Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень у CorelDraw. Інструменти малювання. Малювання геометричних фігур

Скачати 140.58 Kb.

Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень у CorelDraw. Інструменти малювання. Малювання геометричних фігур




Скачати 140.58 Kb.
Дата конвертації08.05.2017
Розмір140.58 Kb.

Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень у CorelDraw. Інструменти малювання.
Талісманом цього програмного забезпечення від початку був чоловік з вусами і в капелюсі, якого звали Валдо (Waldo). Слово «Waldo» - було кодовою назвою першої версії програми.
Малювання геометричних фігур.
CorelDraw (стилізовано як CorelDRAW) - це векторний графічний редактор, який розроблений та продається компанією Corel Corporation з Оттави (Канада). Поточну версію продукту - CorelDraw Graphics Suite X8 (доступна тільки для - Microsoft Windows) було випущено в березні 2016 року.
Геоме́трія (від дав.-гр. γη - Земля і μετρέω - вимірюю; землеміряння) - розділ математики, наука про просторові форми, відносини і їхні узагальнення.

Мета.

Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися  зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з  інструменти малювання.

Починаючи з версії 4, CorelDRAW можна було використовувати для створення шрифтів True Type. Однак створення кернинга (відстані між деякими парами букв) все ж неможливо було зробити тільки засобами цієї програми. Пізніші версії CorelDraw дозволяли експортувати також шрифти типу PostScript і OpenType.
Перші версії CorelDRAW включали також оригінальні шрифти з розширенням .wfn (Waldo fonts - шрифти Валдо).

Розвиваюча.

Виховна.


Тип уроку. Комбінований.

Матеріали для роботи з учнями:

  1. Презентація “Перше знайомство з CorelDraw”.

  2. Веб-документ “Перше знайомство з CorelDraw”.

План

  1. Введення в тему.
    Герої Саус парку (South Park), декорації та реквізит були створені за допомогою CorelDRAW.
    У 1998 році Corel Corporation використовувала векторне зображення обличчя Хеді Ламарр в рекламі і на упаковці. Ламарр подала позов на Corel за несанкціоноване використання її портрета і зажадала компенсації. Згідно з рішенням суду, яке було прийнято в 1999 році, компанія Corel зобов'язалася виплатити певну суму, в результаті чого отримувала ексклюзивні права на використання цього зображення протягом 5 років.


  2. Огляд середовища програми CorelDraw.

  3. Збереження й відкриття зображень у CorelDraw.

  4. Інструменти малювання.

  5. Типові запитання до уроку.
    Питання - форма думки, виражена в мові пропозицією, яку виголошують або пишуть, коли хочуть що-небудь запитати, тобто отримати інформацію, що цікавить. В українській мові, якщо питання виголошують, то використовують питальну інтонацію, а якщо пишуть, то в кінці ставлять знак питання і використовують питальні частки: чи, не… чи, що, як, чи що, то хіба, невже, що якщо, а, так, правда, чи не так, так, але ж, чи не так, вірно; питальні займенникові слова: хто, що, який, який, чий, який, скільки, як, де, куди, звідки, коли, чому, навіщо, наскільки. За допомогою цих засобів будь-яка непитальна пропозиція може стати питанням або перезапитом. Задаючи питання зазвичай чекаємо відповіді. Виняток становить лише риторичне питання, на яке відповідь не потрібна.


  6. Домашнє завдання.

Хід уроку
1. Введення в тему.

  1. Кількість годин відведених на вивчення теми.

  2. Основні навички, якими повинен оволодіти учень по закінченню вивчення теми.

  3. Інструктаж з ТБ при роботі з ПК та в комп’ютерному класі.


2. Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень у CоrelDraw. Інструменти малювання.

CorelDRAW — найпотужніша сучасна програма, призначена для роботи з векторною графікою.

Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.
Ве́кторна гра́фіка (також геометричне моделювання або об'єктно-орієнтована графіка) - створення зображення в комп'ютерній графіці з сукупності геометричних примітивів - (точок, ліній, кривих, полігонів), тобто об'єктів, які можна описати математичними виразами.

Інтерфейс CorelDRAW 12

Після запуску програми відкривається вікно Быстрый запуск (Добро пожаловать в в CorelDRAW 12), в якому відображаються значки, що дають змогу вибрати варіант початку роботи з CorelDRAW:  



  • Новый (Новий пустий документ) — початок  роботи з новим документом;

  • Последний (Перегляд нещодавно  використаних документів) — завантаження малюнка, який використовувався під час останнього сеансу;

  • Открыть (Відкрити інший) — відображення діалогового вікна, де слід вибрати файл для його відкриття в CorelDRAW;

  • Новый по шаблона (Створити з шаблону) — запуск майстра створення документа із заготівок.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=15fbtbi1brgmvjev3dxa_xtuljkelfuif

Для того щоб розпочати знайомство з CorelDRAW, клацніть значок Новый (Новий пустий документ), і після завантаження програми відкриється її головне вікно з основними елементами інтерфейсу користувача.

Докуме́нт - базова теоретична конструкція, яка відноситься до всього, що може бути збережене або представлене, щоб служити як доказ для певної мети.
Документа́ція - сукупність офіційно визнаних, взаємопов'язаних та складених у визначеній формі документів, які містять передбачувану інформацію про виріб, процес або діяльність даного підприємства. Відповідно до області застосування Документа́цій поділяється на бухгалтерську, конструкторську, нормативну, технічну, товарну, тощо.
Інтерфе́йс користувача́ (англ. user interface, UI, дружній інтерфейс) - засіб зручної взаємодії користувача з інформаційною системою. Сукупність засобів для обробки та відображення інформації, максимально пристосованих для зручності користувача; у графічних системах інтерфейс користувача реалізовується багатовіконним режимом, змінами кольору, розміру, видимості (прозорість, напівпрозорість, невидимість) вікон, їхнім розташуванням, сортуванням елементів вікон, гнучкими налаштовуваннями як самих вікон, так і окремих їхніх елементів (файли, папки, ярлики, шрифти тощо), доступністю багатокористувацьких налаштувань.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1qluzdah-xltmujpflf7swaldzs46o-m

У верхній частині вікна програми, як і в інших прикладних програмах Windows, розташований рядок заголовка. У ньому відображаються назва програми та ім'я відкритого документа.

Під рядком заголовка розташовано рядок меню. За умовчанням він містить назви дванадцяти меню, які об'єднують схожі за призначенням команди.

Простір, на якому малюють і редагують об'єкти, називається робочою областю або вікном ілюстрації. Усі елементи всередині рамки, яка обмежує робочу область, можна вивести на друк. Якщо деякі об'єкти ви використовуєте як допоміжні засоби, розташуйте їх за межами вікна ілюстрації.

CorelDRAW надає користувачу велику кількість панелей інструментів.

Ілюстра́ція - зображення, що супроводжує текст літературного твору, газетної статті тощо з метою полегшення для читача візуалізації змісту.
Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.
Доцільність відображення будь-якої з них залежить від ситуації.

Під рядком меню розташовано дві основні панелі — Стандарт (Стандарт) і Панель свойств (Панель властивостей), а вздовж лівої межі головного вікна — панель Набор инструментов (Набір інструментів).

Стандартна панель забезпечує зручний і швидкий доступ до багатьох функцій CorelDRAW.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1fd7f1z8vnnnvlc9t4hthji2qzi7qfto

Кнопка кожного інструмента має назву — вона відобразиться, якщо ви ненадовго затримаєте вказівник миші на цій кнопці (не клацаючи!).

Панель властивостей забезпечує швидке виконання операцій оброблення виділеного об'єкта. Використання цієї панелі практично позбавляє необхідності звертатися до багатьох команд меню, а також шукати потрібний засіб у численних пристиковуваних і діалогових вікнах.

Необхідність - система зв'язків і відносин, що зумовлює зміну, поступальний рух, розвиток у жорстко визначеному напрямку з жорстко визначеними результатами. Іншими словами, необхідність - це такий зв'язок, що обов'язково призводить до певної події.
Діало́гове вікно́ - особливий тип вікна, яке задає запитання і дозволяє вибрати варіанти виконання дії, або ж інформує користувача. Діалогові вікна зазвичай відображаються тоді, коли програмі або операційній системі для подальшої роботи потрібна відповідь.
Ця панель є інтерактивною: на ній відображаються властивості поточного об'єкта чи інструмента, тобто коли користувач виділяє об'єкт або вибирає інструмент, її вміст змінюється. Спочатку постійна зміна зовнішнього вигляду панелі властивостей здаватиметься дещо незвичною, проте в процесі роботи ви досить швидко зможете оцінити переваги такого підходу. Панель властивостей, як і будь-яку іншу панель інструментів, можна переміщувати екраном.
Пане́ль інструме́нтів (англ. toolbar) - елемент графічного інтерфейсу користувача, призначений для розміщення на ньому кількох інших елементів.

Реалізувати творчі задуми вам допоможуть основні інструменти програми, розташовані на панелі Набор инструментов (Набір інструментів), яка дає змогу змінити режим роботи (наприклад, із режиму малювання кіл перейти в режим виділення об'єктів), масштаб перегляду, вибрати допоміжні засоби. Інструменти об'єднано в групи, і щоб дізнатися, які саме інструменти входять до певної групи, клацніть значок у вигляді чорного трикутника:



https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1tp9m8yd7-p9mqzudgchdkk9uapivecyh

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1m0vdprr-hutuogctbbukxhx854mbh9a

Зафарбовування об'єктів і змінення кольору контурів здійснюються за допомогою палітри кольорів, яку за умовчанням розташовано вздовж правої межі вікна.

Програма CorelDRAW підтримує великий набір палітр, їх вибір для відображення на екрані здійснюється в підменю Окно ► Цветовые палитрьі (Вікно ► Колірні палітри). У нижній частині вікна CorelDRAW міститься рядок стану, який інформує користувача про атрибути виділеного об'єкта, призначення команд меню і окремих інструментів.

За допомогою програми створюються багатосторінкові документи, тому в інтерфейсі є такий елемент, як навігатор сторінок (лічильник), що забезпечує переміщення між сторінками, а також дає змогу викликати команди, призначені для вставляння, видалення і перейменування сторінок.

Звертаємо вашу увагу на такий елемент інтерфейсу програми CorelDRAW, як пристиковуване (докерне) вікно настройок.

Перейменування - офіційна, юридична заміна власної назви певного об'єкта. Поняття «перейменування» - вужче за поняття «заміна назви». Останнє поряд з перейменуванням включає процеси табулювання, конкуренцію варіантних назв, що виникли на різних територіях чи в різних соціальних або етнічних групах населення тощо.
Переміщення - зміна положення якогось матеріального об'єкту. В фізиці - це переміщення фізичного тіла. Переміщенням також називають вектор, який характеризує цю зміну. Має властивість адитивності. Абсолютна величина переміщення, тобто довжина відрізка, що сполучає початкову й кінцеву точку, вимірюється в метрах у системі СІ та в сантиметрах у системі СГС.
Веб-ві́джет (англ. widget) - контент-модуль, що вбудовується у веб-сторінку або у браузер. Цей тип заснований на веб-технологіях, що працюють через браузер: HTML, Flash тощо. Такі модулі існували досить давно, а віджетами їх стали називати відносно недавно.
Докери містять основні параметри обробляння графічних і текстових об'єктів.
Текст (від лат. textus - тканина, з'єднання) - загалом зв'язана і повністю послідовна сукупність знаків. Наука, що вивчає тексти називається герменевтикою.


https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=16zwlcqxir-1kffrrhw0h9s0o6gboy7e

Для того щоб відобразити докери на екрані, необхідно вибрати одну з команд підменю Окна ► Окна настройки (Вікна ► Вікна настройки).


3. Практичне завдання.
Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури.

    Запуск та робота з елементами CorelDraw.



Щоб навчитися працювати з елементами вікна програми CorelDRAW, виконайте такі дії.

1. Запустіть CorelDRAW.

2. У вікні Быстрый запуск (Швидкий запуск), що відкрилося, клацніть Новый (Новий пустий документ). Програма створить новий файл.

3.  Клацніть правою кнопкою миші на вільному місці панелі інструментів.

4.  У меню, що відкрилося, зніміть прапорець Строка меню (Рядок меню). Рядок меню зникне з крана. Встановіть цей прапорець, і рядок меню з'явиться знову.

5.   Приховайте і відобразіть елементи інтерфейсу CorelDRAW.

6.  Перетягніть набір інструментів у центр документа, щоб відобразити його у вигляді окремої панелі.
4. Малювання геометричних фігур.
Фігура - термін, формально застосовуваний до довільної множини точок; тим не менш зазвичай фігурою називають множину точок на площині, які обмежені скінченим числом ліній. Наприклад: квадрат, коло, кут.


Графічні примітиви

У програмі є кілька класів графічних об'єктів під загальною назвою «графічні примітиви». Так називають елементарні, тобто дуже прості фігури — прямокутник, квадрат, еліпс, багатокутник, спіраль тощо.
Многоку́тник[К 1] (багатоку́тник, поліго́н) - геометрична фігура, замкнена ламана (сама, або разом із точками, що лежать усередині). Вершини цієї ламаної називають вершинами многокутника, а відрізки ламаної - сторонами многокутника.
Прямоку́тник - це чотирикутник, усі кути якого прямі. Протилежні сторони прямокутника рівні. Є окремим випадком паралелограма.


https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1gl7bnk-n8djr85_ddoiys4h0d9p-vbo

На панелі інструментів ви побачите кнопки Прямоугольник (Прямокутник), Эллипс (Еліпс) і Многоугольник (Багатокутник), після натискання яких буде надано доступ до панелей з іншими інструментами для створення примітивів.

Розфарбовувати об' єкти в CorelDRAW дуже легко, але спочатку їх потрібно створити, причому ці об'єкти обов'язково мають бути замкненими. Щойно ви, скориставшись відповідним інструментом, відпустите кнопку миші, малювання об'єкта буде завершено, проте він залишиться виділеним (оточеним вісьмома квадратиками-маркерами). Клацніть мишею зразок прийнятного кольору, і виділений об'єкт буде зафарбовано.

Створення прямокутників

Для швидкого створення прямокутників застосовується один із двох пропонованих програмою CorelDRAW інструментів:

  1. Прямоугольник (Прямокутник) – простий інструмент, ш,о дає змогу створювати прямокутники та квадрати будь-яких пропорцій і розмірів, зокрема зі скругленими кутами;
    Програма (фр. programme письмове оголошення, порядок денний, від грец. prógramma вказівка) - заздалегідь затверджена (визначена) дія.


  2. Прямоугольник через 3 точки (Прямокутник через 3 точки) — призначений для створення прямокутників і квадратів за трьома точками; дає змогу створювати фігури, нахилені під довільним кутом.

У разі використання другого інструменту спочатку потрібно клацнути на кінцях діагоналі прямокутника,  потім у його третій вершині. Четверту вершину буде добудовано автоматично.

Якщо в процесі малювання прямокутника утримувати натиснутою клавішу Ctrl, програма створить квадрат (правильний прямокутник), а якщо  клавішу Shift, то положення центра створюваного об'єкта залишиться незмінним.
Поло́ження - нормативно-правовий або локально-правовий акт, що визначає основні правила організації та діяльності державних органів, структурних підрозділів органу, а також установ, організацій і підприємств (філій), що їм підпорядковуються, тимчасово створюваних комісій, груп, бюро і т. ін.


https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1boqiqyehz26si-sx-jbmxs9ctcd5lp8

Щоб створити прямокутник зі округленими кутами, намалюйте звичайний прямокутник за допомогою інструмента Прямоугольник (Прямокутник) і на панелі властивостей введіть для кожного його кута радіус округлення.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=12cxog_yesx1zlzbeu9s66m0ye-cteqa

Створення еліпсів, секторів і дуг

Для малювання еліпса та його похідних — сектора й дуги, які також належать до групи графічних примітивів, — використовують інструмент Зллипс (Еліпс) чи Зллипс через 3точки (Еліпс через 3 точки). Кола за допомогою інструмента Зллипс (Еліпс) створюють у звичайний спосіб.
Округлення - математична операція, що дозволяє зменшити кількість знаків у числі за рахунок заміни числа його наближеним значенням з певною точністю.
Звичайний спосіб (англ. The Usual Way) - американська короткометражна кінокомедія 1913 року.
А інструментом Зллипс через 
3 точки (Еліпс через 3 точки) користуються так: виберіть його, натисніть кнопку миші, щ;об зафіксувати початкову точку першої діагоналі еліпса, і починайте переміщувати вказівник. У процесі перетягування можна, змінюючи нахил діагоналі, підібрати кут нахилу еліпса. Коли перша діагональ матиме потрібну довжину, відпустіть кнопку миші. Тепер, переміщуючи вказівник, ви побачите еліпс, крива якого проходить крізь початкову і кінцеву точки першої діагоналі, а також поточну позицію вказівника, яка визначає довжину другої діагоналі еліпса. Клацніть мишею, і процес побудови фігури буде завершено.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1mz1atp6vclxvrsez8imezt5aurf20hqЩоб створити сектор або дугу, виберіть інструмент Зллипс (Еліпс), на панелі властивостей клацніть кнопку Сектор (Сектор) чи Дуга С (Дуга) і намалюйте об'єкт.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1srjhizb5hjlx7w9b1auihrgwgpvphu7i

Створення багатокутників, зірок і спіралей

Угрупі Многоугольник (Багатокутник)  об'єднано інструменти, призначені для створення більш складних геометричних об'єктів: Многоугольник (Багатокутник), Звезда (Зірка) Сложная звезда (Складна зірка) Разлинованная бумага (Розлінований папір) і Спираль (Спіраль) На рис. наведено приклади зображень, створених за допомогою цих інструментів.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1v6giv8tdveer5kfajcywemgcm5tdbpic

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=198opmkasdgzidwhrbvhhp_tqsepdvzq

За допомогою спіралі ви можете ефектно оформити свою композицію, розташувавши, наприклад, вздовж неї текст. Є два види спіралей: симетричні (відстань між витками однакова) і логарифмічні (відстань між витками збільшується від центра до зовнішньої межі). Симетричну спіраль можна легко і швидко намалювати, скориставшись інструментом Спираль (Спіраль). За допомогою властивостей можна задати кількість витків, вид спіралі (симетрична чи логарифмічна), коефіцієнт розширення.
Логари́фм (від грец. λόγος - «слово», «відношення» і грец. ἀριθμός - «число») - математична операція, обернена піднесенню до степеня.
Коефіціє́нт - характеристика процесу, явища, речовини або поля, яка має відносно сталий характер.


https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1g77aqboy4zlhmy65hshw1kp9ydc7u5i

Створення автофігур

Автофігури — це об'єкти, зовнішній вигляд яких можна змінювати, переміщуючи одну чи кілька точок (вузлів). На противагу зміненню розмірів об'єкта як єдиного цілого контрольні точки автофігури дають змогу динамічно перетворювати будь-яку її частину.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1mbacgqoqdajep9del5arltbrpjipeu4

Для створення автофігур використовують інструменти групи Основные фигуры (Основні фігури), а саме Основні фігури, Фігури стрілки, Блок-схеми, Фігури банера, Фігури виносок.
Блок-схема (рос. блок-схема, англ. block scheme, flowchart, block diagram, flow diagram; нім. Block-schema) - Представлення задачі для її аналізу або розв'язування за допомогою спеціальних символів (геометричних образів), які позначають такі елементи, як операції, потік, дані тощо.


https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=17dnrvgjdcyu4_-gafxsganrlrlnaeu0

Вибір, переміщення і видалення об'єктів

Робота з векторною графікою в програмі CorelDRAW передбачає переміщення, масштабування, розтягування, нахиляння, обертання, зафарбовування, видалення об'єктів.
Ро́зтяг (стиск) або ро́зтяг-стиск - вид деформування твердого тіла, при якому його розміри вздовж однієї осі збільшуються (зменшуються) під дією сил, рівнодійна яких є перпендикулярною до поперечного перерізу тіла і проходить через центр ваги його.


Перш ніж виконати будь-яку з перелічених дій, об'єкти слід вибрати (виділити). Зробити це можна за допомогою двох засобів.

  • Інструмент Указатель (Вибір). Хоча цей інструмент не призначений для створення графічних об'єктів, він, безумовно, є одним із найважливіших у CorelDRAW. Коли запускається програма, інструмент активізується за умовчанням і залишається в такому стані, доки користувач не вибере інший. Щоб застосувати інструмент Указатель (Вибір), установіть його вказівник на об'єкті та клацніть мишею. Виділений об'єкт буде охоплено невидимою прямокутною рамкою, за периметром якої розташовано вісім чорних квадратиків (чотири бокових і чотири кутових) — маркерів виділення (рис. 10.17).
    Пери́метр (дав.-гр. περίμετρον - окружність, дав.-гр. περιμετρέο - вимірюю навколо) - сумарна довжина границь, які обмежують геометричну фігуру на площині. «Периметр» вживають як для позначення довжини границь фігури, так і для самих границь.
    їх наявність свідчить про те, що з об'єктом можна виконувати подальші дії.


https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1qjuyondlrxww9dk3gvbcz2t7odmcote

  • Рамка для виділення. Щоб створити рамку для виділення, активізуйте інструмент Указатель (Вибір), натисніть ліву кнопку миші та, не відпускаючи Гі, переміщуйте вказівник. Відобразиться пунктирна рамка. Після того як ви відпустите кнопку, об'єкти, що потрапили всередину рамки, стануть виділеними. Зверніть увагу: всередині виділеного об'єкта є хрестик, який позначає геометричний центр об'єкта. Клацнувши цей значок і утримуючи кнопку миші натисну тою, ви можете перетягнути об'єкт будь-куди.

  • Клавіші-модифікатори. Ще один спосіб вибору об'єктів полягає у використанні клавіш-модифікаторів (чи їх комбінацій).

  • Клавіша Shift. Щоб виділити відразу кілька об'єктів, клацніть по черзі кожний із них, утримуючи натисну тою клавішу Shift. Якш;о об'єкт потрібно виключити з набору виділених, клацніть його ш;е раз, знову-таки утримуючи клавішу Shift.

  • Клавіша Alt. Утримуючи цю клавішу натиснутою в процесі вибору за допомогою рамки, можна виділити не лише ті об'єкти, які повністю охоплені нею, а й ті, які ця рамка перетинає і яких дотикається.

  • Клавіша Tab. Натиснення клавіш Tab Shift забезпечує вибір об'єктів у порядку їх створення, а натиснення лише клавіші Tab — у зворотній послідовності.

Переміщення об'єктів — одна з тих дій, що виконуються найчастіше. За потреби змінити розташування об'єкта на сторінці слід, скориставшись інструментом Указатель (Вибір), перетягти об'єкт у потрібному напрямку або вказати його нове місцеположення на панелі властивостей.

У будь-якій програмі однією з найпростіших операцій вважається видалення об'єктів — достатньо лише виділити «зайві» об'єкти і натиснути клавішу Delete.
5. Практичне завдання.

Використання інструмента Указатель (Вибір)

Щоб навчитися користуватися інструментом Указатель (Вибір), виконайте такі дії.

1. Запустіть CorelDRAW і створіть новий файл. Намалюйте прямокутник, зірку та еліпс.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1emblonay7hjojeppvowwqpm8fidsaozc

2.  Виберіть інструмент Указатель (Вибір) і клацніть ним прямокутник. Навколо нього з усіх боків з'являться маркери виділення. Клацніть за межами прямокутника, щоб зняти з нього виділення.

3.   Помістіть вказівник миші в середину прямокутника, клацніть та перемістіть його у верхній лівий кут екрана. Клацніть за межами прямокутника, ш;об зняти з нього виділення.

4.  Скориставшись інструментом Указатель (Вибір), створіть рамку виділення навколо зірки та кола.

5. Перемістіть виділені фігури у праву частину екрана та, натиснувши клавішу Delete, видаліть їх.
6. Перегляд зображень

У ході роботи над малюнком чи схемою раз-у-раз виникає необхідність збільшити масштаб зображення, щоб, наприклад, опрацювати його деталі або зменшити масштаб, щоб побачити результат.
Масштаб, мірило (від нім. Maß - міра, і нім. Stab - палка) - відношення розмірів об'єкта, виконаних без спотворень, до інших номінальних значень. Масштаб це число, що може бути більше 1, якщо розміри об'єкту ненадійні, креслення дрібних деталей) - це називають масштабом збільшення, або менше 1 (плани будинків, топографічні та географічні карти, карти зоряного неба) - масштаб зменшення.


Керування масштабом перегляду

Змінити масштаб можна за допомогою інструмента Масштаб (Масштаб)  і його панелі властивостей Можна також скористатися списком Уровни масштаба (Рівні масштабу), що міститься на стандартній панелі інструментів.

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=14y8vjta1wrkomdcbk_3rbv3kc1uaw4ye

Використання вікна диспетчера перегляду

у CorelDRAW для масштабування призначене спеціальне вікно настройок Диспетчер видов (Диспетчер перегляду), яке дає змогу:

  • зберегти параметри перегляду документа (вид документа) під певним іменем для подальшого використання (види зберігаються разом із документом і доступні за його відкриття);

  • зберегти варіанти відображення малюнків, які часто використовуються (інформація, що зберігається, включає рівень масштабу, номер сторінки і положення малюнків на ній);

  • зберегти масштаби і розташування об'єктів на сторінці та відновити їх у разі потреби.

Відкрити вікно настройок Диспетчер видов (Диспетчер перегляду) можна за допомогою комбівшії клавіш Ctrl F2 або команди Инструменты ► Диспетчер видов (Інструменти ► Диспетчер перегляду) чи Окна ► Окна настройки ► Диспетчед видов (Вікна ► Вікна настройки ► Диспетчер перегляду).

Для того щоб зберегти шраметри відображення, треба скрристатися кнопкою . За допомогою кнопки зі знаком «-» (мінус) можна видалити виділений у вікні вид.

 https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=1pjjd1q7lfckbhx1rjjszt2ygk9ysrlpj

Поруч з іменем виду в докері ви бачите два значки, які мають вигляд сторінки і лупи. Якщо активізувати значок у вигляді сторінки, програма відкриє вказану сторінку документа, а якщо у вигляді лупи — встановить заданий масштаб.

Прокручування

Використовуючи інструмент Рука можна відобразити на екрані фрагмент, що міститься за його межами. Є декілька комбінацій клавіш, які можна використовувати під час роботи з цим інструментом, у кожній з них задіяна клавіша Alt. Утримуючи її та натискуючи клавіші ← та → можна прокручувати зображення вліво і вправо, а натискуючи клавіші ↑ і ↓ — вгору і вниз.

Настроювання програми

Щоб настроїти лрограму відповідно до своїх потреб, устануть необхідні параметри в діалоговому вікні Параметры (Параметри), яке відкривається за допомогою команди Інструменти ► Параметры (Інструменти ► Параметри). Параметри, що тут встановлюються, об'єднані в три категорії, кожній з яких відповідає окремий розділ вікна:

  • Рабочее пространство (Робочий простір) — настроювання інтерфейсу;

  • Документ (Документ) — настроювання параметрів документів;

  • Общие (Загальні) — настроювання параметрів друку, експорту та імпорту файлів.

Проте пам'ятайте, що ваші дії з. настроювання програми мають бути продуманими, оскільки в разі змінення більшості панелей інструментів чи, скажімо, комбінацій клавіш іншим користувачам буде складно працювати з вашою версією інтерфейсу.
7. Виконання вправ

Вправа 1.

 У цій вправі ви намалюєте шахові фігури (рис. 10.15 і 10.16).
В шахах існує шість типів фігур - король, ферзь, тура, слон, кінь та пішак. На початку гри кожен з суперників має на шахівниці по 16 фігур: по одному королю та ферзю, по два слона, коня і тури та по вісім пішаків.


  1. Запустіть CorelDRAW і створіть новий файл. Почніть малювати шахову фігуру (див. рис. 10.15) з нижнього прямокутника. Накресліть його за допомогою інструмента Прямоугольник (Прямокутник). Не знімайте виділення з прямокутника. Простежте і тим, щоб кнопку Скрутить все углы (Округлити всі кути)  на панелі властивостей (у вигляді замка) не було натиснуто. У поля скруглення верхніх кутів введіть значення 60.

  2. Над щойно створеним прямокутником намалюйте ще один прямокутник (як на рис. 10.15). На панелі властивостей натисніть кнопку Скрутить все углы (Округлити всі кути), у будь-яке поле скруглення кутів введіть значення 60, і значення в інших полях буде автоматично змінено на введене.

  3. Активізуйте інструмент Основные фигуры (Основні фігури), на панелі властивостей клацніть кнопку Правильные фигуры (Правильні фігури), і в меню, що відкрилося, виберіть трапецію, після чого намалюйте трапецію над прямокутниками.

  4. Над трапецією створіть зображення прямокутника з кутами скруглення 60°.
    Трапе́ція - це чотирикутник, дві протилежні сторони якого паралельні. Паралельні сторони називаються основами трапеції (сторони AB та DC на малюнку). Інші сторони називаються бічними сторонами (сторони AD та CB).


  5. Виберіть інструмент Эллипс (Еліпс), на панелі властивостей клацніть кнопку Зллипс (Еліпс). Курсор розташуйте над прямокутником у центрі майбутнього зображення голови пішака, натисніть клавішу Shift і намалюйте коло.
    Майбутнє - суб'єктивна з людського погляду й об'єктивна з погляду стороннього спостерігача часова категорія сприйняття реальності, яка характеризується комплексом явищ і подій, що не здійснились і не відбулися відносно об'єкта, який перебуває в більш ранньому часі.


  6. Перетворіть зображення пішака на зображення короля (див. рис. 10.16). Для малювання корони скористайтесь інструментом Эллипс через 3 точки (Еліпс через 3 точки).

https://docs.google.com/document/pubimage?id=1c7du0wvdhrbtnza91dccorltoyfxnvolgemkj0log0e&image_id=15lrhkpctui3s42l8vmmzwqipgqvdpfw
4. Типові запитання до уроку.
5. Домашнє завдання.

  1. Відпрацювати практичні навички роботи по темі.

  2. Використовуючи графічне середовище CorelDraw, створіть композицію “Шахові фігури” (фігури тура, офіцер, королева).


Скачати 140.58 Kb.

  • Огляд середовища програми CorelDraw
  • CorelDraw
  • Матеріали для роботи з учнями: Презентація “ Перше знайомство з CorelDraw ”. Веб-документ “ Перше знайомство з CorelDraw
  • Хід уроку 1. Введення в тему.
  • Запуск та робота з елементами CorelDraw.
  • 4. Малювання геометричних фігур
  • Графічні примітиви
  • Створення прямокутників Для швидкого створення прямокутників застосовується один із двох пропонованих програмою
  • Створення еліпсів, секторів і дуг
  • Створення багатокутників, зірок і спіралей
  • Створення автофігур
  • Вибір, переміщення і видалення обєктів Робота з векторною графікою в програмі CorelDRAW передбачає переміщення, масштабування, розтягування
  • 6. Перегляд зображень У ході роботи над малюнком чи схемою раз-у-раз виникає необхідність збільшити масштаб
  • Керування масштабом перегляду
  • Використання вікна диспетчера перегляду
  • Прокручування Використовуючи інструмент Рука
  • Настроювання програми
  • 7. Виконання вправ Вправа 1. У цій вправі ви намалюєте шахові фігури
  • 4. Типові запитання до уроку. 5. Домашнє завдання.