Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



До законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом

Скачати 175.21 Kb.

До законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом




Скачати 175.21 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації18.05.2017
Розмір175.21 Kb.
ТипПояснювальна записка
  1   2

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА


до законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»

1. Обґрунтування необхідності прийняття закону

20 травня 2015 року Європейський парламент та Рада Європейського Союзу ухвалили Директиву 2015/849 «Про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму».

Рада Європейського Союзу Рада Європейського Союзу (англ. The Council of the European Union), як зазначено в Маастрихтському договорі, - третя з семи інституцій Європейського Союзу. Вона є частиною двопалатного законодавчого органу ЄС, яку представляють керівники держав-членів ЄС; другою частиною законодавчого органу є Європейський парламент.

У зв’язку з цим, з метою досягнення відповідності правової системи України у сфері протидії відмиванню доходів та фінансуванню тероризму і розповсюдження зброї масового знищення з урахуванням критеріїв, що висуваються Європейським Союзом (ЄС) до держав, які мають намір вступити, національне законодавство потребує змін.

Збро́я ма́сового ура́ження (також збро́я ма́сового зни́щення) - зброя, призначена для нанесення масових втрат або руйнувань на великій площі. У міжнародній англомовній ЗМІ-лексиці також часто як абревіатура ABC-зброя (англ. ABC weapons, від atomic, biological or chemical weapons)
Правова система України - це цілісна, структурно впорядкована за допомогою джерел права та інших юридичних засобів стійка взаємодія суб'єктів національного права, що забезпечує досягнення належного правопорядку як необхідної умови функціонування та розвитку українського суспільства.

Крім того, діюча структура звітності між суб'єктами первинного фінансового моніторингу (далі – СПФМ) та Держфінмоніторингом відповідно до законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, є занадто обтяжливою для СПФМ та неефективною для Держфінмоніторингу.

У зв’язку із зазначеним, на виконання Стратегії реформування системи звітності у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (розпорядження КМУ від 23.08.2016 № 608-р), доручення Першого віце-прем'єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Кубіва С. І. від 07.12.2016 № 34075/6/1-16 та пункту 36е Меморандуму про співпрацю між Україною та МВФ, а також з метою імплементації норм четвертої Директиви (ЄС) 2015/849 Міністерством фінансів України підготовлено законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – проект Закону).

Міністерство фінансів України Міністе́рство фіна́нсів Украї́ни (Мінфін України) - головний орган у системі центральних органів виконавчої влади України з фінансових питань. Місією Міністерства є формування оптимальної державної політики у сфері надходжень до бюджету та забезпечення виконання його видатків.


2. Мета і шляхи її досягнення

Проект Закону спрямований на удосконалення та уточнення окремих норм законодавства з питань запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, а також узгодження та покращання положень законодавчих актів, що змінюються, забезпечення реалізації положень нових міжнародних стандартів у сфері протидії відмиванню коштів та боротьби з фінансуванням тероризму.

Проектом Закону пропонується комплексно удосконалити національне законодавство у сфері фінансового моніторингу:

-   значно зменшується кількість ознак фінансових операцій, про які СПФМ (банки, страховики, кредитні спілки, ломбарди, біржі, платіжні організації, та інші фінансові установи) зобов’язані були обов’язково повідомляти Держфінмоніторинг, а саме будуть повідомляти про фінансові операції більше 250 тис. грн. (зараз 150 тис. грн.) та пов’язані з готівкою, переказом коштів за кордон, публічними діячами та клієнтами з держав, що не виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність в антилегалізаційній сфері;

-   розширюється коло СПФМ, які будуть повідомляти Держфінмоніторинг про підозрілі фіноперації - суб’єктами господарювання, які надають податкові консультації та організаторами азартних ігор в Інтернеті (після закінчення мораторію на їх проведення);

-   для спрощення визначення кола публічних діячів, на базі поданих декларацій до НАЗК, створюється Єдиний державний реєстр національних публічних діячів та їх близьких осіб;

Державний реєстр, Єдиний державний реєстр - автоматизована система обліку інформації про осіб, майно, документи, яка створюється та ведеться державою з метою реалізації своїх функцій.

-   вдосконалюється процедура визначення бенефіціарних власників компаній та законодавчі аспекти, які впливають на якість розслідування злочинів з легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом;

-   разом з поступовим переходом на ризик-орієнтований підхід при поданні інформації про підозрілі фіноперації суб’єктами первинного фінмоніторингу вводяться адекватні заходи впливу за порушення антилегалізаційного законодавства: від письмового застереження і штрафних санкцій у розмірі не більше 10 відсотків доходу до анулювання ліцензії.



3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють:

Конституція України;

Кримінальний кодекс України;

Кодекс України про адміністративні правопорушення;

Кодекс адміністративного судочинства України;



  1   2


Скачати 175.21 Kb.

  • 1. Обґрунтування необхідності прийняття закону
  • Міністерством фінансів України
  • 2. Мета і шляхи її досягнення
  • Єдиний державний реєстр
  • 3. Правові аспекти