Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Новини української асоціації інвестиційного бізнесу 29. 06. 2011 р

Скачати 214.56 Kb.

Новини української асоціації інвестиційного бізнесу 29. 06. 2011 р




Скачати 214.56 Kb.
Дата конвертації25.03.2017
Розмір214.56 Kb.


НОВИНИ


Української асоціації інвестиційного бізнесу 29.06.2011 р.)


УАІБ просить ДКЦПФР ініціювати внесення змін щодо зняття

заборони для ІСІ бути учасниками банків

Українська асоціація інвестиційного бізнесу направила листа Голові Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з проханням ініціювати внесення змін до ст.14 Закону України «Про банки та банківську діяльність» щодо зняття заборони для ІСІ бути учасниками банків.

Фо́ндовий ри́нок (ри́нок ці́нних папе́рів) - частина ринку капіталів, де здійснюються емісія, купівля і продаж цінних паперів.
Зако́н (англ. law, англ. act, нім. Gesetz n) - нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим), або безпосередньо народом.

Професійні учасники ринку спільного інвестування та інвестори вважають, що такі зміни законодавства вкрай негативно позначаться на розвитку ІСІ, звужуючи можливості диверсифікації інвестицій ІСІ в ліквідні інструменти. Це унеможливлює також розширення лінійки інвестиційних фондів, зокрема, створення індексних фондів, оскільки акції банків присутні в «індексних кошиках» провідних українських бірж. Вкрай непевною є і подальша доля вже функціонуючих індексних фондів, зміна інвестиційних декларацій яких призведе до масового витоку з них капіталу, вкладеного учасниками.

Падіння вартості акцій банків на біржах, зафіксоване після набрання чинності вищезазначеної норми, свідчить про її негативний вплив на інвестиційну привабливість фондового ринку України в цілому та на банківський сегмент зокрема. Зазначене падіння вже призводить до знецінення активів інституційних інвесторів (ІСІ, НПФ, страхових компаній) та викривлення вартості накопичень їх учасників та акціонерів, а також розрахунків з ними.

Страховики́ (страхівники, страхові компанії) - юридичні особи, створені у формі акціонерних, повних, командитних товариств або товариств з додатковою відповідальністю згідно з Законом України "Про господарські товариства" з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом, а також ті, що одержали у встановленому порядку ліцензію на здійснення страхової діяльності. *

Українська асоціація інвестиційного бізнесу, наголошується у листі, вважає, що таке законодавче обмеження інвестицій інституційних інвесторів не має об’єктивного підгрунтя і порушує права інвесторів ІСІ, в т.ч. фізичних осіб.

Фізи́чна осо́ба - у цивільному та інших галузях права термінологія, що використовується для позначення людини (громадянина, особи без громадянства) як учасника правових відносин. Фізична особа також підпорядковується певним нормам та правилам поведінки.
Підвищення прозорості акціонерного капіталу банків, яке визначене метою прийнятих змін, не повинно, обмежувати коло акціонерів банків за рахунок ІСІ, які на сьогодні є одними з найбільш прозорих небанківських фінансових установ. Інститути спільного інвестування, які в основному є міноритарними акціонерами банків, не чинять істотний вплив на їх діяльність. Суперечить така норма і світовій практиці, згідно якої інвестиційні фонди не мають галузевих обмежень при формуванні своїх портфелів.

За даними УАІБ, на кінець 1 кварталу 2011 року в активах 306 ІСІ знаходилися акції 26 банків на загальну суму 459,6 млн.грн. Сукупна частка ІСІ в капіталі 22 банків знаходиться у діапазоні від 0,001 до 9.17%. З них три банки перебувають у стані ліквідації, а в ПАТ КБ «Надра» та «Родовід» діє тимчасова адміністрація. Тільки в 4 банківських установах ІСІ володіють значними пакетами акцій, при чому пакет акцій ПАТ «Західінкомбанк» був придбаний ІСІ під час введення у банку тимчасової адміністрації і ця угода була погоджена Національним банком України.

Як зазначається у листі Асоціації до ДКЦПФР, виконання банками прикінцевих положень Закону №3024 може призвести до порушення прав інститутів спільного інвестування як акціонерів банків, до значних коливань цін на акції банків, і, як наслідок, до втрат інвесторів ІСІ.

Інвестиці́йний фонд (англ. Investment Fund, англ. Collective Investment Scheme) - один з учасників фондового ринку. Інвестиційний фонд акумулює кошти інвесторів та передає їх в управління інвестиційному управляючому.

Крім прохання ініціювати внесення змін щодо зняття заборони для ІСІ бути учасниками банків, УАІБ звертає увагу регулятора на необхідність забезпечити оперативне реагування на скарги інституційних інвесторів при виникненні корпоративних конфліктів у банківських установах та посилення контролю з боку Комісії за проведенням загальних зборів акціонерів у банківських установах.

Асоціація просить також встановити посилений державний моніторинг ринку акцій банків (насамперед біржового ринку) та забезпечити оперативне прийняття Комісією та її уповноваженими особами заходів регуляторного впливу з метою недопущення спекулятивного маніпулювання ринком та інсайдерських операцій.

*****
ДКЦПФР підбила підсумки роботи фондового ринку у 2010 році

ДКЦПФР підбила підсумки діяльності фондового ринку у минулому році, презентувавши Річний звіт за 2010 рік під назвою «Динамічний розвиток. Ефективне регулювання», повідомляє сайт Комісії.

Згідно зі Звітом регулятора, за результатами 2010 року вітчизняний фондовий ринок мав такі характеристики. Обсяг торгів на ринку вперше досяг рекордного рівня - 1 537,79 млрд. грн. Цей показник перевищує обсяги ВВП на 497,92 млрд. грн. і є більшим, ніж сукупні обсяги продукції будівництва, продукції сільського господарства та промислової.

У 2010 році була запроваджена нова біржова технологія - Інтернет-трейдинг, що дозволило значно збільшити участь фізичних осіб у торгах на ринку цінних паперів. З’явився ще один важливий елемент фондових майданчиків - строковий ринок, внаслідок чого українські інвестори отримали можливість торгувати новим фінансовим інструментом - ф’ючерсом на індекс акцій «Української біржі». Окрім того, на початку 2011 року ДКЦПФР запровадила додаткові можливості подачі адміністративних даних та інформації професійними учасниками фондового ринку - у вигляді електронних документів із накладенням електронного цифрового підпису.

Електро́нний докуме́нт - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму.
Електро́нний цифрови́й пі́дпис (ЕЦП) (англ. digital signature) - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача.

Упродовж 2010 року Комісією було розроблено 15 законопроектів, які були внесені на розгляд парламенту. Цей масив документів покликаний удосконалити правила функціонування ринку цінних паперів, які сприятимуть його розвитку. У той же час, майже 100 нормативно-правових актів втратили чинність через свою неактуальність.

Нормати́вно-правови́й а́кт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженими фізичними особами у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних джерел права що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування.

На думку Голови ДКЦПФР Дмитра Тевелєва, фондовий ринок України торік продемонстрував високу динаміку розвитку, передусім, завдяки ефективній регуляторній функції і високій активності на біржовому ринку. Комісія намагалася відобразити це не лише у змісті, а й в концепції Річного звіту. Позитивним тенденціям на ринку цінних паперів сприяло і вдосконалення його законодавчої та нормативної бази. Ці зміни були спрямовані на підвищення рівня захисту прав акціонерів, спрощення механізмів емісії цінних паперів, підвищення активності учасників фондового ринку.

За словами Д. Тевелєва, серед основних завдань Комісії на поточний рік - реалізація цілей, передбачених Програмою розвитку фондового ринку України на 2011-2015 роки. Зокрема, це підвищення капіталізації та ліквідності фондового ринку, здійснення корпоративної реформи, розвиток біржового ринку цінних паперів, сприяння появі потужного національного інвестора, запровадження другого рівня пенсійної системи тощо.



З повною версією Річного звіту ДКЦПФР за 2010 рік «Динамічний розвиток. Ефективне регулювання» можна ознайомитися за посиланням: http://ssmsc.gov.ua/activities/annual.

*****
За І квартал 2011 року активи НПФ України зросли на 6,7%

Згідно з даними Держфінпослуг кількість недержавних пенсійних фондів, внесених до Державного реєстру фінансових установ України, за І квартал 2011 року не змінилася і дорівнювала 101, а адміністраторів НПФ - зменшилася з 43 до 41.

За станом на кінець І кварталу поточного року адміністраторами недержавних пенсійних фондів було укладено 70,6 тис. пенсійних контрактів (в кінці минулого року - 69,7 тис.), з яких 55,4 тис. контрактів - з фізичними особами (54,5 тис.), 0,1 тис. - з фізичними особами-підприємцями (0,1 тис.), а 15,1 тис. - з юридичними особами (15,2 тис.).

Пенсійний фонд - термін, який об'єднує Державні пенсійні фонди та Недержавні пенсійні фонди які створюються відповідно до діючого законодавства, акумулюють страхові внески застрахованих осіб, що обліковуються на накопичувальних пенсійних рахунках та інвестуються з метою отримання інвестиційного доходу на користь застрахованих осіб, пенсійні активи якого використовуються для оплати договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, а у випадках, передбачених чинним законодавством - членам їхніх сімей чи спадкоємцям та на інші цілі, передбачені чинним законодавством.
Юриди́чна осо́ба - організація, суб'єкт права, здатний від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і нести обов'язки та самостійно брати участь у правовідносинах, бути позивачем та відповідачем у суді.

В цілому, за січень-березень 2011 року кількість учасників НПФ за укладеними пенсійними контрактами зменшилася на 2,1% з 569,2 тис. до 557,6 тис. осіб.

Разом із тим, загальний обсяг пенсійних внесків за звітний період зріс на 4,5% з 925,4 млн. грн. до 967,2 млн. грн., а пенсійних виплат - на 8,7% з 158,2 млн. грн. до 172 млн. грн.

Загальні активи недержавних пенсійних фондів за І квартал поточного року зросли на 6,7% з 1,14 млрд. грн. до 1,22 млрд. грн.

Структура активів НПФ за станом на кінець березня 2011 року була такою: банківські депозити - 34,58%; акції - 20,34%; облігації підприємств - 14,3%; цінні папери, дохід за якими гарантовано Кабінетом Міністрів України, - 14,05%;

Звітний (податковий) період - період, за який платник податку зобов'язаний проводити розрахунки податку та сплачувати його до бюджету.
Облігації підприємств - облігації, емісійні цінні папери, що розміщуються юридичними особами, та засвідчують правовідносини позики (звичайні облігації) або зобов'язання передати товари та/або надати послуги (цільові облігації).
Пе́нсія - одноразова або регулярна грошова виплата (у розрахунку на місяць), яка призначається у встановленому державою порядку як захід матеріального забезпечення певних категорій осіб за принципами пенсійного страхування, загальнолюдської солідарності та субсидування.
Кабіне́т Міні́стрів Украї́ни - вищий орган у системі органів виконавчої влади України. Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України та Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України.
нерухомість - 5,37%; банківські метали – 3,02%;
Ба́нківські мета́ли - золото, срібло, платина, метали платинової групи, доведені (афіновані) до найвищих проб відповідно до світових стандартів, у зливках і порошках, що мають сертифікат якості, а також монети, вироблені з дорогоцінних металів.
кошти на поточному рахунку - 2,59%; цінні папери, дохід за якими гарантовано Радою Міністрів АР Крим та місцевими радами - 0,52%; інші активи, не заборонені законодавством, - 5,23%.

Сума інвестиційного доходу НПФ за звітний період збільшилася на 12,9% з 433 млн. грн. до 488,9 млн. грн. В свою чергу, витрати, що відшкодовуються за рахунок пенсійних активів, зросли на 7,4% з 64,6 млн. грн. до 69,4 млн. грн.


*****
ДКЦПФР запроваджує пілотний проект щодо роботи ІСІ

зі стресовими активами банків

ДКЦПФР запроваджує пілотний проект щодо методологічного врегулювання питання залучення КУА до складу активів венчурного ІСІ прав вимоги за договорами позики в результаті укладення договорів відступлення права вимоги (договорів цесії). Відповідне рішення було прийнято на черговому засіданні Комісії минулого тижня.

 Як зазаначила начальник Управління спільного інвестування ДКЦПФР Оксана Симоненко, можливість мінімізації обсягу проблемних активів банківських установ шляхом передачі прав вимоги за «проблемними» кредитами через залучення інститутів спільного інвестування сьогодні досить активно обговорюється ринком. Використання механізму спільного інвестування для мінімізації обсягів заборгованостей господарчих суб’єктів перед банківськими та небанківськими фінансовими установами може забезпечити очищення кредитних портфелів позикодавців та підготувати основу для ефективного нарощення інвестиційних ресурсів економіки.

Неба́нківська фіна́нсова устано́ва - юридична особа, яка відповідно до законодавства України не є банком, надає одну або кілька фінансових послуг та внесена до Державного реєстру фінансових установ у порядку, установленому законодавством України.
Інвести́ція, капіта́льні вкла́дення (від лат. invest, вкладення коштів) - господарська операція, яка передбачає придбання основних фондів, нематеріальних активів, корпоративних прав та цінних паперів в обмін на кошти або майно.
Окрім того, вирішення питання проблемних активів банків передбачено Програмою економічних реформ Президента України на 2010-2014 роки та визначено одним із пріоритетних напрямів діяльності НБУ. 

 У той же час, відсутність чіткого та однозначного правового регулювання порядку укладання КУА договорів цесії за рахунок активів венчурних інститутів спільного інвестування зумовлює необхідність подальшого опрацювання порядку здійснення компаніями з управління активами таких операцій із наступною розробкою пропозицій щодо мінімізації ризиків даної діяльності, контролю за дотриманням прав та інтересів сторін правовідносин та внесенням відповідних змін до законодавства.

Правове́ регулюва́ння - це упорядкування суспільних відносин здійснюване державою за допомогою права і сукупності правових засобів, їх юридичне закріплення, охорона і розвиток.
Саме тому після обговорення цього питання з учасниками ринку було вирішено запровадити такий пілотний проект, однією з основних цілей якого має бути вироблення пропозицій щодо розробки змін до законодавства, відповідно до яких здійснюватиметься залучення до складу активів венчурного інституту спільного інвестування прав вимоги за договорами позики шляхом укладення компанією з управління активами договорів відступлення права вимоги (договір цесії).

Найближчим часом у Комісії буде створено робочу групу із запровадження цього пілотного проекту із залученням до її складу, зокрема, представників структурних підрозділів Комісії, Національного банку України, Міністерства фінансів, Держфінпослуг.

Міністерство фінансів - державний орган виконавчої влади, що забезпечує проведення єдиної фінансової політики, а також здійснює загальне керівництво та контроль в галузі організації фінансів.
Схвалила Комісія і орієнтовний план пілотного проекту, за яким буде працювати робоча група.

*****
Регулятор змінює ліцензійні умови провадження

професійної діяльності на фондовому ринку

ДКЦПФР підготувала проекти рішень щодо змін до нормативних документів з питань ліцензування професійної діяльності на фондовому ринку, зокрема, проекти «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів» та «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності».
Фо́ндова бі́ржа - організаційно оформлений, постійно діючий ринок, на якому здійснюється торгівля цінними паперами; акціонерне товариство, яке зосереджує попит і пропозицію цінних паперів, сприяє формуванню їх біржового курсу та здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства, статуту і правил фондової біржі.
Нормативна документація - документи, які встановлюють правила, загальні принципи чи характеристики різних видів діяльності або їхніх результатів.
Ці документи були схвалені на черговому засіданні ДКЦПФР.

За словами начальника управління ліцензування діяльності професійних учасників ринку цінних паперів ДКЦПФР Ірини Занози, ці проекти були розроблені, по-перше, з метою приведення регуляторних актів Комісії у відповідність до вимог законодавства у частині регулювання та розвитку фондового ринку, прийнятих нещодавно, по-друге, задля оптимізації та удосконалення окремих норм, що регулюють умови здійснення професійної діяльності на фондовому ринку, а саме депозитарної діяльності.

Регулято́рний а́кт - прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
Уча́сники ри́нку ці́нних папе́рів - емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.
Також Комісія ставила собі за мету врегулювати окремі процедурні питання, з урахуванням практики застосування норм цих регуляторних актів.

На думку І.Занози, окрім приведення актів Комісії у відповідність до вимог законодавства, оптимізації та удосконалення окремих положень, результатом їх підготовки стане вирішення проблем, що виникали у процесі застосування норм ліцензійних умов, і, найголовніше, подальший розвиток прозорого, ліквідного та конкурентоспроможного фондового ринку.

Регулятор проводить системну роботу у напрямку внесення необхідних змін до своїх нормативно-правових актів щодо ліцензійної діяльності. Так, нещодавно члени ДКЦПФР схвалили проекти рішень «Про затвердження Змін до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії», «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку» та «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами».

Крім того, найближчим часом у зв’язку з прийняттям закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо іпотечних облігацій» планується внести відповідні зміни до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження діяльності з управління іпотечним покриттям та її анулювання.

Закон України - нормативно-правовий акт, який приймається Верховною Радою України більшістю голосів (для законів, що стосуються внесення змін до конституції, - конституційною більшістю голосів).
Найбільш суттєві зміни стосуються банків, яким для провадження цієї діяльності необхідно буде отримати у ДКЦПФР відповідну ліцензію. Планується також розробити новий документ - Ліцензійні умови провадження діяльності з управління іпотечним покриттям.

*****
ДКЦПФР здійснюватиме перевірки учасників ринку на основі оцінки ризику

ДКЦПФР своїм наказом №595 визначила групи ризиків учасників фондового ринку при провадженні ними професійної діяльності, які стануть основою при організації Комісією перевірок учасників ринку.

Як відзначив Голова Комісії Дмитро Тевелєв, продовжуючи свої кроки у напрямку контролю ринку із застосуванням принципів оцінки ризику, регулятор не просто здійснює необхідний державний нагляд, а й дотримується вимог законодавства, намагаючись при цьому іти в ногу із часом і захищати права та інтереси інвесторів.

Комісія здійснила серйозну роботу із визначення груп ризиків при провадженні діяльності на фондовому ринку, які враховуються при організації перевірок учасників ринку цінних паперів. Таким чином, тепер ризики, за якими буде визначатися частота проведення перевірок, можна розділити на такі групи: організаційні, операційні, кадрові, юридичні (правові) ризики та ризики, пов’язані з репутацією учасника фондового ринку.

Також будуть згруповані учасники ринку - на тих, що відносяться до високого, середнього та низького ступенів ризику. Відповідно до наказу, учасників ринку із високим ступенем ризику Комісія має право перевіряти один раз на два роки, із середнім ступенем ризику - один раз на три роки, і з низьким - один раз на чотири роки. 

Відтепер формування переліку учасників фондового ринку з метою проведення перевірок буде здійснюватися не статистичним чи якимось іншим шляхом, а виключно із урахуванням затверджених цим наказом груп ризику.

Група ризику - термін, що використовується переважно в медицині і соціології. Це визначення є збірним для представників населення, найбільш уразливих до певних соціальних, медичних впливів або впливу навколишнього середовища.
Тобто, чим менш ризикованим є провадження діяльності учасника фондового ринку, чим менше порушень він вчинив та чим більш добросовісним він є, тим менше Комісія перевірятиме його діяльність.

 

*****



Стратегічна група ДКЦПФР обговорила питання

саморегулювання на фондовому ринку

Минулого тижня відбулося засідання Стратегічної групи при Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку. На ньому розглядалося питання щодо функціонування саморегулівних організацій на фондовому ринку, стратегії їх розвитку та державного регулювання їхньої діяльності.

Держа́вне регулюва́ння - це сукупність інструментів, за допомогою яких держава встановлює вимоги до підприємств і громадян. Воно включає закони, формальні і неформальні розпорядження і допоміжні правила, що встановлюються державою, а також недержавними організаціями або організаціями саморегулювання, яким держава делегувала регуляторні повноваження; - це набір здійснюваних державними структурами заходів, направленими на контроль за поведінкою індивідів або груп, які потрапляють під контроль цих структур. Воно включає закони і допоміжні інструменти, що створюються державою, а також правила, що встановлюються державними і недержавними агентствами в рамках делегованих повноважень.

Як було зазначено на засіданні, саморегулювання - це здійснення ринком в особі своїх громадських (недержавних) інститутів таких функцій регулювання: встановлення стандартів професійної діяльності учасників ринку; збирання звітності учасників ринку; здійснення пруденційного нагляду; здійснення перевірок діяльності учасників ринку та контролю за ними; сертифікація та ліцензування. Відповідно, СРО – це асоціація учасників ринку, що виконує зазначені функції.

Крім того, СРО здійснюють функції лобіювання (експертизу законопроектів, підготовку пропозицій щодо зміни законодавства та нормативної бази), інформування своїх членів (видання інформаційних бюлетенів, проведення семінарів, конференції) тощо.

Як зазначалося на засіданні Стратегічної групи, існуючі на вітчизняному ринку СРО не виконують перші основні чотири функції. Адже їх виконання вимагає делегування відповідних повноважень державним регулятором або законодавчого перерозподілу цих повноважень між державним регулятором та саморегулівними організаціями. Більш-менш успішно СРО виконують решту вказаних функцій. При цьому фінансова база СРО в багатьох випадках є досить слабкою для забезпечення можливості виконання їх функцій в повному обсязі.

Учасники засідання запропонували два варіанти подальшого розвитку. Перший - побудова системи регулювання ринку без участі саморегулівних організацій, а другий - функціонування на фондовому ринку СРО, наділених реальними функціями регулювання.

Делегування повноважень від регулятора до СРО доцільно закріпити на законодавчому рівні. При цьому мають бути значно підвищені вимоги до саморегулівних організацій. Зокрема, вони мають передбачати прозорість фінансових потоків, забезпечення прозорості при формуванні керівних органів СРО, підвищення рівня відповідальності як виконавчих, так і колегіальних органів СРО. Потребує підвищення також контролю державного регулятора за діяльністю саморегулівних організацій.

Як зазначили на засіданні представники СРО фондового ринку, розвиток саморегулювання передбачений Програмою економічних реформ на 2010-2014 роки. Практика доводить доцільність функціонування однієї СРО за кожним напрямком професійної діяльності на фондовому ринку та обов’язковість членства в них.

Сьогодні на ринку цінних паперів необхідно запровадити нові умови діяльності СРО. Ринок зацікавлений у саморегулюванні і в захисті своїх інтересів. Відповідно, регулятор має бути зацікавлений у передачі частини своїх повноважень до СРО. Важливим чинником має стати визначення поняття «саморегулівна організація» на законодавчому рівні, якого до сих пір не існує. Важливо також створити передумови для унеможливлення конфліктних ситуацій в СРО та визначити особливий порядок формування їх керівних органів.

За результатами обговорення члени Стратегічної групи підготують та нададуть до Комісії свої пропозиції.



*****
Прозорість українських КУА поступово підвищується

Рейтингове агентство «Кредит-Рейтинг» оприлюднило результати дослідження прозорості компаній з управління активами (КУА), проведеного з метою визначення ступеня відкритості інвестиційного ринку України та найбільш прозорих компаній з управління активами. Згідно повідомлення Агентства, публікація результатів незалежної оцінки інформаційної відкритості сприяє поширенню в Україні міжнародних стандартів діяльності КУА та зростанню довіри інвесторів.

Міжнародний стандарт - стандарт розроблений міжнародною організацією стандартизації. Найвідомішою з них є International Organization for Standardization. Міжнародний стандарт можна застосовувати прямо, чи модифікувати для кращої відповідності місцевим умовам.
Це вже друге подібне дослідження «Кредит-Рейтинг» - перше проводилося у червні 2010 року.

Результати дослідження показали, що за рік середній рівень прозорості ринку послуг з управління активами дещо підвищився, але все ще залишається на низькому рівні. Якщо минулого року середній відсоток розкриття інформації (виходячи з кількості набраних балів компаніями у порівнянні з максимально можливою кількістю) становив 20,3%, то в поточному році - 25,7%. У порівнянні з 2010 роком, покращилась якість інформації про ТОП-менеджмент та участь компаній у професійних асоціаціях. Окремі компанії зробили також крок у напрямку розкриття підходів до управління ризиками, даних про структуру та обсяги активів КУА та обсяги витрат, здійснених за рахунок коштів фондів, що знаходяться під їхнім управлінням. Покращення прозорості зафіксовано ще по ряду досліджуваних факторів. Але, незважаючи на це, навіть у переможців рівень розкриття не перевищує 50%, а більшість компаній як і раніше розкриває інформацію виключно в обсягах, необхідних для дотримання вимог чинного законодавства.

У рамках дослідження аналізувалися компанії з управління активами, які на дату аналізу (16.05.2011 р.) здійснювали управління відкритими диверсифікованими фондами. Відбір компаній був проведений виходячи з даних Української асоціації інвестиційного бізнесу. Всього було проаналізовано прозорість 25 компаній. У ході дослідження бралася до уваги виключно інформація, розкрита на сайтах компаній з управління активами або фондів, що знаходяться під їхнім управлінням.

Лідерство у ренкінгу зберегла компанія «КІНТО», рівень прозорості якої склав 48% (проти 36% минулого року), при цьому компанія набрала 44 бали з 91 максимально можливих. Другий рядок ренкінгу, як і торік, займає КУА «Райффайзен Аваль» з показником прозорості 44% (проти 34% в 2010 році). КУА «АРТ-КАПІТАЛ Менеджмент» цього року вийшла на третю позицію, випередивши КУА «Драгон Есет Менеджмент».

*****


30 червня о 10.30 в УАІБ відбудеться обговорення методології оцінки рівня прозорості компаній з управління активами, підготовленої рейтинговим агентством «Кредит-Рейтинг», до участі у якому запрошуються представники усіх зацікавлених КУА.
Ре́йтингове аге́нтство - або Агентство кредитних рейтингів (англ. CRA) є компанією, яка присвоює кредитні рейтинги емітентам різних видів боргових зобов'язань.


*****
В Держінформнауки обговорили питання щодо

створення Національної венчурної компанії

В Державному агентстві з питань науки, інновацій та інформатизації відбулося засідання робочої групи напряму реформ «Розвиток науково-технічної та інноваційної сфер», де обговорювалося створення Національної венчурної компанії, повідомляє сайт Агентства.

Як зазначалося на засіданні, в Україні діє більше ста венчурних фондів, але сфера їхньої діяльності - це будівництво та торгівля енергоносіями. Між тим, саме венчурне фінансування є одним з найефективніших механізмів державно-приватного партнерства у галузі високих технологій.

Венчурний фонд (англ. Venture fund - ризикований фонд) - інвестиційний фонд, що орієнтований на роботу з інноваційними підприємствами та проектами (так званими «стартапами»). Венчурні фонди здійснюють інвестиції в цінні папери або частки підприємств з високим або відносно високим ступенем ризику в очікуванні надзвичайно високого прибутку.
Венчурна компанія (венчурний капіталіст) - фінансова організація, що спеціалізується на інвестиціях у власний капітал компаній і в інші види довгострокового фінансування підприємств, звичайно таких, котрі не мають тривалої історії розвитку, але з перспективою значного росту.
Висо́кі техноло́гії (англ. high technology, high tech, hi-tech) - найновіші і найпрогресивніші технології сучасності. До високих технологій належать найбільш наукомісткі галузі промисловості.
Отже, необхідно повернутися до справжнього розуміння венчурних механізмів і почати застосовувати їх системно.

Представники Держінформнауки планують, що Національна венчурна компанія розвиватиметься поетапно. На першому етапі створюється державне підприємство «Національна венчурна компанія», яке підпорядковується Держінформнауці й фінансово підтримує інноваційні проекти шляхом пільгового кредитування, компенсації відсоткових ставок за банківськими кредитами та надання гарантій.

Відсоткова ставка або ж но́рма проце́нта - кількісне вираження відсотків як економічної категорії. Розраховується як відношення річного доходу, отриманого на позичковий капітал, до суми наданого кредиту, помноженого на 100 відсотків.
Державне підприємство (ДП) - підприємство, засноване на державній власності, в тому числі казенне підприємство.
На цьому ж етапі потрібно внести зміни до Податкового кодексу й запровадити фіскальні механізми підтримки виконавців інноваційних проектів. Ці зміни конче необхідні для того, щоб надані державою через Національну венчурну компанію кошти не відбирались через податки. На першому етапі також планується спростити порядок державної реєстрації інноваційних проектів, щоб мінімізувати бюрократичні перепони.

Другий етап передбачає акціонування Національної венчурної компанії. Створюється публічне акціонерне товариство, в якому 100% акцій належить державі.

Іннова́ція - ідея, новітній продукт в галузі техніки, технології, організації праці, управління, а також у інших сферах наукової та соціальної діяльності, засноване на використанні досягнень науки і передового досвіду, є кінцевим результатом інноваційної діяльності.
Акціонерне товариство (англ. Joint-stock company, нім. Aktiengesellschaft) - один з різновидів господарських товариств. Акціонерним товариством визнається комерційна організація, статутний капітал якої розділений на визначене число акцій, що засвідчують права та обов'язки учасників товариства ( акціонерів ).
Приймається рішення про додатковий випуск акцій та їхній продаж інвесторам.
Акція - вид цінних паперів, що являє собою свідоцтво про власність на визначену частку статутного (складеного) капіталу акціонерного товариства і надає її власнику (акціонеру) певні права, зокрема: право на участь в управлінні товариством, право на частину прибутку товариства у випадку його розподілу (дивіденд), а у випадку ліквідації - на частину залишкової вартості підприємства.
На даному етапі Національна венчурна компанія залучає кошти вітчизняних та іноземних банків, ЄБРР, Російської венчурної компанії та інших міжнародних венчурних компаній. Публічне акціонерне товариство «Національна венчурна компанія» здійснюватиме фінансування високотехнологічних проектів за рахунок залучених коштів, створюючи start-up компанії.

На третьому етапі НВК разом з інвесторами на конкурсних засадах обиратиме компанію з управління активами та утворюватиме пайові інноваційні фонди спільного інвестування з перспективних напрямів розвитку науки і техніки.

У ході обговорення плану розвитку Національної венчурної компанії учасники засідання відзначили, що дуже актуальним завданням є залучення до співпраці іноземних венчурних компаній, адже вітчизняний бізнес неохоче інвестує у ризиковані проекти. Отже, участь у венчурному фінансуванні в Україні ЄБРР або Російської венчурної компанії не тільки принесе кошти, але й стане позитивним сигналом для українських учасників фондового ринку.

Також наголошувалося на тому, що крім досягнення безпосередньої мети - стимулювання розвитку вітчизняного високотехнологічного бізнесу, діяльність Національної венчурної компанії дозволить вирішити низку інших гострих проблем. Насамперед, вона сприятиме поверненню науки у вузи, адже вони зможуть створювати власні start-up компанії. Це, у свою чергу, зменшить відтік молодих спеціалістів із України за кордон, адже наразі фахівці покидають країну не тільки через низькі зарплати, але й через відсутність тут кар’єрних перспектив.

Члени Робочої групи позитивно оцінили Концепцію створення та розвитку Національної венчурної компанії й прийняли рішення після доопрацювання внести пропозиції, розроблені на її основі, до Національного плану дій на 2012 рік. 
*****

НДУ та ВДЦП перейшли на електронну взаємодію

Національний депозитарій України та Всеукраїнський депозитарій цінних паперів підписали Регламенти електронної взаємодії Депозитарію та Депозитарію-кореспондента (Регламент ЕВД), повідомляють сайти депозитаріїв.

Депозита́рій ці́нних папе́рів - установа-професійний участник ринку цінних паперів, що здійснює послуги зі збереження та зберігання цінних паперів (проводить депозитарну діяльність), здійснює послуги з обліку переходу прав власності на цінні папери та може здійснювати кліринг та розрахунки за угодами щодо цінних паперів.

З моменту встановлення кореспондентських відносин між НДУ та ВДЦП постійно велася робота щодо удосконалення документообігу. Завдяки плідній співпраці спеціалістів обох депозитаріїв досягнуто порозуміння щодо необхідності переходу на електронний документообіг, результатом чого стало підписання відповідних регламентів.

Електронний документообіг (обіг електронних документів) - сукупність процесів створення, оброблення, правлення, передавання, одержання, зберігання, використання та знищення електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та у разі необхідності з підтвердженням факту одержання таких документів.

У рамках Регламенту ЕВД передбачається взаємодія між депозитаріями у частині передачі зведених облікових реєстрів власників цінними паперами, які обліковуються через систему кореспондентських відносин. Обмін електронними документами між депозитаріями буде здійснюватися за допомогою системи правового електронного документообігу ВДЦП (СПЕД ВДЦП).

Електронні документи, якими планують обмінюватися депозитарії, будуть засвідчуватися електронними цифровими підписами, виданими Акредитованим центром сертифікації ключів ПАТ «НДУ» (АЦСК НДУ).

Впровадження цього механізму є значним кроком на шляху удосконалення кореспондентських відносин між депозитаріями і надзвичайно важливим для подальшого розвитку депозитарної системи в Україні.

Між НДУ та ВДЦП досягнуто домовленості найближчим часом спільними зусиллями розробити та узгодити механізми проведення усіх депозитарних операцій з цінними паперами через систему кореспондентських відносин депозитаріїв виключно за допомогою ЕВД.

*****
Обсяги чистих активів відкритих пенсійних фондів Польщі

за січень-травень 2011 року зросли на 6%

Згідно з даними Польської комісії з фінансового нагляду (KNF) за станом на початок червня 2011 року в рамках накопичувальної пенсійної системи Польщі функціонувало 14 відкритих пенсійних фондів. За січень-травень поточного року загальна кількість їх учасників зросла на 2,3% з 14,93 млн. до 15,27 млн. осіб.

Загальний обсяг чистих активів відкритих пенсійних фондів Польщі на звітну дату становив 234,6 млрд. злотих, що на 6% більше показника початку 2011 року (221,25 млрд. злотих). За офіційним курсом НБУ за станом на 1 червня 2011 року 1 злотий дорівнював 2,89 грн.

Структура активів відкритих пенсійних фондів Польщі на початку травня була такою: державні цінні папери - 51,2%;

Держа́вні ці́нні папе́ри - облігації, казначейські (скарбницькі) векселі та інші державні зобов'язання, які випускають уряд або місцеві органи влади для розміщення позик та мобілізації грошових ресурсів.
акції, які знаходяться у лістингу фондової біржі, - 40%; банківські депозити - 3,4%; інші активи - 5,4%.


*****
За січень-травень 2011 року активи пенсійних фондів другого рівня пенсійної системи Румунії зросли на 19,6%, а третього рівня - на 14,5%

За інформацією Комісії з нагляду за приватною пенсійною системою Румунії, за станом на початок червня 2011 року у рамках обов’язкової накопичувальної пенсійної системи цієї країни функціонувало 9 приватних пенсійних фондів.

Загальний обсяг чистих активів цих фондів на звітну дату становив 5,18 млрд. леїв, що на 19,6% більше показника початку 2011 року (4,33 млрд. леїв). За офіційним курсом НБУ за станом на 1 червня 2011 року 1 лей дорівнював 2,75 грн. При цьому кількість учасників цих установ за січень-травень поточного року зросла на 2,3% - з 5,19 млн. до 5,31 млн. осіб.

В рамках третього рівня пенсійної системи Румунії функціонувало 13 пенсійних фондів. Загальний обсяг їхніх чистих активів на звітну дату дорівнював 375,7 млн. леїв, що на 14,5% більше показника початку року (328 млн. леїв). Кількість учасників цих фондів з початку року зросла на 7,3% з 221,6 тис. до 237,57 тис. осіб.


*****
Загальні активи пенсійних планів другого рівня пенсійної системи Латвії

за січень-травень 2011 року зросли на 3,5%

За станом на початок червня 2011 року в рамках накопичувальної пенсійної системи Латвії функціонувало 27 пенсійних планів, повідомляє сайт «Mana pensija» (Латвія). З них, 10 консервативних, 4 збалансованих та 13 активних планів.

Загальні активи накопичувальної пенсійної системи Латвії становили 857,23 млн. латів, що на 3,5% більше показника початку 2011 року - 828,52 млн. латів (за офіційним курсом НБУ станом на 1 червня 2011 року 1 лат дорівнював 16,16 грн.). Кількість учасників накопичувальної пенсійної системи Латвії на звітну дату дорівнювала 1,13 млн. осіб (на початку 2011 року - 1,12 млн. осіб).

Найвищу доходність за січень-травень 2011 року серед усіх пенсійних планів (2,28%) продемонстрував консервативний план «LKB Finasta pensiju plāns «KLASIKA». Найвищу доходність з початку діяльності (6,01%) серед усіх планів продемонстрував активний план «Citadele Aktīvais pensiju plāns» (функціонує з червня 2003 року).



*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 30,75 пункту,

а Індекс українських акцій - на 83,78 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 25.06.2011 р.
Індекс ПФТС - біржовий індекс, який розраховується щодня за результатами торгів ПФТС на основі середньозваженої ціни за угодами. У «індексний кошик» входять найліквідніші акції, за якими відбувається найбільше число угод.


Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

543 279 990,17

883,01


Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»

за 25.06.2011 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

13 831 825

2 262,56


*****

Протягом січня-травня 2011 року сума державного та гарантованого державою боргу України збільшилася на 6,54%

За станом на 31 травня 2011 року державний та гарантований державою борг України становив 460 575 646,54 тис. грн. або $57 784 313,2 тис., в тому числі: державний та гарантований державою зовнішній борг - 294 092 385,68 тис.

Міжнародний кредит - це форма руху позикового капіталу у сфері міжнародних економічних відносин, де кредиторами і позичальниками виступають суб'єкти різних країн. Суб'єктами цих відносин виступають приватні фірми, комерційні банки, кредитні організації, нефінансові заклади, держави та державні органи, а також регіональні міжнародні банки розвитку, міжнародні фінансові інститути.
грн. (63,85% від загальної суми державного та гарантованого державою боргу) або $36 897 145,23 тис.; державний та гарантований державою внутрішній борг - 166 483 260,86 тис. грн. (36,15%) або $20 887 167,97 тис. повідомляє сайт Міністерства фінансів.

Державний борг України становив 345 099 158,18 тис. грн. (74,93%) або $43 296 509,45 тис., державний зовнішній борг - 192 278 074,55 тис. грн. (41,75%) або $24 123 412,86 тис., державний внутрішній борг - 152 821 083,63 тис. грн. (33,18%) або $19 173 096,59 тис.

Гарантований державою борг України дорівнював 115 476 488,36 тис. грн. (25,07%) або $14 487 803,75 тис., в тому числі: гарантований зовнішній борг - 101 814 311,13 тис. грн. (22,11%) або $12 773 732,37 тис.; гарантований внутрішній борг - 13 662 177,23 тис. грн. (2,97%) або $1 714 071,38 тис.

Протягом січня-травня 2011 року сума державного та гарантованого державою боргу України збільшилася у гривневому еквіваленті на 28 280 895,34 тис. грн. (6,54%). Державний зовнішній борг збільшився на 10 464.757,55 тис. грн. (5,76%), в основному, за рахунок зростання курсів іноземних валют до гривні, довипуску ОЗДП 2010 року обсягом $100 млн., випуску ОЗДП 2011 року обсягом $1,5 млрд. Державний внутрішній борг збільшився на 11 158 985,57 тис. грн. (7,88%), в основному, за рахунок випуску облігацій внутрішньої державної позики для фінансування державного бюджету, збільшення статутного фонду НАК «Нафтогаз України» на суму 5 млрд.

Державний бюджет - це система грошових відносин, яка виникає між державою, з одного боку, і підприємствами, фірмами, організаціями та населенням, з іншого, з метою формування та використання централізованого фонду грошових ресурсів для задоволення суспільних потреб.
грн. та капіталізації ПАТ «Родовід Банк» на суму 3,95 млрд. грн.

Гарантований державою борг України збільшився на 6 657 152,22 тис. грн. (6,12%) за рахунок зростання курсів іноземних валют до гривні та залучення під державну гарантію коштів (єврооблігації) обсягом $690 млн. для ДП «Фінансування інфраструктурних проектів».

При цьому, протягом травня 2011 року сума державного та гарантованого державою боргу України зменшилася у гривневому еквіваленті на 2 747 699,88 тис. грн. в основному, за рахунок погашення внутрішнього та зовнішнього державного боргу та зниження курсу СПЗ до національної валюти.

Валю́та (італ. valuta - «цінність», «вартість» від лат. valere - «мати силу, коштувати») - грошова одиниця, що використовується як засіб розрахунку в торгових операціях. Валютою, зазвичай, є монети та банкноти певної держави, які є фізичним аспектом національної грошової маси.
Держа́вний борг в Україні - (борг АРК чи борг місцевого самоврядування) - загальна сума заборгованості держави (АРК чи місцевого самоврядування), яка складається з усіх випущених і непогашених боргових зобов'язань держави (АРК чи місцевого самоврядування), включаючи боргові зобов'язання держави (АРК чи місцевого самоврядування), що вступають в дію в результаті виданих гарантій за кредитами, або зобов'язань, що виникають на підставі законодавства або договору про борг.


*****
Середня заробітна плата в Україні у травні 2011 року дорівнювала 2 573 грн.
Заробі́тна пла́та, скорочено зарплата (також заробітна платня, зарплатня) - винагорода, обчислена, зазвичай, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

За інформацією Державного комітету статистики у травні 2011 року в Україні середня номінальна заробітна плата, нарахована на одного штатного працівника, склала 2 573 грн., що на 1,6% більше показника квітня 2011 року. При цьому реальна заробітна плата у порівнянні з попереднім місяцем зросла на 0,8%. У травні 2011 року у порівнянні із травнем 2010 року середня номінальна заробітна плата зросла на 16,9%, а реальна - на 5,2%.

У січні-травні 2011 року середня номінальна заробітна плата становила 2 454 грн., що на 19,3% більше показника січня-травня 2010 року. При цьому реальна заробітна плата у порівнянні із аналогічним періодом минулого року зросла на 9,6%. Загальна кількість штатних працівників за травень зменшилася на 0,2% і за станом на кінець місяця склала 10 540,2 тис. осіб.

*****

Світовий банк покращив прогноз зростання ВВП України

Світовий банк покращив прогноз зростання валового внутрішнього продукту України за підсумками 2011 року з 4% (грудневий прогноз) до 4,5%, а також погіршив прогноз інфляції до 11,4% (грудневий прогноз - 10,7%), повідомляє УНІАН. Незважаючи на досить позитивну динаміку ВВП України в І кварталі поточного року (5,2%), експерти Світового банку очікують уповільнення темпів його зростання у другій половині року.





Підготовлено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією



Скачати 214.56 Kb.