Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Гра-бесіда «Ти І твої старші приятелі» Мета

Скачати 50.99 Kb.

Гра-бесіда «Ти І твої старші приятелі» Мета




Скачати 50.99 Kb.
Дата конвертації27.05.2017
Розмір50.99 Kb.

Гра-бесіда «Ти і твої старші приятелі»

Мета: розширювати поняття учнів про дружбу; вчити цінувати дружбу, дотримуватися законів дружби; навчити дітей говорити «Ні», якщо старший приятель спробує залучити їх до небезпечної ситуації; виховувати дружні стосунки.

Обладнання: плакати з прислів’ями і приказками, правилами дружби, малюнки героїв казок, аудіозаписи.
Звукозапис - процес запису звукової інформації з метою її збереження і подальшого відтворення; Звукозаписом називають також записану звукову інформацію. Звукозапис заснований на зміні фізичного стану або форми різних ділянок носія запису - магнітної стрічки, грамофонної платівки, кіноплівки, цифрових носіїв інформації тощо.
При́казка - жанр фольклорної прози, короткий сталий образний вислів констатуючого характеру, що має одночленну будову, нерідко становить частину прислів'я, але без висновку, і вживається в переносному значенні.

Перебіг заходу



I. Слухання пісні В. Шаїнського «Справжній друг»

Дружба віддана

Не зламається

Не розклеїться від дощу і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить,

Ось такий він незрадливий

Справжній друг.

Ми посваримось і помиримось

«Нерозлий вода» — кажуть всі навкруг.

В день чи в ніч негожу

Друг мені поможе,

От такий він незрадливий

Справжній друг.



Учитель. Діти, про що ця пісня? (Про дружбу)

— «Дружба» — дуже світле, вірне, надійне слово. Саме у дитинстві з’являються перші друзі. Іноді буває, що люди з дитинства дружать усе життя.

— А у вас є справжній друг? Хто він?

— Навіщо людині потрібні друзі? (Відповіді дітей.)



II. Робота над прислів’ями і приказками про дружбу

— Згадайте прислів’я і приказки про дружбу і поясніть їх зміст.

• Без вірного друга — велика туга.

• Людина без друзів — що дерево без коріння.

• Нових друзів май, старих не забувай.

• Немає друга — шукай, а знайшов — тримай.

• Друзі пізнаються у біді.

• Погана компанія і добру людину зіпсує.

• Біля чого потрешся, того і сам наберешся.

III. Робота за малюнками

Учитель демонструє малюнки: Вінні-Пух і П’ятачок, крокодил Гена і Чебурашка, Карлсон і Малюк, Мавпа та її друзі.

Чебурашка - мультяшний і літературний персонаж, вигаданий російським письменником і сценаристом Едуардом Успенським, один з головних героїв низки літературних творів і мультфільмів.

— Як ви вважаєте, що спільного у цих казкових героїв?

Учитель. Коли люди дружать, вони хочуть бути разом. Вони цікавлять одне одного. Справжні друзі розуміють тебе і допомагають тобі. Дружба гріє серця. Вона потрібна дорослим і дітям у будь-якій життєвій ситуації.

— А які якості ви хотіли би бачити у своєму другові? (Вірність, чуйність, чесність, увага, відвертість)

— А які б не хотіли?

Щирість - один з аспектів чесності, правдивості, відсутність протиріч між реальними почуттями та намірами стосовно іншої людини (або групи людей) і тим, як ці почуття і наміри підносяться їй на словах.
(Байдужість, егоїзм, хвастощі, жадність, лінь, заздрість)

Якщо у вас є друг, бережіть дружбу з ним, цінуйте її. Друга легко втратити, набагато важче його знайти. Але, все-таки найголовніша дружба починається в сім’ї. Адже сім’я — це початок нашого життя, ми тут народилися, ростемо, дорослішаємо. Недаремно одне прислів’я свідчить: «Немає краще за дружка, ніж рідна матінка». Як ви його розумієте?



IV. Вивчення законів дружби

Учитель. Зараз ви тільки вчитеся дружити. А щоб дружба була міцною, треба дотримуватися законів.

ЗАКОНИ ДРУЖБИ

• Допомагай другу в біді.

• Умій розділити з другом радість.

• Не смійся над недоліками друга.

Зупини друга, якщо він робить щось погане.



• Умій прийняти допомогу, пораду.

• Не обманюй друга.

Не зраджуй друга.



Стався до друга, як до себе.

• Умій визнавати свої помилки.

Учитель. Якщо ви дотримуватиметеся цих правил, то станете справжніми друзями. А це прекрасно!

— Як ви вважаєте, чи можлива дружба між старшими і молодшими дітьми? У кого з вас є такий друг? Розкажіть про нього. (Відповіді дітей.)



V. Гра «Добре — погано»

Учитель. Доведіть, чому добре і чому погано, коли друг старше за тебе. (Відповіді дітей.)

Добре

• Може навчити чого-небудь корисного.

• Може захистити, вступитися.

• Він більше знає, з ним цікаво.

• З ним відпускають гуляти без батьків.


Погано

• Не хоче гратися в дитячі ігри.

• У нього мало вільного часу, він учиться.

• Може образити.

• Може навчити поганого.


— Чи завжди потрібно брати приклад зі свого старшого друга?

— Чи може він учинити погано, навчити чогось поганого, залучити до небезпечної ситуації?

— Скажіть, у якій казці старші друзі обдурили молодшого товариша і виявилися не друзями, а розбійниками?

Розбі́йник (застаріле тать) - як правило, злодій, злочинець, людина, яка чинить розбій, тобто грабіжник і вбивця, харциза, опришок.
(Відповіді дітей.)

Учитель. У казці «Пригоди Буратіно» лисиця Аліса і кіт Базиліо прикинулися друзями Буратіно, а самі обдурили, пограбували його і залишили висіти на дереві.

— А у вас у житті були ситуації, коли старші діти пропонували зробити щось, чого ви робити не хотіли? Розкажіть про це. (Розповіді дітей.)

— Уявіть, що ваш друг запропонував зателефонувати до міліції і сказати, що в школі закладена бомба.

Телефон Телефо́н - вид електрозв'язку, що дає змогу передавати і приймати мовлення на відстань за допомогою електричних сигналів (що передаються дротами) або радіосигналів.
Чи станете ви це робити? Чому ні, до чого це може призвести?

— А якщо він запропонує навесні покататися на кризі, ви підете із ним? Що може статися?

— Можна провалитися під лід, загинути. Якщо ви відчуваєте, що старший товариш намагається залучити вас до небезпечної ситуації, ви повинні твердо сказати «Ні». Навіть якщо вас обізвуть боягузом, знайте, що життя і безпека найважливіші. (Обговорення з учнями інших небезпечних ситуацій, складання різних варіантів щасливих кінцівок.

Небезпека Небезпе́ка - можливість виникнення обставин, за яких матерія, поле, інформація або їхнє поєднання можуть таким чином вплинути на складну систему, що призведе до погіршення або неможливості її функціонування і розвитку.
)

VI. Підсумок заходу

Учитель. Дуже добре мати багато друзів. Друзі завжди допоможуть і підтримають у скрутну хвилину. Але іноді навіть старшим товаришам потрібна порада і допомога, особливо, якщо це стосується безпеки. Не завжди треба робити те, що говорить або робить ваш друг. Можна потрапити в дуже небезпечну ситуацію. Про такі ситуації ми з вами сьогодні говорили.

— Що потрібно відповісти старшому товаришеві, якщо він намагається вас залучити до небезпечної ситуації? Чому? (Відповіді дітей.)

— А завершити нашу годину спілкування мені хочеться віршем М. Мітарова.

— Чи є що золота дорожче на землі? —

У мудреця спитали якось люди.

Не довго думав мудрий чоловік:

— Дорожча дружба — є, була і буде!

Тоді чому сказали: — Сталь міцна,

Міцніша над усе, це знає всяк і всюди.

Подумав трохи й відповів мудрець:

— Міцніша дружба — є, була і буде!

Йому сказали: — Ураган страшний,

Корчує він дуби, несе руїни всюди.

Чи є сильніше щось за ураган?

— Сильніша дружба — є, була і буде!

Усім смакує не полин, а мед.

Мед люблять діти і дорослі люди.

Мед — найсолодший із земних дарів.



— Солодша дружба — є, була і буде!


Скачати 50.99 Kb.

  • Обладнання
  • I. Слухання пісні В. Шаїнського «Справжній друг»
  • II. Робота над прислів’ями і приказками про дружбу
  • III. Робота за малюнками
  • IV. Вивчення законів дружби Учитель
  • V. Гра «Добре — погано» Учитель
  • VI. Підсумок заходу Учитель