Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Основні принципи мережевого етикету

Скачати 48.22 Kb.

Основні принципи мережевого етикету




Скачати 48.22 Kb.
Дата конвертації16.03.2017
Розмір48.22 Kb.

Ігровий етикет
Перевага Інтернету в тому, що він розширює середовище спілкування до розмірів земної кулі. Написав кілька слів, натиснув на кнопку, - і лист пішов, хоч другу, хоч Президенту України. У цій простоті криються небезпеки: виникає ілюзія доступності і вседозволеності, яка ще посилюється тим, що при електронному спілкуванні ми не бачимо обличчя співрозмовника і не завжди можемо правильно зрозуміти його реакцію. Все це породжує масу проблем, про які ми повинні пам'ятати постійно.

За час існування Інтернету сформувався цілий кодекс поведінки в Мережі, для його позначення іноді використовують спеціальний термін: "нетікет" - з'єднання слів "net" (мережа) і етикет. Дотримання цих правил особливо важливо у форумах, списках розсилки і групових чатах, тобто при електронному спілкуванні групи людей. Постараємося сформулювати основні принципи, яких потрібно дотримуватися.


Основні принципи мережевого етикету
1. Не грубити. Це, очевидне на перший погляд, правило порушується дуже часто, - в запалі суперечки буває важко стриматися, і в результаті обговорення цікавої теми легко може перетворитися на діалог по типу "Ти сам козел".

2. Не відволікатися від заданої теми. У модерованих телеконференціях за спілкування не по темі порушника відключають: неприпустимо даремно витрачати чужий час.

3. Якщо лист адресовано особисто Вам, неетично направляти відповідь в загальний список розсилки без дозволу свого кореспондента.

4. При відповіді не варто цитувати весь лист: потрібно вибрати тільки ті фрази, на які Ви відповідаєте.

5. Стежити за своєю мовою. Підлітки, а часто і дорослі молоді люди чомусь вважають, що електронний лист потрібно писати виключно на комп'ютерах жаргонами, іноді це переходить усі розумні межі.

6. Стежити за правописом та знаками пунктуації: з появою комп'ютерів правила української мови ніхто не відміняв, і читати неграмотний текст з екрану так само неприємно, як і на папері.

Мережевий етикет - поняття, що виникло з появою електронної пошти (Email - electronic mail) і електронних дошок оголошень (ВВS - Bulletin Board System). Інтернет розвивається, розширюються його сервіси. На зміну першим BBS прийшли форуми і телеконференції, що дозволяють спілкуватися, не тільки обмінюючись поштовими повідомленнями, розсилається передплатникам, але і просто, залишаючи повідомлення на спеціальних сайтах в Інтернеті, які можна переглядати стандартними браузерами. На додаток до електронної пошти з'явилися і стали популярними й інші засоби спілкування: чати, що забезпечують можливість розмовляти в реальному часі або, як кажуть, в режимі он-лайн (on-line), людям, віддалених одна від одної на тисячі кілометрів; Інтернет- пейджери (ICQ, NetMeeting та ін), які дозволяють спілкуватися вибірково, бачити один одного і навіть разом малювати. Інтернет став доступний, і все більше людей знайомляться з ним.

Для того, щоб, спілкуючись в Інтернеті з використанням різних його сервісів, не завдавати неприємностей співрозмовникам і не мати їх самому, корисно слідувати деяким нескладним правилам, званими мережевим етикетом. Правила мережевого етикету прості і схожі на правила поведінки в реальному житті.


Правила етикету для електронної пошти E-mail
1. Завжди заповнюйте поле subject ("тема") свого листа. Орієнтуючись за темами простіше виділити потрібні листи у великому списку кореспонденції, а також відфільтрувати спам (spam) - нав'язливу рекламу. Відповідаючи на чийсь лист, в полі теми прийнято вписувати Re: вихідна тема. Більшість програм для роботи з поштою цю фразу вписують автоматично.

2. Відповідаючи на лист, що прийшов, прийнято цитувати деякі його уривки. Цитовані фрази потрібно виділяти будь-яким символом, зазвичай це ">", і відокремлювати їх від ваших фраз порожнім рядком. Більшість програм для роботи з електронною поштою при написанні відповіді самі виділяють текст вихідного листа подібними знаками, і користувачеві досить лише видалити непотрібні фрази.

3. В Інтернеті вважається, що фраза, написана ВЕЛИКИМИ ЛІТЕРАМИ, означає, що автор голосно кричить. До того ж пропозиції, написані літерами верхнього регістру, погано читаються, що створює незручності вашому кореспондентові. У зв'язку з цим використовуйте великі літери, тільки якщо це є дійсно необхідним.

4. В офіційній переписці прийнято використовувати підпис (signature), що містить деяку інформацію про автора листа: повне ім'я, посаду чи інші регалії, контактну інформацію. Оскільки в багатьох випадках програми для роботи з електронною поштою автоматично додають до листа одного разу підготовлений підпис, будьте уважні і не поміщайте в підпис інформацію, яку ви не хотіли б показувати усім своїм кореспондентам.

5. Намагайтеся не допускати граматичних помилок. Багато сучасних текстових редакторів і програм для роботи з електронною поштою мають вбудовані системи перевірки правопису. У будь-якому випадку корисно перед відправкою ще раз перечитати лист.

6. Не вставляйте в електронний лист файли великого об'єму, не дізнавшись у вашого кореспондента, чи приймає такі вкладення його поштовий сервер. Якщо є проблема з обсягом і кількістю доданих файлів, великі файли розбийте на кілька менших і розішліть їх окремими листами. Для розбиття файлів на частини можна використовувати популярні програми архівації (WinRAR, ARJ)

7. У звичайній (не діловий) переписці часто використовуються смайлики - комбінації текстових символів. Використання "смайликів" здатне надати письму живий характер і навіть замінити жестикуляцію. Але не слід цим зловживати - це буде вже поганим тоном.

І нарешті ... Пам'ятайте, що E-mail - засіб зв'язку з живими людьми. Перед тим, як послати лист, прочитайте його уважно ще раз і поставте себе на місце одержувача.


Правила етикету для спілкування в чаті, форумі, онлайн-засіданні
1. В чаті, форумі, гостьовій книзі спілкується велика кількість різних людей, з різними думками й інтересами. Слід бути тактовним та коректним в своїх висловлюваннях. Не нападайте на людину тільки через те, що його думка не співпала з вашою.

2. Вибирайте собі псевдонім або нік (від англ. Nickname - прізвисько, кличка), не ображайте інших учасників чату. Уникайте нейтральних імен, що не дають можливості представити хто ви: жінка або чоловік.

3. Звертаючись до когось, пишіть його нік на початку вашої фрази.

4. Не використовуйте свою анонімність для образи інших учасників спілкування.

5. Якщо вас образили навмисно або ненавмисно - не піддавайтеся на провокацію. Як кажуть в Мережі, не розводьте флейм (англ. flame - полум'я, пожежа) або припиніть його першим. Іншим учасникам чату зовсім не цікаво читати словесні сперечання, лайки та образи.

6. Не повторюйте багато разів одну й ту ж фразу, не забивайте "ефір".

7. Як і в електронній пошті, текст, написаний всіма прописними літерами або з великою кількістю знаків оклику (наприклад, "ДОПОМОЖІТЬ!!") Інтерпретується як гучний крик, тому не потрібно зловживати цим засобом виділення своїх повідомлень.

8. Використовуйте смайлики, але не зловживайте ними.



9. Йдучи з чату, не забудьте попрощатися з вашими співрозмовниками і, можливо, домовитися про час наступної спільної бесіди.

10. Не вдавайтесь до різких і нецензурних висловів; намагайтеся не допускати граматичних помилок.


Скачати 48.22 Kb.

  • Основні принципи мережевого етикету
  • Правила етикету для електронної пошти E-mail
  • Правила етикету для спілкування в чаті, форумі, онлайн-засіданні