Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Обладнання. Вставка малюнків «Машини — помічники людей», іграшкові машини, комп'ютери, кольоровий папір, плакат з Правилами вуличного руху, грамзапис мелодії пісні «Голубий вагон», виставка книг. Хід уроку

Скачати 88.25 Kb.

Обладнання. Вставка малюнків «Машини — помічники людей», іграшкові машини, комп'ютери, кольоровий папір, плакат з Правилами вуличного руху, грамзапис мелодії пісні «Голубий вагон», виставка книг. Хід уроку




Скачати 88.25 Kb.
Дата конвертації07.06.2017
Розмір88.25 Kb.



Мета. Розширювати уявлення учнів про правила дорожнього руху пішоходів, поглиблювати знання про дорожні знаки завдяки використанню методу проектів, вчити оцінювати свої та чужі дії, сприяти розвитку творчості спостережливості, розширювати словниковий запас, виховувати культуру поведінки на вулиці..
Доро́жній знак, шляховка́зувач, або дороговка́зувач - стандартизований графічний малюнок, що встановлюється край дороги для повідомлення визначеної інформації учасникам дорожнього руху, один з засобів регулювання дорожнього руху (дорожня розмітка, дорожнє обладнання, світлофор, регулювальник).
Словниковий запас - це набір слів, яким володіє людина у знайомій їй мові. Словниковий запас, як правило, росте та розвивається з віком, і слугує як практичний і фундаментальний інструмент для спілкування та здобування знань.
Пра́вила доро́жнього ру́ху (скорочено: ПДР) - перелік правил, що регулюють обов'язки водіїв транспортних засобів та пішоходів, а також технічні вимоги, визначені до транспортних засобів для забезпечення безпеки дорожнього руху.


Обладнання. Вставка малюнків «Машини — помічники людей», іграшкові машини, комп'ютери, кольоровий папір, плакат з Правилами вуличного руху, грамзапис мелодії пісні «Голубий вагон», виставка книг.
Хід уроку

I. Організація учнів до уроку,

II. Мотивація навчальної діяльності.

(Учні разом із вчителем заходять у клас і стають біля виставки малюнків «Автомобілі на наших дорогах»).



Вчитель. Погляньте, діти, скільки по наших вулицях курсує машин. Різноколірними потоками котяться вони шляхами нашої планети. Машини стали незамінними помічниками людей. З кожним роком їх стає все більше і більше.. Погляньте на столи. Тут також стоять авто. Вони іграшкові. Подобаються вони вам? Яка машина вам сподобалася найбільше? Розгляньте і подумайте у групі, яке призначення мають ці машини.

(Пожежна машина, швидка допомога, автобус, вантажівка, легковий автомобіль).

У різних галузях виробництва використовують машини. Наше село порівняно невелике, але і тут ми бачимо безліч машин. Багато людей мають власні автомобілі.

- Хто з ваших батьків має власний автомобіль?

Люди звикли до машин і часто, не звертаючи на них уваги, безтурботно перетинають вулицю. І тоді з вірних помічників вони стають ворогами людини. Через неуважність водіїв, безпечність пішоходів трапляються різні дорожньо-транспортні пригоди.

Легковий автомобіль Легкови́й автомобі́ль - автомобіль з кількістю місць для сидіння не більше дев'яти, з місцем водія включно, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їхнього багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.
Дорожньо-транспортна пригода Доро́жньо-тра́нспортна пригода (ДТП) - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.
Ця проблема є актуальною у нашій школі, оскільки поруч не тільки вулиця, а й перехрестя і кожен учень нашої школи, прямуючи на навчання, щодня переходить вулицю.



III. Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати Країною дорожніх знаків і дізнаємося, за допомогою чого промовляє до нас вулиця, створимо проект правил безпечної поведінки. Ми з вами багато читали літератури з цієї теми, тож, думаю, із завданням ви зможете впоратися.

IV. Осмислення і систематизація навчального матеріалу.

Зупинка 1

Читання вчителем оповідання «Стало страшно...»,

На уроці вчителька розповіла дітям про правила переходу вулиці. Кілька днів учні були дуже уважними на вулиці. Але пройшов тиждень, і школярі стали забувати про свою обіцянку дотримуватися Правил дорожнього руху.

Дорожній рух Доро́жній рух - процес руху по дорогах транспортних засобів та учасників дорожнього руху, сукупність суспільних відносин, що виникають у процесі переміщення людей і вантажів за допомогою транспортних засобів або без таких у межах дороги.

Автомобіль їхав у кінці вулиці. Здавалося: він був ще далеко.

- Встигнемо, перебіжимо! — крикнув Миколка.

- Почекаймо! — заперечила Оленка.

- ... Та побігли.

І школярі побігли.

Раптом зовсім недалеко від тротуару у Оленки від портфеля відірвалася ручка і він упав. Дівчинка обернулася, хотіла підняти, але діти закричали: «Біжи!». Завищали гальма автомобіля. Але вже було пізно. Колесо наїхало на портфель, затріщали розчавлені пенал, фарби.

- Ой, -- закричала Оленка, -- а могло і мене так.

І всім стало дуже страшно...

Бесіда за змістом прочитаного.

- Яка неприємність сталася у житті Оленки?

—- Чи могла ця неприємність перетворитися на трагедію? Через що? (Через пустотливість, неуважність, неслухняність)

— Якими словами воно закінчується оповідання?

- Чому дітям стало страшно?

- Що б ви порадили школярам?

Іти, а не бігти через вулицю.

- Молодець, ти сказав одне з правил нашого проекту.



(Вчитель відкриває плакат з даним правилом).

Переходити дорогу тоді, поблизу не видно машин.

Дякую, Ти дуже допоміг мені, тому що сформулював ще одне правило нашого проекту.



(Вчитель відкриває ще один плакат з даним правилом. Діти дають інші поради).

Зупинка 2

Практична робота учнів.



Вчитель. Отже, нашими помічниками на вулиці є дорожні знаки. Зараз ми й змоделюємо деякі з них. Хто хоче виконувати цю роботу за комп'ютером?

На ваших столах, як і на моніторах комп'ютерів, є елементи дорожніх знаків. Подумайте, який дорожній знак ви можете створити з цих елементів.



(Одна група учнів створює знаки індивідуально за комп'ютерами. Решта — працюють у групах: склеюють дорожній знак з кольорового паперу. Звучить мелодія пісні «Голубий вагон».

Вчитель звертає увагу на техніку безпеки під час роботи з клеєм.

Вчитель. Хто виконав практичну роботу, подумайте, як ви зможете захистити свій знак, свій проект.

Зупинка 3

Захист групових та індивідуальних проектів.



Вчитель. Я бачу, що практичну роботу ви виконали. Прошу розповісти про свої знаки.

Знак «Пішохідний перехід»



(Розповідають учнів першої групи).

1-й учень. Знак у блакитному квадраті є вказівним. Він вказує, що це — пішохідний перехід і тут слід переходити дорогу.

Пішохі́дний перехі́д - ділянка проїзної частини або інженерна споруда, призначена для руху пішоходів через дорогу. Пішохідні переходи позначаються дорожніми знаками 5.35.1 - 5.35.2, дорожньою розміткою 1.14.

2-а учениця. А я підготувала загадку.

Африканська прийшла до нас дика тварина,

У неї так гарно розписана спина.

Вляглася спокійно собі на дорозі

Й машини летіти тепер не в змозі.

- Про яку тварину розповідається у загадці? Чому ви так думаєте?

- Так, пішохідну доріжку ще називають зеброю.

3-й учень.

Переходити нам слід

Тільки там, де перехід.

І доріжку пішохідну,

Наче зебру, добре видно.



Вчитель. Отже, де можна переходити вулицю?

Переходити вулицю слід по пішохідній доріжці.

- Ви, діти, сказали ще одне правило нашого проекту.



(Вчитель відкриває плакат з правилом: переходити вулицю потрібно лише пішохідною доріжкою).

- Хто може доповнити щось до даної інформації?

(Учні розповіли, що такий знак є поблизу школи і він вказує, що тут можна переходити дорогу).

Знак «Підземний перехід».



(Розповідають учні другої групи).

1-й учень. А такий знак можна побачити лише у великих містах, де рух транспорту особливо насичений. Цей знак вказує, де знаходиться підземний перехід.

Підзе́мний пішохі́дний перехі́д - тунель для безпечного перетинання пішоходами транспортних магістралей (під проїзною частиною або залізничними коліями).



(Вчитель демонструє малюнок).

2-й учень.

Ось велике перехрестя,

Ген за ним — до школи вхід.

Пам'ятай: для пішоходів

Тут підземний перехід.



Вчитель.
Київський підземний пішохідний перехід під Хрещатиком і Майданом Незалежності, знаний у народі як «Труба» є культовим місцем - са́ме тут збираються представники неформальних молодіжних течій, тут же вирували події Помаранчевої революції. Крім того, він не тільки сполучає різні лінії престижного торговельного центру «Глобус», а й дозволяє перейти з Печерського до Шевченківського району міста й назад.
Хто бажає доповнити?

(Учень доповнив, що ще є надземні переходи. Це мости над дорогами або над залізницями),

- Дуже добре. Ось цей знак вказує, що поблизу — надземний перехід.

(Вчитель демонструє знак )

Знак «Залізничний переїзд».



(Розповідають учні третьої групи).

1-й учень. Ми створили знак, який означає, що поблизу — залізничний переїзд. Усі повинні знати цей знак, а також бути обережними при переході залізничної колії.

Залі́зничний пере́їзд - місце однорівневого перетину залізничних колій та автомобільної дороги або велосипедної чи пішохідної доріжки. Залізничний переїзд - об'єкт підвищеної небезпеки, тому для попередження нещасних випадків переїзди обладнуються світлофорами, шлагбаумами і звуковими сигналами, а також пристроями для огородження переїзду - металевими плитами, які піднімаються, загороджуючи проїзд (за винятком переїздів на малоактивних ділянках залізниць, які позначаються тільки дорожнім знаком). В Україні переїзди поділяються на чотири категорії.
Залізни́чний тра́нспорт (залізни́ця) - вид рейкового транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в колісних екіпажах, що рухаються залізничною колією. Залізничний транспорт є галуззю промисловості, частиною транспортної мережі логістичних ланцюгів, які сприяють міжнародній торгівлі і економічному зростанню.



Вчитель. Отже, давайте прочитаємо ще одне правило.

Будьте уважними при переході залізничної колії.

Творча робота.

(Розповідають учні, які працювали у четвертій групі).

1-й учень. А ми змоделювали знак, якого немає н а Землі. Ми подумали, що, можливо, настане час, коли космічний простір стане доступним усім.

Залізнична колія (англ. railway track; нім. Gleis n) - комплекс інженерних споруд та пристроїв, що утворюють дорогу із рейковою колією, призначених пропускати залізничний рухомий склад із установленою швидкістю.
Ко́смос (від грец. κόσμος - «порядок») - одне з ключових понять давньогрецької історії та культури. Вживалося на позначення встановленого Богом (богами, Божеством) Всесвітнього Ладу, Порядку - на противагу Хаосу - Всесвітньому Безладу.
І люди зможуть літати на космічних ракетах на інші планети.

1-й учень. Тоді й у космосі будуть запроваджені правила руху. Ось такий знак міг би повідомляти:

Увага! Зупинка космічним кораблям заборонена!



Вчитель. Мрії людства завжди збуваються. Але потрібен час. Можливо за 30—50 років і ваша мрія стане реальністю. А сьогодні ми звернемося до тієї техніки яка є у нас на уроці.

(Вчитель звертається до учнів, котрі працювали за комп 'ютерами)
- Що ви можете розповісти про свої знаки? (Учні склали такі знаки: питна вода, готель лікарня, місце відпочинку, телефонна будка, їдальня.). Слід сказати, що ці знаки ще називають знаками сервісу.

- Що таке сервіс?

- У словнику іншомовних слів сказано (показує словник), що сервіс — (англ.) — підприємства і організації побутового обслуговування на певній території.

Трети́нний се́ктор еконо́міки або сфера послуг - один із трьох секторів економіки в рамках гіпотези трьох секторів, який включає економічну діяльність, пов'язану з послугами.

- Отже, який проект вам найбільше сподобався?



Зупинка 4

Вправа на закріплення.

Хто, крім дорожніх знаків, регулює рух на вулицях, слідкує, щоб усі дотримувалися Правил вуличного руху?

— Це інспектори дорожнього руху. (Демонструється малюнок).

А хто хотів би у майбутньому освоїти цю професію? Не будемо довго чекати. Уявіть, що ви — інспектор дорожнього руху і вам потрібно довести учня безпечною дорогою до школи.

— Де можна переходити вулицю?

— Хто хоче виконувати вправу за комп'ютером? Займіть місця.

(Учні виконують вправу «Дорога до школи» за програмою «Сходинки»).

— Розгляньте плакат. (Завдання для решти учнів). Можливо, місцевість, зображена на ньому, вам знайома?

(Учні прослідковують шлях до школи одного з учнів класу. Розставляють на таблиці дорожні знаки, які можливі на даній вулиці, працюючи з сигнальними картками. Учні, котрі працювали за комп'ютерами, розповідають, чи довели вони учня до школи. А якщо ні, то чому?)

- Отже, де слід переходити дорогу? Прочитайте правило на дошці.

- Що ще може допомогти при переході вулиці? ( світлофор)

– Що означає червоний, жовтий, зелений колір?

Зеле́ний - один з трьох основних кольорів, зелений діапазон спектру з довжиною хвилі 500–565 нанометрів. Зелений - це четвертий колір веселки.



Зупинка 5

Вставити у вірш слова .

Коли червоний загориться, ти повинен ... .

Жовте світло — ...

А зелене світло сяє — рухатися ....

. Отже, яке правило ми ще можемо сформулювати?



(Діти розповідають, потім читають правило).

Виконувати сигнали світлофора.

Гра «Будь уважним».

Один учень показує сигнали світлофора, а всі інші виконують роль пішоходів. На зелений сигнал учні проходять пішохідною доріжкою, наклеєною на підлозі.

Бесіда за малюнками.

(Демонструється малюнок, на якому зображено хлопчика, котрий переходить дорогу на червоне світло).

- Що ви порадите цьому хлопчику?

- Прочитаємо ще одне правило нашого проекту.

Стримувати тих дітей, які недисципліновані на вулиці.

- А як перейти дорогу, якщо нема пішохід доріжки, не горить світлофор?



V. Підсумок уроку.

Вчитель. Що найбільше вам сподобалося уроці? Що ви хотіли б зробити не так і які завдання вам хотілося б виконати ще раз?



- Робота з вивчення Правил дорожнього руху не закінчується. Ми ще на інших уроках будемо продовжувати її. Проте, щоб усі учні школи і сьогодні знали та виконували ці правила, ми на перерві розмістимо ці правила і знаки у шкільному куточку безпеки. А зараз давайте вийдемо на вулицю і подивимось якими знаками до нас промовляють вулиці нашого села.


Скачати 88.25 Kb.

  • Хід уроку I. Організація учнів до уроку, II . Мотивація навчальної діяльності.
  • III . Повідомлення теми і завдань уроку. Вчитель
  • IV . Осмислення і систематизація навчального матеріалу. Зупинка 1
  • Іти, а не бігти через вулицю.
  • Зупинка 2
  • Вчитель.
  • Вчитель
  • Виконувати сигнали світлофора. Гра «Будь уважним».
  • Стримувати тих дітей, які недисципліновані на вулиці.