Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Апарат верховної ради україни інформаційне управління відділ інформаційно-бібліотечного забезпечення

Апарат верховної ради україни інформаційне управління відділ інформаційно-бібліотечного забезпечення




Сторінка1/5
Дата конвертації11.05.2017
Розмір0.52 Mb.
  1   2   3   4   5



АПАРАТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

ІНФОРМАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ

ВІДДІЛ ІНФОРМАЦІЙНО-БІБЛІОТЕЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ


№ 49

18 липня 2012 року

Огляд регіональної преси

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ 2

«ВСЕ ЗАЛЕЖАТИМЕ ВІД ТОГО, ЧИ БУДЕ ЗНАЙДЕНО КОМПРОМІС ПО МОВНОМУ ПИТАННЮ» 2

Лариса Гембарська, «Звягель», 13.07.2012, Житомирська обл. 2

ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ВИЩИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ 4

«СО ВРЕМЕНЕМ ПОЯВИТСЯ БОЛЬШЕ ВОЗМОЖНОСТЕЙ…» 4

Александра Горгуль, «Луганская правда», 13.07.2012 4

РЕГІОНАЛЬНА ВЛАДА 6

У НАС ДЕЙСТВИТЕЛЬНО ЕСТЬ ЧТО, КОМУ И ОТ ЧЕГО ОХРАНЯТЬ 6

В.Краснопольская, «Крымские известия», 17.07.2012 6

ЖНИВУЄ ФЛАГМАН 8

«Зоря Полтавщини», 13.07.2012 8

ЗАКАРПАТСЬКІ ДЕПУТАТИ «ЗА» «ЯЗИК» 10

«Ріо», 13.07.2012, Закарпатська обл. 10

ЕКОНОМІКА 10

НІЯКОГО ГОЛОДУ НЕ БУДЕ! 10

Василь Піддубняк, «Новий день», 16.07.2012, Херсонська обл. 10

ТОЧКА ЗОРУ 13

ПОТРІБНА РЕАКЦІЯ УКРАЇНОМОВНИХ МЕШКАНЦІВ НАШОЇ КРАЇНИ 13

Олександр Сирцов, «Львівська газета», 16.07.2012 13

СВИСТАТЬ ВСЕХ НАВЕРХ! 15

«Верже», 12.07.2012, Запорожская обл. 15

ПЕРСОНАЛІЇ В ПОЛІТИЦІ 16

АЛЕКСАНДРА КУЖЕЛЬ: «НЕ МЕШАЛО БЫ В СВОЕЙ ХАТЕ ПРИБРАТЬСЯ» 16

А.Романюк, «Южная правда», 14.07.2012, Николаевская обл. 16

РІВЕНЬ І ЯКІСТЬ ЖИТТЯ 19

ЖЕБРАЦТВО – БЕЗВИХІДЬ ЧИ ПРОФЕСІЯ? 19

Олександра Білецька, «Західний кур’єр», 13.07.2012, Івано-Франківська обл. 19

ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я 21

СІМЕЙНА МЕДИЦИНА: РІВНЯННЯ НА ЗАХІД 21

«Вісті Придніпров’я», 16.07.2012, Дніпропетровська обл. 21

ЗБЕРЕЖЕННЯ ДОВКІЛЛЯ 23

МЕРТВУ РИБУ, ЯКУ НЕ ВСТИГЛИ З'ЇСТИ, ПЕРЕРОБЛЯТЬ НА КОРМ 23

Алла Садовник, «Рівне вечірнє», 17.07.2012 23

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ




«ВСЕ ЗАЛЕЖАТИМЕ ВІД ТОГО, ЧИ БУДЕ ЗНАЙДЕНО КОМПРОМІС ПО МОВНОМУ ПИТАННЮ»

Лариса Гембарська, «Звягель», 13.07.2012, Житомирська обл.

Прес-конференція спікера парламенту Володимира Литвина у Житомирі.

Голова Верховної Ради України Володимир Литвин приїхав до Житомира, аби дати прес-конференцію для представників засобів масової інформації щодо останніх парламентських подій, які відбулися у Верховній Раді у передвідпускний період народних обранців.

Литви́н Володи́мир Миха́йлович (нар. 28 квітня 1956, село Слобода-Романівська Новоград-Волинського району Житомирської області) - український політик, голова Адміністрації Президента (1999–2002), голова Верховної Ради України у 2002 - 2006 роках та з 9 грудня 2008 року до 6 грудня 2012, доктор історичних наук, професор, дійсний член Національної академії наук України.
Засоби масової інформації Засоби масової інформації (ЗМІ), мас медіа (Mass media) - преса (газети, журнали, книги), радіо, телебачення, інтернет, кінематограф, звукозаписи та відеозаписи, відеотекст, телетекст, рекламні щити та панелі, домашні відеоцентри, що поєднують телевізійні, телефонні, комп'ютерні та інші лінії зв'язку.

Журналістів насамперед цікавило голосування за мовний закон, і керівник українського парламенту поділився із представниками четвертої влади своїми міркуваннями з цього приводу та наголосив, що головне — думати, як країні жити далі.

— Володимире Михайловичу, лідер фракції Партії регіонів Олександр Єфремов назвав ваше рішення про відставку «емоційним». Чи насправді на той момент ви керувалися самими лише емоціями?

— Звичайно, мене переповнювали емоції, але вони мене переповнювали ввечері і всю ніч. Рішення, яке я ­прийняв, — це той коридор можливостей, які мені залишили, у мене іншого шляху не було. Тим більше, що я, Голова Верховної Ради, абсолютно нічого не знаю про таке рішення.

Голова́ Верхо́вної Ра́ди Украї́ни - одна з найвищих державних посад України. Голова Верховної Ради України здійснює керівництво Верховною Радою України, він обирається народними депутатами, попередньо запропонованим на пленарному засіданні Верховної Ради депутатськими фракціями чи народними депутатами.
Зранку до мене заходили депутати і запитували, чи буде виноситись «мовне питання», а я запевняв, що його не буде, оскільки, згідно з Законом, воно не може розглядатися. Тому моє рішення про відставку було спокійним, зваженим.



— Чи збираєтеся ви подавати в суд на те, що цей закон було прийнято?

— Я не збираюся подавати в суд. Більше того, я б не радив це питання «протягувати» за допомогою судових інстанцій. Бо тоді доведеться засвідчувати процедуру дотримання закону при розгляді цього питання і можуть виникнути неприємні обставини для людей, які організовували цей процес. Тому я вважаю, що у Верховної Ради має вистачити здорового глузду, розуму і відповідальності для того, щоб заспокоїтись, осмислити цю проблему, бо можуть бути погані наслідки для країни при подальшому нагнітанні конфлікту, і просто необхідно підійти зважено до розгляду цього питання.

Здоровий глузд - один з провідних початків людського життя, який розгортається не під дією науки, філософії чи якихось загальних принципів, а під вирішальним впливом здорового глузду. Саме тому він необхідний у гуманітарних і соціальних науках, які досліджують моральне та історичне існування людини.



— На фоні останніх подій очевидно, що на вас чиниться тиск як з боку партії влади, так і з боку опозиції. Наскільки він відчутний? І як розвиватимуться події навколо мовного питання — ваш прогноз.

— Я поки що не відчуваю тиску тому, що з 4 липня припинив читати Інтернет-видання, знаючи, що здоров’я і спокою ці матеріали мені не додадуть. Розумію, що кожен має право на власну точку зору. Я запропонував з цього приводу — що потрібно робити. Найперше, має бути розуміння, що голосування законопроекту — це ще не остаточне рішення. По-друге, потрібно зупинитися у намаганні використати цю ситуацію для підвищення свого передвиборчого іміджу як з одного, так і з іншого боку. Далі, я вважаю, що повинна припинити самоуправство місцева влада. Бо те, що робиться, інакше, як самоуправством назвати не можна. Це намагання зігнати злість на тих, хто під рукою, і знайти ворога. Як правило — знаходять. На превеликий жаль, офіційні державні чинники з цього приводу застарілі. Я розумію, що, оскільки жодного подальшого кроку після голосування не було, то це серйозна можливість для налагодження діалогу, бо перекричати один одного не вдасться. Хоча я повинен сказати, що в мене всередині душа кричить. Чому? Чому мене зрадили і продали люди, яким я вірив? Але це особисте, і виставляти його на загальний огляд я не вважаю за потрібне.

Особливо потрібно сьогодні застерегти від радикальних закликів, які я розглядаю як спробу, або навіть замах, на Конституційний лад. Ще ж нічого не відбулося: факт не легалізований, а заклики — звучать. Це — проба сили, або свідоме провокування влади на відповідні дії. Я думаю, що при такому підході скоро вже перестануть говорити про Закон. Вважаю, що профільний комітет повинен дати свій продукт, чого він не встиг зробити. Якщо сьогодні говорять про те, що цей Законопроект є неприйнятним (і говорять справедливо), то покажіть — який прийнятний. Нема ж чого обговорювати! Повинна бути альтернатива. Особливо — в частині гарантування державного статусу української мови, а також механізму реалізації права тих, хто належить до національних меншин, на застосування своєї мови в культурно-побутовій, національно-культурній та інших сферах.

Правореалізація - це втілення норм права у діяльність суб'єктів права шляхом дотримання заборон, використання суб'єктивних права і виконання юридичних обов'язків.
Націонáльні менш́ини - групи громадян певної держави, які не є представниками титульного етносу, виявляють почуття національного самоусвідомлення та спільності між собою.
Потрібно створити погоджувальну робочу групу з людей, які розуміються на цій темі.

На сьогодні, на превеликий жаль, немає нічого запропонованого. Я вважаю, що це має зробити комітет — узагальнити дві тисячі поправок і сказати, який буде вигляд мати цей закон. Тоді буде тема для дискусії. Я вважаю, що потрібно повернути цю роботу у легітимне русло.



— Як ви розцінюєте вчинок фракції Народної Партії — чому вони проголосували за цей закон?

— Від вчинку фракції у мене рана на серці, яка кричить. Я наступного дня зранку зібрав фракцію і запитував: чому ви мене здали? Потупили очі і пояснення одне — ми голосували за розгляд цього питання і не більше того. Прикро, адже за 10 хвилин до цього мій помічник мав розмову із керівником фракції з іншого приводу і нічого не було сказано про подібне голосування. «Проголосували» навіть ті люди, які не були в залі, а на той момент працювали на округах і спілкувалися з людьми і говорили на цю тему, — в той час натиснули на їх картки. Ми продовжили цю розмову — друга була зустріч, і третя була, ми її завершили. Тому, я вважаю, що в даному випадку потрібно йти не через телебачення, бо хоч ЗМІ і велика сила, але зверніть увагу, як наші люди довірливо ковтають все, що лунає з телеекранів. Ви знаєте, скільки коштує одна секунда реклами на телебаченні — 500 гривень на рейтингових каналах. Одна реклама (30 секунд) і виходить не менше 10 разів на день. Помножте і порахуйте суму. Один бігборд — це місячна пенсія. І всі ці люди, які красуються на бігбордах та екранах телевізорів, красиво розповідають, як вони люблять український народ — за українські гроші.

Українці Украї́нці - східнослов'янський етнос, основне і корінне населення України. Як етнос сформувався на землях сучасної України та частині земель сучасних: Польщі, Білорусі, Молдови, Румунії, Угорщини, Словаччини і Росії.



— Володимире Михайловичу, те, що сталося у парламенті, має політичну і технічну складову: одного не було, другий голосував за третього — і це не вважається порушенням, начебто немає ніякого впливу на депутатів. Чому не можна примусити, щоб кожен приходив на роботу і голосував своєю карткою? А нема тебе, то ти не голосуєш, і ніхто за тебе не голосує.

— У нас є закони — Конституція визначає, що кожен депутат голосує персонально. І коли я намагаюся переконати депутата у тому, що потрібно ходити на роботу, він мені говорить: ти подивися, скільки за твою партію і за тебе особисто проголосувало і за нашу партію, так що ти виконуй своє, а я буду виконувати своє.

Я пішов на антизаконний крок: якщо депутат не зареєструвався, то він не отримує заробітну плату.

Заробітна плата Заробі́тна пла́та, скорочено зарплата (також заробітна платня, зарплатня) - винагорода, обчислена, зазвичай, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Економія відчутна — ці кошти повертаються до бюджету. Від мене вимагали, щоб я це рішення скасував. Я запропонував — прийміть постанову ВР з цього приводу, або зверніться до суду. Це все, що я міг зробити.

— Ви будете ходити на сесії?

— Звісно. Я працюю у Верховній Раді, яка не прийняла мою заяву, і я сприймаю це як той факт, що ВР зайняла мою позицію, депутати зрозуміли, що поспішили і потрібно подумати. Все буде залежати від того, чи буде знайдено компроміс по мовному питанню. Я свою позицію з цього приводу висловив. До речі, я вчора спілкувався в режимі ­онлайн і дуже було багато питань. Особливо запало мені в душу одне речення: «Ви повинні знати, що капітан покидає корабель останнім».



http://www.zvyagel.com.ua/?p=6467#more-6467

  1   2   3   4   5



  • ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
  • Прес-конференція спікера парламенту Володимира Литвина у Житомирі.