Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Основні вимоги щодо створення, модернізації та функціонування центрів надання адміністративних послуг (цнап)

Скачати 100.76 Kb.

Основні вимоги щодо створення, модернізації та функціонування центрів надання адміністративних послуг (цнап)




Скачати 100.76 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір100.76 Kb.

ОСНОВНІ ВИМОГИ

щодо створення, модернізації та функціонування

центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП)

 




з/п

Зміст вимоги

1

Загальні вимоги

1.1

5-хвилинна пішохідна доступність від зупинок громадського транспорту і від місця паркування транспорту, велопарковка, паркова для людей з обмеженими фізичними можливостями (наявність відповідного знаку)

1.2

Приміщення  для роботи з громадянами (фронт-офіс) розміщується на першому поверсі (за потреби – додатково на другому поверсі)

1.3

Наявність, у разі нагальної потреби, системи відеоспостереження, звукозапису розмов

1.4

Наявність туалету для відвідувачів (із врахуванням вимог для людей з обмеженими фізичними можливостями)

1.5

ЦНАП організовує роботу щодо формування Переліку адміністративних послуг для ЦНАП (та визначення орієнтовної кількості замовників за певними послугами)

1.6

Відповідно від прогнозованої чисельності послуг та кількості відвідувачів вибирається приміщення для ЦНАП та визначається кількість персоналу

2.

Оформлення входу в будівлю

2.1

Вхід в будівлю обладнується сходами з поручнями, а також пандусами для безперешкодного пересування інвалідних візків, кнопкою виклику працівника ЦНАП

2.2

Приміщення (будівля) ЦНАП повинно бути обладнане:

А) інформаційною вивіскою (для ЦНАП міст обласного значення та райдержадміністрацій великих районів) - великими літерами на фасаді будинку, що видно здалеку, 

Б) а також вивіскою, призначеною для доведення до відома замовників такої інформації:

- адреса;

- режим роботи;

- телефонний номер ЦНАП (довідкова служба)



2.3

Фасад будівлі повинен бути обладнаний освітлювальними приладами, які дозволять замовникам протягом робочого часу ЦНАП ознайомитися з вивісками

3.

Вимоги до приміщень для очікування та інформування замовників

У будівлі ЦНАП обладнуються інформаційна зона, зона очікування та заповнення формулярів. Можливий варіант поєднання інформаційної зони та зони очікування

3.1

Вимоги до організації зони очікування

3.1.1

Під зону очікування відводиться частина загального приміщення

3.1.2

Для ЦНАП з великою кількістю робочих місць (понад 7-10) і відвідувачів - при вході слід розмістити рецепцію (бар’єр) із столом, стільцем, комп’ютером (для можливості видруку формулярів заяв, інформаційних карток) із доступом до Інтернету.
Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.
Над цим місцем необхідно зазначити вивіску «Рецепція».

Для менших ЦНАП окрема рецепція може не облаштовуватися. Але працівник (адміністратор) на найближчому біля входу в ЦНАП робочому місці повинен надавати першочергову інформацію для відвідувачів.  Над таким робочим місцем також може бути вивіска  «рецепція» або «інформація»



3.1.3

У зоні очікування повинне бути природне і штучне освітлення; зона обладнується стільцями, столами (стійками) для можливості оформлення документів, а також вивісками (вказівниками) інформаційного характеру

3.1.4

У зоні очікування необхідне розміщення супутніх послуг (насамперед, відділення банку або платіжного терміналу) для прийому платежів

3.1.5

У зоні очікування доцільно передбачити місце для розміщення пристрою для копіювання документів, кулеру для води тощо

3.1.6

Для великих населених пунктів у разі значної кількості відвідувачів операційний зал необхідно обладнати електронною системою управління чергою, яка призначена для того, щоб оптимізувати потік відвідувачів.

Інструкція і схема користування системою управління чергою повинна бути розміщена на інформаційному стенді.



Додатково необхідно забезпечити дистанційний запис зацікавлених людей по телефону, електронною поштою і через інформаційний термінал (для великих населених пунктів у разі значної кількості відвідувачів)

3.1.7.

Доцільно передбачити дитячий куточок із місцями для сидіння (пуфики м’які), іграшками, розмальовками, олівцями (у разі доцільності - монітором із мультфільмами, стіл для перепеленання тощо)

3.2

Вимоги до організації інформаційної зони

3.2.1

Зона призначена для ознайомлення з інформаційними матеріалами. Зона інформування повинна бути обладнана інформаційними стендами. Стенди повинні розташовуватися в доступному для перегляду місці, представляти інформацію в зручній для сприйняття формі. Інформаційні стенди можуть бути обладнані кишенями формату А4, в яких розміщуються інформаційні карти та формуляри до них (звернути увагу, щоб до стендів був вільний доступ, літери відповідного шрифту, щоб можна було прочитати)

3.2.2

Інформаційні стенди повинні містити актуальну і вичерпну інформацію, необхідну для отримання адміністративних послуг, зокрема:

- перелік послуг, що надаються у ЦНАП;

- інформаційні картки на кожну адміністративну послуг;

- довідковий номер Центру;

- банківські реквізити для оплати адміністративних послуг;

- зразки заповнення формулярів;

- інструкція користування інформаційним терміналом (у разі наявності);

- інші інформаційні матеріали, необхідні для отримання адміністративних послуг.



3.2.3

Зона інформування обладнується стільцями, столами (стійками) для можливості оформлення документів (обов’язково ручка для заповнення). Столи повинні бути розміщені осторонь від входу з урахуванням безперешкодного під'їзду і повороту інвалідних колясок

3.2.4

У зоні інформування, у разі доцільності, встановлюється інфомат (інформаційний термінал) або вільне робоче комп’ютеризоване місце з довідково-інформаційними системами. Інфомат (комп’ютер) обладнується виходом в мережу Інтернет

3.3

Вимоги для організації зони прийому замовників

 (фронт-офіс)



3.3.1

У ЦНАП організовується зона прийому замовників відкритого типу або «open space» (розрахунок площі на 1- не робоче місце для персоналу  не менше 6-7 кв.м)

3.3.2

Для працівника і замовника, який знаходиться на прийомі, повинні бути передбачені місця для сидіння і розміщення документів. Передача документів повинна здійснюватися без необхідності покидати місце як працівником, так і замовником

3.3.3

Робоче місце працівника Центру повинно забезпечувати йому можливість вільного входу і виходу. Робоче місце повинно бути обладнано персональним комп'ютером з можливістю доступу до мережі Інтернет

(звернути увагу, щоб комп’ютери не були розміщені екраном до вікон – сонячних променів, шнури від комп’ютера не виходили до відвідувачів)



3.3.4

В кожному ЦНАП встановлюється не менше одного сканера та ксерокса для користування працівників, а також телефонного апарату

3.3.5.

У великих ЦНАП кожне робоче місце може бути обладнане телефонним апаратом (можливе використання фурнітури з навушниками)

3.3.6

При можливості, доцільно виділити окреме робоче місце на видачу готових результатів послуг (для великих населених пунктів у разі значної кількості відвідувачів)

3.3.7

Також необхідно передбачити:

-          шафу для одягу персоналу;

-          шафу чи тумбу для прийнятих справ, папок, що зачиняється на ключ;

-          сейф для зберігання результатів послуг



3.3.8

Технічне приміщення для персоналу (із розетками, проточною водою, каналізацією тощо)


ОКРЕМІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо дизайну інтер'єрів та оздоблення приміщень

центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП)

 

Функціональне зонування приміщень має відповідати технологічному процесу роботи ЦНАП, зручності знаходження працівників та замовників, нормативам та вимогам.

Технологі́чний проце́с - це впорядкована послідовність взаємопов'язаних дій та операцій, що виконуються над початковими даними до отримання необхідного результату.



 

Кольорове оздоблення

Кольори (пофарбування) приміщень не повинні приводити людей до психологічного дискомфорту (рекомендуються кольори світло-теракотової гами або природно - рослинної гами незначної насиченості).

Рекомендована технологія пофарбування:

- підготовлену поверхню (тинькування під пофарбування та грунт - рекомендовані CERESIT CT 29 та CERESIT 27 відповідно або еквівалент), покрити рівномірним шаром фарби не менш двох разів.

- рекомендовані водоемульсійні фарби - STO COLOR SYSTEM або еквівалент.

Не рекомендується різнобарв'я в оформленні. Вітається влаштування спокійного робочого ладу у приміщеннях; виключенням може бути ділянка дитячого куточку, враховуючи ігрову функцію цієї зони.

У приміщеннях санітарних вузлів слід використовувати вологостійкі фарби - емалеві, олійні.

Всі використані фарби повинні відповідати міжнародним стандартам ISO 9001, зокрема, вимогам екологічної безпеки.

 

Меблі

Меблі повинні відповідати ергономічним вимогам: середнім розмірам людини та габаритам її простору життєдіяльності.

Зокрема, замовниками можуть бути інваліди в кріслі-колясці та мало мобільні групи населення, люди похилого віку тощо.

Орієнтовні розміри меблів для користування цими групами населення наведені в таблиці:

 



з/п

Назва обладнання

Орієнтовні розміри, мм

1.

Стіл робочий

1200х700х740

2.

Стілець напівм'який

430х470х770

3.

Стілець з обертанням

430х480

 

Меблі повинні бути вироблені бажано з природних матеріалів (деревина) з мінімальним використанням штучних матеріалів (пластик, клей на основі шкідливих хімічних речовин та інше).

Речовина Речовина́ - вид матерії, яка характеризується масою та складається з елементарних частинок (електронів, протонів, нейтронів, мезонів тощо). Характерною властивістю таких частинок є відмінні від нуля баріонний заряд або лептонний заряд.

При виготовленні чи виборі меблів слід враховувати, щоб не було гострих кутів у виробах задля безпеки замовників та працівників.

Оздоблення меблів не повинно конфліктувати з загальним рішенням інтер'єрів приміщень, має відповідати кольоровому рішенню.

У дитячому куточку - ігровий комплект меблів або полиця для іграшок, іграшки, килимок тощо.

Кольори куточка – відповідно до рішення інтер'єру.

 

Оздоблення підлоги та стелі

Стеля може бути:

- у разі потреби, типу "Armstrong" або еквівалент з растровими світильниками - в приміщеннях, призначених безпосередньо для спеціалістів;

- пофарбована водоемульсійними фарбами - в приміщеннях, призначених для замовників;

- пофарбована водостійкими фарбами - в приміщеннях санітарних вузлів.

Підлога повинна мати високій рівень зносостійкості та відповідати екологічним і технологічним нормативам, не бути слизькою і бути:

- у разі потреби, типу "Armstrong-DLW" (на базі каучуку) або еквівалент, рулонний лінолеум - в офісних приміщеннях;

- рекомендовано, у разі можливості, застосовувати керамічну плитку класу GRES 4-5 (підвищена стійкість до стирання) - коридор, приміщення для відвідувачів, тамбур, вестибюль, приміщення санітарних вузлів.

В основних приміщеннях, де передбачається знаходження замовників, має бути спеціальна смуга для координування руху людей з вадами зору.

Кольори - відповідно рішенню інтер'єру.

Стіни можуть мати високоякісне тинькування поверхні розчином CERESIT CT29 або еквівалент і CERESIT 27 або еквівалент та фарбування водоемульсійними фарбами STO COLOR SYSTEM або еквівалент.

В приміщеннях для замовників необхідно передбачити дерев'яні поручні на позначці 0,7м від рівня підлоги для користування маломобільними групами населення.

 

Благоустрій та вхідна група

На майданчику біля входу до приміщення повинні бути розташовані: зона очікування та відпочинку (з лавами для сидіння, урнами для сміття, ліхтарями).

На вході до приміщення повинні бути об лаштовані пандуси (з твердого морозостійкого матеріалу) для інвалідів на кріслі-колясці з ухилом 1/12 та огорожею h = 0,7 - 0,9м (0,5м для дітей) або кнопка виклику працівника ЦНАП.

Біля приміщення, де розміщується ЦНАП, має бути облаштований майданчик для тимчасового розташування автомобілів; під'їзди для спецавтотранспорту (пожежної машини, машини швидкої допомоги, поліції тощо).

Швидка́ меди́чна допомо́га - спеціалізована медично-санітарна служба, завданням якої є надання першої медичної допомоги при станах, загрозливих для життя, потерпілим від нещасних випадків (поранення, переломи, опіки, отруєння, ураження електричним струмом тощо) або при раптових захворюваннях, а також транспортування потерпілих до лікарень.

Всі шляхопроводи та технологічні ділянки повинні бути освітлені.

 

Оздоблення вхідної групи



Композиція фасаду має бути у чітких та зрозумілих формах, не конфліктуючих з загальним рішенням фасадів будівлі.


Скачати 100.76 Kb.

  • Оформлення входу в будівлю
  • Вимоги до приміщень для очікування та інформування замовників
  • Вимоги до організації зони очікування
  • Вимоги до організації інформаційної зони
  • Вимоги для організації зони прийому замовників
  • ОКРЕМІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо дизайну інтерєрів та оздоблення приміщень центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП)
  • Оздоблення підлоги та стелі
  • Благоустрій та вхідна група
  • Оздоблення вхідної групи