Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Підтримка організації навчання у вищій школі за допомогою мобільних технологій

Скачати 62.35 Kb.

Підтримка організації навчання у вищій школі за допомогою мобільних технологій




Скачати 62.35 Kb.
Дата конвертації16.03.2017
Розмір62.35 Kb.

УДК 004.584

Сальніков Сергій Сергійович, аспірант,


Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

ПІДТРИМКА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЗА ДОПОМОГОЮ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
З кожним роком все більше нових технологій проникає у життя людей. Комп’ютер, ноутбук, смартфон, планшет, постійний доступ до мережі Інтернет вже стали нормою для середньостатистичного жителя України. На даний час майже кожен студент має смартфон чи планшет на базі Android, iOS або Windows з неперервним доступом до мережі Інтернет. Потужність мобільних пристроїв з кожним роком наближається до потужності настільних комп’ютерів. Великій кількості людей вже достатньо лише планшета для вирішення щоденних задач. Людство вже давно перейшло до пост-ПК ери, де мобільні операційні системи стрімко витісняють з ринку настільні ОС [1].

Вирішальну роль у способі отримання інформації відіграє швидкість та якість. Мобільні пристрої досягли такого розвитку, що можуть набагато швидше надати можливість пошуку інформації користувачу, ніж персональний комп’ютер, який може не бути поряд. Також подати інформацію у більш зручному вигляді, саме ту, яка потрібна користувачеві в потрібний момент.

Попри досить високий рівень розвитку мобільних технологій в Україні на сьогодні немає випадків повного використання їх потенціалу саме для організації навчального процесу. До цього моменту процес навчання намагались організовувати за допомогою WEB 2.0 сервісів: соціальних мереж, мікроблогів, онлайн календарів та інших [2]. Серед усіх цих сервісів не можна виділити стандартний набір для організації навчального процесу. Додатково ще треба мати декілька облікових записів, щоб мати змогу користуватись ними. Єдиним перевіреним способом інформування студентів університету до сих пір є розміщення оголошень, розкладу занять та іншої інформації на інформаційних дошках у коридорах університету, що є малоефективним. Спілкування з викладачами та деканатом вимагає у більшості випадків особистої присутності.

Деякі організації та університети намагаються впровадити мобільні технології в організацію навчального процесу, але це на сьогодні реалізовано на досить низькому рівні. Розглянемо декілька прикладів мобільних додатків.

«Расписание вузов» - додаток для смартфонів на базі iOS, Android та Windows Phone, який слугує агрегатором розкладів занять великої кількості університетів. Особливості даного додатку: автоматичне оновлення розкладу занять, можливість додавання у «обране» розкладу занять викладачів та друзів, планувальник завдань з можливістю прикріплення фотографій конспектів, нагадування про початок занять, можливість відправки повідомлень студентам від старост та викладачів. Недоліком цього додатку є сконцентрованість саме на розкладі занять, відсутності іншої інформації про вузи [3].

«SDU Informer» - додаток для смартфонів на базі Android від Казахстанського університету імені С.Деміреля, який слугує інформатором для абітурієнтів та студентів. Містисть у собі розділ новин, де можна завжди дізнатись про останні новини університету, гранти, конкурси, семінари та інших подіях університету. Додаток також містить інформацію про сам університет, факультети, студентські клуби, контакти. Відмінною особливістю даного додатку є мобільна бібліотека, яка дозволяє завантажити на смартфон видання, авторами яких є викладачі університету. Значним недоліком даного додатку є відсутність розкладу занять [4].

Компанія Blackboard, яка є серйозним поставником систем дистанційного навчання, пропонує конструктор мобільних додатків для університетів, який дозволяє налаштувати зовнішній вигляд додатку (кольорову схему, логотип, фон, значки) та його наповнення з подальшою публікацією в App Store та Google Play, з власним набором можливостей:

- Новини з RSS стрічок. Легко підключаються до існуючих веб-сайтів ВНЗ, не потребуючи окремого заповнення новин для мобільного додатку.

- Мапа університетського містечка з можливістю відображення на ній міток.

- Контакти. Контакти можуть містити номери телефонів з набором у один клік, швидкий перехід до написання електронного листа та можливість знайти на мапі потрібний корпус.

- Відео-каталог з відео-фалами, які були завантаженні на офіційний канал на YouTube.

- Мобільний додаток Blackboard, якщо у ВНЗ встановлена відповідна система дистанційного навчання.

- Можливість підключення Dropbox.

- Розклад занять.

- Календар університетських подій.

- Список посилань. Наприклад, на сайт бібліотеки.

- Фотогалерея.

Як видно з особливостей, персоналізованої для студента інформації у цьому конструкторі немає. Це дозволяє досить легко різним ВНЗ створювати свої мобільні додатки на основі існуючої ІТ-інфраструктури. [5]

Розглядаючи мобільні додатки вітчизняних університетів, можна виділити додаток Ужгородського національного університету, який за своїми можливостями дуже близький до додатків закордонних університетів.

Android-додаток «УжНУ: Інфо-центр» дає змогу отримати швидкий та зручний доступ до розкладу занять, оголошень та іншої інформації з Інфо-центру офіційного сайту


ДВНЗ «УжНУ».

Основні можливості додатку:



  • доступ до інформації про факультети та інститути Інфо-центру офіційного сайту ДВНЗ «УжНУ»;

  • можливість завантаження файлів розкладу занять, отримання доступу до них після завантаження при відсутності підключення до мережі Інтернет;

  • сортування навчальних матеріалів за назвою, типом і датою завантаження, перегляд загальної кількості завантажень;

  • можливість обрати потрібний факультет, інформація про який буде завантажуватись одразу після запуску додатку;

  • підсвічування нещодавно доданих або змінених файлів.

У майбутньому передбачається розширення функціоналу та зручний доступ до новин й інших розділів сайту. Додаток не опублікований у Google Play, тому його треба встановлювати на мобільний пристрій з офіційного сайту університету [6].

Основною перевагою даного додатку є можливість завантаження навчальних матеріалів прямо на мобільний пристрій.

Ще один додаток вітчизняного виробництва має назву «aTimeTable», який є актуальним для студентів Харківського національного університету радіоелектроніки. Даний додаток дозволяє переглядати розклад занять для будь-яких груп університету.

Особливості додатку:



  • можливість роботи з декількома групами;

  • завантаження розкладу для доступу до нього при відсутності підключення до мережі Інтернет;

  • відображення таймеру зворотного відліку, який показує залишок часу до кінця пари чи перерви;

  • виділення поточного заняття у розкладі;

  • приємний інтерфейс.

Додаток працює на будь-якому сучасному пристрої з ОС Android. Є можливість встановлення додатку через Google Play [7].

Як можна побачити з огляду існуючих мобільних додатків університетів, більшість надає тільки можливість перегляду розкладу занять або дублює інформацію з офіційного сайту університету. Дані додатки є рідко доступні на більш ніж двох мобільних платформах, а то й взагалі доступні тільки для Android. Університетам слід більше уваги приділяти розвитку власних мобільних додатків та, якщо вже мобільні додатки в університета є, розвивати їх у сторону більшої інтерактивності та персоналізації для самого студента.



Висновки:

Слідкуючи за тенденціями розвитку мобільних технологій, можна зробити висновок, що за останні роки мобільні пристрої вже досягли свого піку можливостей. Навіть на найдешевшому смартфоні можна запустити програми будь-якого рівня складності. Саме низька ціна надає можливість кожній людині мати при собі смартфон. Університети досить пізно почали впроваджувати використання мобільних технологій у організацію навчального процесу. Є додатки з досить непоганим функціоналом, наприклад, можливістю керування навчальними матеріалами до занять, мобільна бібліотека. Але не вистачає більш інтерактивних можливостей, таких як спілкування через додаток з іншими студентами, викладачами чи адміністрацією університету, електронного журналу успішності, можливості відправки заявок на різні види послуг, наприклад, відправки заявки на пошук літературу до бібліотеки та інше.



Перспективою дослідження є створення системи програмного забезпечення для керування навчальним процесом та залученням студентів саме через мобільні додатки до розвитку університету.


Список використаних джерел

  1. Планшеты продолжают вытеснять с рынка персональные компьютеры [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lenta.ru/news/2014/07/07/pc/. – Загол. з екрану. – Мова рос.

  2. Організація і активізація навчальної діяльності студентів за допомогою технології WEB 2.0 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://efizika.org.ua/teachers/web20. – Загол. з екрану. – Мова укр.

  3. Расписание вузов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.raspisaniyevuzov.app&hl=ru. – Загол. з екрану. – Мова рос.

  4. SDU Informer [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://play.google.com/store/apps/details?id=kz.jamaicos.sduinfo. – Загол. з екрану. – Мова англ.

  5. Мобильные приложения для ВУЗа [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://k.psu.ru/blog/node/24. – Загол. з екрану. – Мова рос.

  6. В УжНУ розробили мобільний додаток університету [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zaholovok.com.ua/node/36601. – Загол. з екрану. – Мова укр.

  7. aTimeTable – расписание в твоем кармане [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://alcsan.com/atimetable. – Загол. з екрану. – Мова рос.


Скачати 62.35 Kb.

  • Список використаних джерел