Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Іv. Інфраструктура Рівненської області Транспортна інфраструктура

Скачати 367.94 Kb.

Іv. Інфраструктура Рівненської області Транспортна інфраструктура




Скачати 367.94 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації11.05.2017
Розмір367.94 Kb.
  1   2   3   4

ІV.  Інфраструктура Рівненської області
4.1.
Рі́вненська о́бласть (до 1991 року - Ровенська область) - область в Україні. Розташована на північному заході країни. Площа області становить 20,1 тис. км² (3,3 % площі території України). Населення 1 154,2 тис.
  Транспортна інфраструктура

Транспортний комплекс – одна з найважливіших складових елементів інфраструктури Рівненської області, який включає автомобільний, залізничний, повітряний та міський електротранспорт.

Міський електричний транспорт - складова частина єдиної транспортної системи, призначена для перевезення громадян трамваями, тролейбусами, поїздами метрополітену на маршрутах (лініях) відповідно до вимог життєзабезпечення населених пунктів.


Рівненська область має вдале територіально-географічне розташування із значним транзитним потенціалом. Територію області перетинають транспортні коридори:

Критський транспортний коридор № 3 (Краківець-Львів-Рівне-Житомир-Київ);

Критський транспортний коридор № 5 (Косини-Чоп-Стрий-Львів-Рівне-Сарни-Мінськ);

Європа-Азія (Краківець-Львів-Рівне-Житомир-Київ-Полтава-Харків-Дебальцеве-Ізварине);

Балтійське море-Чорне море (Ягодин-Ковель-Луцьк-Тернопіль-Хмельницький-Вінниця-Умань-порти Чорного моря).
Мережа автомобільних доріг загального користування Рівненської області станом на 01.01.
Автомобі́льна доро́га, також шосе - частина території, в тому числі в населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу, яка забезпечує внутрішньодержавні та міжнародні перевезення пасажирів і вантажів, з'єднує населені пункти та окремі об'єкти і є складовою частиною єдиної транспортної системи держави. Цей термін включає також спеціально побудовані тимчасові дороги, крім довільно накатаних доріг (колій).
2014 становить 5143,2 км, в тому числі з твердим покриттям 5072,7 км (або 98,6 відс.), із них:

дороги державного значення – 2000,9 км;

дороги місцевого значення – 3076,5 км.
До числа найбільш важливих для економіки області відносяться магістральні дороги М06 Е40  (Львів-Рівне-Житомир-Київ) – складова транспортного коридору Європа – Азія та Критського транспортного коридору № 3, М07 Е373  (Київ-Ковель-Ягодин), М19 Е85  (Доманове-Ковель-Чернівці-Мамалига) – складова транспортного коридору Балтійське море - Чорне море;

Балті́йське мо́ре (давньоруська назва - Варязьке море, у часи Клавдія Птоломея - Венедська затока) - солонувате внутрішнє море розташоване в північній Європі, між 53°N to 66°N і від 20°E to 26°E. Обмежено Скандинавським півостровом, континентальною частиною Європи, і данськими островами.
національна автомобільна дорога Н22  (Устилуг-Луцьк-Рівне); регіональні автомагістралі Р05  (Городище-Рівне-Старокостянтинів) та Р76 (КПП «Прикладники»-3арічне-Дубровиця).

У рамках реалізації обласної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу здійснено масштабну реконструкцію відрізків автомобільних магістралей М06 та М07 побудовано дві транспортні розв’язки в обхід м. Рівне. Проведено ремонт автомобільної автодороги місцевого значення Дубровиця–Переброди–Рокитне.

За рахунок приватних інвесторів вздовж даних магістралей протягом останніх двох років побудовано значну кількість об‘єктів дорожнього сервісу і туристично-рекреаційної інфраструктури (АЗС, СТО, мотелі, готелі тощо).

Це дозволило суттєво розвинути транспортний та туристичний потенціал області.




У 2011 році за рахунок коштів субвенції з державного бюджету в сумі
61,8 млн.
Державний бюджет - це система грошових відносин, яка виникає між державою, з одного боку, і підприємствами, фірмами, організаціями та населенням, з іншого, з метою формування та використання централізованого фонду грошових ресурсів для задоволення суспільних потреб.
 грн. та коштів спеціального фонду обласного бюджету в сумі
19 млн. грн. році проведено ремонт 763-х доріг та вулиць протяжністю 345 км. Загалом у кожній сільській раді регіону введено в експлуатацію від однієї до трьох реконструйованих доріг.

У 2012-2013 роках продовжено роботи із покращання стану об’єктів дорожнього господарства. За рахунок коштів субвенції з державного бюджету (126 млн. грн.) та коштів спеціального дорожнього фонду обласного бюджету (28,3 млн. грн.) відремонтовано капітальним та поточним ремонтами 768 км доріг.

На дорогах загального користування здійснюється в основному поточний і середній ремонти. На окремих ділянках доріг вичерпані запаси міцності, що призводить до появи тріщин, ямковості та інших руйнувань, Спостерігається прогресуюче їх руйнування у зв’язку із змінами вантажопідйомності транспортного потоку (появою на дорогах трейлерів вантажопідйомністю 36 тонн і більше), застосуванням при будівництві бітумів невідповідної якості, укладанням асфальтобетонної суміші не на всю ширину проїзної частини.

Через невідповідність дорожнього полотна сучасним статичним та динамічним навантаженням ділянка автомобільної дороги Н-22 від м. Рівне до кордону з Волинською областю (протяжністю 26 км) знаходиться у вкрай незадовільному технічному стані.

Дороги місцевого значення побудовані в основному у 1960 - 1980 роках і лише 26 відс. доріг мають капітальні типи покриття.

Стан доріг погіршується внаслідок складних погодних умов осінньо-зимового періоду, недофінансування дорожнього господарства та несвоєчасного проведення ремонтних робіт.

Проїзна́ части́на, проїжджа частина - елемент дороги, призначений для руху нерейкових транспортних засобів. Дорога може мати декілька проїзних частин, межами яких є розділювальні смуги.
Воли́нська о́бласть - область на північному заході України в межах Поліської низовини (понад 3/4 території) та Волинської височини. Межує на заході з Люблінським воєводством Республіки Польща, на півночі - з Брестською областю Республіки Білорусь, на сході - з Рівненською, на півдні - з Львівською областями України.
Пого́да - стан нижнього шару атмосфери в конкретній місцевості в конкретний час, або протягом тривалого часу (година, доба, декада, місяць). Характеризується рядом метеорологічних елементів, таких як вітер, температура, тиск, вологість, видимість та ін.


Автомобільний транспорт

Автомобільний транспорт відіграє провідну роль у забезпеченні вантажних і пасажирських перевезень. Перевезення пасажирів і вантажів здійснюється спеціалізованими автопідприємствами та великою кількістю приватних перевізників.

В області удосконалюється мережа приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутів загального користування.

Автобусна маршрутна мережа області нараховує 90 міських,


452 приміських та 68 міжміських маршрутів. Для обслуговування внутрішньообласних маршрутів задіяні 952 одиниці транспортних засобів.

Регулярним автобусним сполученням охоплено 98,3 відс. сільських населених пунктів, це один із кращих показників серед регіонів держави.

Залишаються незабезпеченими автотранспортним обслуговуванням населені пункти, до яких відсутні дороги, що відповідають вимогам з безпеки дорожнього руху.

Тра́нспортний за́сіб - пристрій, призначений для перевезення людей і вантажу.
Населений пункт - населене місце (оселище, селище, поселення), первинна одиниця розселення людей у межах однієї забудованої земельної межі (городище (град), місто, містечко, селище міського типу, село, хутір, станиця та ін.).
Безпе́ка доро́жнього ру́ху - це комплекс та система правил, заходів і засобів, що забезпечують умови безпечного дорожнього руху, які спрямовані на захист і збереження життя і здоров'я активним та пасивним учасникам дорожнього руху, а також, захист і збереження довкілля та майна.

В області наявна розвинена мережа автостанцій. Зокрема, в м. Рівне функціонує ряд автостанцій: КТ «Рівне-ПАС», «Чайка» ТзОВ «Управляюча компанія «Рівнеспецбудінвест» та пункт відправлення автобусів «Залізничний» філії «Рівнеавтотранссервіс». Крім того, автостанції існують у всіх районах області.


Залізничний транспорт

Залізничний транспорт забезпечує вантажні та пасажирські перевезення у дальньому сполученні. Експлуатаційна довжина залізничних колій в межах Рівненської області становить 351,3 км, з них електрифіковані 120,9 км (34,4 відс.

Залізнична колія (англ. railway track; нім. Gleis n) - комплекс інженерних споруд та пристроїв, що утворюють дорогу із рейковою колією, призначених пропускати залізничний рухомий склад із установленою швидкістю.
від загальної довжини).

Довжина найбільш технічно обладнаних двоколійних електрофікованих ліній в області становить на ділянках Красне – Здолбунів – Рівне – Клевань. На них припадає переважна частина вантажообігу та пасажирських перевезень.

Територією області проходять двоколійні електрифіковані залізничні лінії з інтенсивним рухом поїздів: Чоп – Львів – Рівне.




Найбільше навантаження транспортними потоками зазнає залізнична ділянка Здолбунів – Красне, яка працює на межі пропускної спроможності.

Одноколійні залізничні лінії, розташовані на дільницях Рівне – Сарни,
Сарни – Рокитно-Волинське, Сарни – Удрицьк, навантажені транспортними вантажними потоками, забезпечують транспортні зв'язки області із прилеглими областями. Найбільше навантаження має залізнична ділянка Сарни – Рокитно-Волинське.

Одноколійна залізнична лінія Рівне – Удрицьк є напрямком транспортних потоків, що проходить через українсько-білоруський транспортний регіон.

Транспортний потік - це впорядкований транспортною мережею рух транспортних засобів. Переміщення пасажирів називається пасажиропотоком, переміщення вантажів - вантажопотоком, рух пішоходів - пішохідним потоком.
Вантажопоті́к (англ. traffic flow) - кількість матеріалу, який переміщується певною трасою за одну годину. Вантажопотік характеризується видом матеріалу, напрямком, інтенсивністю, нерівномірністю і довжиною транспортування.
Залізни́чний тра́нспорт (залізни́ця) - вид рейкового транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в колісних екіпажах, що рухаються залізничною колією. Залізничний транспорт є галуззю промисловості, частиною транспортної мережі логістичних ланцюгів, які сприяють міжнародній торгівлі і економічному зростанню.

На території Рівненської області функціонує вузькоколійна залізниця Антонівка – Зарічне, загальною довжиною 105,8 км, яка проходить по території радіаційно-забруднених Володимирецького і Зарічненського районів, де проживає понад 90 тис. населення. При цьому, дана залізниця є єдиним засобом сполучення для віддалених сіл, до яких відсутні автомобільні дороги (болотиста місцевість).

Враховуючи те, що залізниця Антонівка – Зарічне є найдовшою у Європі діючою вузькоколійкою, в області реалізується проект у сфері туризму «Поліський трамвай». В рамках даного проекту створені нові об’єкти туристичної інфраструктури, що сприяє підвищенню попиту на послуги залізниці.


Повітряний транспорт

В області функціонує обласне комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт Рівне», що є складним авіатехнічним комплексом, призначеним для прийому, обслуговування та відправлення повітряних суден, забезпечення пасажирських та вантажних авіаційних перевезень.

Комуна́льне підприє́мство - юридична особа, заснована на власності відповідної громади.
Авіа́ція (фр. aviation - від лат. avis - птах) - галузь техніки, пов'язана з польотами в атмосфері апаратів важчих за повітря.
На даний час аеропорт Рівне має статус міжнародного, що підтверджено відповідними сертифікатами, а також входить до переліку пунктів пропуску на митному кордоні підакцизних товарів.

Складовими частинами ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне» є аеродром, придатний для прийому повітряних суден всіх типів цілодобово, аеровокзал та наземні комплекси.

Аеропорт розміщений в північно-західній частині України на перетині міжнародних повітряних та автомобільних шляхів, в безпосередній близькості до транспортної розв’язки Київ – Варшава – Чоп, поблизу двох залізничних вузлів. Серед усіх аеропортів на заході України «Міжнародний аеропорт Рівне» має найбільш вигідне географічне розташування.

Враховуючи географічні та технічні дані, перспективою Міжнародного аеропорту Рівне є створення вантажного транспортного вузла з використанням усіх видів транспорту.
Пункти пропуску через державний кордон

В області функціонують 5 пунктів пропуску (контролю) автомобільного, залізничного та авіаційного сполучення через державний кордон України:

- міжнародний пункт пропуску для залізничного сполучення на станції «Удрицьк»;

Географі́чне поло́ження - геопросторове відношення певного об'єкта до зовнішнього середовища, елементи якого мають або можуть мати на нього істотний вплив.
Державний кордон України - лінія і вертикальна поверхня, що проходить по цій лінії, визначає межі державної території, - суші, вод, надр, повітряного простору - тобто межі державної території України, просторові рубежі дії державного суверенітету України.

- міжнародний пункт контролю для залізничного сполучення на станції «Сарни»;

- міжнародний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Городище»;

- міждержавний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Прикладники».

- міжнародний пункт пропуску для повітряного сполучення «Рівне».

Міжнародний залізничний пункт пропуску «Удрицьк», Міждержавний автомобільний пункт пропуску «Прикладники» (працює за тимчасовою схемою з 1992 року) та Міжнародний автомобільний пункт пропуску «Городище» (введений в експлуатацію за постійною схемою в 2001 році)


не відповідають вимогам, що ставляться до пунктів пропуску такої категорії.

Державною цільовою правоохоронною програмою «Облаштування та реконструкція державного кордону» на період до 2015 року, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.

Пові́тряний тра́нспорт - вид транспорту, де як транспортний засіб для перевезення пасажирів, пошти і вантажів використовуються транспортні засоби або важчі за повітря (повітряні судна авіації - літаки, вертольоти, гелікоптери та ін.).
Постанова Кабінету Міністрів України - нормативно-правовий акт Уряду України - Кабінету Міністрів.
2007 № 831 передбачено будівництво пункту пропуску «Прикладники» (загальною вартістю 3,2 млн. грн.) та реконструкцію пункту пропуску «Городище» (вартістю 1,5 млн. грн.). Проте, кошти в рамках зазначеної програми не виділялись та роботи не здійснювались.


Аналіз розвитку транспортного комплексу

Зростають обсяги перевезень вантажів залізничним транспортом та пасажирів автомобільним транспортом.


Загальні обсяги перевезення вантажів за видами транспорту

Разом з тим, у зв’язку із скороченням обсягів виробництва продукції промисловими підприємствами області, подорожчанням пального та іншими факторами за останні два роки спостерігається певний спад перевезення вантажів автомобільним транспортом.

Переве́зення - переміщення вантажів, товарів або пасажирів. Розрізняють сухопутні (залізничні й автомобільні), водні (річкові й морські), повітряні перевезення, також транспортування рідини та газу виконуються трубопровідним транспортом.
Промисло́вість - технічно найдосконаліша галузь матеріального виробництва, основа індустріалізації економіки, яка має вирішальний вплив на розвиток продуктивних сил; сукупність підприємств з виробництва електроенергії, знарядь праці для галузей економіки, видобутку сировини, палива, заготівлі лісу, переробки продукції, випущеної промисловістю або виробленої сільським господарством, видобуток і переробка сировини, виробництво товарів і послуг.


Загальні обсяги перевезення пасажирів за видами транспорту

Зменшення обсягів перевезення пасажирів спричинено:

скороченням перевезень міським електротранспортом у зв’язку з значним фізичним зносом рухомого його складу (середній вік парку тролейбусів складає 26 років);

недостатнім фінансуванням субвенції з державного бюджету компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Основні показники роботи транспортної галузі області в порівнянні з областями Західного регіону зазначено на діаграмах:



Актуальні проблеми:

1.  Необхідність поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг загального користування, вулиць і доріг комунальної власності.

2.  Високий рівень амортизації виробничих фондів, передусім рухомого складу, невідповідність їх технічного рівня сучасним вимогам, недостатність об’ємів інвестицій, що вкладаються в техніко-технологічну модернізацію і розвиток.

Троле́йбус - безрейковий транспортний засіб контактного типу з електродвигуном (переважно пасажирський, хоча трапляються тролейбуси вантажні і спеціального призначення), що живиться електричним струмом від зовнішнього джерела (тягових підстанцій) через дводротову контактну мережу за допомогою штангового струмоприймача і поєднує в собі переваги трамваю та автобусу.
Зношеність рухомого складу негативно впливає на кількісні і якісні показники транспортної галузі, безпеку руху, екологічний стан навколишнього середовища, стримує розвиток внутрішніх об’ємів перевезень і транзиту.

3.  Необхідність збереження та розвитку цілісного майнового комплексу ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне».

4.  Необхідність забезпечення подальшого функціонування вузькоколійної залізниці Антонівка – Зарічне.

Рухо́мий скла́д - транспортні одиниці автомобільного, залізничного, метротранспорту, трамвая, тролейбуси.
Вузькоколі́йна залізни́ця (вузькоколійка) - залізниця, яка має колію вужчу за загальноприйняту (наприклад, в Україні - 1520 мм). Як і ширококолійна, використовувалась переважно для перевезень вантажів.

Висновки:

1.  Наявна в області мережа автомобільних та залізничних магістралей, в основному, достатня для забезпечення освоєння очікуваних на середньострокову перспективу обсягів вантажних та пасажирських перевезень. Разом з тим, відповідна інфраструктура потребує суттєвої модернізації з метою наближення її до стандартів Європейського Союзу.

2.  Інфраструктура пунктів пропуску на даний час потребує вдосконалення та розбудови з метою збільшення їх пропускної спроможності, підвищення якості послуг та посилення контролю за пересуванням через державний кордон товарів, громадян та транспортних засобів.

4.2.  Телекомунікаційна інфраструктура
За останні роки спостерігається позитивна динаміка у сфері телекомунікаційних, поштових та кур’єрських послуг, в основному за рахунок збільшення надання послуг мобільного зв’язку.
Доходи від надання послуг пошти та зв’язку


Лідером у сфері телекомунікацій Рівненщини залишається Рівненська філія ПАТ «Укртелеком».

Телекомуніка́ції, також електрозв'язок (англ. Telecommunications) - передавання, випромінювання та/або приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду дротовими, радіо, оптичними або іншими електромагнітними системами.

В області експлуатуються 471 АТС, загальною монтованою ємністю


224,5 тис. телефонних номерів (в т.ч. в м.
Телефо́нний но́мер (також номер телефону; англ. phone number) - це послідовність цифр, що були присвоєні абоненту телефонної мережі, набравши котрі на телефоні, можна йому подзвонити (зателефонувати). Абонентський номер виділяється при укладенні договору про надання послуг телефонного зв'язку.
Рівне – 104 АТС, ємністю 169,6 тис. номерів), рівень телефонізації на 100 сімей становить 42 телефонних апарати.

За 2013 рік надано 18987,4 тис. міжміських телефонних переговорів (включаючи міжнародні).

Населення області має можливість отримувати аудіовізуальну інформацію національних мовників через супутникове, ефірне мовлення та кабельні мережі.

Із телерадіотрансляційних станцій, які розташовані в населених пунктах Зарічне, Дубровиця, Дубно, Сарни, Кузнецовськ, Рівне, Острог, працюють в ефірі 33 аналогових телерадіостанції, 26 радіостанцій в ДВЧ-ЧМ та ФМ-діапазоні.

В цифровому стандарті DVB-T2 працює 3 станції (Кузнецовськ, Дубровиця, Рівне), які приймають 32 телепрограми для 95 відс. населення області.

Загалом в області працює два місцевих ефірних телемовники (Рівненська ОДТРК і ТОВ ТРК «Рівне 1») та 5 місцевих ефірних радіомовники (Рівненська ОДТРК, ТОВ ТРК «Радіо Трек», КП ТРК «Полісся», КП ТРК «Березне», КП ТРК «Бурштиновий шлях») та мовник в кабельних мережах області ПП ТРК «Сфера ТВ».

Кабельне телебачення (англ. Cable TV, Community Antenna Television, CATV - букв. телебачення із загальною антеною) - модель телевізійного мовлення (а також іноді й FM-радіомовлення), в якій телесигнал розповсюджується за допомогою високочастотних сигналів, які передаються до споживача по кабелю.

На підставі ліцензій Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, в області працює 11 організацій кабельного телебачення в 10 населених пунктах.

Послуги мобільного зв’язку в області надають: ПрАТ «Київстар», ПрАТ «МТС Україна», ТОВ «Астеліт», ТОВ «Інтертелеком», які забезпечують практично повне покриття території області. Кількість абонентів мобільного зв’язку становить 1265,65 тис. одиниць.

Динамічного розвитку набуває комп’ютерний зв’язок, що пов’язано із підключенням до інформаційної мережі «Інтернет» все більшої кількості користувачів (станом на 01.01.2014 нараховувалося 49,4 тис. абонентів, в тому числі 44,2 тис. населення).

На території області мережа об’єктів поштового зв’язку нараховує


447 відділень в т.ч. у містах і селищах міського типу – 64 відділень, селах – 378 відділень та 5 - пересувних відділень, які обслуговують 33 малонаселені сільські пункти.
Се́лище місько́го ти́пу - міське поселення (місте́чко), яке за функціональним призначенням у загальній системі адміністративно-територіального устрою України посідає проміжне місце між сільським населеним пунктом і містом, але в обліку населення належить до міського.

Перевезення пошти в області здійснюється 140 поштовими маршрутами загальною протяжністю 8,7 тис. км.

У 2013 році відкрито міжобласний поштовий маршрут Рівне – Тернопіль – Рівне.

  1   2   3   4


Скачати 367.94 Kb.

  • Критський транспортний коридор № 3
  • Європа-Азія
  • Залізничний транспорт
  • Повітряний транспорт
  • Пункти пропуску через державний кордон
  • Аналіз розвитку транспортного комплексу
  • Загальні обсяги перевезення пасажирів за видами транспорту
  • 4.2. Телекомунікаційна інфраструктура
  • Доходи від надання послуг пошти та зв’язку Лідером у сфері телекомунікацій