Управління освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Вінницькій області
Центр професійно-технічної освіти №1 м. Ві́нниця - місто на березі Південного Бугу, адміністративний центр Вінницької області, Вінницького району, значний історичний осередок східного Поділля, сучасний економічний і культурний центр держави. Професі́йно-техні́чна осві́та - складова системи освіти України, що є комплексом педагогічних і організаційно-управлінських заходів, спрямованих на забезпечення оволодіння громадянами знаннями, уміннями і навичками в обраній ними галузі професійної діяльності, розвиток компетентності та професіоналізму, виховання загальної і професійної культури. Ві́нницька о́бласть - область у Центральній Україні. Населення становить 1,6 млн осіб (2016 р.). Вінниці
Досвід роботи
Викладача інформатики вищої категорії
Н.Й. Колобової
Комплекс практичних робіт
«Використання середовища
Microsoft Office WORD 2003 »
Вінниця 2007
Досвід роботи
Викладача інформатики вищої категорії
Н.Й. Інформа́тика (рос. информатика, англ. informatics, information science; нім. Informatik f) - теоретична та прикладна (технічна, технологічна) дисципліна, що вивчає структуру і загальні властивості інформації, а також методи і (технічні) засоби її створення, перетворення, зберігання, передачі та використання в різних галузях людської діяльності. Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури. Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому. Колобової
Комплекс практичних робіт
«Використання середовища
Microsoft Office WORD 2003 »
Анотація
Матеріали містять комплекс практичних робіт, які використовуються на уроках інформатики при вивченні теми “Текстовий редактор Word”. Особлива увага надається роботі з таблицями. Таблиця - це перелік, зведення статистичних даних або інших відомостей, розташованих у певному порядку за рядками та стовпцями. Практичні роботи, розроблені так, щоб учні могли самостійно виконувати різні перетворювання з таблицями починаючи від простих і закінчуючи більш складними завданнями.
Для викладачів інформатики, комп’ютерної техніки
Викладач інформатики,
викладач вищої категорії _________________ Н. Й. Колобова
Рецензія
Робота містить комплекс різноманітних практичних робіт, які дозволяють ефективно вивчати і засвоювати на уроках інформатики можливості текстового редактора Microsoft Office WORD 2003, і застосовувати знання на практиці. Задача - проблемна ситуація з чітко визначеною метою, яку необхідно досягти; в більш вузькому сенсі задачею називають також цю саму мету, що дана в рамках проблемної ситуації, тобто те, що необхідно виконати. Учи́тель/вчитель (педагог)- людина, яка навчає інших людей (своїх учнів), передає їм певні знання про життя. У вузькому розумінні - спеціаліст, який проводить навчальну та виховну роботу з учнями в загальноосвітніх школах різних типів. Текстовий редактор - комп'ютерна програма-застосунок, призначена для створення й зміни текстових файлів (вставки, видалення та копіювання тексту, заміни змісту, сортування рядків), а також їх перегляду на моніторі, виводу на друк, пошуку фрагментів тексту тощо.
Методист ЦПТО №1 м. Вінниці Т.М. Павлова
Зміст
1
|
Вступ
|
4
|
2
|
Практичні роботи
|
5
|
|
2.1
|
Практична робота №1 Текстовий процесор Microsoft Word. Системи опрацювання текстів. Завантаження текстового процесора. Система вказівок Word. Введення тексту з клавіатури
|
5
|
|
2.2
|
Практична робота №2 Введення тексту з клавіатури.
|
10
|
|
2.3
|
Практична робота №3 Редагування і форматування тексту
|
12
|
|
2.4
|
Практична робота №4 Введення і редагування таблиці за зразком
|
18
|
|
2.5
|
Практична робота №5 Використання таблиць у текстах. Створення таблиць, редагування та форматування
|
23
|
|
2.6
|
Практична робота №6 Робота з таблицями у текстовому процесорі
|
29
|
|
2.7
|
Практична робота №7 Робота з графічними об’єктами у середовищі текстового процесора. Автофігури
|
31
|
|
2.8
|
Практична робота №8 Створення власного текстового документу з використанням форматування, вставки символів, об'єктів з ClipGallery, WordArt
|
35
|
|
2.9
|
Практична робота №9 Робота з вбудованими об'єктами у середовищі ТП. Введення формул, побудова діаграм, створення структурних схем. Робота з документами зі складною структурою
|
36
|
|
2.10
|
Практична робота №10 Узагальнюючий урок з теми "ТП WORD"
|
40
|
І. Вступ.
В наш час освітяни докладають значних зусиль до перебудови процесів викладання та навчання задля підготовки учнів до життя у “суспільстві глобальної компетентності”, підґрунтям якого є інформація і технології. Стрімкий розвиток технологій спричиняє зміни у змісті праці та методах її організації, що впливає на зміну кваліфікаційних вимог до рівня спеціалістів.
Значна роль у цьому процесі відведена навчальній дисципліні “інформатика”, оскільки вміння та навички, що формуються саме при вивченні інформатики, за сучасних умов носять загально навчальний, загально інтелектуальний характер і можуть бути перенесені на вивчення інших предметів з метою створення цілісного інформаційного простору знань учнів. Кваліфіка́ція (від англ. Quality - якість) - це: наявність підготовки, професійних знань, навичок та досвіду, які дають можливість особі належним чином проводити певні дії; рівень підготовленості, майстерності, ступінь готовності до виконання праці за визначеною спеціальністю чи посадою, що визначається розрядом, класом чи іншими атестаційними категоріями. Те́хніка (від грец. techne - мистецтво, майстерність) - сукупність засобів, створених людством для обслуговування своїх потреб виробничого і невиробничого характеру. У техніці матеріалізовані знання і виробничий досвід, накопичені людством у процесі розвитку суспільного виробництва. Інтелéкт - це інформаційний потенціал знань конкретної особистості, отриманий в результаті функціонування свідомості, мислення та розуму людини. По відношенню до суспільства використовуються терміни: "Інтелект планети", "Інтелект нації", "Інтелект країни", "Інтелект установи" і тому подібне. Інформаці́йний про́стір (англ. Information space) - сукупність результатів семантичної діяльності людства. Методична система вивчення інформатики в умовах розвитку сучасних інформаційних комп’ютерних технологій (ІКТ) стає гнучкою та відкритою, що проявляється у сильному впливі контексту соціального, освітнього і технологічного плану на функціонування її елементів. Програмні засоби слід розглядати як засоби для опрацювання інформаційних моделей.
Розроблений фірмою Microsoft текстовий процесор Word є найпопулярнішим засобом для створення документів, які, крім текстової інформації, можуть містити малюнки, таблиці, різноманітні символи, математичні формули тощо. Докуме́нт - базова теоретична конструкція, яка відноситься до всього, що може бути збережене або представлене, щоб служити як доказ для певної мети. Техноло́гія (від грец. τεχνολογια, що походить від грец. τεχνολογος; грец. τεχνη - майстерність, техніка; грец. λογος - (тут) передавати) - наука («корпус знань») про способи (набір і послідовність операцій, їх режими) забезпечення потреб людства за допомогою (шляхом застосування) технічних засобів (знарядь праці). Матема́тика (грец. μάθημα - наука, знання, вивчення) - наука, яка первісно виникла як один з напрямків пошуку істини (у грецькій філософії) у сфері просторових відношень (землеміряння - геометрії) і обчислень (арифметики), для практичних потреб людини рахувати, обчислювати, вимірювати, досліджувати форми та рух фізичних тіл. Програ́мне забезпе́чення (програ́мні за́соби) (ПЗ; англ. software) - сукупність програм системи обробки інформації і програмних документів, необхідних для експлуатації цих програм. Те́кстовий проце́сор (англ. word processor) - комп'ютерна програма-застосунок, що дозволяє виконувати операції набору, редагування та оформлення тексту. Він забезпечує виконання багатьох сервісних операцій: перевірка правопису різними мовами, створення документів за готовими шаблонами, автоматична корекція введеного тексту, операції верстки, характерні для типографських пакетів.Право́пис - сукупність загальновизнаних і загальнообов'язкових правил, що встановлюють способи передання мови на письмі. Правопис охоплює орфографію та пунктуацію. Інколи терміни «орфографія» і «правопис» уживаються як тотожні. У кожній новій версії перелік можливостей розширюється.
Важко знайти таку задачу при роботі з текстами, яку не можна було б розв’язати засобами Word. Виконуючи запропоновані практичні роботи, учні засвоюють широкі функціональні можливості текстового процесора Word, оволодівають навичками та технікою виконання таких робіт: введення, редагування та форматування текстів, створення таблиць, вставка малюнків, діаграм, формул, виконання підрахунків (автосума), тощо. Форматува́ння (formatting) - процедура створення структур порожньої файлової системи вказаного типу - розподіл доріжок магнітного диска (дискети, твердого диска) чи іншого носія інформації (наприклад, SSD чи флеш-накопичувача) на фізичні чи логічні записи, що виконується перед першим використанням диска.
|