Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Гра-бесіда «Ти І твої старші приятелі» Мета

Скачати 50.99 Kb.

Гра-бесіда «Ти І твої старші приятелі» Мета




Скачати 50.99 Kb.
Дата конвертації27.05.2017
Розмір50.99 Kb.

Гра-бесіда «Ти і твої старші приятелі»

Мета: розширювати поняття учнів про дружбу; вчити цінувати дружбу, дотримуватися законів дружби; навчити дітей говорити «Ні», якщо старший приятель спробує залучити їх до небезпечної ситуації; виховувати дружні стосунки.

Обладнання: плакати з прислів’ями і приказками, правилами дружби, малюнки героїв казок, аудіозаписи.
Звукозапис - процес запису звукової інформації з метою її збереження і подальшого відтворення; Звукозаписом називають також записану звукову інформацію. Звукозапис заснований на зміні фізичного стану або форми різних ділянок носія запису - магнітної стрічки, грамофонної платівки, кіноплівки, цифрових носіїв інформації тощо.
При́казка - жанр фольклорної прози, короткий сталий образний вислів констатуючого характеру, що має одночленну будову, нерідко становить частину прислів'я, але без висновку, і вживається в переносному значенні.

Перебіг заходу



I. Слухання пісні В. Шаїнського «Справжній друг»

Дружба віддана

Не зламається

Не розклеїться від дощу і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить,

Ось такий він незрадливий

Справжній друг.

Ми посваримось і помиримось

«Нерозлий вода» — кажуть всі навкруг.

В день чи в ніч негожу

Друг мені поможе,

От такий він незрадливий

Справжній друг.



Учитель. Діти, про що ця пісня? (Про дружбу)

— «Дружба» — дуже світле, вірне, надійне слово. Саме у дитинстві з’являються перші друзі. Іноді буває, що люди з дитинства дружать усе життя.

— А у вас є справжній друг? Хто він?

— Навіщо людині потрібні друзі? (Відповіді дітей.)



II. Робота над прислів’ями і приказками про дружбу

— Згадайте прислів’я і приказки про дружбу і поясніть їх зміст.

• Без вірного друга — велика туга.

• Людина без друзів — що дерево без коріння.

• Нових друзів май, старих не забувай.

• Немає друга — шукай, а знайшов — тримай.

• Друзі пізнаються у біді.

• Погана компанія і добру людину зіпсує.

Біля чого потрешся, того і сам наберешся.

III. Робота за малюнками

Учитель демонструє малюнки: Вінні-Пух і П’ятачок, крокодил Гена і Чебурашка, Карлсон і Малюк, Мавпа та її друзі.

Чебурашка - мультяшний і літературний персонаж, вигаданий російським письменником і сценаристом Едуардом Успенським, один з головних героїв низки літературних творів і мультфільмів.

— Як ви вважаєте, що спільного у цих казкових героїв?

Учитель. Коли люди дружать, вони хочуть бути разом. Вони цікавлять одне одного. Справжні друзі розуміють тебе і допомагають тобі. Дружба гріє серця. Вона потрібна дорослим і дітям у будь-якій життєвій ситуації.

— А які якості ви хотіли би бачити у своєму другові? (Вірність, чуйність, чесність, увага, відвертість)

— А які б не хотіли?

Щирість - один з аспектів чесності, правдивості, відсутність протиріч між реальними почуттями та намірами стосовно іншої людини (або групи людей) і тим, як ці почуття і наміри підносяться їй на словах.
(Байдужість, егоїзм, хвастощі, жадність, лінь, заздрість)

Якщо у вас є друг, бережіть дружбу з ним, цінуйте її. Друга легко втратити, набагато важче його знайти. Але, все-таки найголовніша дружба починається в сім’ї. Адже сім’я — це початок нашого життя, ми тут народилися, ростемо, дорослішаємо. Недаремно одне прислів’я свідчить: «Немає краще за дружка, ніж рідна матінка». Як ви його розумієте?



IV. Вивчення законів дружби

Учитель. Зараз ви тільки вчитеся дружити. А щоб дружба була міцною, треба дотримуватися законів.

ЗАКОНИ ДРУЖБИ

• Допомагай другу в біді.

• Умій розділити з другом радість.

• Не смійся над недоліками друга.

Зупини друга, якщо він робить щось погане.



• Умій прийняти допомогу, пораду.

• Не обманюй друга.

Не зраджуй друга.



• Стався до друга, як до себе.

• Умій визнавати свої помилки.

Учитель. Якщо ви дотримуватиметеся цих правил, то станете справжніми друзями. А це прекрасно!

— Як ви вважаєте, чи можлива дружба між старшими і молодшими дітьми? У кого з вас є такий друг? Розкажіть про нього. (Відповіді дітей.)



V. Гра «Добре — погано»

Учитель. Доведіть, чому добре і чому погано, коли друг старше за тебе. (Відповіді дітей.)

Добре

• Може навчити чого-небудь корисного.

• Може захистити, вступитися.

Він більше знає, з ним цікаво.

• З ним відпускають гуляти без батьків.


Погано

• Не хоче гратися в дитячі ігри.

• У нього мало вільного часу, він учиться.

• Може образити.

• Може навчити поганого.


— Чи завжди потрібно брати приклад зі свого старшого друга?

— Чи може він учинити погано, навчити чогось поганого, залучити до небезпечної ситуації?

— Скажіть, у якій казці старші друзі обдурили молодшого товариша і виявилися не друзями, а розбійниками?

Розбі́йник (застаріле тать) - як правило, злодій, злочинець, людина, яка чинить розбій, тобто грабіжник і вбивця, харциза, опришок.
(Відповіді дітей.)

Учитель. У казці «Пригоди Буратіно» лисиця Аліса і кіт Базиліо прикинулися друзями Буратіно, а самі обдурили, пограбували його і залишили висіти на дереві.

— А у вас у житті були ситуації, коли старші діти пропонували зробити щось, чого ви робити не хотіли? Розкажіть про це. (Розповіді дітей.)

— Уявіть, що ваш друг запропонував зателефонувати до міліції і сказати, що в школі закладена бомба.

Телефон Телефо́н - вид електрозв'язку, що дає змогу передавати і приймати мовлення на відстань за допомогою електричних сигналів (що передаються дротами) або радіосигналів.
Чи станете ви це робити? Чому ні, до чого це може призвести?

— А якщо він запропонує навесні покататися на кризі, ви підете із ним? Що може статися?

Можна провалитися під лід, загинути. Якщо ви відчуваєте, що старший товариш намагається залучити вас до небезпечної ситуації, ви повинні твердо сказати «Ні». Навіть якщо вас обізвуть боягузом, знайте, що життя і безпека найважливіші. (Обговорення з учнями інших небезпечних ситуацій, складання різних варіантів щасливих кінцівок.

Небезпека Небезпе́ка - можливість виникнення обставин, за яких матерія, поле, інформація або їхнє поєднання можуть таким чином вплинути на складну систему, що призведе до погіршення або неможливості її функціонування і розвитку.
)

VI. Підсумок заходу

Учитель. Дуже добре мати багато друзів. Друзі завжди допоможуть і підтримають у скрутну хвилину. Але іноді навіть старшим товаришам потрібна порада і допомога, особливо, якщо це стосується безпеки. Не завжди треба робити те, що говорить або робить ваш друг. Можна потрапити в дуже небезпечну ситуацію. Про такі ситуації ми з вами сьогодні говорили.

— Що потрібно відповісти старшому товаришеві, якщо він намагається вас залучити до небезпечної ситуації? Чому? (Відповіді дітей.)

— А завершити нашу годину спілкування мені хочеться віршем М. Мітарова.

— Чи є що золота дорожче на землі? —

У мудреця спитали якось люди.

Не довго думав мудрий чоловік:

— Дорожча дружба — є, була і буде!

Тоді чому сказали: — Сталь міцна,

Міцніша над усе, це знає всяк і всюди.

Подумав трохи й відповів мудрець:

— Міцніша дружба — є, була і буде!

Йому сказали: — Ураган страшний,

Корчує він дуби, несе руїни всюди.

Чи є сильніше щось за ураган?

— Сильніша дружба — є, була і буде!

Усім смакує не полин, а мед.

Мед люблять діти і дорослі люди.

Мед — найсолодший із земних дарів.



— Солодша дружба — є, була і буде!


Скачати 50.99 Kb.

  • Обладнання
  • I. Слухання пісні В. Шаїнського «Справжній друг»
  • II. Робота над прислів’ями і приказками про дружбу
  • III. Робота за малюнками
  • IV. Вивчення законів дружби Учитель
  • V. Гра «Добре — погано» Учитель
  • VI. Підсумок заходу Учитель