Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Конспект інтегрованого уроку з інформатики та історії у 11 класі інформацйно-технологічного профілю

Скачати 66.42 Kb.

Конспект інтегрованого уроку з інформатики та історії у 11 класі інформацйно-технологічного профілю




Скачати 66.42 Kb.
Дата конвертації28.05.2017
Розмір66.42 Kb.
ТипКонспект

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №120



Меньшикова Мирослава Петрівна, учитель історії вищої категорії, «вчитель-методист»

Білая Анжела Борисівна, заступник директора з НВР, учитель інформатики вищої категорії

Інтеграція - це глибоке взаємопроникнення, злиття, наскільки це можливо, в одному навчальному матеріалі узагальнених знань у тій чи іншій галузі. Інтегровані уроки також передбачають обов'язкове розвиток творчої активності учнів.



Конспект інтегрованого уроку

з інформатики та історії

у 11 класі інформацйно-технологічного профілю

Тема: Друга світова війна (1939-1945).

Дру́га світова́ війна́ - наймасштабніша світова війна в історії людства. Почалася 1 вересня 1939 і тривала 2 194 дні до 2 вересня 1945, коли на борту лінкора «Міссурі» підписано капітуляцію Японської імперії перед союзними державами.

Велика Вітчизняна війна (1941-1945рр).

Вели́ка Вітчизня́на війна́ (рос. Великая Отечественная война, англ. Great Patriotic War) - термін, яким історіографія Радянського Союзу та низки країн СНД окреслюють радянсько-німецький збройний конфлікт 1941–1945 років у рамках Другої світової війни.



Мета уроку:

  • повторити, систематизувати та узагальнити матеріал теми “ Друга світова війна”; перевірити навики роботи з графічними об’єктами;

  • на основі індивідуальних завдань розвивати вміння систематизувати вивчений матеріал

  • виховувати в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до історичного минулого своєї держави., Бережне ставлення до обладнання, інтерес до предмету засобами комп’ютерної техніки.

Тип уроку:

Узагальнення і систематизації знань.



Обладнання:

Комп’ютерна техніка, дошка, карта, ілюстративний матеріал.



Програмне забезпечення:

Windows 98, графічний пакет Photoshop, Microsoft Excel, програма для тестування.

Microsoft Excel (повна назва Microsoft Office Excel) - табличний процесор, програма для роботи з електронними таблицями, створена корпорацією Microsoft для Microsoft Windows, Windows NT і Mac OS. Програма входить до складу офісного пакету Microsoft Office.



Між предметні зв’язки:

Інформатика, історія.


Форми організації учбової діяльності:

Індивідуальна, фронтальна.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учитель історії. Привітання, повідомлення теми та мети уроку.

Учитель інформатики. Оскільки урок історії проходить у комп’ютерному класі, хочу нагадати вам правила поведінки та ТБ у кабінеті:


  • не заходимо до програм, якими в цей момент не користуємося;

  • уважно слухаємо вчителів: якщо виникла проблема технічного характеру, ви кличете вчителя інформатики, якщо питання торкається історії,- вчителя історії;

  • бережно ставимося до обладнання

ІІ. Мозговий штурм” (фронтальна перевірка) 5-7 хв.

Учитель історії



Дати відповідь на питання:

    1. Коли почалася Друга світова війна?

    2. Яка держава стала першою жертвою в Другій світовій

війні?

    1. Скільки років тривала Друга світова війна?

    2. Коли почалася Велика Вітчизняна війна?

    3. Скільки років тривала Велика Вітчизняна війна?

    4. Як називався план нападу фашистської Німеччини на

СРСР?

Світова́ війна́ - глобальне протиборство коаліцій держав із застосуванням засобів збройного насильства, що охоплює велику частину країн світу.

Німе́ччина (нім. Deutschland) - країна в Центральній Європі, демократична федеративна республіка. Офіційна назва - Федерати́вна Респу́бліка Німе́ччина (нім. Bundesrepublik Deutschland, МФА: [ˈbʊndəsʁepuˌbliːk ˈdɔʏtʃlant]).



    1. Що означає термін “окупаційний режим”?

    2. Скільки років Україна знаходилась в стані тимчасової

окупації?

    1. Назвіть особливості руху Опору на Україні.

    2. Коли був відкритий Другий фронт?

      Другий фронт - умовне найменування в Другій світовій війні сухопутних бойових дій після висадки союзників (військ Британської імперії та США) у Франції 6 червня 1944 року.



    3. Хто був головнокомандуючим союзними військами?

    4. Назвіть три міжнародні конференції в роки Другої

світової війни.

    1. Коли був звільнений Київ?

    2. Коли ми святкуємо день визволення нашого міста?

    3. Які пісні були популярні в роки Великої вітчизняної війни?

IIІ. Співвідношення сил напередодні війни ( робота з діаграмой)

Учитель інформатики.

Відкрити папку «Матеріали к уроку історії» , файл «Діаграма.xls»


Завдання

Побудувати дві діаграми:

1 діаграма - співвідношення кількості техніки (танки, літаки, гармати)

2 діаграма - співвідношення чісельності солдат



Вимоги до діаграм:

1. Тип - гістограма

2. СРСР - червоний колір стовбця, Німеччина - чорний

3.

Черво́ний - колір з мінімальною частотою, що сприймається людським оком. Діапазон червоних кольорів в спектрі з довжиною хвилі 630-760 нанометрів, межа сприйняття залежить від віку. Один з трьох «основних» кольорів в системі RGB, додатковий колір до нього - синьо-зелений.

Початок відліку - число 0

4. Легенда

Очікуваний результат:

Учитель історії Коментарій діаграм

Підсумок: - Солдати 1:1

-Танки 7:1

- Гармати 1,7 :1

- Літаки 2,6:1

Незважаючи на таке співвідношення сил радянські війська, несучи великі втрати, масово відступали .

? Назвати причини поразки радянських військ.

Очікуваний результат:

- Раптовість нападу фашистської Німеччини.

- Серьозні прорахунки допущені Сталіним і Генеральним

штабом у визначенні напрямку головного удару ворога.

- Невделе розташування радянських військ для ведення

оборонних боїв.

- Хибна Сталінська воєнна доктрина:

- Оборонні споруди на старому кордоні були розрушені, а на

новому –не було завершено їх будівництво.

Оборо́нна спору́да - вид фортифікаційних споруд, що зводяться (влаштовуються) на місцевості з метою забезпечення військам умов для ведення оборони, зменшення їх втрат і ускладнення наступу супротивника.

Воє́нна доктри́на - декларація про державну політику в галузі воєнної безпеки. Це система офіційних поглядів і положень, що встановлює напрямок військового будівництва, підготовки держави і збройних сил до війни, способи і форми її ведення.



  • Масові репресії в армії 1937-1938рр.

  • Війська не були вчасно приведені в бойову готовність.

    Бойова́ гото́вність - це визначений стан Збройних Сил країни, який характеризує їх здатність організовано, у визначені строки розпочати воєнні дії і успішно виконувати поставлені бойові завдання.



  • Авіація була зосереджена на основних аеродромах, а не на

  • польових, що привело до величезних втрат на початку

війни.

IV. Робота з картами бойових дій на ПК. “Прочитай карту”

Учитель історії



? Назвати основні бойові операції Великої Вітчизняної війни.

Очікуваний результат:

  • Битва за Москву;

  • Сталінградська битва;

  • Курська битва;

  • Берлінська операція і т.д.

Учитель інформатики.

Відкрити папку «Матеріали к уроку історії» , папку «Карти», графічні файли



1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg



Завдання

Визначити, яка битва зображена на кожній з цих карт і відповідні номери-назви файлів занести у бланк відповідей.



Очікуваний результат:


V. Гра “Юний реставратор”

Учитель історії

В роки Другої світової війни і Великої Вітчизняної війни велике значення мали плакати, які виконували агітаційну роль.

Агіта́ція (лат. agitatio - приведення в рух, спонукання) - найважливіший засіб впливу на свідомість і настрій широких мас, з метою спонукати їх до політичної чи іншої активності, ідеологічна зброя боротьби партій.

(робота з наглядністю)

Демонстрація найбільш відомих плакатів і карикатур часів Другої світової війни і Великої Вітчизняної війни.

Учитель інформатики.

Ви група юних реставраторів. Вам до рук попали фрагменти плакатів в паганому стані, які були скановані.

Ваше завдання реставрувати і надати їм вигляд, близький до оригіналів.



Відкрити папку «Матеріали к уроку історії» , папку «Плакати», графічний файл, назва якого співпадає з номером вашого ПК
















VI. Тестування.

Друга світова війна

  1. Акт про беззастережну капітуляцію Японії було підписано:

    1. 8 травня 1945 року;

    2. 17 липня 1945 року;

    3. 2 вересня 1945 року.

  2. Сталінградська битва завершилась:

    1. 19 листопада 1942 року;

    2. 2 лютого 1943 року;

    3. 1 березня 1943 року;

    4. 14 березня 1943 року.

  1. Другий фронт в Європі було відкрито:

    1. Травень 1943 року;

    2. Вересень 1943 року;

    3. Червень 1944 року.

  1. Адміністративним центром рейхскомісаріату «Україна» було місто:

    1. Львів;

    2. Київ;

    3. Рівне;

    4. Вінниця

  1. Дата визволення міста Дніпропетровська:

    1. 14 жовтня 1943 року;

    2. 25 жовтня 1943 року

    3. 6 листопада 1943 року.



  1. Для боротьби з Червоною Армією у 1943 році з українців в складі війск СС була створена:

    1. УПА;

    2. Дивізія «Галичина»;

    3. Батальйони «Нахтігаль» та «Ролан

  1. «Рейкова війна» - це

    1. Широке використання радянськими військами бронепоїздів;

      Черво́на а́рмія (повна назва - Робі́тничо-Селя́нська Черво́на А́рмія - РСЧА, рос. Рабоче-Крестьянская Красная Армия - РККА, також часом образно Червоне Військо, Червона Орда чи Армія Труда) - загальновживана назва Збройних сил радянських республік: Росії (лютий 1918 - червень 1919); військово-політичного союзу радянських республік (Росії, України, Білорусі, Литви, Латвії, Естонії) (червень 1919 - грудень 1922); Союзу Радянських Соціалістичних Республік (грудень 1922 - лютий 1946).

      Радя́нська армія (рос. Советская армия) - офіційна назва колишньої Червоної армії (Робітничо-Селянська Червона Армія (РСЧА), (рос. РККА)) з 25 лютого 1946 до 25 грудня 1991, як у цілому Збройних сил СРСР, так і всіх інших видів збройних сил СРСР у сукупності, за винятком Військово-морського флоту Радянського Союзу.



    2. Операція радянських партизан;

      Радянські партизани - спеціальні озброєні оперативні загони, підпорядковані НКВС СРСР або спеціальному «Центральному Штабу партизанського руху» в Москві, які діяли методами диверсій та терору на окупованих Вермахтом теренах України, Білорусі та РРФСР у 1941-1944 - як проти окупаційних військ Третього Рейху так і проти місцевого населення та національно-визвольного руху.



    3. Операція підпілля ОУН.

  2. Й. Сталін, Г. Трумен, У. Черчілль, якого змінив Етлі – це учасники:

    1. Тегеранської;

    2. Кримської (Ялтинської);

    3. Берлінської (Потсдамської) конференції.

  1. США вступили в Другу світову війну після:

    1. Нападу Німеччини на Польщу;

    2. Капітуляції Франції;

    3. Нападу Німеччини на СРСР;

    4. Нападу Японії на американську військову базу Перл-Харбор.

  2. Корінний перелом у ході Другої світової війни настав у:

    1. 1942 рік;

    2. 1943 рік;

    3. 1944 рік.



  1. Столиця якої держави була звільнена після підписання акту про беззастережну капітуляцію німецьких війск.

    1. Берлін;

    2. Будапешт;

    3. Прага.

  2. Прибалтійські держави Латвія, Литва та Естонія були окуповані радянськими військами і втратили свою незалежність.

    1. У 1939 році;

    2. У 1940 році;

    3. На початок 1941 року.

  1. Білорусія була визволена радянськими військами в результаті операції.

    1. «Сатурн»;

    2. «Багратіон»;

    3. «Кільце».

  2. Яку назву мав план висадки німецьких військ у Британії?

    1. «Катапульта»;

    2. «Оверлорд»;

    3. «Морський Лев».

  1. Хто командував військами союзників на Західному фронті у 1944 році?

    1. Олександр;

    2. Ейзенхауер;

    3. Монтгомері.

VIІ. Підведення підсумків

VIІІ. Домашнє завдання. Повторити


Скачати 66.42 Kb.

  • Конспект інтегрованого уроку з інформатики та історії у 11 класі інформацйно-технологічного профілю Тема: Друга світова війна
  • Тип уроку
  • Між предметні зв’язки
  • ІІ. “ Мозговий штурм” (фронтальна перевірка)
  • IIІ. Співвідношення сил напередодні війни ( робота з діаграмой)
  • Вимоги до діаграм
  • Очікуваний результат
  • IV. Робота з картами бойових дій на ПК. “Прочитай карту”
  • Очікуваний результат: V. Гра “Юний реставратор”
  • VI. Тестування. Друга світова війна
  • VIІ. Підведення підсумків VIІІ. Домашнє завдання. Повторити