Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Індекс прозорості державних компаній україни 2015 Оцінювання Індексу Прозорості проводилось Центром «Розвиток ксв» на замовлення Міністерства економічного розвитку І торгівлі України в рамках проекту «Соціальна відповідальність державних органів

Індекс прозорості державних компаній україни 2015 Оцінювання Індексу Прозорості проводилось Центром «Розвиток ксв» на замовлення Міністерства економічного розвитку І торгівлі України в рамках проекту «Соціальна відповідальність державних органів




Дата конвертації18.05.2017
Розмір240 Kb.

ІНДЕКС ПРОЗОРОСТІ ДЕРЖАВНИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ 2015
Оцінювання Індексу Прозорості проводилось Центром «Розвиток КСВ» на замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України в рамках проекту «Соціальна відповідальність державних органів влади». Проект відбувається за підтримки Посольства Нідерландів в Україні.
МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНКИ
Оцінювання проводилось за методологією, розробленою в рамках проекту «Соціальна відповідальність державних органів влади». Оцінювалися сайти 100 компаній, що увійшли до ТОП-100 найбільших державних підприємств України.
Органи державної влади - це ланка (елемент) механізму держави, що бере участь у виконанні функцій держави й наділений при цьому владними повноваженнями.
Економічний розвиток - поняття економічної науки, що позначає перехід від одного етапу економіки до іншого, при якому в новому періоді не тільки збільшується виробництво тих самих товарів і послуг, що вже вироблялися раніше, а має місце й виробництво нових товарів і послуг з використанням нових технологій порівняно з попереднім періодом.
Державне підприємство (ДП) - підприємство, засноване на державній власності, в тому числі казенне підприємство.
З ТОП-100 найбільших державних компаній, 13 компаній не мають власних сайтів. Оцінювання проводилось протягом 8-19.10.2015 р. Оцінювалася інформація тільки за 2014-2015 роки.

Розроблена методика оцінювання сайтів державних компаній включає три компоненти, а саме:




  • Зміст: наявність на сайті компанії повної інформації з питань корпоративного управління, трудових відносин, дотримання прав людини, екологічної політики, чесних операційних практик, відносин зі стейкхолдерами та розвитку громади.




  • Стратегія та звітність: оприлюднення на сайті компанії бізнес-стратегії й стратегії з корпоративної соціальної відповідальності, фінансової та КСВ звітності та КСВ звітності.
    Трудові́ відно́сини - врегульовані нормами трудового права суспільні відносини, що виникають як результат впливу норм трудового права на поведінку суб'єктів трудової діяльності в результаті укладення трудового договору, внаслідок якого між ними виникають правові зв'язки, а також відносини з приводу встановлення умов праці на підприємстві, навчання й перекваліфікації за місцем роботи та відносини, пов'язані з наглядом і контролем за додержанням трудового законодавства, вирішенням трудових спорів та працевлаштуванням громадян.
    Корпорати́вне управлі́ння (англ. corporate governance) - внутрішні системи, структури та процедури, що використовуються для управління та контролю корпорації
    Охоро́на довкі́лля (англ. environmental protection / control / conservation, нім. Umweltwissenschaften) - система заходів щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки.
    Права людини - це комплекс природних і непорушних свобод і юридичних можливостей, обумовлених фактом існування людини в цивілізованому суспільстві.
    Соціа́льна відповіда́льність бі́знесу - відповідальне ставлення будь-якої компанії до свого продукту або послуги, до споживачів, працівників, партнерів; активна соціальна позиція компанії, що полягає в гармонійному співіснуванні, взаємодії та постійному діалозі із суспільством, участі у вирішенні найгостріших соціальних проблем.





  • Навігація: зручність доступу до будь-якої інформації про соціальну відповідальність компанії.


РЕЗУЛЬТАТИ ОЦІНЮВАННЯ
Рівень прозорості українських державних кампаній становить - 20,03 балів1. 40% компаній (35 з 87) мають вищий, ніж середній рівень розкриття інформації з КСВ. Результати оцінювання представлені у табл. 2.
ТОП-10 Індексу прозорості українських державних кампаній. Перші місця посіли компанії: ДП «НАЕК «Ерергоатом» (72 бали), ПАТ «Укргідроенерго» (51 балів), НАК «Нафтогаз України» (48 балів), ПАТ «Центренерго» (48 балів), ДП “Адміністрація морських портів України” (45 балів), ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» (43 бали), ДП «Спеціалізований морський порт «Октябрьск» (42 бали), «Укрзалізниця» (Державна адміністрація залізничного транспорту України) (41 бал), ПАТ АБ «Укргазбанк» (39 балів), АТ «Ощадбанк» (37 балів) та ВАТ «Запоріжжяобленерго» (37 балів).
Порт (від лат. portus - сховище, притулок, гавань, гирло) - ділянка берега моря, річки або озера з прилеглою акваторією, захищена від негоди захисними гідротехнічними спорудами, на якій розміщується комплекс будівель та пристроїв для завантаження і розвантаження суден та їх обслуговування.
Залізни́чний тра́нспорт (залізни́ця) - вид рейкового транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в колісних екіпажах, що рухаються залізничною колією. Залізничний транспорт є галуззю промисловості, частиною транспортної мережі логістичних ланцюгів, які сприяють міжнародній торгівлі і економічному зростанню.
Залізни́чний тра́нспорт в Украї́ні - залізничний транспорт загального користування, підпорядкований ПАТ «Укрзалізниця», та залізничні під'їзні колії різних форм власності, які не належать до залізничного транспорту загального користування.

Рівень прозорості ТОП - 10 державних кампаній становить 45,7%.

Табл.2. РЕЗУЛЬТАТИ ІНДЕКСУ ПРОЗОРОСТІ ДЕРЖАВНИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ 2015 р.


Місце

Назва компанії

Бали

1

ДП «НАЕК «Енергоатом»

72

2

ПАТ «Укргідроенерго»

51

3

НАК «Нафтогаз України»

48

3

ПАТ «Центренерго»

48

5

ДП “Адміністрація морських портів України”

45

6

ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго»

43

7

ДП «Спеціалізований морський порт «Октябрьск»

42

8

«Укрзалізниця» (Державна адміністрація залізничного транспорту України)

41

9

ПАТ АБ «Укргазбанк»

39

10

АТ «Ощадбанк»

37

10

ВАТ «Запоріжжяобленерго»

37

12

ДП обслуговування повітряного руху України "Украерорух"

36

13

ДП «Одеський морський торговельний порт»

35

14

ВАТ «Харківобленерго»

33

15

ПАТ "Державний експортно-імпортний банк України"

29

15

ПАТ «Сумихімпром»

29

15

НАК «Надра України»

29

15

УДППЗ «Укрпошта»

29

19

ПАТ «Хмельницькобленерго»

27

20

ВАТ “Турбоатом”

26

20

Державне ПАТ "НАК "Украгролізинг"

26

22

ДП «Преса»

25

22

ДП «Український державний центр радіочастот»

25

24

ДП «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля»

24

24

ДП «Іллічівський морський торговельний порт»

24

24

ПАТ «Миколаївобленерго»

24

27

ВАТ «Тернопільобленерго»

23

27

Державна продовольчо-зернова корпорація України

23

27

ДП «Морський торговельний порт «Южний»

23

27

ПАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»

23

31

ВАТ «Одеський припортовий завод»

22

31

ДП «Антонов»

22

31

ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль»

22

34

ПАТ «Український банк реконструкції та розвитку»

20

35

ДП "Вугільна компанія "Краснолиманська"

19

35

ПАТ «Хартрон»

19

35

ДП «Арена Львів»

19

35

Концерн радіомовлення, радіозв’язку та телебачення

19

35

ДП Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв

19

35

АТ «Родовід Банк»

19

41

ДПЗД «Укрінтеренерго»

18

41

ПАТ «Дніпродзержинська теплоелектроцентраль»

18

43

ДП «Укрспирт»

17

43

Національний спортивний комплекс “Олімпійський”

17

43

ПАТ "Науково-виробниче підприємство "Більшовик"

17

46

ПАТ "ДАК "Укрвидавполіграфія"

16

46

Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП)

16

46

ДП «Електроважмаш»

16

46

ДП «Артемсіль»

16

50

ДП «Палац Спорту»

15

50

«Херсонький морський торговельний порт»

15

52

ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт»

14

53

Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів

13

53

Державне підприємство “Східний гірничо-збагачувальний комбінат”

13

53

ДП «Завод №410 цивільної авіації»

13

53

«Маріупольський морський торговельний порт»

13

57

ДП "Львіввугілля"

12

57

"ПАТ “Лисичанськвугілля”"

12

57

ДАК Хліб України

12

57

ДП «Держгідрографія»

12

57

ДГП «Укргеофізика»

12

57

ДП «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова» (ЮЖМАШ)»

12

57

ДП «Дніпропетровський науково-виробничий комплекс «Електровозобудування»

12

64

ДП «Криворізька теплоцентраль»

11

64

ДП «Міжнародний аеропорт «Львів»

11

64

ПрАТ "Український інститут по проектуванню засобів та споруд зв’язку «Діпрозв’язок»

11

64

ДП «Державний резервний насіннєвий фонд України»

11

64

ДП "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод"

11

64

Державне підприємство “Вугілля України”

11

64

ДП «Національний культурно-мистецький та музейний комплекс «Мистецький Арсенал»

11

71

Національний комплекс «Експоцентр України»

10

71

Державне науково- виробниче підприємство «Об’єднання Комунар»

10

71

ВАТ «Українське Дунайське пароплавство»

10

71

Державне авіаційне підприємство «Україна»

10

75

ПАТ «Аграрний фонд»

8

75

ДПАТ "Будівельна компанія "Укрбуд"

8

75

Державне підприємство "Інформаційний центр"

8

78

ДП «Національний палац мистецтв «Україна»

7

78

ДП «Укркосмос»

7

78

ДП «Регіональні електричні мережі»

7

81

ПрАТ «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту»

6

81

ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу»

6

81

ДП "Укрсервіс Мінтрансу"

6

84

ДП "Зал офіційних делегацій"

5

85

“Кривбаспромводопостачання” ДПП

4

85

ПАТ «АКБ «Київ»

4

87

ДП "Укрхімтрансаміак"

3




ДП «Дирекція з будівництва та управління Національного проекту «Повітряний експрес»

Немає сайту




ДП «Дослідне господарство «Проскурівка»

Немає сайту




ДП «Конярство України»

Немає сайту




ДП «Дослідне господарство «Шарівка»

Немає сайту




ВАТ "ОРІАНА"

Немає сайту




ДП для постачання медичних установ "Укрмедпостач" МОЗ України

Немає сайту




ДП "Селидіввугілля"

Немає сайту




ДП "Красноармійськвугілля"

Немає сайту




ДП "Дзержинськвугілля"

Немає сайту




ДП “Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену”

Немає сайту




ДП "Житлоінбуд"

Немає сайту




ДП "Укржитлосервіс"

Немає сайту




ДП "Завод алюмінієвої фольги"

Немає сайту


РІВЕНЬ РОЗКРИТТЯ ІНФОРМАЦІЇ

Рівень розкриття інформації з КСВ на веб-сайтах державних компаній за головними параметрами оцінювання достатньо низький (див. рис.1).



Рисунок 1. Рівень розкриття інформації з КСВ на веб-сайтах компаній за головними параметрами

СУТТЄВІ ПИТАННЯ

Майже 2/3 компаній (57) мають низький рівень розкриття головних аспектів Індексу прозорості – вони набрали нижчий, ніж середній бал (9 і нижче).

Критично низький рівень розкриття інформації компонентів «Розвиток і підтримка громад», «Права людини» та «Екологія» (рис.2).

Рисунок 2. Рівень розкриття інформації на веб-сайтах компаній за параметром «Зміст»

Державні підприємства здебільшого розміщують на власних сайтах інформацію щодо:



  • керівництва та структури компанії (59 та 29 відповідно). Як правило, надається коротка біографія керівників. Тільки на сайті ДП «Державний резервний насіннєвий фонд України» зазначена інформація про їх функціональні повноваження.

  • Антикорупційну та комплайєнс – політику висвітлюють на сайтах майже кожна 5-та компанія з тих, що брали участь у оцінюванні (17 з 87). Практично на всіх сайтах цих компаній розміщується Антикорупційні політики (затверджені переважно протягом травня - червня 2015 р.), на деяких - адреси скриньки та телефону довіри для повідомлень щодо проявів корупції.

  • Тільки на сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» розміщується інформація щодо результатів впровадження антикорупційної політики.

  • Сайти Міжнародного аеропорту «Бориспіль», Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення та ДП «Український державний центр радіочастот», замість антикорупційної політики, містять тільки інформацію щодо адрес та телефонних ліній щодо корупційних правопорушень серед працівників компаній.

  • Майже половина компаній (37 з 87) розмістили на сайтах плани закупівель на 2015 рік, 32 компанії – інформацію про тендери (з них 17 – надали інформацію про результати тендерів).

  • Менше половини компаній (31 з 87) надали інформацію про політику розвитку персоналу (переважно щодо роботи закладів соціальної сфери (пансіонатів, баз відпочинку, оздоровчих закладів), курсів підвищення кваліфікації, проведення спортивних змагань тощо).

  • Інформація щодо результатів впровадження політики розвитку персоналу (кількісні дані політики з навчання кадрів, показники роботи закладів культури, спорту, оздоровчих закладів компанії) розміщується тільки на сайтах Енергоатому, Центренерго, Нафтогазу, Турбоатому та Укрзалізниці.




  • Кожна п’ята компанія (17 з 87) надає інформацію щодо політики охорони здоров’я і охорони праці працівників, інформацію щодо результатів впровадження такої політики можна знайти на сайтах Енергоатому, Укрзалізниці та Нафтогазу.
    Охорóна прáці (рос. охрана труда; англ. labour protection; нім. Arbeitsschutz m) - це: система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини в процесі трудової діяльності; діюча на підставі відповідних законодавчих та інших нормативних актів система соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, що забезпечують збереження здоров'я і працездатності людини в процесі праці. дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки, який необхідний організації чи підприємству, хто працює в будівництві.


  • майже кожна п’ята компанія (16 з 87) розміщує інформацію щодо екологічної політики.

  • тільки на сайтах Енергоатому, Укренерго, Центренерго, «Адміністрації морських портів України» (проект Green Page) і Нафтогазу висвітлюються питання результатів її впровадження.

  • Інформацію щодо результатів екологічного аудиту розміщує на сайті тільки Енергоатом.
    Екологі́чний ауд́ит - визначення сучасного екологічного стану усіх компонентів навколишнього середовища (літосфери та мінерально-сировинних ресурсів; геофізичних полів Землі і Космосу) та їх впливу на довкілля і здоров'я людей; геоморфосфери (рельєфу) та небезпечних ендо- та екзогеодинамічних процесів, руйнуючих літосферу і перетворюючих рельєф; поверхневої та підземної гідросфери і водних ресурсів; атмосфери і кліматичних ресурсів; фіто- та зоосфер і біологічних ресурсів; демосфери та стану здоров'я населення у зв'язку з екологічними чинниками; техносфери та її впливу на всі попередні компоненти природних екосистем).


  • Шістнадцять (16) компаній розміщують на сайтах інформацію щодо існуючих вакансій на підприємстві.

  • Сайти всіх компаній містять контакти компанії (телефони, поштові та електронні адреси).

Інші питання прозорості і соціальної відповідальності розкриваються на сайтах тільки деяких компаній:

  • незначна частина сайтів містить інформацію щодо наявності колективного договору (10) та діяльності профспілки (12);
    Колекти́вний до́гові́р - угода, яка укладається між власником або уповноваженим органом (особою) і одним або кількома профспілковими чи іншими уповноваженими на представництво трудовим колективом органами, а у разі відсутності таких органів - представниками трудящих, обраними та уповноваженими трудовим колективом.


  • питання надання допомоги регіону перебування компанії висвітлюються тільки на сайтах 9 компаній (Енергоатом, Ощадбанк, Запоріжжяобленерго, Миколаївобленерго, Тернопільобленерго, Нафтогазу, ДП "Вугільна компанія "Краснолиманська", ДП «Преса», ПАТ "Державний експортно-імпортний банк України";

  • кодекси етики розміщуються на сайтах 5 компаній, а саме: ДП «Адміністрація морських портів України» (Корпоративний кодекс ДП «Адміністрація морських портів України»), НАК «Нафтогаз України» (Кодекс корпоративної етики), «Енергоатома» (Кодекс корпоративної етики ДП «НАЕК «Енергоатом»), ДП Антонов (Кодекс ДП «Антонов») та ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» (Кодекс корпоративної культури);

  • інформація щодо прав людини та недискримінації міститься тільки на сайтах АТ «Ощадбанк» (реалізація проектів «Банкінг без бар’єрів» та «Інклюзивне суспільство»), УДППЗ «Укрпошта» (проект «Доступність для маломобільних груп населення») та міжнародних аеропортів «Львів» та «Бориспіль» (інформація щодо обслуговування пасажирів з особливими потребами);
    Корпорати́вна культу́ра (англ. corporate culture)- це система цінностей та переконань, які розділяє кожен працівник фірми та передбачає його поведінку, обумовлює характер життєдіяльності організації. Корпоративна культура - це також спосіб і засіб створення організації, яка самостійно розвивається.
    Міжнародний аеропорт - аеропорт, який здійснює міждержавні авіарейси. Має спеціально обладнані місця проходження митного та міграційного контролю.


  • інформація щодо політики з гендерної рівності розміщується тільки на сайтах Укрзалізниці та Нафтогазу;
    Гендер (англ. gender - «стать», від лат. genus - «рід») - соціально-біологічна характеристика, через яку визначаються поняття «чоловік» і «жінка», психосоціальні, соціокультурні ролі чоловіка і жінки як особистостей, а також психо-біологічні особливості, на які впливає біологічна стать, цілісна психічна репрезентація статі, сповнена неповторним динамічним глибинним, когнітивним та поведінковим поняттям жіночого та чоловічого, здобута індивідом у результаті набуття індивідуального гендерного досвіду. Тобто деякий соціальний конструктор, що визначає соціальну стать людини.


  • інформація про управління корпоративною відповідальністю, включаючи зобов’язання з КСВ та план залучення і перелік стейкхолдерів розміщується на сайті ДП «НАЕК «Енергоатом».

Жодна компанія, які сайти яких оцінювалися, не надали інформації стосовно:

  • політики щодо заробітної плати, бонусів, премій керівництва;
    Заробі́тна пла́та, скорочено зарплата (також заробітна платня, зарплатня) - винагорода, обчислена, зазвичай, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.


  • інформації щодо політики з працевлаштування людей з особливими потребами.

СТРАТЕГІЯ І ЗВІТНІСТЬ

На сайтах держпідприємств фактично відсутня інформація щодо бізнес-цілей, звітів, включаючи звіти з корпоративної відповідальності (див. рис.3.)



Рисунок 3. Рівень розкриття інформації з КСВ на веб-сайтах компаній за параметром «Стратегія та звітність»

Інформація про бізнес-цілі або стратегії розвитку розміщується на сайтах 12 компаній (ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», ПАТ «Хмельницькобленерго», ПАТ «Укргідроенерго», ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго», ДП обслуговування повітряного руху України "Украерорух", ДП “Адміністрація морських портів України”, ДП «Морський торговельний порт «Южний», ДП «Одеський морський торговельний порт», ДП «Іллічівський морський торговельний порт» ДП «Спеціалізований морський порт «Октябрьск», ДП «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля» та АТ «Ощадбанк»).

35 державних компаній розміщує на сайті фінансовий звіт та 25 - висновок аудиту фінансової звітності.

6 компаній розмістили на своїх сайтах КСВ - пріоритети (ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», Державна продовольчо-зернова корпорація України, ПАТ «Укргідроенерго» , ДП «Дніпропетровський науково-виробничий комплекс «Електровозобудування», «Укрзалізниця» (Державна адміністрація залізничного транспорту України) та ПАТ «Центренерго»).

Державна продовольчо-зернова корпорація України (ДПЗКУ) - один із найбільших гравців на вітчизняному аграрному ринку, створене як державне підприємство на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.08.

Жоден сайт не містив КСВ – звіту, проте деякі компанії розкривають деякі нефінансові показники у загальних або фінансових звітах компаній (ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», ПАТ «Центренерго», Національної енергетичної компанії “Укренерго”, ПАТ "НАК "Украгролізинг", ДП «Палац Спорту», Національний спортивний комплекс “Олімпійський”, ДП «Арена Львів», ПрАТ "Український інститут по проектуванню засобів та споруд зв’язку «Діпрозв’язок», ДП «Адміністрація морських портів України»). На сайтах Укргазбанку та Нафтогазу розміщені звіти компаній, які містить інформацію і щодо окремих показників КСВ. ПАТ «Укргідроенерго» розмістив на сайті Звіт про діяльність підприємств відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.02.2015 р. № 116.

НАВІГАЦІЯ

В цілому, сайти державних кампаній мають гарну навігацію. З 87 сайтів: 59 мають функцію внутрішнього пошуку, 42 - регулярні оновлення, 40 сайтів надають інформацію трьома мовами, 31 - має функцію зворотного зв’язку, 11 - мобільну версію сайту.



ЗМІНИ В РІВНІ ПРОЗОРОСТІ

Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» за підтримки Посольства Нідерландів в Україні в серпні 2015 року провів оцінювання сайтів державних компаній. Якщо порівнювати загальні результати оцінювання у серпні та жовтні 2015 року, то слід підкреслити появу деяких позитивних змін:



  • частина компаній суттєво покращила свої результати (наприклад, ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» з 66 до 72 балів, «Укрзалізниця» (Державна адміністрація залізничного транспорту України) з 21 до 41 балів, Національна енергетична компанія “Укренерго” з 30 до 43 балів, ДП «Одеський морський торговельний порт» з 24 балів до 35 балів, ДП «Іллічівський морський торговельний порт» з 14 до 24 балів, ДП “Адміністрація морських портів України” з 38 до 45 балів тощо);

  • незначно, але зросла частка компаній, яка має бізнес-стратегії (з 12% до 13,8%), висвітлює нефінансові показники (з 8,8% до 13,8%) та питання екологічної політики (з 17,5% до 18,4%).

РЕКОМЕНДАЦІЇ

  1. Державні підприємства повинні розглядати власні сайти як один із головних (і бюджетних) каналів комунікації зі своїми стейкхолдерами. Це не тільки підвищить рівень прозорості компаній, а і слугуватиме інструментом формування репутації компанії.

  2. Плануючи змістовне наповнення сайту компанії, потрібно враховувати також вимоги законодавства (розміщення антикорупційних програм, інформації щодо проведення державних закупівель), рекомендації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України ( наказ № 116 від 11.02.2015 р.
    Державні закупівлі, або Публічні закупівлі - закупівля замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти або від імені публічної установи.
    ) та особливу увагу приділити тим категоріям інформації, якою цікавиться громадськість. Задля цього необхідно проводити систематичні консультацій з основними групами стейкхолдерів з питань визначення категорій інформації, яка повинна, на їх думку, бути представлена на сайті.

3. На сайтах державних компаній повинна міститися інформація щодо бізнес-цілей, стратегії розвитку (в т.ч. і КСВ стратегії) та звіти щодо результатів їх досягнення (в т.ч. і нефінансових звітів). Представлення такої інформації у відкритому просторі є сенсом політики прозорості.

4. Державні компанії мають розмістити на власних сайтах більше інформації щодо основних нефінансових показників, а саме: права людини; трудові відносини, в т.ч. і середній розмір заробітної плати, заборгованість з виплати заробітної плати; відносини з громадою. Саме ці аспекти КСВ найбільше впливають на репутацію кампаній.

5. Враховуючи, що переважна більшість державних підприємств має негативний вплив на екологію (більшість державних підприємств, що оцінювалися, є підприємствами, які відносяться до таких секторів, як: електроенергетика, транспорт, хімічна промисловість, машинобудування тощо), слід приділити особливу увагу питанням екологічної політики. В сучасних умовах охорона довкілля все більше турбує громадянське суспільство і міжнародних інвесторів.

Хімічна промисло́вість - це галузь важкої промисловості, до якої належить продукція мінеральних добрив, пластмас і хім. композитів, штучного і синтетичного волокна й текстилю, органічних і неорганічних хімікатів, гербіцидів, хімікатів для презервування продуктів харчової промисловості, фото- і кіноплівки та реактивів для упакування, штучної гуми, засобів для миття та дезинфектантів, отрутохімікатів воєнного призначення, а також деяких експозитів.
Громадя́нське суспі́льство - це сукупність недержавних організацій, які представляють волю та інтереси громадян. Воно включає в себе сім’ю і приватну сферу, тобто "третій сектор" суспільства паралельно з державою та бізнесом.

6. Важливою складовою прозорості компаній є не тільки надання інформації щодо політики і різноманітних ініціатив компанії в сфері КСВ, а і представлення інформації, яка розкриває результати цієї діяльності.



7. Необхідно також удосконалити систему навігації сайтів, а саме: розмістити інформацію щодо нефінансових показників діяльності за посиланням «Соціальна відповідальність». Це дозволить основним групам стейкхолдерів швидко знайти необхідну інформацію, передбачити «зворотній зв’язок» та регулярно дізнаватися про нову інформацію.

1 Враховувалися тільки ті компанії, які мають сайти

Каталог: wp-content -> uploads -> 2015
2015 -> Інформація про роботодавців Одеси (перелік відсортований за розміром штату співробітників у місті) Компанія Проекти і технології
2015 -> Оголошення про тендер (rfq) Номер rfq: ucbi-062-с дата оголошення: 13 листопада 2015 Кінцевий термін подання: 20 листопада 2015 Опис: Постачання it обладнання для зони митного оформлення в Одесі
2015 -> О. К. Юдін, директор Інституту комп’ютерних інформаційних технологій, д-р техн наук, професор
2015 -> Міжнародне науково-технічне співробітництво: принципи, механізми, ефективність
2015 -> Програма юних користувачів персонального комп’ютера основний рівень пояснювальна записка
2015 -> Назва послуги
2015 -> Комп’ютери та комп’ютерні технології напрям підготовки 100102 Процеси, машини та обладнання
2015 -> Ласкаво просимо до електронного кабінету платника податків!
2015 -> Інсталяція мережевої версії Інсталяція серверу Firebird 3
2015 -> Узгоджено затверджую