Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Комп'ютер для дітей: переваги та недоліки

Скачати 39.62 Kb.

Комп'ютер для дітей: переваги та недоліки




Скачати 39.62 Kb.
Дата конвертації09.04.2017
Розмір39.62 Kb.

Комп'ютер для дітей: переваги та недоліки (рекомендації для батьків)

У наш час стрімко розвивається техніка, з’являються нові інформаційні технології.

Інформаційні технології Інформаці́йні техноло́гії, ІТ (використовується також загальніший / вищий за ієрархією термін інформаційно-комунікаційні технології (Information and Communication Technologies, ICT) - сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів.
Все більше комп’ютерів з’являється вдома, мобільні телефони за своїми можливостями наближаються до комп’ютерів.
Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.
Звичайно, комп’ютери значно полегшують наше життя – в цьому їх беззаперечний «плюс». Про переваги комп’ютерів знають навіть малюки.

На жаль, у них є і свої недоліки і для дорослих, і для дітей. Люди, які часто працюють чи грають за комп’ютером, помічають, що у них погіршується зір, болить спина від сидіння у статичній позі, шкідливо діє також випромінювання екранів комп’ютерів тощо. Люди найбільше звертають увагу на шкідливість комп’ютерів для фізичного здоров’я.

А як комп’ютери діють на психіку людей? У нашій країні є випадки залежності від комп’ютерів, яка іноді стає схожою на залежність від наркотиків.

Комп’ютер змінює якість внутрішнього середовища приміщення, а саме:

· підвищується температура приміщення;

· підвищується шум;

· змінюється природне співвідношення важких та легких аероіонів;

· відеомонітор є джерелом випромінювання електромагнітного поля різної частоти.

У малюків ще недосконалі регуляторні механізми, тому вони дуже чутливо реагують на підвищення температури: з’являється сонливість, підвищується температура шкіри й пітливість тощо.

Вік початку систематичного навчання дітей із застосуванням комп’ютера – 10 – 11 років. Діти меншого віку надзвичайно вразливі до комплексу чинників, які створює комп’ютер і сам процес роботи.

Ми маємо пам’ятати, що зображення на відео моніторі комп’ютера на базі електронно – променевих трубок (і на екрані телевізора теж):

· мигтить з певною частотою;

· його кольорова гама суттєво відрізняється від звичного у книжках;

Колірна гама, Палітра кольорів, Гамут (англ. Gamut) - ряд гармонійно взаємопов'язаних відтінків кольору в образотворчому й декоративному мистецтві.

· дуже відрізняється від рекомендованого у книжках для дітей накреслення літер і цифр.

Всі книжки для дітей верстаються і друкуються згідно з вимогою стандартів до друкованої продукції. У документах передбачена і висота літер, їх накреслення, а також контрастність зображення тощо. У комп’ютерних програмах всього цього немає: кожен діє, як вважає за потрібне. Ось чому і виникає ще й додаткове навантаження на зір дитини. Тому ми і не рекомендуємо, і більше того, забороняли б долучати дітей до 10 – 11 років до систематичної роботи за комп’ютером, особливо до роботи з комп’ютерними програмами, де є будь – який текст.

Поєднання агресивних та неагресивних кольорів може викликати у дитини небажану реакцію. Ми маємо пам’ятати, що у дошкільнят відбувається інтенсивне формування психологічної сфери, усвідомлення себе як особистості. І тому саме у цей період небажано підвищене навантаження на психіку дитини.

Тривалість неперервної роботи за комп’ютером для практично здорових дітей дошкільного віку має бути не більше 10 хвилин, шестирічних дітей – не більше 15 хвилин, для 7 – 8 – річних – не більше 20 хвилин, дев’ятирічних і старше – не більше 25 хвилин.

Вченими доведено, що у початковій школі систематично працювати за комп’ютерами діти можуть двічі на тиждень.

Початкова школа Початкова школа - загальноосвітній навчально-виховний заклад для дітей, що дає початкову освіту - елементарні знання з рідної мови (вміння читати й писати), математики, а також про природу й суспільство; перший ступінь обов'язкової загальної освіти.

Правила поведінки з комп’ютером.

1. Дитина має правильно сидіти: ноги мають стояти на підлозі, лінія зору дитини спрямована перпендикулярно в центр екрана. Відстань екрана комп’ютера від очей має бути 400 – 800 мм.

2. Правильне освітлення: на екрані відео монітора ( а також телевізора) не повинно відображатися джерело світла.

3. Вікно має бути щільно заштореним.

4. Неодмінно звертайте увагу на тривалість роботи за комп’ютером або тривалість перегляду телепередач.

5. Звертайте увагу, на що дивиться дитина. Що вона робить за комп’ютером?

6. Комп’ютер чи телевізор не бажано ставити в к4імнаті, де сплять діти та й дорослі теж.

Наявність у повітрі і на комп’ютерному обладнанні хвороботворних мікроорганізмів та вірусів може сприяти виникненню алергічних та розповсюдженню інфекційних захворювань.

Джере́ла сві́тла - природні тіла або технічні пристрої різної конструкції і різними способами перетворення енергії, основним призначенням яких є отримання світлового випромінювання з різною довжиною хвилі, - як видимої частини спектру, так і невидимі для людського ока промені (наприклад, інфрачервоні).
Інфекція або заражування хворобою (англ. Infection - проникнення в організм хвороботворних мікробів; інфікування, зараження) - стан, коли в організм потрапляє чужорідний агент - патоген (бактерія, паразитичний грибок, найпростіший організм, гельмінти, вірус або пріон), який розмножується і може чинити хвороботворний ефект.
Тому слід проводити щодня двічі вологе прибирання та

скрізьне провітрювання щогодини.

З дошкільного віку за комп’ютером не можуть працювати: діти з проблемами нервової системи; діти, які народилися з родовими травмами, страждають на епілепсію та інші психічні та соматичні захворювання; слабкі діти.

В Японії, Швейцарії, Німеччині, деяких інших країнах практично заборонені деякі комп’ютерні ігри, які можуть викликати приступи агресії, депресії аж до самогубства.

Крім згаданих чинників, на дитину впливає сам процес роботи на комп’ютері: чи то навчальний, чи то ігровий.

Насамперед – ритм і темп подачі інформації. Якщо він нав’язаний комп’ютерною програмою, така робота виснажлива і для центральної нервової системи, і для організму дитини загалом.

Центральна нервова система Центра́льна нерво́ва систе́ма (ЦНС) - система органів, побудована з нервових клітин, яка координує функціонування та взаємозв'язок всіх інших органів та систем органів організму. Центральна нервова система може бути вузлового та трубчастого типів.
Діти стомлюються і їх працездатність поновлюється лише за тривалий час, а у деяких дітей навіть до кінця дня і наступного дня відчувається втома – наслідок від роботи комп’ютером.

Зміст – другий важливий чинник. Чи відповідає зміст комп’ютерних програм віковим психофізіологічним можливостям дитини, чи здатна вона сприйняти і зрозуміти те, що вимагає від неї комп’ютерна програма?

На жаль поки що в Україні комп’ютерні програми не проходять педагогічної, психологічної та гігієнічної експертизи.

Грає багато людей, але не в усіх розвивається комп’ютерна залежність. Тому наперед визначити групу ризику дуже важко. Це мають зробити медики і психологи. Але все – таки можна визначити, що комп’ютерна залежність може швидко розвиватися у дітей з девіантною поведінкою, з нестійкою нервовою системою, у гіперактивних дітей.

Девіáнтна поведíнка (відхильна поведінка) - поведінка індивіда або групи, яка не відповідає загальноприйнятим нормам, внаслідок чого відбувається порушення цих норм.

Факт залежності є, але коли він настає, можуть помітити лише уважні батьки, вихователі, які дуже добре знають дитину. Якщо дитина надає перевагу «спілкуванню» з комп’ютером, а не прогулянкам, читанню книг, іншим заняттям, до яких звикла, які раніше їй подобалися, це вже серйозний вісник, це може стати початком розвитку комп’ютерної залежності. Якщо ви помітили перші ознаки початку комп’ютерної залежності у дитини, спробуйте перемкнути її увагу на щось інше цікаве. Якщо це не дає бажаного результату, зверніться до психолога.



Ми не можемо заборонити – діти все одно гратимуть. Лише виховання, роз’яснення, лише індивідуальна робота психолога з дитиною дають ефективні результати.


Скачати 39.62 Kb.