробки різних продуктів. Кухонний комбайн поєднує в собі ряд універсальних функцій: міксер, тертка, блендер, м'ясорубка, скиборізка, шинкування.

При виборі тематичного серверу слід враховувати наступні чинники:



  • популярність, широта аудиторії, авторитетність, тематика;

  • вид реклами, розмір тексту і банерів;

  • місце розміщення реклами на сторінці;

  • вартість розміщення реклами;

  • можливість оперативних змін;

  • статистика відвідувань, що надається.

Частинним випадком є створення власного тематичного сервера.

  • Використання рекламних мереж

Рекламні мережі володіють цілим рядом переваг, що вигідно відрізняють їх від інших способів розміщення реклами.

Мережі включають в себе сотні і тисячі сайтів, забезпечуючи рекламодавцю максимально широкий обхват;

Вартість розміщення реклами на порядок нижча, ніж при її розміщенні напряму на тематичних сайтах.

Мережі дозволяють оперативно міняти параметри рекламної кампанії (банери, фокусування, інтенсивність показів) і надають докладну статистику про хід рекламної кампанії.



  • Використання електронної пошти

Розсилка рекламних повідомлень електронною поштою напряму досягає до потрібної групи користувачів при розміщенні реклами в тематичних списках розсилки.

Список розсилки (англ. mailing list, англ. mail-list) - сервіс Інтернет, що надає можливість об'єднати певну кількість людей в єдину закриту групу розсилки. Це практично єдиний сервіс, який не має власного протоколу та програми-клієнта і працює винятково через електронну пошту.

Реклама Рекла́ма (лат. reclamare - «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати») - спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.

Електронна пошта Електро́нна по́шта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - популярний сервіс в інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).

Крім списків розсилки можна виділити таки інструменти, як:



  • дискусійні листи і конференції;

  • спам;

  • дошки оголошень.

  • Використання обміну посиланнями

Обмін посиланнями існує практично з моменту появи всесвітньої павутини.

Всесві́тня мережа (англ. World Wide Web, скорочено: WWW; також: всемережжя, веб або тене́та) - найбільше всесвітнє багатомовне сховище інформації в електронному вигляді: десятки мільйонів пов'язаних між собою документів, що розташовані на комп'ютерах, розміщених на всій земній кулі.

Принцип достатньо простий: Ви поміщаєте у себе посилання на дружній сайт (як правило, схожий з тематики) і замість на Ваш ресурс також ставлять посилання.

Текстове посилання з позитивною анотацією часто працює набагато ефективніше, ніж банер. До банера всі вже звикли відноситися як до реклами, тоді як текстове посилання означає, що людина, що розмістила її у себе, дійсно вважає даний ресурс таким, що заслуговує увагу своїх читачів.



  • Використання рейтингу

Участь в рейтингах не тільки дає можливість зрозуміти, наскільки сайт є популярним в порівнянні з іншими, а і чи може він бути стабільним джерелом притоку відвідувачів.

Для рейтингу важливим є розміщення лічильника на сторінці, а також надання адекватної назви сайту в системі рейтингу.



  • Використання партнерських програм

Тісно пов’язане з концепцією віртуальних магазинів.

Партнерська програма (англ. affiliate program) - це форма ділової співпраці між продавцем певного товару чи послуги в мережі Інтернет і партнерами (англ. affiliates), при якому партнери привертають користувачів на сайт продавця, за що отримують винагороду у вигляді відсотка від продажів або фіксованої суми за якусь заздалегідь визначену дію користувача (покупку товару, заповнення форми, відвідування користувачем певних сторінок тощо).

Партнери магазину розміщують на своїх сторінках рекламу та посилання або на магазин, або на конкретні товари в ньому.

Магазин виплачує партнерам відсоток від суми купівлі, виконаної клієнтом при переході по даному посиланню.

Для реалізації партнерської програми необхідно мати:



  • систему стеження за процесом купівлі;

  • систему оплати комісії;

  • стратегію просування програми.


2. Особливості Internet-маркетингу підприємства

Інтернет-маркетинг - це не самостійна область маркетингу, це всього лише одне з можливих джерел розповсюдження інформації разом з газетами, журналами, телебаченням і т.д. Тому інтернет-маркетинг є однією з можливих складових в загальній маркетинговій стратегії фірми.

Тому існує два правила для реалізації стратегії інтернет-маркетингу:

1. Маркетингові задачі, які вирішуються за допомогою Інтернеті, повинні відповідати загальним задачам маркетингової кампанії фірми.

2. В Інтернет повинні вирішуватись тільки ті задачі, що є ефективними з погляду співвідношення витрат і можливого ефекту.

Тактика інтернет-маркетингу полягає в розробці плану дій.

Щонайменше потрібно відповісти на два питання:

1. Де саме в Інтернеті розміщувати свою інформацію?

2. Яку інформацію слід розміщувати?



Оцінка ефективності маркетингу пов’язана з метою.

Якщо метою було привертання уваги до web-сторінки то аналізу повинно підлягати її відвідування.

Якщо метою було підвищення показників прибутковості компанії, то слід розглядати вплив рекламної політики підприємства на його прибуток, та визначати міру впливу Internet в даному процесі.

Визначення осіб що займаються рекламою. Виконувати маркетингову політику підприємства з використанням мережі Internet може як дизайнер сторінки так і професійний маркетолог. Але в будь якому випадку потрібне чітке розуміння як маркетингових аспектів діяльності підприємства так і технічних особливостей використання Internet.


3. Маркетингові принципи побудови сторінок в Internet

При створення сторінки необхідно:

1. Визначити цілі створення сторінки

2. Визначити цільовий сегмент споживачів

3. Розробити зміст сторінки

4. Розробити дизайн сторінки

5. Оцінити ефективність сторінки

Визначення цілей створення сторінки

Цілю, може бути:



  • розповсюдженням інформації про фірму, її продукцію і послуги;

  • продажем товарів і послуг;

  • формуванням сприятливого іміджу фірми або продукції;

  • отриманням від споживачів оперативної інформації про продукцію фірми, її послугах, якість обслуговування тощо.

Визначення цільового сегменту споживачів

Необхідно, щоб сторінку відвідували ті користувачі, які можуть бути потенційними покупцями або безпосередньо цікавитись інформацією, що розміщена на ній.

Перш за все потрібно провести сегментацію потенційних споживачів в мережі Internet і виділити цільовий сегмент. Можливо, що він не співпадатиме з цільовим сегментом, на який фірма орієнтується при продажу своїх товарів звичайним шляхом (без використання Internet), оскільки мережа Internet надає набагато більші можливості, наприклад, в плані географічного обхвату.

Далі потрібно скласти характеристики, які описують цей сегмент.

Опис має бути як традиційним (демографічний, поведінковий, психологічний тощо), так і технічний (швидкодія комп'ютера, швидкість і якість передачі даних по лінії зв'язку тощо).

Передача даних (обмін даними, цифрова передача, цифровий зв'язок) - фізичне перенесення даних цифрового (бітового) потоку у вигляді сигналів від точки до точки або від точки до множини точок засобами електрозв'язку каналом зв'язку; як правило, для подальшої обробки засобами обчислювальної техніки.

Знання характеристик потенційних споживачів дозволить створити якісну сторінку здатну привернути увагу. Саме тому на будь-якому етапі створення сторінки необхідно брати до уваги характеристики цільового сегменту споживачів.



Розробка змісту сторінки

Користувачі найбільше цінують якісну інформацію. Тому якісний зміст сторінки це найбільша перевага, яку може одержати фірма, якщо розмістить на ній потрібну користувачам інформацію.

Інформація, що розміщується, повинна задовольняти наступним критеріям:


  • повинна відповідати цілям створення сторінки;

  • повинна враховувати особливості цільового сегменту споживачів;

  • повинна бути певною мірою унікальною;

  • повинна бути оперативною та актуальною;

  • повинна бути об'єктивною і достовірною;

  • не повинна носити надмірно рекламний, нав'язливий характер.

Розробка дизайну сторінки

При розробці дизайну сторінки перш за все потрібно враховувати особливості сприйняття інформації цільовою аудиторією.

Цільова́ аудито́рія - група людей, на яких розраховано певний товар, продукт, художній твір, послугу тощо. Цільова аудиторія може визначатися як до пропозиції товару чи ідеї, так постфактум за вивченням поточної ситуації.

При цьому оформлення сторінки повинно відповідати її змісту.

Універсального рішення в області розробки дизайну сторінки не існує.

Сторінки одного серверу повинні мати єдиний стиль.

Стиль сторінки включає в себе розробку: кольору сторінки; шрифту сторінки; графічного наповнення сторінки, компоновку інформації на ній.

Єдина колірна гамма сторінки сприяє швидкому і повному сприйняттю змісту.

Загальні рекомендації:

1. Не слід використовувати дуже крупний розмір шрифту

2. Не слід застосовувати такі прийоми, як підкреслення і перекреслювання (схоже на посилання)

3. Не слід заповнювати сторінки надмірною кількістю графічних матеріалів. Зображення, що безперервно рухаються - перенапружують периферичний зір.

4. Потрібно зберігати баланс між текстом, зображеннями і пустим простором.
Оцінка ефективність сторінки

Оцінити ефективність сторінки можна двома способами:



1. Кількісний аналіз за допомогою статистики серверу.

  • кількість звернень до сторінки;

  • добова статистика частоти відвідин сторінки;

  • кількість окремих користувачів, що відвідали сторінку;

  • час, проведений на сторінці;

  • які сторінки, використовувалися для входу і виходу відвідувачів.

2. Якісний аналіз.

Кі́лькісний ана́ліз (англ. quantitative analysis) - розділ аналітичної хімії, в якому визначають кількісний склад речовини - вміст її компонентів за елементарним складом, іонний складом, складом за структурою органічної сполуки (в органічній хімії) та ін.

Я́кісний ана́ліз (рос. качественный анализ, англ. qualitative analysis; нім. qualitative Analyse f) в якому речовини ідентифікують або класифікують на основі їх хімічних або фізичних властивостей, таких, як хімічна реакційна здатність, розчинність, молекулярна вага, точка плавлення, випромінювальні властивості (емісія, абсорбція), мас-спектри, ядерний час напіврозпаду тощо Якісний аналіз - сукупність хім., фіз.-хім. та фіз. методів для визначення та ідентифікації компонентів - хім. елементів, молекул сполук, йонів, радикалів, функційних груп, мінералів тощо, які входять у досліджувану речовину або суміш речовин.



  • опит потенційних споживачів;

  • вивчення відгуків, що надходять від відвідувачів сторінки.





Скачати 80.53 Kb.

  • Перший спосіб
  • Другий спосіб
  • Використання спеціалізованих серверів
  • Використання рекламних мереж
  • Використання обміну посиланнями Обмін посиланнями існує практично з моменту появи всесвітньої павутини
  • Використання партнерських програм
  • 2. Особливості Internet-маркетингу підприємства
  • 3. Маркетингові принципи побудови сторінок в Internet
  • Визначення цілей створення сторінки
  • Визначення цільового сегменту споживачів
  • Розробка змісту сторінки
  • Розробка дизайну сторінки
  • Оцінка ефективність сторінки