Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Фізична вікторина. (7 – 8 класи) Обладнання

Скачати 42.79 Kb.

Фізична вікторина. (7 – 8 класи) Обладнання




Скачати 42.79 Kb.
Дата конвертації09.04.2017
Розмір42.79 Kb.

Фізична вікторина.

(7 – 8 класи)

Обладнання: фішки, листки з позначеннями позитивного та негативного заряду (по кількості учнів), кубик.

Учитель вітає учнів, та оголошує відкриття фізичної вікторини. Пропонує учням поділитися на дві команди


І. Завдання. Розминка. Команди по черзі відповідають на поставлені запитання. За кожну правильну відповідь отримують по 1 балу. Учні, що дають правильну відповідь отримують фішку.

Запитання для І команди.

  1. Молекула – це…;

  2. Що таке фізичне явище?

    Фізика Фі́зика (від грец. φυσικός природний, φύσις природа) - природнича наука, яка досліджує загальні властивості матерії та явищ у ній, а також виявляє загальні закони, які керують цими явищами; це наука про закономірності Природи в широкому сенсі цього слова.

    ;

  3. Усе, що нас оточує, і ми самі – це…;

  4. Траєкторія – це…;

  5. Атом складається…;

  6. В яких станах може перебувати речовина?;

  7. Термометр це…;

  8. Який колір утвориться при змішуванні червоної та жовтої фарби?


Запитання для ІІ команди.

  1. Атом – це…;

  2. Що таке фізичне тіло?;

  3. Барометр – це…;

  4. Фізична величина, яку вимірюють спідометром?;

  5. Який колір утвориться при змішуванні жовтої та синьої фарби?;

  6. Вода в газоподібному стані – це…;

    Фізи́чне ті́ло або просто тіло - предмет вивчення фізики. Тіло - це певна сутність, яку можна розглядати як єдине ціле й характеризувати певними фізичними величинами. Наприклад, у класичній механіці тіло характеризується масою, положенням у просторі, розмірами й орієнтацією, на нього діють сили, воно може мати швидкість чи прискорення.

    Газ Газ (нід. gas, від грец. chaos - хаос) - один із агрегатних станів речовини, для якого характерні великі відстані між частинками (молекулами, атомами, іонами) порівняно з твердим чи рідинним станами, слабка міжмолекулярна взаємодія, невпорядкованість структури, а середня кінетична енергія хаотичного руху частинок набагато більша за енергію взаємодії між ними.



  7. Прилад який збільшує зображення ?;

  8. Атмосфера – це…

ІІ. Завдання. Загадки фізико – технічного змісту. Команда, яка перша дасть відповідь на загадку отримує 1 бал, а учень, що правильно відповів – фішку.

  1. У вогні не горить, а у воді не тоне. (Лід);

  2. Усім повідає, хоч і без язика,

Коли буде ясно, а коли – хмари. (Барометр);

  1. Що з землі не підіймеш? (Тінь);

  2. Що йде, не рухаючись з місця? (час);

  3. На всякий заклик відповідь даю,

Ані душі, ні тіла я не маю. (Луна);

  1. Книги читають, а грамоти не знають. (Окуляри);

  2. Ти кричав – вона мовчала,

Ти мовчав – вона кричала. (Луна);

  1. Я зберігаю холодне й гаряче,

Я і піч і холодильник,

І в дорозі помічник не змінний (Термос);



  1. Дім – скляний,

Живе там вогник,

днем і вранці він дрімає,

а як проснеться то палає. (Лампочка);


  1. Хоч малий, але дороги знає всі без допомоги,

Ти з собою його візьми та сміливо в ліс іди. (Компас);

  1. Яскраве коромисло над лісом зависло. (Веселка);

  2. Білий дим тягнув за чуб.

Розгойдав у полі дуб.

Постукав у ворота:



      • Відчиняйте!

      • Хто там? (Вітер);

  1. Летить – мовчить.

Лежить – мовчить.

Коли помре, тоді зареве.

Що це? (Танення снігу);


  1. Спочатку – блиск,

За блиском – тріск,

За тріском – плеск.

Що це? (Блискавка та грім);


  1. Я і туча, і туман,

І калюжа, й океан,

Я літаю та біжу



І прозорою бути можу. (Вода);
ІІІ. Завдання. Всезнайки. Командам по черзі ставляться запитання. Учням, що дали правильну відповідь, дають фішку.

  1. Те, з чого складається тіло. (Речовина);

  2. Завдяки якому явищу природи вода з Дніпра може потрапити в Африку? (Круговорот води в природі);

  3. Оболонка землі, населена живими організмами? (Біосфера);

  4. Найближча до сонця планета? (Меркурій);

  5. З яких частинок складаються речовини? (Молекули);

  6. діаметр пробірки 2 см., висота – 10 см., а діаметр горошини становить пів сантиметра. Скільки горошин увійде в пробірку? (Горошини не ходять);

  7. Учні вишикувалися в шеренгу по одному з інтервалом 1 м. Довжина шеренги 30 м. Скільки учнів вишикувалося? (31);

  8. Чому не можна вимірювати фізичну величину за допомогою приладу, на шкалі якого немає цифр? (Тому, що не можна визначити ціну поділки);

  9. Як лисиця використовує великий пухнастий хвіст під час бігу? (Лисиця використовує свій хвіст під час бігу як руль, що дає змогу робити круті повороти).

  10. Чому заєць, рятуючись від собаки, часто різко стрибає в різні боки, і собаці важко його наздогнати, хоча він бігає швидше за зайця? (Тому що заєць використовує властивість інерції, а собака, не чекаючи стрибка, не може миттєво змінити напрям свого руху).

IV. Завдання. Казка навкруги. Командам задаються запитання пов’язані з фізичними явищами, що згадуються в казках. Учень, що дає правильну відповідь отримує фішку, а його команда 1 бал.

    1. В якій казці О.С.Пушкіна було передбачено явище, яке дуже широко використовується зараз у військовій техніці для визначення місця знаходження об’єкта? (Радіолокація, казка «Золотий півник»);

    2. В якій казці Г. – Х. Андерсена було описано зміни властивостей речовини за допомогою низьких температур? («Снігова королева»);

    3. Назвіть українську народну казку, в якій тварини використовують для свого сховища явище зменшення втрати власної теплоти за допомогою передачі її іншим.

      Військо́ва те́хніка - озброєння, бойові й небойові машини, прилади, апарати й інші технічні засоби, якими оснащуються збройні сили. Зброю, як засіб ураження часто виділяють у самостійне поняття (звідси висловлювання «озброєння та військова техніка» (ОВТ).

      Казка Ка́зка - це вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів, такі, як феї, гноми, велетні тощо. Слід відрізняти казку від байки.

      («Рукавичка»);

    4. Назвіть літературну казку, в якій тварина використовує підіймальну силу кульки для добування ласої їжі? (А.Мілн «Вінні-пух та всі…всі… всі»);

    5. В якій казці головний герой втрачає предмет гордощів під час кристалізації?

      Головни́й геро́й або протагоні́ст (від грец. πρωταγωνιστής «той, хто виконує головну роль») - персонаж, який у різних видах мистецтва грає провідну роль, зазвичай протиставляється антагоністові. Цей термін виник у Давній Греції, коли в 534 до н. е.

      («Вовк та лисиця», хвіст вовка);

    6. В якій казці літературний герой використовує для подорожування потік повітря?

      Літературний герой - це виразник сюжетної дії, яка розкриває зміст творів літератури, кіно, театру.

      («Малюк і Карлсон»).


V. Завдання. Морській бій. Учні задають команді противнику запитання, що підготували вдома (кожен учень готує по 1 запитанню), при цьому перекидають кубик, ніби стріляючи у противника. Той учень, що спіймав кубик повинен дати відповідь на поставлене запитання і задати своє. Якщо відповідь була неправильною, то він вибуває, а якщо правильною то отримує фішку. Гра триває до тих пір поки всі учні не зададуть свої запитання.

Підраховуються бали набрані командами та учнями. Команда переможець отримує грамоту та солодкий приз. Окремо нагороджуються солодким призом учні які набрали найбільшу кількість фішок.


Скачати 42.79 Kb.

  • Запитання для І команди. Молекула – це…; Що таке фізичне явище
  • Запитання для ІІ команди. Атом – це…; Що таке фізичне тіло