Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Економічний бюлетень Посольства України в рп вересень 2016 року №111

Скачати 497.77 Kb.

Економічний бюлетень Посольства України в рп вересень 2016 року №111




Скачати 497.77 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації19.04.2017
Розмір497.77 Kb.
  1   2   3

Економічний бюлетень Посольства України в РП вересень 2016 року №111

_______________________________________________________________________



Посольство України

в Республіці Польща

тел. ( 4822) 629-47-97

факс: ( 4822) 622-47-43

e-mail: ekonom_pl@mfa.gov.ua

http://www.mfa.gov.ua/poland Варшава, вересень 2016 р.

Економічний бюлетень

(за 2 квартал 2016 року)
1. Соціально-економічна ситуація в Республіці Польща


    1. Огляд економічних новин

    2. Соціально-економічне становище в Республіці Польща за 6 міс. 2016 року



2. Українсько-польське економічне співробітництво
2.1. Торговельно-економічне співробітництво за 6 міс. 2016 року

2.2. Інвестиційне співробітництво (станом на 01.07.2016 р.)


3. Досвід РП у різних сферах економіки
3.1. Інформаційна довідка щодо досвіду Республіки Польща в питанні налагодження торговельно-економічної співпраці з Нігерією. Аналіз можливостей використання існуючих між РП та Нігерією напрацювань з метою виходу української продукції на нігерійський ринок

3.2. Інформаційна довідка щодо практики створення інноваційних систем в РП та проблем в інноваційній сфері



4. Пропозиції двостороннього співробітництва
4.1. Пропозиції співпраці польських компаній


1. Соціально-економічна ситуація в Республіці Польща


    1. Огляд економічних новин


Щодо IV міжнародного форуму «День українського бізнесу»

12 травня ц.р. у Варшаві в приміщенні Міністерства розвитку Республіки Польща відбувся один із найбільш масштабних заходів в українсько-польському економічному співробітництві – IV Міжнародний форум „День українського бізнесу”, який було організовано Польсько-Українською господарчою палатою та Міжнародним правовим центром (МПЦ) „EUCON” за підтримки та під патронатом Посольства України в Польщі.

Під час роботи Форуму, в якому з української сторони взяли участь представники Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, Державної фіскальної служби України, АТ „Укрексімбанк”, ПАТ „Укрзалізниця”, Львівської ОДА, мерії м.

Економічний розвиток - поняття економічної науки, що позначає перехід від одного етапу економіки до іншого, при якому в новому періоді не тільки збільшується виробництво тих самих товарів і послуг, що вже вироблялися раніше, а має місце й виробництво нових товарів і послуг з використанням нових технологій порівняно з попереднім періодом.

Державна фіскальна служба України Державна фіска́льна служба (ДФС) - центральний орган виконавчої влади України, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.

Біла Церква, керівники вітчизняних підприємств і компаній, обговорено широкий спектр актуальних питань торговельно-економічного співробітництва між Україною та Польщею, зокрема, можливості збільшення товарообігу між двома країнами у контексті застосування Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, перспективи інвестування польського бізнесу в українську економіку, а також входження українського капіталу на ринок Польщі.

Потенційних іноземних партнерів було поінформовано про хід реалізації масштабних реформ, спрямованих на забезпечення сприятливих умов для ведення бізнесу (насамперед, малого та середнього) в Україні, запровадження міжнародних стандартів фінансової, бухгалтерської та аудиторської звітності, спрощення податкової системи тощо.

Податко́ва систе́ма - це сукупність податків, зборів, інших обов'язкових платежів і внесків до бюджету і державних цільових фондів, які діють у встановленому законом порядку. Складається з прямих і непрямих податків.

Міжнародний стандарт - стандарт розроблений міжнародною організацією стандартизації. Найвідомішою з них є International Organization for Standardization. Міжнародний стандарт можна застосовувати прямо, чи модифікувати для кращої відповідності місцевим умовам.

Також були
представлені нові стратегії розвитку Львівської області та м. Львів, інвестиційний потенціал м. Біла Церква, можливості економічного співробітництва на регіональному рівні.

Водночас, українська сторона презентувала можливості доступу польського бізнесу до публічних закупівель товарів і послуг через електронну систему „PROZORRO” та повідомила про розміщення на порталі „UBIZ” інформації про активи фінансового ринку України.

Львів (МФА: [ˈʎʋiu̯], вимоваопис файлу) - місто обласного значення в Україні, адміністративний центр Львівської області, національно-культурний та освітньо-науковий осередок країни, великий промисловий центр і транспортний вузол, вважається столицею Галичини та центром Західної України.

Украї́на (МФА: [ukrɑˈjinɑ]опис файлу) - держава у Східній Європі та частково в Центральній Європі, у південно-західній частині Східноєвропейської рівнини. Площа становить 603 628 км². Найбільша за площею країна з тих, чия територія повністю лежить у Європі, друга на європейському континенті, якщо враховувати Росію.

По завершенню панельної дискусії „Економічні відносини Україна-Польща. Що змінилося за останні два роки?” президент Асоціації українського бізнесу в Польщі Я.Романчук і президент Міжнародного товариства польських підприємців в Україні П.Ціарковський підписали Угоду про співробітництво між двома організаціями, у рамках якої українським і польським інвесторам буде надаватися консультативна допомога у питаннях ознайомлення з економічним потенціалом та інвестиційними можливостями обох країн, територіально-логістичної дислокації бізнесу, пошуку організаційно-правових форм для створення оптимальних бізнес-моделей майбутнього співробітництва.

Організаці́йно-правова́ фо́рма господарюва́ння - тип суб’єкта права, що визначає форму здійснювання його господарської діяльності. Організаційно-правові форми та їх особливості визначаються законодавством певної країни.

Економічний потенціал - це сукупність наявних та придатних до мобілізації основних джерел, засобів країни, елементів потенціалу цілісної економічної системи, що використовуються і можуть бути використані для економічного зростання й соціально-економічного прогресу.

Під час заходу фіналісти Міжнародного конкурсу інвестиційних проектів, організованого МПЦ „EUCON”, Польсько-Українською господарчою палатою та Міжнародним аудиторським союзом, презентували низку вітчизняних інвестиційних проектів, які можуть бути реалізовані в Польщі, зокрема, в ІТ – сфері, машинобудуванні, виробництві альтернативних джерел енергії, наданні транспортно-логістичних послуг (перелік проектів додається).

Інвестиційний проект - це сукупність поєднаних в одне ціле намірів і практичних дій з метою здійснення інвестиційних вкладень, з метою забезпечення визначених конкретних фінансових, економічних, виробничих і соціальних заходів з метою отримання прибутку.

Альтернати́вні джере́ла ене́ргії - будь-яке джерело енергії, яке є альтернативою викопному паливу.



Проведення Форуму, який став постійним майданчиком для спілкування урядовців, представників органів місцевого самоврядування, бізнесових кіл України і Польщі та широко висвітлювався місцевими ЗМІ, дало можливість донести до широкого кола польських партнерів інформацію про реформи в нашій державі, які спрямовані на покращення інвестиційного та ділового клімату, обговорити широкий спектр питань українсько-польської торговельно-економічної та інвестиційної співпраці, а також встановити безпосередні контакти між підприємцями двох країн.

Місце́ве самоврядува́ння - право та змога органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання й управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.



Щодо оцінки РП рейтинговим агентством «Moody's»
14 травня п.р. рейтингове агентство «Moody's» підтвердило кредитний рейтинг Польщі на рівні A2/P-1 для довго-та короткострокових зобов'язань в іноземній валюті.

Рейтинг (від англ. «rating» - оцінка) є процедурою оцінки особи, підриємства або держави. В банківській справі рейтинг рівнозначний оцінці платоспроможності боржника. Для надання такої оцінки використовуються певні показники, які розраховуються за допомогою власних критеріїв банку («надання внутрішньо-банківських рейтингів»; див. підхід IRB «Базель ІІ»)

Ре́йтингове аге́нтство - або Агентство кредитних рейтингів (англ. CRA) є компанією, яка присвоює кредитні рейтинги емітентам різних видів боргових зобов'язань.

Валю́та (італ. valuta - «цінність», «вартість» від лат. valere - «мати силу, коштувати») - грошова одиниця, що використовується як засіб розрахунку в торгових операціях. Валютою, зазвичай, є монети та банкноти певної держави, які є фізичним аспектом національної грошової маси.

Оприлюднена оцінка є на один пункт вищою за оцінку рейтингового агентства «Fitch» і на два пункти вищою за оцінку, наданою в січні п.р. агентством «S&P». Разом з тим, агентство «Moody's» змінило перспективу рейтингу РП зі стабільного на негативний.

За оцінкою «Moody's», середньорічні темпи зростання ВВП РП у 2011-2015 роках становили 2,9%, при 1,0% для Європейського Союзу. Агентство прогнозує подальше зростання ВВП Польщі на рівні 3,5% у 2016-2017 роках, вказуючи на експорт і приватне споживання, як основні чинники зростання.

Серед причин погіршення рейтингового прогнозу для Польщі агентство «Moody's» назвало, зокрема, зростання фіскальних ризиків, пов’язаних із значним збільшенням витрат з держбюджету на соціальні програми, а також планами польського уряду щодо зниження пенсійного віку.

Пенсі́йний вік - встановлений законодавством вік, по настанні якого, людина може претендувати на виплату - пенсії за віком.

Соціа́льна програ́ма - комплекс узгоджених заходів за цілями, строками, ресурсами та виконавцями у масштабах визначеної території та галузі соціальної сфери, що спрямовані на вирішення комплексу соціальних проблем.



Агентство наголошує на погіршенні інвестиційного клімату у Польщі у зв’язку з "непередбачуваною" політикою діючої влади і законодавчими ініціативами, зокрема, прийняття закону про зміни умов валютних кредитів і суперечки навколо Конституційного Суду РП.

За оцінкою фінансових аналітиків РП, позиція «Moody’s» є попередженням для уряду Польщі, який повинен до наступної оцінки у вересні п.р. переконати «Moody's» в тому, що польська економіка стабільно розвивається, а внутрішньополітична ситуація не буде мати негативного впливу на платоспроможність країни. В іншому випадку, рейтинг знизиться до рівня А3, що означатиме «деградацію» кредитного рейтингу Польщі до рівня таких країн, як: Оман, Мальта, Литва чи Латвія.

За інформацією Міністра фінансів РП П.Шаламахи, оцінка «Moody’s» є "об’єктивною". Натомість, на його думку, з аналітиками агенції доцільно обговорювати питання зміни перспективи рейтингу з негативного на стабільний, враховуючи ухвалення 26 квітня п.р. Радою Міністрів РП багаторічного фінансового плану країни на 2016-2019 роки, в якому представлено динаміку формування дефіциту державного сектора в найближчий період часу.

Рада міністрів Польщі (пол. Rada Ministrów w Polsce) - орган виконавчої влади Республіки Польща. Відповідно до Конституції Польщі від 2 квітня 1997 Рада міністрів складається з прем'єр-міністра і міністрів.

Зокрема, у 2017 р. дефіцит повинен формуватись на рівні нижче 3%, а в наступні роки поступово знизитись до 1,3% у 2019 р.


При цьому, П.Шаламаха зауважив, що у зв’язку з оприлюдненням даних «Moody’s» очікується зміцнення національної валюти РП.
Щодо ситуації в енергетиці РП
За інформацією польських ЗМІ, системний оператор в РП компанія «PSE S.A.» оприлюднила звіт щодо стану польської енергетики, в якому повідомляється про ймовірність дефіциту електроенергії в національній енергетичній мережі Польщі в період до 2020 року. З метою уникнення критичного стану польської енергетики та забезпечення стабільного постачання енергії споживачам, необхідно своєчасно завершити будівництво всіх споруджуваних і запланованих до спорудження енергетичних блоків, а до цього продовжити експлуатацію існуючих станцій загальною потужністю близько 5,8 ГВт.

За даними компанії «PSE S.A.», звіт підготовлено на основі опитування протягом січня-березня ц.р. представників польських енергетичних компаній та інвесторів, які планують будівництво нових блоків в РП. Питання, які наводились в опитувальнику, стосувались впливу на енергетичні проекти та інвестиції, екологічної політики ЄС, зокрема, введення нових, більш жорсткіших стандартів на шкідливі викиди ВАТ (Best Available Technology).

Охоро́на довкі́лля (англ. environmental protection / control / conservation, нім. Umweltwissenschaften) - система заходів щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки.



Звіт описує розвиток двох сценаріїв: перший – енергетичні компанії пристосовуються до нових стандартів ВАТ і модернізують існуючі електростанції для продовження їх експлуатації; другий – з метою економії коштів на модернізацію, компанії виведуть з експлуатації старі енергоблоки. За першим сценарієм сумарний попит РП на нові енергогенеруючі потужності до 2035 року складатиме 23 ГВт, за другим – близько 30 ГВт. У цьому зв’язку, РП розглядає питання імпорту електроенергії з інших країн. Наразі існують технічні можливості постачання електроенергії до Польщі з Литви (500 МВт), з Швеції (600 МВт), з України (200 МВт). Водночас, за даними міжнародної консалтингової компанії «PriceWaterhouseCoopers», рентабельність польського сегменту традиційного виробництва енергії істотно знизилась.

Енерге́тика - сукупність галузей господарства, що вивчають і використовують енергетичні ресурси з метою вироблення, перетворення, передачі і розподілу енергії.

Поточний рівень операційного прибутку EBIT для чотирьох найбільших польських енергетичних груп – «PGE», «
Enea», «Tauron» та «Energa» досяг показника нижче 2,52 млрд.

EBIT (скор. від англ. Earnings Before Interest and Taxes) або операційний прибуток - аналітичний показник, який дорівнює обсягу прибутку до вирахування відсотків за позиковими коштами і сплати податків.

доларів США (в основному через постійне зниження вартості активів компаній).


За оцінкою експертів, вказані проблеми стосуються не лише польських компаній, значна кількість потужних міжнародних енергетичних компаній, які працюють у секторі традиційної енергетики, опрацьовують можливість виходу з ринку через постійне зниження прибутковості та посилення екологічних вимог. Діючі ринкові умови не заохочують до інвестицій в нові потужності (незалежно від типу енергоресурсів) або модернізації існуючих, які після адаптації до екологічних вимог могли б працювати ще 10-15 років. Без впровадження нових правил на ринку, енергетичні компанії готові відключати ці блоки. Європейські експерти вказують на необхідність впровадження таких регуляторних правил, які дозволять зберегти рентабельність виробництва енергії протягом тривалого періоду, а також нададуть можливість інвестувати в нові енергетичні об’єкти.

Одним з таких законів могло б стати введення в дію так званого механізму надійних потужностей (англ. CRM - Capacity Reliability Mechanism) - створення фінансових стимулів для виробників електроенергії, при якому оплата здійснюється не тільки за вироблену і продану енергію, але й за готовність забезпечити на даний момент затребувану потужність.

Згідно з даними французьких і німецьких асоціацій традиційної енергетики «UFE» і «BDEW», вже протягом найближчих 10 років частина європейських країн не зможе задовольнити свою потребу в енергії самостійно.

Усього на території Європи станом на 2008 рік - 45 незалежних країн та 6 залежних територій.

Для вирішення цієї проблеми може бути застосовано саме вищезгаданий механізм, який надасть енергетичним компаніям стабільні доходи для компенсації витрат. Однак експерти підкреслюють, що ЄС активно пропагує ідею виключно ринкового формування таких цін
, які забезпечують рентабельність інвестицій в нові енергогенеруючі потужності. При цьому, позиція ЄС полягає у використанні гнучких тарифів, які будуть сприяти рівномірному розподілу енергоспоживання з урахуванням вершини попиту.

Дана ситуація створює передумови для активізації співробітництва України та РП в електроенергетичній сфері, зокрема, проведення переговорів національних системних операторів ДП «НЕК «Укренерго» та «PSE S.A.» з метою опрацювання проекту Меморандуму про співпрацю, що сприятиме інтеграції Об’єднаної енергосистеми України в Європейські енергосистеми ENTSO-E.

Об'є́днана енергети́чна систе́ма Украї́ни - сукупність електростанцій, електричних і теплових мереж, інших об'єктів електроенергетики, що об'єднані спільним режимом виробництва, передачі та розподілу електричної й теплової енергії за їх централізованого управління.

У свою чергу, це дасть можливість реалізувати проект щодо постачання електроенергії по повітряній лінії 750 кВ Хмельницька АЕС – Жешув для потенційних споживачів в країнах ЄС. Про взаємовигідність цього проекту йшлося під час українсько-польських консультацій на рівні директорів територіальних департаментів МЗС України і РП, які відбулися 23 травня ц.р. в м.Варшава.
Щодо візиту Глави КНР до РП
19-21 червня 2016 р. відбувся візит Глави КНР Сі Цзіньпіня до Польщі.

В ході візиту китайський лідер провів переговори з Президентом РП А.Дудою, Прем’єр-міністром Польщі Б.Шидло та спікерами Сейму та Сенату РП. Також під час візиту було проведено Міжнародний форум «Новий шовковий шлях» та IV Польсько-китайський форум регіонів.

За результатами переговорів глав РП та КНР було підписано комюніке «Про стратегічне партнерство між РП та КНР», в якому відзначено наміри активізувати двостороннє співробітництво в рамках запропонованої КНР ініціативи «Один пояс, один шлях» і нового плану розвитку Польщі. Разом з тим, глави двох держав взяли участь в урочистому відкритті залізничного маршруту Китай-Європа під маркою «China Railway Express».

Також, під час візиту підписано близько 40 угод різного рівня, в т.ч. міжурядових, про співпрацю в транспортній, сільськогосподарській, авіаційній та космічній галузях, енергетиці, фінансовій сфері та науково-гуманітарному співробітництві тощо. Зокрема, за присутності глав обох держав, керівники Міністерства розвитку РП і Національної комісії з розвитку і реформ КНР підписали «Меморандум про взаєморозуміння з питань спільного формулювання принципів двостороннього плану співробітництва». Також підписано «Меморандум про створення Керуючого комітету з питань промислового співробітництва», який повинен сприяти активізації співробітництва між промисловістю та підприємствами РП і КНР, та «Меморандум про взаєморозуміння з питань співробітництва в галузі інфраструктури» з «Export-Import Bank of China («EXIM Bank»), який дає можливість скористатися фінансовою підтримкою банку для реалізації інфраструктурних проектів у Польщі.

Підписання інших документів сприятиме виходу польських сільськогосподарських і харчових продуктів на китайський ринок (зокрема, польських яблук), а також збільшення китайських інвестицій у польську економіку.

Ї́жа - все, що споживає людина й інші живі істоти для підтримки життя; харчі. Речовини, що їх організм отримує з навколишнього середовища, є для нього будівельним матеріалом і джерелом енергії.

За оцінкою польських експертів, Польща є головним економічним партнером Китаю серед країн Центральної та Східної Європи.

Східна Європа - політичний та історико-географічний регіон Європи.

Завдяки географічному розташуванню, Польща стала основним транспортним вузлом для вантажних залізничних перевезень за маршрутом Китай-Європа. Майже всі регулярні вантажні потяги за цим напрямком проходять через територію Польщі. У цьому контексті, автомобільне та залізничне сполучення портів Балтійського, Чорного і Адріатичного моря є важливим елементом чергової китайської ініціативи – співпраці держав Центральної та Східної Європи та КНР за формулою «16 1».


Закон РП «Про оподаткування супермаркетів в Польщі»
6 липня ц.р. Сейм РП прийняв Закон РП «Про оподаткування супермаркетів в Польщі» (далі Закон), який буде введено в дію з 1 вересня 2016 року.

За Закон проголосували 234 депутати, 207 були проти, двоє утрималися. Закон передбачає введення двох ставок оподаткування роздрібної торгівлі 0,8 % від доходів між 17 млн.

Ро́здрібна торгі́вля або рите́йл (від англ. retail - «роздрібний, в роздріб») - тип торгівлі товарами, а також виконання певних послуг, направлених на покупця, яким є кінцевий споживач, фізична чи юридична особа.

(орієнтовно 4,3 млн. дол. США) і 170 млн. злотих (орієнтовно 42,5 млн. дол. США ) на місяць і 1,4% від доходу понад 170 млн. злотих (орієнтовно 42,5 млн. дол. США) на місяць. Сума неоподатковуваного мінімуму за рік має скласти 204 млн. злотих (орієнтовно 51 млн. дол. США).

Об'єктом оподаткування є дохід від роздрібного продажу, тобто продажу споживачам. Дохід від роздрібного продажу не буде включати ПДВ, який підлягає сплаті. Не буде оподатковуватися дохід від продажу підприємцям. Закон також не передбачає оподаткування доходу від продажів, що здійснюються через Інтернет.

Закон був підготовлений Урядом РП, але під час розгляду в Сеймі було внесено низку змін. Депутати, серед іншого, конкретизували поняття господарської діяльності, грунтуючись на визначенні в Законі РП «Про податок на додану вартість (ПДВ)».

Додана вартість (Value Added) - різниця між вартістю продукції, що випускає підприємство, та вартістю засобів виробництва.

Закон також передбачає, що послуги, які супроводжують продаж, будуть вказані окремо і будуть оподатковуватися.

Депутати вирішили перенести дату вступу в силу Закону з 1 серпня на 1 вересня 2016 року. За оцінками Уряду РП, якщо би податок діяв з 1 серпня ц.р., надходження від нього становили би біля 630 млн. злотих брутто (орієнтовно 157,5 млн. дол. США) і біля 510 млн. злотих нетто (орієнтовно 127,5 млн. дол. США). У зв'язку з перенесенням дати вступу в силу Закону ці надходження будуть нижчими.

У зв’язку із введенням в дію Закону, Уряд РП розраховує на суттєве надходження коштів до бюджету країни. У 2017 році, коли податок буде діяти протягом усього року, уряд оцінює надходження від нього в сумі 1,9 млрд. злотих брутто (орієнтовно 475 млн. дол. США).

При розгляді Закону депутати Сейму відкинули всі поправки опозиційних партій, в тому числі поправку перенесення дати вступу в силу закону на 1 січня 2017 року, а також поправку про звільнення від оподаткування гастрономічної сфери торгівлі.

Метою Закону, як говорили під час парламентських засідань представники PiS, – є зближенням принципів функціонування невеликих місцевих магазинів та великих торгівельних мереж. На їхню думку, існуючі до цього часу відмінності в податках призвели до того, що сімейні магазини зникли з ринку, а великі торгівельні мережі суттєво зросли.

В свою чергу представники опозиційних партій Польщі виступають проти введення цього податку і стверджують, що закон не підтримує малого сімейного бізнесу, а його введення вважають відчайдушним пошуком грошей для збіднілого бюджету РП. Вони також передбачають, що впровадження неоподатковуваного мінімуму буде заперечуватися Європейською Комісією.

Європе́йська комі́сія (або скорочено Єврокомі́сія) - вищий орган виконавчої влади Європейського Союзу, який приблизно відповідає ролі і функціям уряду у системах національних держав. На відміну від національних урядів, Єврокомісія може також користуватися функцією законодавчої ініціативи, але тільки у рамках ЄС та відповідно до Законодавства Європейського Союзу.

Представники партії Nowoczesna, зокрема, Пауліна Хенниг-Клоска (Paulina Hennig-Kloska) в ході дискусії в Сеймі заявила, що день вступу в силу цього закону буде чорним днем для польської торгівлі, а після його вступу в силу постраждають клієнти, постачальники і субпідрядники. Тому що всій торгівельній сфері доведеться, або підвищувати ціни, або скоротити витрати. На її думку новий податок вдарить по найбідніших покупцях, що роблять закупівлі в дисконтних магазинах, які заплатять найбільше. У свою чергу, великі міжнародні мережі, на її думку, не заплатять жодних грошей.

Податок від гіпермаркетів представники PiS використовували в ході своєї виборчої кампанії.

Передви́борча кампа́нія - процес комунікації, діалог між політичною партією, кандидатом чи його представниками, з одного боку, та виборцями, які в день виборів мають право голосувати «за» чи «проти» - з другого.

Він повинен був стосуватися, в першу чергу, іноземних торгівельних мереж. Першу версію податку Міністерство фінансів РП представило 2 лютого п. р. Передбачалося, що податок повинен був мати дві базових ставки. Ставка 0,7% повинна була застосовуватися до доходу, що не перевищував на місяць 300 млн. злотих (орієнтовно 75 млн. дол. США). Ставка 1,3% повинна була сплачуватися з надлишку доходу понад 300 млн. злотих на місяць. Інші ставки податку з продажів повинні були застосовуватися по суботах, неділях і в святкові дні - 1,3%. (Для суб’єктів, що отримують дохід менше, ніж 300 млн. злотих на місяць) та 1,9% (вище цієї межі). Сума податку, вільна від податку повинна була складати 1,5 млн. злотих (орієнтовно 375 тис. дол. США) на місяць (18 млн. злотих (орієнтовно 4,5 млн. дол. США) на рік).

Ці пропозиції викликали протести з боку ряду зацікавлених кіл, особливо торговців. В свою чергу Європейська Комісія негативно відізвалася про прогресивну ставку, що в кінцевому результаті змусило Мінфін РП переглянути версію проекту закону від 2 лютого ц.р.

  1   2   3


Скачати 497.77 Kb.

  • Посольство України в Республіці Польща тел. ( 4822) 629-47-97 факс: ( 4822) 622-47-43 e-mail: ekonom
  • (за 2 квартал 2016 року) 1. Соціально-економічна ситуація в Республіці Польща
  • 2. Українсько-польське економічне співробітництво
  • 3. Досвід РП у різних сферах економіки
  • 4. Пропозиції двостороннього співробітництва 4.1. Пропозиції співпраці польських компаній 1. Соціально-економічна ситуація в Республіці Польща
  • Огляд економічних новин Щодо IV міжнародного форуму « День українського бізнесу »
  • Львівської області
  • Щодо оцінки РП рейтинговим агентством
  • Щодо ситуації в енергетиці РП
  • Щодо візиту Глави КНР до РП
  • Закон РП «Про оподаткування супермаркетів в Польщі»