Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Додаток 1 до рішення обласної ради від 02. 12. 2016 р. №115-7/viі звіт про виконання програми соціально-економічного

Додаток 1 до рішення обласної ради від 02. 12. 2016 р. №115-7/viі звіт про виконання програми соціально-економічного




Сторінка1/9
Дата конвертації31.03.2017
Розмір0.98 Mb.
ТипДодаток
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Додаток 1

до рішення обласної ради

від 02.12.2016 р.

115-7/VIІ



ЗВІТ

про виконання програми соціально-економічного

та культурного розвитку області на 2016 рік
Згідно з рішенням обласної ради від 19 лютого 2016 року № 14-2/VІІ „Про програму соціально-економічного та культурного розвитку області на 2016 рік” робота структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад, обласних організацій та установ протягом 2016 року спрямовувалася на забезпечення досягнення показників програми економічного і соціального розвитку області з урахуванням пріоритетів, визначених Стратегією розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 26 вересня 2014 року № 561-27/VІ.
Соціальне забезпечення (соціальний захист) - система суспільно-економічних заходів, спрямованих на матеріальне забезпечення населення від соціальних ризиків (хвороба, інвалідність, старість, втрата годувальника, безробіття, нещасний випадок на виробництві тощо).

В окремих галузях і сферах діяльності затверджено заходи з реалізації в області основних напрямів урядової політики в економічній та соціальній сферах на 2016 рік, у тому числі:

виконання обласного та місцевих бюджетів, забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, зокрема на утримання об’єктів соціально-культурної сфери, здійснення заходів з реконструкції, модернізації, будівництва та капітального ремонту мереж зрошувальних систем, будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах, автомобільних доріг, упровадження заходів щодо соціально-економічного розвитку, придбання шкільних автобусів для загальноосвітніх навчальних закладів сільської місцевості, розроблення проектів землеустрою для учасників бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, та членам сімей загиблих учасників бойових дій, створення навчально-виховних комплексів, оздоровлення та відпочинку дітей, видання, придбання та зберігання підручників і посібників, поповнення бібліотечних фондів шкільних бібліотек (розпорядження голови облдержадміністрації від 26 січня 2016 року № Р-30/0/3-16, від 26 січня 2016 року № Р-31/0/3-16, від 26 січня 2016 року № Р-32/0/3-16,
від 09 лютого 2016 року № Р-44/0/3-16, від 22 лютого 2016 року
№ Р-70/0/3-16, від 24 лютого 2016 року № Р-74/0/3-16, від 05 квітня
2016 року № Р-144/0/3-16, від 04 травня 2016 року № Р-207/0/3-16,
від 08 червня 2016 року № Р-332/0/3-16, від 09 червня 2016 року
№ Р-336/0/3-16, від 09 червня 2016 року № Р-337/0/3-16, від 30 червня

2016 року № Р-351/0/3-16, від 18 липня 2016 року № Р-424/0/3-16, від


25 липня 2016 року № Р-526/0/3-16, від 10 серпня 2016 року
№ Р-573/0/3-16, від 19 серпня 2016 року № Р-594/0/3-16, від 19 серпня
2016 року № Р-595/0/3-16, від 19 серпня 2016 року № Р-596/0/3-16, від 25 серпня 2016 року № Р-603/0/3-16, від 29 серпня 2016 року № Р-611/0/3-16,
від 05 вересня 2016 року № Р-617/0/3-16, від 12 вересня 2016 року
№ Р-646/0/3-16);

затвердження висновків щодо відповідності проектів рішень про добровільне об’єднання територіальних громад (розпорядження голови облдержадміністрації від 20 липня 2016 року № Р-521/0/3-16, від 27 липня


2016 року № Р-540/0/3-16, від 27 липня 2016 року № Р-541/0/3-16, від
27 липня 2016 року № Р-542/0/3-16, від 27 липня 2016 року № Р-543/0/3-16, від 08 серпня 2016 року № Р-564/0/3-16, від 09 серпня 2016 року
№ Р-566/0/3-16, від 09 серпня 2016 року № Р-567/0/3-16, від 09 серпня
2016 року № Р-568/0/3-16, від 10 серпня 2016 року № Р-570/0/3-16, від
15 серпня 2016 року № Р-590/0/3-16, від 15 серпня 2016 року
№ Р-591/0/3-16, від 05 вересня 2016 року № Р-614/0/3-16, від 07 вересня 2016 року № Р-621/0/3-16, від 07 вересня 2016 року № Р-622/0/3-16, від
07 вересня 2016 року № Р-623/0/3-16, від 07 вересня 2016 року
№ Р-624/0/3-16, від 07 вересня 2016 року № Р-625/0/3-16, від 07 вересня 2016 року № Р-626/0/3-16, від 07 вересня 2016 року № Р-627/0/3-16);

оцінка ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем’єр-міністра України, розпорядженнями та дорученнями голови облдержадміністрації (розпорядження голови облдержадміністрації від


01 вересня 2016 року № Р-612/0/3-16);
Зако́нода́вство Украї́ни - сукупність чинних в Україні нормативно-правових актів.
Закон України - нормативно-правовий акт, який приймається Верховною Радою України більшістю голосів (для законів, що стосуються внесення змін до конституції, - конституційною більшістю голосів).
Кабіне́т Міні́стрів Украї́ни - вищий орган у системі органів виконавчої влади України. Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України та Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України.
Постанова Верховної Ради України - нормативно-правовий акт, що приймається Верховною Радою України.

затвердження робочих проектів: „Реконструкція приміщень 1-го поверху КЗ „Криворізька міська клінічна лікарня № 2 Дніпропетровської обласної ради” під відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги за адресою: м. Кривий Ріг, майдан 30-річчя Перемоги, 2”, „Реконструкція першого поверху головного корпусу стаціонару під відділення невідкладної (екстреної) допомоги та діагностичного відділення, розташованого за адресою: м. Павлоград, вул. Дніпровська № 541”, „Добудова об’єкта незавершеного будівництва „Уніфікований палатний корпус на 120 ліжок” під центр термічної травми КЗ „Дніпропетровське клінічне об’єднання швидкої медичної допомоги” ДОР” по вул. Свердлова, 65, м. Дніпропетровськ”, надання підприємствам дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання підприємствам в оренду та постійне користування земельних ділянок (розпорядження голови облдержадміністрації від 18 січня 2016 року


№ Р-9/0/3-16, від 18 січня 2016 року № Р-19/0/3-16, від 09 лютого
2016 року № Р-48/0/3-16, від 09 лютого 2016 року № Р-52/0/3-16, від
16 лютого 2016 року № Р-62/0/3-16, від 16 лютого 2016 року № Р-63/0/3-16, від 01 березня 2016 року № Р-87/0/3-16, від 01 березня 2016 року
№ Р-88/0/3-16, від 02 березня 2016 року № Р-92/0/3-16, від 16 березня
2016 року № Р-112/0/3-16, від 16 березня 2016 року № Р-113/0/3-16, від
16 березня 2016 року № Р-114/0/3-16, від 22 березня 2016 року
№ Р-120/0/3-16, від 25 березня 2016 року № Р-130/0/3-16, від 15 квітня 2016 року № Р-169/0/3-16, від 15 квітня 2016 року № Р-180/0/3-16, від
25 квітня 2016 року № Р-194/0/3-16, від 28 квітня 2016 року
№ Р-202/0/3-16, від 27 травня 2016 року № Р-246/0/3-16, від 30 травня
2016 року № Р-251/0/3-16, від 30 червня 2016 року № Р-353/0/3-16, від
30 червня 2016 року № Р-355/0/3-16, від 26 липня 2016 року
№ Р-534/0/3-16, від 01 серпня 2016 року № Р-553/0/3-16, від 03 серпня 2016 року № Р-557/0/3-16, від 12 серпня 2016 року № Р-576/0/3-16, від 12 серпня 2016 року № Р-577/0/3-16, від 12 серпня 2016 року № Р-578/0/3-16, від
12 серпня 2016 року № Р-579/0/3-16, від 12 серпня 2016 року
№ Р-585/0/3-16, від 16 серпня 2016 року № Р-592/0/3-16, від 26 серпня
2016 року № Р-606/0/3-16, від 26 серпня 2016 року № Р-607/0/3-16, від
26 серпня 2016 року № Р-608/0/3-16, від 26 серпня 2016 року
№ Р-609/0/3-16, від 22 вересня 2016 року № Р-656/0/3-16, від 22 вересня 2016 року № Р-657/0/3-16, від 04 жовтня 2016 року № Р-680/0/3-16, від
13 жовтня 2016 року № Р-695/0/3-16);

упровадження заходів, спрямованих на підвищення ефективності підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2016/17 року підприємств житлово-комунального господарства та об’єктів соціальної сфери, благоустрій населених пунктів та приведення у належний стан дорожнього господарства, (розпорядження голови облдержадміністрації від 16 лютого 2016 року № Р-55/0/3-16, від 22 квітня 2016 року


№ Р-190/0/3-16).
Житлово-комунальне господарство - галузь, а вірніше, сукупність галузей, що забезпечують життя і роботу населення країни в нормальних умовах, а також постачання підприємств галузей народного господарства необхідними ресурсами води, газу, тепла й електроенергії.
Благоу́стрій насе́лених пу́нктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

У 2016 році реалізовувалися 51 регіональна програма, з яких 28 – фінансувалися з обласного бюджету в обсязі 2465,4 млн грн.

За своєю спрямованістю програми класифікуються таким чином:
15 соціальних програм, 13 програм розвитку реального сектору,
8 екологічних програм, 2 правоохоронні програми, 8 національно-культурних програм, 2 науково-технічні програми, 3 інші.

Соціа́льна програ́ма - комплекс узгоджених заходів за цілями, строками, ресурсами та виконавцями у масштабах визначеної території та галузі соціальної сфери, що спрямовані на вирішення комплексу соціальних проблем.

Протягом 2016 року в області розроблено та затверджено рішеннями обласної ради 5 регіональних програм, а саме:

Регіональна цільова програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, забезпечення пожежної безпеки Дніпропетровської області на
2016 – 2020 роки, затверджена рішенням обласної ради від 25 березня
2016 року № 29-03/VII;

Програма впровадження державної політики органами виконавчої влади у Дніпропетровській області на 2016 – 2020 роки, затверджена рішенням обласної ради від 19 лютого 2016 року № 15-2/VII (зі змінами);

Поже́жна безпе́ка - стан об'єкта, при якому з регламентованою ймовірністю відкидається можливість виникнення та розвиток пожежі, і впливу на людей її небезпечних факторів, а також забезпечується захист матеріальних цінностей.
Надзвичайна ситуація (НС) - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єктах або територіях, спричинене аварією, катастрофою,епідемією, стихійним лихом , епізоотією, епіфітотією, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.
Викона́вча вла́да - одна з трьох гілок державної влади відповідно до принципу поділу влади. Розробляє і втілює державну політику, спрямовану на забезпечення виконання законів, та керує сферами суспільного життя.

Регіональна Програма створення страхового фонду документації Дніпропетровської області на 2016 – 2020 роки, затверджена рішенням обласної ради від 15 червня 2016 року № 53-4/VII;

Регіональна комплексна Програма правової освіти населення


на 2016 – 2020 роки, затверджена рішенням обласної ради від 25 березня
2016 року № 28-03/VII;

Регіональна Програма забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області на період до 2020 року, затверджена рішенням обласної ради від 25 березня 2016 року № 30-03/VII.

Грома́дська безп́ека - це стан захищеності громадянського суспільства, що характеризується відсутністю небезпеки для життя та здоров'я людей, для їх спокою та майнових прав, для нормальної діяльності підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, для цілісності й збереження матеріальних цінностей
Страховий фонд - спеціальний фонд, створений для того, щоб убезпечити ризики певного кола осіб у певній галузі.
Грома́дський поря́док - урегульована правовими та іншими соціальними нормами система суспільних відносин, що забезпечує захист прав і свобод громадян, їх життя і здоров'я, повагу честі та людської гідності, дотримання норм суспільної моралі.

На засіданнях колегії облдержадміністрації, постійних комісій обласної ради розглянуто 25 питань щодо коригування (внесення змін та доповнень) регіональних програм. Знято з контролю 14 регіональних програм.

Виконання основних показників економічного та соціального розвитку Дніпропетровської області на 2016 рік викладено в додатку до додатка.

На сесіях обласної ради у лютому, березні, червні, липні 2016 року заслухано питання про поточний стан соціально-економічного розвитку області.
Примітка: нумерацію розділів звіту про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку області на 2016 рік сформовано відповідно до розділів програми соціально-економічного та культурного розвитку області на 2016 рік, затвердженої рішенням обласної ради від 19 лютого 2016 року № 14-2/VІI.

3. ЗМЕНШЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСБАЛАНСІВ
3.1. Регуляторна політика та розвиток підприємництва
Створення конкурентного середовища великою мірою визначається від реалізації потенціалу малого підприємництва – динамічного і мобільного сектору економіки.

Регулято́рна полі́тика - напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами країни.

У рамках реалізації Програми розвитку малого та середнього підприємництва у Дніпропетровській області на 2015 – 2016 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 05 грудня 2014 року № 587-28/VI (зі змінами), проведено ряд семінарів-тренінгів для підприємців області з актуальних питань ведення бізнесу, у яких взяли участь майже 1100 осіб.

Протягом 2016 року оновлено склад координаційної ради облдержадміністрації з питань розвитку підприємництва та Регіональної ради підприємців у Дніпропетровській області, також проведено низку засідань Регіональної ради підприємців.

19 січня 2016 року проведено круглий стіл з представниками малого та середнього бізнесу на тему: „Формування економічних представництв Дніпропетровщини в країнах ЄС” за участю керівництва облдержадміністрації.

Кру́глий стіл - форма публічного обговорення чи висвітлення якихось питань, коли учасники висловлюються у визначеному порядку; нарада, обговорення проблем з рівними правами учасників.
Середній бізнес - бізнес-термін, яким позначають дещо середнє і взаємопроникне між малим і великим бізнесом. Але попри це, середній бізнес дуже часто згадується засобами масової інформації у парній конфігурації разом саме з малим бізнесом, що підкреслює їх більшу схожість за певними характеристиками.

22 січня 2016 року проведено семінар для підприємців регіону на тему: „Хочу експортувати! Скажіть, з чого почати”.

09 лютого 2016 року у Дніпропетровську відбулося виїзне засідання Ради з просування на експорт при Мінекономрозвитку.

06 – 07 та 25 – 26 лютого 2016 року проведено семінари для представників бізнесу на тему: „Бухгалтерський облік для приватного підприємця”.

31 березня 2016 року проведено розширене засідання Регіональної ради підприємців у Дніпропетровській області на тему: „Інноваційний сегмент національної економіки: проблеми розвитку та шляхи вирішення”.

Націона́льна еконо́міка - це структурно і організаційно єдина система взаємозв'язаних галузей і сфер діяльності людей, якій властива відповідна пропорційність, взаємозумовленість розміщення на території, обмеженій державними кордонами.

06 квітня 2016 року проведено семінар-нараду на тему: „Ділова досконалість – основа успіху й конкурентоспроможності компаній і економік”.

07 – 08 квітня 2016 року проведено семінари на тему: „Антикорупційні ініціативи у сфері бізнесу: нове законодавство України та рекомендації щодо його застосування на основі міжнародного досвіду”.

14 квітня 2016 року проведено семінар на тему: „Відділ продаж у В2В секторі: основи побудови системи гарантованого збуту, зниження впливу людського фактору”.

26 – 27 квітня 2016 року проведено семінари на тему: „Експорт – прибутковий бізнес”.

27 квітня 2016 року проведено розширене засідання Регіональної ради підприємців у Дніпропетровській області за участю керівництва облдержадміністрації на тему: „Приватна медицина на Дніпропетровщині – перспективи розвитку”.

12, 14 липня 2016 року проведено семінар-практикум на тему: „Як не потерпіти фінансове фіаско. Програми підтримки ЄС і ЄБРР у стратегії розвитку МСБ”.

02 серпня 2016 року проведено засідання круглого столу з презентації проектів „Програма Федерального міністерства економіки та енергетики з підготовки управлінських кадрів – Fit for Partnership with Germany„, Європейська програма „COSME”, „EEN”, „Крамниця – „А”.

23 вересня 2016 року проведено семінар на тему: „Питання розвитку ринку органічної та еко-продукції в Україні та у світі”.

29 вересня 2016 року проведено семінар на тему: „Актуально про податки та правові основи підприємництва”.

У приміщенні облдержадміністрації відкрито офіс Регіональної ради підприємців у Дніпропетровській області (далі – Рада підприємців) та запроваджено гарячу лінію з питань підприємництва. Також в оновленій Раді підприємців вже працюють групи з експорту, приватної медицини, інновацій та будівництва.

В офісі при Раді підприємців працює пряма лінія для підприємців.

Пряма́ - одне з основних понять геометрії. При систематичному викладі геометрії пряма лінія зазвичай приймається за одне з вихідних понять, яке лише опосередковано визначається аксіомами геометрії. Якщо основою побудови геометрії служить поняття відстані між двома точками простору, то пряму лінію можна визначити як лінію, шлях уздовж якої дорівнює відстані між двома точками.
За весь період 2016 року до нього звернулися понад двохсот підприємців з проблемними питаннями. Це реєстрація бізнесу, оподаткування, оформлення землі, інші питання. На основі аналізу висунутих питань ретельно плануються тематичні заходи, у ході яких розбирається та чи інша проблема, виробляються рекомендації для її вирішення.

Метою роботи гарячої лінії є ефективна підтримка представників бізнесу, надання кваліфікованих відповідей на проблемні питання у таких сферах:

цивільне та господарське право;

Господарське право - це галузь права, норми якої регулюють відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності, повязаної із виготовленням та реалізацією продукції, виконанням робіт та наданням послуг для задоволення суспільних потреб та потреб окремих споживачів.

юридичне супроводження суб’єктів малого та середнього бізнесу;

облік та оподаткування, складання фінансової звітності;

зовнішньоекономічна діяльність;

організація господарської діяльності на промислових підприємствах;

комерціалізація інновацій.

У свою чергу, малий та середній бізнес є однією зі сфер забезпечення зайнятості населення, запобігання безробіттю та створення нових робочих місць. На малих та середніх підприємствах області працює 348,3 тис. осіб, з них на малих підприємствах – 117,3 тис. осіб, на середніх –
231,1 тис. осіб.

Міськими та районними центрами зайнятості здійснювалась організаційно-методична робота із залучення безробітних до активної діяльності у сфері бізнесу.

За́йнятість - це діяльність громадян, яка пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і приносить їм дохід у грошовій або іншій формі.
Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.
Райо́н (лат. rayon - «окіл, округ») - землеуправлінська одиниця.

Для підвищення конкурентоспроможності безробітних проводилося їх навчання основам підприємницької діяльності з використанням найбільш ефективних навчальних програм та інтенсивних модульних технологій, зокрема за 9 місяців 2016 року проведено 316 таких заходів.

Підприє́мництво, підприє́мницька дія́льність - самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність із метою досягнення економічних та соціальних результатів та одержання прибутку.

Для допомоги в організації власної справи безробітним надавалася фінансова підтримка у вигляді одноразової виплати допомоги із безробіття. Протягом 9 місяців 2016 року одноразову виплату допомоги із безробіття для організації підприємницької діяльності отримали


298 безробітних на загальну суму 5171,4 тис. грн.

Крім того, здійснювалася професійна підготовка безробітних за професіями, спрямованими на подальшу самозайнятість, а саме: кондитера, кухаря, кравця, закрійника, флориста-озеленювача, перукаря (перукаря-модельєра), манікюрниці, слюсаря з ремонту автомобілів, бармена тощо.

Професі́йна підгото́вка - здобуття кваліфікації за відповідним напрямом підготовки або спеціальністю.

Реалізовувались також заходи із залучення до підприємницької діяльності жінок, молоді та осіб з функціональними обмеженнями.

Особам з функціональними обмеженнями, які звертаються до центрів зайнятості з метою пошуку роботи, постійно надається консультаційна, методична та юридична допомога з питань організації власної справи.

У 2016 році кількість малих підприємств на 10 тис. осіб наявного населення очікується на рівні 80, середніх – 5, чисельність найманих працівників у малому підприємництві має становити до 120,0 тис. осіб, у середньому – до 232,0 тис. осіб, чисельність фізичних осіб – підприємців – 146,8 тис. осіб.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9



  • 3. ЗМЕНШЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСБАЛАНСІВ 3.1. Регуляторна політика