Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2-4 класах початковій школі, які були надані на 2015-2016 навчальний рік. В них були висвітлені такі питання

Скачати 124.28 Kb.

Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2-4 класах початковій школі, які були надані на 2015-2016 навчальний рік. В них були висвітлені такі питання




Скачати 124.28 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації24.05.2017
Розмір124.28 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2

Методичні рекомендації викладання курсу інформатики в початковій школі

у 2016–2017 навчальному році
Укладач: Іванісова Світлана Іванівна, методист Запорізького ОІППО тел.
Початкова школа Початкова школа - загальноосвітній навчально-виховний заклад для дітей, що дає початкову освіту - елементарні знання з рідної мови (вміння читати й писати), математики, а також про природу й суспільство; перший ступінь обов'язкової загальної освіти.
236-30-99, ciit_zp@mail.ru

Методичні рекомендації складені на 15.06.2016 року при відсутності документів МОНУ з цього питання.
У 2016-2017 н.р. залишаються чинними методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2-4 класах початковій школі, які були надані на 2015-2016 навчальний рік.
У 1985 році уряд СРСР приймає рішення про комп'ютеризацію і впровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес. Згідно з цим рішенням Державний Комітет СРСР з освіти надсилає в педінститути нові навчальні плани для спеціальностей 2104 і 2105, за якими шкільні вчителі математики та фізики повинні одержати додаткову кваліфікацію - учитель інформатики і обчислювальної техніки, а також директивний документ про введення на випускних курсах інституту 120-годинного предмета «Основи інформатики і обчислювальної техніки». З 1985 р. в фактично починається ера комп'ютеризації шкіл.
В них були висвітлені такі питання:

  • умови реалізації мети та завдань курсу;

  • методи формування компетентностей учнів;

  • рекомендації щодо ведення класного журналу;

  • оцінювання якості підготовки учнів з предмету «Інформатика» в початковій школі (Особливості безбального оцінювання);

  • структура календарно-тематичного планування;

  • рекомендації щодо змін у програмі;

  • перелік необхідних програмних засобів, адаптованих для навчання дітей молодшого віку.
    Програ́мне забезпе́чення (програ́мні за́соби) (ПЗ; англ. software) - сукупність програм системи обробки інформації і програмних документів, необхідних для експлуатації цих програм.


Детальніше читайте за посиланням

Тому в методичних рекомендаціях щодо викладання інформатики в 2-4 класах початковій школі на 2016-2017 навчальний рік представлено тільки доповнення.


Навчальні програми

У 2016/2017 навчальному році вивчення інформатики у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими навчальними програмами:



Клас

Наказ МОН

Особливості

Гіперпосилання на зміст чинної програми

2-4 класи

Наказ МОН України від 29.05.2015 № 584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Посилання на наказ

Наказ МОН № 1495 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Посилання на наказ



Розпочато процес модернізації навчальних програм і на перше вересня програма буде оновлена

Посилання

Слідкуйте за змінами, та самі приймайте участь у обговоренні.

Платформа для публічного обговорення та впровадження змін в існуючі/діючі навчальні програми для початкової школи.



http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html

Скачати Нова редакція програми з інформатики для 2-3 класу 2015-2016 н.р.

Скачати Нову редакцію програми з інформатики для 4 класу.


Навчальні програми для початкової школи (варіативна складова)

1-2

класи


Методичні рекомендації з викладання цих пропедевтичних курсів наведено у Інформаційному збірнику МОН, № 25-27, 2010 р.

програма курсу «Інформаційна культура» 1-2 клас, автори: Пушкарьова Т.О., Саражинська Н.А., Гущина Н.І. рекомендована для навчальних закладів, які працюють за проектами «1 учень - 1 комп‘ютер» та «Росток»

Програма курсу «Інформаційна культура» 

1-4 класи

Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково – методичної ради з питань освіти МОН, молоді та спорту України (лист ІІТЗО від 07.1211 р. № 1.4/18-Г-811)

Автори: Л. Журавльова

Т. Проценко


Програма рекомендована для позакласної роботи, 2 години на тиждень за рахунок варіативної складової навчальних планів.

Програма курсу «Прикладна інформатика»

2-4 класи

Схвалено для використання у навчально-виховному процесі Міністерством освіти і науки України Протокол № 4 від 06. 05. 2008 р.

Коршунова О. В.

Інформатика. 2-4 класи: Навчально-методичний посібник. — Харків: ФОП Співак Т. К., 2008. — 368 с. ISBN 978-966-2192-06-3



Програма курсу «Кроки до інформатики. Шукачі скарбів»

2-4 класи

Схвалено комісією з інформатики Науково-методичної ради
з питань освіти Міністерства освіти і науки України»
(протокол № 1 від 13.01.2011 р.)


автор О.П.Антонова

Програма курсу «Комп’ютерленд» Інформатика. Початковий курс. 2-4 класи»

Звертаємо увагу!

Шко́ла (від грец. σχολή - «відпочинок», пізніше «ті, кого повчають») - навчальний заклад, зазвичай початкової або середньої освіти, але також іноді й вищої (наприклад, Вища школа бізнесу) або спеціальної (наприклад, Київська школа економіки) освіти.
Вчителям, що будуть працювати з учнями 5 класів необхідно обов’язково ознайомитися зі змістом програми, що була опанована учнями на протязі навчання з 2 по 4 класи (зверніть увагу, що саме ці учні у 2 та 3 класів навчалися за першою версією програми, тобто до процесу її розвантаження). Наводимо зміст тем, що вивчалися за чинною на той час програмою:

2 клас

Зміст навчального матеріалу

Комп’ютери та їх застосування. (3 год.)

Сучасні комп’ютери та їх застосування. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп'ютерному класі.



Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером. (9 год.)

Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер)).

Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером. Поняття про програму. Робочий стіл. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Вікно програми. Завершення роботи з програмою.

Миша.


Наведення вказівника, вибір об’єктів, переміщення об’єктів, подвійне клацання.

Робота з програмами на розвиток логічного мислення та відпрацювання навичок роботи з мишею.

Стільни́ця (англ. desktop metaphor) - це метафора інтерфейсу, яка є таким собі набором уніфікованих понять, що використовуються в графічному інтерфейсі користувача, аби спростити взаємодію користувачів із комп'ютером.
Пристрій виведення Пристрій виведення інформації (англ. output device) - периферійний пристрій для виведення інформації (результатів роботи обчислювальної машини) для людей і в зрозумілій для людей формі. Найчастіше пристрої виведення інформації виводять інформацію через звук і візуально.
Клавіатура Клавіату́ра (англ. keyboard) - сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.
Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.

Клавіатура.

Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш.



Поняття про повідомлення, інформацію та інформаційні процеси. (5 год.)

Поняття про повідомлення. Сприйняття людиною повідомлень. Інформація. Інформаційні процеси: отримання, зберігання, опрацювання і передавання повідомлень.

Різні пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями.

Короткі історичні відомості (від абака до нетбука).

Робота з розвиваючими програмами.


Алгоритми і виконавці. (4 год. )

Спонукальні речення. Ознайомлення з поняттям команди. Команди і виконавці. Ознайомлення з поняттям алгоритму. Виконавці алгоритмів. Алгоритми в нашому житті.



Об’єкти. Графічний редактор.(8 год. )

Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей.

Графічний редактор. Створення об’єктів в середовищі графічного редактора, змінення значень їх властивостей. Комбінування об’єктів, створення зображень. Додавання тексту.

Збереження зображень. Відкриття збережених зображень у редакторі.



Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів. (4 год. )

Робота з комп‘ютерними програмами на підтримку вивчення української мови, іноземної мови, математики, образотворчого мистецтва, музики тощо.



Повторення і систематизація навчального матеріалу. Резервний час. (2 год. )

3 клас

Зміст навчального матеріалу

Повторення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2-й клас. (2 год. )

Інформаційні процеси і комп’ютер. (4 год. )

Способи подання повідомлень (текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбіновані). Носії повідомлень. Дані. Опрацювання та зберігання даних за допомогою комп’ютера. Поняття про символи та їх кодування . Кодування та декодування повідомлень.

Робота з програмами на опрацювання даних та повідомлень.


Файли та папки. Вікна та операції над вікнами. (4 год. )

Поняття файлу та папки. Вкладенні папки. Перегляд вмісту папок.

Основні об’єкти вікна (рядок заголовка, кнопки керування, робоча область). Операції над вікнами. Поняття меню. Контекстне меню. Різні способи запуску програм на виконання.

Робота з розвиваючими програмами.



Пошук даних в Інтернеті. (6 год. )

Поняття про комп’ютерну мережу. Поняття про Інтернет. Знайомство з програмою- браузером. Поняття веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання.

Правила пошуку даних в Інтернеті. Збереження даних, знайдених в Інтернеті. Авторське право та Інтернет. Безпечна робота в Інтернеті.


Робота з презентаціями. (7 год. )

Презентація та слайди.

Середовище редактора презентацій. Відкриття презентації та її запуск на перегляд. Текстові та графічні об’єкти слайдів. Переміщення об’єктів на слайді. Створення та редагування текстових об’єктів. Вставляння зображень та тексту. Форматування текстових і графічних об’єктів слайду. Збереження презентацій.

Створення простих презентацій.



Алгоритми і виконавці. (5 год. )

Алгоритми і виконавці. Середовище виконання алгоритмів. Складання алгоритмів для виконавців.. Словесне подання алгоритмів.



Створення проектів (4 год. )

Поняття навчального проекту. Етапи виконання навчального проекту.



Повторення і систематизація навчального матеріалу. Резервний час. (3 год. )

4 клас

Зміст навчального матеріалу

Повторення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3-й клас (1 год. )

Файл. Папка. Операції над папками і файлами. ( 3 год.)

Створення і видалення папок, видалення файлів. Копіювання файлів та папок.



Опрацювання тексту на комп’ютері. (7 год.)

Тексти і текстовий редактор. Середовище текстового редактора. Відкриття та створення текстового документа. Редагування тексту. Правила введення тексту. Форматування тексту.

Копіювання і переміщення фрагментів тексту.

Вставлення зображень у текстовий документ. Збереження текстового документа.



Графічний редактор. (4год)

Графічні редактори та їх призначення.

Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра. Колір фігури і колір фону. Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вставлення підпису до малюнка. Зміна кольору й розміру шрифта.


Безпека дітей в Інтернеті. (5 год)

Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень).

Веб-сторінки для дітей. Дитячі бібліотеки. Навчаємось онлайн. Малюємо онлайн.

Електронне спілкування. Безпека спілкування в спільнотах.



Висловлювання. Алгоритми з розгалуженням і повторенням. (8 год.)

Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Логічне слідування «Якщо – то – інакше». Аналіз тексту задачі. Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Алгоритми з повторенням. Створення та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному середовищі.



Робота з презентаціями. (4 год. )

Комп’ютерна презентація, її об’єкти. Середовище редактора презентацій.

Робота з об’єктами на слайдах презентації. Анімаційні ефекти у комп’ютерній презентації. Розробка плану створення презентації на задану тему.

Створення презентацій на основі шаблону.



Повторення та узагальнення вивченого у 4-му класі (3 год. )


  1   2


Скачати 124.28 Kb.

  • Методичні рекомендації складені на 15.06.2016 року при відсутності документів МОНУ з цього питання. У 2016-2017 н.р. залишаються чинними методичні рекомендації щодо викладання інформатики
  • Навчальні програми
  • Робочий стіл