Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Безпека повсякденного життя

Безпека повсякденного життя




Дата конвертації27.05.2017
Розмір92.3 Kb.

Предмет

Основи здоров’я



Клас 6

Тема:Безпека повсякденного життя

Аспект СР

Зміст завдання:

(Проблемні питання, завдання)



Проблемні питання:

  • Дайте визначення поняттю «погана компанія».

  • Що означає для вас поняття «ідеал»?

  • Як, де і з ким ви проводите дозвілля?

  • Чи вмієте ви корисно проводити свій вільний час?

  • Чи є на даний момент у вас компанія, у якій ви почуваєтеся комфортно?

  • Що об’єднує підлітків у вашій компанії?

Завдання:

  1. З’єднати визначення емоційних станів людини, написані на картках, із відповідними малюнками.

  2. Роздивіться ситуації на картках. Який емоційний стан людини на цих фотографіях? Як ви вважаєте, які події привели до такого емоційного стану?
    Емо́ції (від фр. emotion - «хвилювання», «збудження») - складний стан організму, що припускає тілесні зміни поширеного характеру - в диханні, пульсі, залозо-виділеннях тощо - і на ментальному рівні, стан збудження чи хвилювання, що позначається сильними почуттями, і зазвичай імпульсом щодо певної форми поведінки.


  3. Перебування у якому емоційному стані дає більше шансів бути «душею компанії»?

  4. Об’єднатися в групи та продемонструвати дружні, недружні та небезпечні компанії за такими ознаками:

  • Заняття, розваги, ідеали.

  • Що пропанують вам?

  • Чого вимагають від вас?

  • Що робить їх такими?

  • Назвіть «плюси» і «мінуси» вашої компанії.

  1. Продовжити речення:

  • Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю себе…

  • Коли я неприязний із кимось, я відчуваю себе…

  • Коли мої друзі піклуються про мене, я відчуваю себе…

  • Коли я виявляю турботу про іншу людину, я відчуваю себе…

Тема СР:Безпечні та небезпечні компанії

Інформація, іллюстрація

Слово «ідеал» грецького походження. Воно означає «взірець», «норма». Ідеалом ми називаємо уявлення про найдосконаліші предмети, явища, якості тощо. А ще ідеал - це найвища мета, якої прагнуть люди. Вам, очевидно, доводилося чути й самим уживати словосполучення «ідеальна дружба», «ідеальний урок», «ідеально виконане завдання», «ідеальний костюм» тощо. У наведених прикладах слово «ідеальний» означає «найкращий», «найдосконаліший». У цьому сенсі поняття «ідеал» близьке до поняття «моральні цінності». Справді, будь-яка з моральних цінностей - і добро, і правда, і любов, і щастя і справедливість - є тим ідеалом, якого ми прагнемо в стосунках з іншими людьми.
Мора́льні ці́нності - моральні зразки, поняття, вимоги, що дають можливість людині оцінювати життя та орієнтувати себе в ньому.
 Важливими в людині є її людські якості – чесність, порядність, щирість, людяність, а не тільки зовнішність. Для деякого прикладом стають їх батьки, і це дуже позитивний аспект сімейних стосунків.


На жаль, підлітки часто приділяють увагу зовнішнім ефектам – оригінальному одягу, макіяжу, «крутому» мобільному телефону, плеєру.
Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.
І компанії теж, на жаль, об’єднуються саме за цим принципом. Якщо ви познайомилися з новими людьми і вони запрошують вас у свою компанію, обов’язково поцікавтесь, чому вас запросили? Кого там більше: хлопців чи дівчат? Які в них інтереси? Чи вживають там алкоголь? Чи палять там? Якщо ви вирішили піти, то обов’язково повідомте батьків про те, куди, із ким ви йдете, де вас можна буде знайти. Можливо, ця компанія виявиться небезпечною.



Коментарі

Поради учням «Умій сказати «Ні!»»

  1. Відмовся і подякуй: «Ні, дякую, не хочу (не буду, не піду)».

  2. Відмовся і поясни причину: «Ні, мені категорично забороняють це робити ( кудись ходити, там гуляти, це слухати, на це дивитись)».

  3. Відмовся і іди швидко геть: «Не можу. Мені треба йти у справах. Я дуже поспішаю. На мене чекають».

  4. Пожартуй: «Якщо я зважуся на це, батьки позбавлять мене солодощів».

  5. Звернись за підтримкою до інших: «Не робитиму це і вам не раджу це робити».

  6. Відмовся і запропонуй альтернативу: «Не думаю, що це добре

( вчасно, доцільно, безпечно). Давайте спробуємо…».

  1. Відклади своє рішення: «Я запитаю у батьків».

  2. Перетворися на папугу – не лінуйся відмовлятися знову і знову.

  3. Відмовся і одразу переведи розмову на інше: «Не буду. А ви чули про…».

  4. Замислись над тим, чи потрібні тобі такі приятелі? Скажи самому собі: «Ні, це мене не влаштовує, таке спілкування мені не потрібне. Я заслуговую на краще!»


До завдання № 1. Емоції: розлючений, задоволений, зніяковілий,мрійливий,засмучений, ображений, спокійний, здивований, замислений, радісний, захоплений, наляканий.
До завдання № 5. Очікувані відповіді учнів

  1. … самотнім, ображеним.

  2. … засмученим.

  3. … задоволеним, радісним.

  4. … задоволеним, радісним.




























Автор: Бойко Анджела Артурівна, Жовтоводська СЗШ № 10 з профільними класами



Предмет

Основи здоров’я



Клас 5

Тема:Поняття про безпечне середовище. Основні небезпеки навколишнього середовища: природні, техногенні, соціальні.

Аспект СР

Зміст завдання:

(Проблемні питання, завдання)



Проблема

Чи можна передбачити небезпеку, чи вона завжди приходить

зненацька?

Завдання:

1. Як ті чи інші “досягнення” людства позитивно і негативно впливають на здоров’я:



  • Створення двигунів внутрішнього згоряння

  • Застосування добрив і отрутохімікатів

  • Виробництво пластикових пляшок і упаковок

  • Добування нафти та використання нафтопродуктів

2.
Пластикова пляшка - пластиковий контейнер для утримування, захисту та транспортування рідин. Пластикові пляшки дають велику зручність в їх виробництві, експлуатації на лініях розливу, транспортуванні в них готового продукту, оскільки їхня вага до десяти разів менше, ніж скляних пляшок, вони не б'ються.
Навести щонайменше два докази на захист таких тверджень:

  • “Я люблю своє планету, тому що вона особлива.”

  • “Мене турбує доля всього живого на Землі.”

  • “Найголовніший обов’язок людства – зберегти Землю придатною для життя.”

3. Назвати небезпеки, що існують навколо вас удома, у школі й надворі. Запропонувати правила, як їх уникнути.

4.Розглянути малюнки і дати відповідь на питання: Чим небезпечні зображені на них прилади?

5. Упорядкувати послідовно порушення загальноприйнятих норм поведінки людини в міру зростання небезпеки для людей навколо : обмова, бійка, гучна сварка, наклеп, крадіжка, хуліганство, військовий напад, терористичний акт, пограбування, шахрайство.

6. Назвати правила обережного поводження з природою.



Тема СР:Вплив середовища на здоров’я.

Інформація, іллюстрація

Безпечне середовище означає нормальні умови людини і природного середовища від впливу шкідливих чинників.
Норма́льні умо́ви (скорочено н. у.) - значення тиску й температури, для яких заведено приводити результати фізичних і хімічних експериментів з метою спрощення порівняння між ними. IUPAC визначає нормальний тиск у 100,0 кПа і температуру 0 °C (273,15 К).
Довкілля, або бюрократично навко́лишнє приро́дне середо́вище - всі живі та неживі об'єкти, що природно існують на Землі або в деякій її частині (наприклад, навколишнє середовище країни). Сукупність абіотичних та біотичних факторів, природних та змінених у результаті діяльності людини, які впливають на живий світ планети.


Довкілля є безпечним, якщо воно не загрожує життю людини й не погіршує стан її здоров’я.

Довкілля: природне, техногенне, соціальне. Природне: жива природа (царство тварин, рослин, гриби, бактерії), нежива природа(атмосфера, гідросфера, літосфера, світло, кліматичні фактори). Техногенне: виробнича діяльність людини.
Діяльність - це процес взаємодії людини з довкіллям, завдяки чому вона досягає свідомо поставленої мети, яка виникла внаслідок появи потреби.
Соціалне: взаємодія людини у суспільстві.


Безпечне навколишнє середовище задовольняє необхідні для життя людини потреби:

- біологічні потреби – світло, тепло, чисте повітря, здорова їжа, чиста питна вода, житло, одяг;

- соціальні потреби – зручні будинки з побутовою технікою, транспорт, модний одяг, спілкування, відпочинок і розваги.

Джерела природних небезпек

Особливості клімату:

- холод;

- спека;

- сніг;

- град .

Живі організми:

- дикі тварини;

- отруйні рослини;
Побутова техніка - техніка, що використовується в побуті. Призначається для полегшення домашніх робіт, для створення комфорту в повсякденному житті людини. Класифікується за значимістю (необхідна, бажана, можна обійтися), за розміром (мала побутова техніка і велика побутова техніка), цільовим призначенням тощо.
Отруйні рослини - рослини, в яких містяться токсини та/або хімічні речовини, які являють собою серйозний ризик виникнення хвороби, травми або смерті у людей чи тварин. Отруйні речовини (рослинні токсини, отрути рослин) можуть міститися у всій рослині загалом, або в різних її частинах – у надземних: листках, квітках, плодах, насінинах, корі, та підземних: кореневищах, коріннях, цибулинах, бульбах.


- отруйні тварини.
Веном (лат. venin) - це загальний термін, що стосується будь-якого токсина, який використовують комахи для самозахисту або здобування їжі. На відміну від отрути, що попадає в тракт, дія веному зазвичай спрямовується безпосередньо на лімфатичну систему для швидшої дії.


Природні явища (стихійні лиха):

- землетруси;

- виверження вулканів;

- повені.

Техногенні небезпеки:

- електронний струм;

- підвищений рівень радіації;

- запилення і шуми;

- пожежі і вибухи;

- забруднення довкілля відходами виробництва;
Ви́верження вулка́на (ерупція - від англ. Vulcanian eruption) - активна діяльність вулкана, небезпечна для будь-яких форм життя.
Забруднення довкілля - процес зміни складу і властивостей однієї або декількох сфер Землі внаслідок діяльності людини. Приводить до погіршення якості атмосфери, гідросфери, літосфери та біосфери. Допустима міра забруднення довкілля в різних країнах регламентується відповідними стандартами, нормативами, законами.


транспортні аварії.

Джерелом небезпеки можуть бути відносини із державою, суспільством і між собою. Громадяни, які порушують закон, можуть загрожувати здоров’ю й навіть життю інших.

Соціальні небезпеки:

- хуліганство і розбій;

- бандитизм;

- тероризм;

- паління, алкоголізм, наркоманія;

- напад;

- пограбування;

- шахрайство.

Організації в Україні та світі, які захищають довкілля:

- Міжнародна комісія з охорони довкілля і розвитку

- Глобальний фонд навколишнього середовища

- Всесвітня метеорологічна організація

- Міжнародна організація Грінпіс

- Дитяча екологічна організація «Екологічний нагляд»

- Національний екологічний центр України

- Робоча група неурядових екологічних організацій з питань зміни клімату



Коментарі

До завдання №1.
Екологічна організація - це організація, яка спрямована захищати, аналізувати та контролювати стан навколишнього середовища проти впливу неправильного використання або деградації людських сил.
Змі́на клі́мату - суттєва та тривала зміна у статистичному розподілі погодних умов протягом тривалих проміжків часу: від десятиліть до мільйонів років. Це може бути зміна в середніх погодних умовах, або у розподілі погоди навколо середніх умов (наприклад, часті або рідкі екстремальні погодні явища).
Міжнародні міжурядові організації (англ. International Intergovernmental Organization (IIGO's)), найчастіше асоціюються із терміном Міжнародні організації - об'єднання трьох або більше незалежних держав, їхніх урядів, інших міжурядових організацій, спрямоване на вирішення певних спільних питань чи організації проектів.
Всесвітня метеорологічна організація (ВМО) - спеціалізована міжурядова установа ООН у сфері метеорології, заснована в 1950 році. З 1951 року ВМО є компетентним органом ООН з питань спостереження за станом атмосфери Землі та її взаємодії з океанами.
Національний екологічний центр України (НЕЦУ) - одна з перших екологічних громадських неприбуткових організацій національного рівня, зареєстрованих у незалежній Україні.
Об’єднати учнів в групи для обговорення.

Передбачувані відповіді учнів.



  1. Вирішення проблеми швидкого пересування, але це призвело до підвищення травматизму на дорогах, токсичними автомобільними вихлопами забруднюється довкілля.

  2. Підвищили врожайність, знешкоджуємо паразитів, гризунів, але це шкодить здоров’ю людини, викликає захворювання.

  3. Вирішення проблеми пакування, зручність у користуванні, але ці упаковки не переробляються, вони токсичні, забруднюється оточуюче середовище.

  4. Розвиток енергетики й транспорту, але порушується природна рівновага шкідливими викидами в повітря та воду забруднюється оточуюче середовище.


До завдання № 5. Поставити порядковий номер та пояснити свій вибір.
А́томний но́мер (протонне число,зарядове число, порядковий номер, Z) - властивість атома (нукліда, атомного ядра), яка вказує на загальну кількість протонів, що містяться в його ядрі, отже одночасно вказує на його заряд в одиницях елементарного заряду, а також на порядкове місце хімічного елемента в періодичній системі хімічних елементів.


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
































До завдання № 6. Працює увесь клас. Вчитель записує на дошці.

Передбачувані відповіді учнів

Правила обережного поводження з природою:



  • Споживати багатства Землі раціонально.

  • Відновлювати багатства Землі.

  • Не ставити себе над іншими живими істотами і поводитись так, щоб вони не зникали.











Автор: Бойко Анджела Артурівна, Жовтоводська СЗШ № 10 з профільними класами



Предмет

Основи здоров’я



Клас 5

Тема: Умови виникнення пожежі.

Аспект СР

Зміст завдання:

(Проблемні питання, завдання)



Проблема: Що необхідно, щоб почалось горіння? Де може відбутися горіння? Коли це може трапитись?


Тема СР: Обережно, небезпека – вогонь!

Інформація, іллюстрація

Вогонь - наш надійний помічник. В цьому нескладно переконатися, якщо уявити своє життя без нього. Але ж в той час вогонь може бути дуже небезпечним! Особливо, коли виходить з під контролю людини і стає причиною пожежі.


Коментарі




Автор



  • Предмет
  • Міжнародна організація