Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва 8-й клас. Мистецтво в культурі минулого до підручників авт. Масол Л. М., Тзов «Видавництво

Скачати 292.37 Kb.

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва 8-й клас. Мистецтво в культурі минулого до підручників авт. Масол Л. М., Тзов «Видавництво




Скачати 292.37 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації03.06.2017
Розмір292.37 Kb.
  1   2   3




Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва

8-й клас. Мистецтво в культурі минулого

до підручників авт. Масол Л.М., ТзОВ «Видавництво «Світоч», авт. Гайдамака О.В., ТОВ «Видавництво «Генеза».
Орієнтовні скорочення: СММ, СОМ – сприймання творів музичного, образотворчого мистецтва; ПЗ – практичне завдання; ХТД - художньо-творча діяльність; РІ-ДЛ − робота з Інтернет-джерелами та літературою П – поняття




Дата уроку

Тема уроку. Теоретичний матеріал для засвоєння

Орієнтовні практичні завдання

Твори для сприймання та інтерпретації,

що інтегрують навчальний процес

Д/з

1

2

3

4

5

6

І розділ. Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс


1




Таємниці мистецтва стародавніх цивілізацій

Єгипетські піраміди, величні храми і загадкові скульптури. Рельєфи, розписи палаців, храмів, гробниць, папірусів. Роль канону в мистецтві давніх єгиптян. Архітектурні споруди Месопотамії. Рельєфи фантастичних тварин: Вавилонський дракон, лев, Шеду.

П: піраміда, зіккурат, папірус, капітель, канон.


ХТД: створити мотив декоративно-графічної композиції на теми давнього Єгипту («Сонце – володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос») для оздоблення закладки для книги, календаря, обкладинки зошита або ювелірних прикрас тощо.


СОМ: фоторепродукції: піраміди, храми Карнака та Луксора, Сфінкс, портрет Ніфертіті, маска Тутанхамона, фрески «Музикантки», «Полювання у хащах лотосу»; Зіккурати Месопотамії, Вавілонська вежа, ворота богині Іштар, Висячі сади Семіраміди; скульптури «Дама з Урука», «Гільгамеш з левеням».


РІ-ДЛ: за бажанням дослідіть: У чому полягає унікальність та оригінальність художньої культури Древнього Єгипту?

2. Поцікавтесь яким було мистецтво найдавнішої цивілізації на території України, порівняйте культурні досягнення трипільців з давньоєгипетськими та країн дворіччя.



2




Таємниці мистецтва стародавніх цивілізацій

Музика і танці в культових обрядах давніх Єгиптян. Гімни на честь богів, містерії. Виникнення музичних інструментів (флейта, арфа).




ПЗ: роздивіться єгипетські фрески та рельєфи із зображенням музикантів і танцівниць, поміркуйте які особливості мали мистецтва музики і танцю Давнього Єгипту, висловіть свої уявлення?

СОМ: фоторепродукції: фрески «Танцівниці на бенкеті», «Музиканти із Фів», рельєф «Арфіст Хенові і співак Іті», богиня Баст із ситром у руці.

СММ: Дж. Верді опери «Аіда», «Навуходоносор»; Ц.Франк ораторія «Вавилонська вежа».




РІ-ДЛ: за бажанням:

  1. Поцікавтесь як відображені образи Єгипту і Месопотамії у творах митців світу;

З’ясуйте які є варіації на теми Єгипту і Месопотамії у сучасному мистецтві

3




Мистецтво античності − колиска європейської цивілізації. Міфологічна основа давньогрецького мистецтва.
Давньогрецьке мистецтво - мистецтво Стародавньої Греції від мінойської доби (2500-1500 роки до н. е.) до елліністичного періоду (початку 1 століття н. е.).
«Людина − міра всіх речей». Простота і лаконічність давньогрецької архітектури: храм, ордер, споруди Афінського Акрополю. Досконалість скульптури. Керамічний вазопис.

Роль музики в суспільному та особистому житті давніх греків. Музичні інструменти.

Старода́вня Гре́ція - цивілізація в історії Греції, яка існувала на Балканському півострові від III тис. до н. е. до початку Середньовіччя бл. 600 р. нашої ери. Найбільший її розквіт припав на класичний період V-IV ст.
Музи́чний інструме́нт - інструмент, призначений для виконання музики. В принципі будь-який інструмент, що здатний відтворювати звуки за певних умов і в певних музичних традиціях може бути використаним, як музичний.
Великі Панафінеї. Зародження жанру гімну.

Мистецтво мандрівних співаків – аедів, рапсодів і кіфаредів. Театр - «школа» громадян!
П: Акрополь, ордер, канелюри, гімназій, меандр, скена, орхестра, аеди, рапсоди.і кіфареди


ПЗ: Пригадайте давньогрецькі міфи про мистецтво.

Які пам’ятки Давньої Греції належать до Семи чудес світу?

Визначте за атрибутами зображені музи.

Порівняйте особливості грецьких ордерів. Який ордер використано в храмі Парфенон?

З’ясуйте якими пластичними засобами передано динаміку і рух скульптури Мирон «Дискобол». ХТД: варіант 1. Створіть ескіз трафарету меандру в давньогрецькому стилі для декорування речей, стін тощо;

варіант 2. Створіть трафарет за грецькими мотивами в техніці витинанки.




СОМ: фоторепродукції: Парфенон, Ерехтийон, Афінський Акрополь, храм Артеміди в Ефесі, храм Ніки Аптерос (екстер’єр); скульптури: Мирон «Дискобол», Фідій. Статуї Афіни, Зевса Олімпійського, Херес «Колосс Родоський», Агесандр «Афродіта (Венера) Мілоська», «Лаокон»; Леохар «Аполон Бельведерський»; «Ніка Самофракійська».


РІ-ДЛ: за бажанням дослідіть: 1. Твори кінематографа, присвячені Давній Греції;

2. Сюжети давньогрецького вазопису – героїв яких міфів вони втілюють;

3. Втілення одного сюжету давньогрецького міфу (або героя міфу) у творах різних видів мистецтва.

Дослідіть у вільний час, які мистецькі змагання відбувалися в Афінах, Дельфах, Спарті та інших полісах Стародавньої Греції. Яке значення у давній Спарті надавалося музиці?

Поцікавтеся, у театрах яких країн застосовуються маски.


4




Велич і могутність Давнього риму.

Практичність римської архітектури (римський форум, тріумфальні арки, мости, терми акведуки). Винаходи та нові конструктивні елементи в будівництві (бетон, цегла, купол, арка), тосканський і композитний ордери.

Тріумфальна арка - монументальне оформлення проїзду або урочиста споруда у формі арки з одним або декількома склепінчастими проходами на честь військових перемог і знаменних подій. Брама з одним або трьома арочними отворами, прикрашена скульптурами і написами.
Старода́вній Рим (лат. Roma antiqua, також Древній Рим, старожитній, античний Рим) - одна з цивілізацій Давнього світу та античності, отримала свою назву від головного міста - Риму (лат. Roma), яке в свою чергу назване на честь легендарного засновника - Ромула.
Компози́тний о́рдер (італ. - мішаний) - один із ордерів класичної архітектури. Поєднує елементи іонічного і коринфського ордерів; відзначається особливою пишнотою і помпезністю.
Реалістичні портрети (скульптура, живопис). Подорож Помпеями. Театри, одіони, амфітеатри і цирки. Міми – самобутній римський театральний жанр, праобраз оперети. Всезагальне захоплення музикою в побуті (водяні органи-гідравлоси, приватні оркестри рабів). Віртуозність і помпезність музичної культури імператорського Риму. Виникнення камерних акторських труп. Капітоличні концерти-змагання. Значення військової музики.
Військова музика - музичні твори та система виконавчих засобів, що служать цілям стройового навчання та патріотичного й естетичного виховання військ. Віддавна сприяла відпрацюванню та підтриманню бойового настрою.
Інструменти духових оркестрів (прямі і вигнуті роги, букцини)

П: енкаустика, ротонда, терми, форум, одіон, міми.



ПЗ: Поцікавтеся міфами давніх римлян. Порівняйте пантеон богів давніх греків і римлян. Чи є спільні образи? Порівняйте особливості музичного мистецтва Давнього Риму з музичним мистецтвом Давньої Греції.

ХТД: Створіть оригінал-макет рекламної брошури про пам’ятки мистецтва Давнього Риму.

варіант 1. Виконайте замальовки відомих пам’яток архітектури, скульптури періоду античності. Скомпонуйте роботи у брошуру;

варіант 2. Створіть оригінал-макет буклету про мистецтво Давнього Риму, використовуючи програми Microsoft Publisher або Word



СОМ: фоторепродукції: «Капітолійська вовчиця», Колізей, Пантеон, реконструкції імператорських форумів, фаюмські портрети, кінна статуя Марка Аврелія, фоторепродукції: «Багата римлянка грає на кіфарі». (фреска з вілли Боскореале, I ст. н.е.) Музей «Метрополітен», Нью-Йорк;

«Урок музики в стародавньому Римі» (фреска з Помпей, I ст. н.е.). Національний археологічний музей, Неаполь.

СММ: А. Хачатурян. Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк (на вибір).


РІ-ДЛ: за бажанням дослідіть: Які здобутки мистецтва давніх римлян використовуються у сучасній художній практиці.

2. Поцікавтеся творами різних видів мистецтва (кінематографу, музичного, образотворчого, театрального), присвяченими Давньому Риму.



  1. Створіть віртуальну екскурсію. Орієнтовні теми: «Стежками Давнього Риму», «Стародавні Помпеї», «Шедеври римської скульптури у світових музеях» тощо.



5-6




Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я та Скіфії.

Особливості формування скіфської культури. Архітектура, скульптура та монументальний живопис міст-полісів, заснованих давньогрецькими переселенцями (Ольвія, Херсонес, Пантикопей, Тіра, Феодосія, Фанагорія, Танаїс, Керкінітида).

П.: інкрустація, звіриний стиль, пектораль.


ПЗ: Розглянте зразки скіфського мистецтва, що вас дивує чи вражає в ньому? Схарактеризуйте «Скіфський звіриний стиль»

ХТД: варіант 1. Створіть ілюстрацію до пісні «Ольвія»(муз. Б.Теніна, сл..Г.Лопоткіна);

варіант 2. Створіть рельєф в анімалістичному жанрі за мотивами «Скіфського звіриного стилю».



СОМ: зразки «скіфського золотарства», античних золотих виробів, Нікопольська скіфська срібна амфора,

Підготуйте інформацію про мистецтво скіфів з додаткових джерел, орієнтовні теми «Українська колекція скіфського золотарства», «Одяг скіфів»…

У вільний час прочитайте поему-баладу Л.Костенко «Скіфська Одіссея».

Завітайте на сайт музею історичних коштовностей України в Києві http://miku.org.ua/

Дізнайтеся, де збереглися залишки споруд давньогрецьких театрів. Охарактеризуйте їх архітектурні особливості. Поміркуйте, чому вони мають саме таку будову.



7-8




Велич і краса мистецтва Візантії та Київської Держави Християнські храми Візантії, особливості будови та розкіш внутрішнього оздоблення. Мозаїка храмів. Візантійський іконографічний канон. Вплив візантійських традицій на мистецтво Київської Русі.
Духовий орке́стр - оркестр, складається з духових і ударних інструментів.
Ки́ївська Русь (Русь; стцерк.-слов. Роусь) - середньовічна держава на території Східної Європи з центром у Києві. Існувала з кінця IX до середини XIII століть і являла собою об'єднання руських князівств під владою династії Рюриковичів.
Мистецтво Київської Русі Мистецтво Київської Русі - це складова частина світової культурної спадщини країни. Руські митці за короткий проміжок часу не тільки опанували найкращі світові мистецькі традиції, а й внесли чимало нового, власного у світову художню культуру, стали не лише її учнями, а й творцями.
Архітектура Києва (Софієвський собор), Чернігова. Рукописна книга. Музика в храмі. Синтез мистецтв у християнському храмі. Літургія – основна форма православної служби. Хоровий спів a capella. Жанри церковної музики.
Хор (грец. χορός - «натовп», рос. собраніє поющіх (П. Чесноков) - колектив співаків; організований колектив співаків, який здатен виконати будь-який твір на найвищому професійному рівні (К. Пігров); колектив співаків, які разом виконують який-небудь вокальний твір з інструментальним супроводом чи без нього (Музична енциклопедія, М., 1981)
Рукописна книга - кодекс, що містить твір (або збірку творів) художнього, релігійного, юридичного чи іншого змісту, написаний вручну.
Храм Храм (від стцерк.-слов. храмъ) - архітектурна споруда, призначена для здійснення богослужінь і релігійних обрядів.
Церковна музика - вокальна та інструментальна музика християнської церкви.
Давньоруський культовий спів, знаменні розспіви. Крюкова нотація. Народний театр.

П: вівтар, ікона, іконопис, іконостас, a capella, літургія, стихира, тропар, кондак



ПЗ: 1. Які почуття ви пережили, слухаючи музику? Порівняйте емоційні враження від сприймання творів різних видів мистецтва.

2. Охарактеризуйте колорит – музичний і візуальний. Поміркуйте, чи могла би сучасна естрадна (поп, рок) музика гармонійно вплітатися у єдність мистецтв, створюючи атмосферу єдиного цілісного художнього образу у храмі?

ХТД: створення ескізу мозаїки в техніці «штампування».


СОМ: фоторепродукції: Собор св. Софії та церква св. Ірини в Константинополі, церкви св. Аполлінарія в Равенні (мозаїки, інтер’єр); ікони Григорія Чудотворця (ХІІ ст.) та Володимирської Богоматері; фото Софія Київська, Києво-Печерська лавра (Київ), собори Чернігова: Спасо-Преображенський, Борисо-Глібський; (фрески, мозаїки, інтер’єр); ілюстрації до Остромирова Єванглія; А. Рубльов «Трійця» Ікони Феофана Грека, Ікона Волинської Божої Матері.

СММ: К.Стеценко «Всенощна», стародавні візантійські розпіви (стихира, канон), церковні жанри (стихира, тропар, кондак);

В.Степурко. М.Шух. Духовні хорові твори; І.Карабіць. опера-ораторія «Київські фрески».


РІ-ДЛ: за бажанням дослідіть: 1. «Візантійський іконографічний канон» і на прикладах творів мистецтва поділіться своїми відкриттями з однокласниками.

2. Створіть мультимедійну екскурсію. Орієнтовні теми: «Подорож до двох Великих Софій – Константинопольської та Київської»; «Шедеври книжкової мініатюри»; «Мозаїки – вражаючий кам’яний живопис» тощо

РІ-ДЛ: За бажанням поцікавтеся основами богослужінь східного і західного християнських обрядів. Порівняйте їх.


9-10



  1   2   3


Скачати 292.37 Kb.

  • Дата уроку Тема уроку. Теоретичний матеріал для засвоєння Орієнтовні практичні завдання
  • І розділ. Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс
  • Таємниці мистецтва стародавніх цивілізацій
  • Мистецтво античності − колиска європейської цивілізації.
  • Велич і могутність Давнього риму
  • Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я та Скіфії.
  • Велич і краса мистецтва Візантії та Київської Держави
  • Рукописна книга
  • Феофана Грека