Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми

Скачати 104.67 Kb.

Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми




Скачати 104.67 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір104.67 Kb.

Тема: Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми.

Мета:

  1. ознайомити учнів з терміном «комп’ютерний вірус», їх видами, способами дії, причинами розповсюдження, засобами захисту від вірусів;

  2. розвивати логічне мислення, увагу, уяву, кмітливість, мовлення, пам’ять;
    Антивірусна програма (антивірус) - спеціалізована програма для знаходження комп'ютерних вірусів, а також небажаних (шкідливих) програм загалом та відновлення заражених (модифікованих) такими програмами файлів, а також для профілактики - запобігання зараження (модифікації) файлів чи операційної системи шкідливим кодом.
    Віруси ( Вимова. Від лат. virus - отрута) - неклітинні форми живих організмів , які складаються з нуклеїнової кислоти (ДНК або РНК) і білкової оболонки, зрідка включаючи інші компоненти (ферменти, ліпідні оболонки тощо).
    Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.


  3. виховувати вміння співпрацювати. Поважати думку інших, виявляти ініціативу.


Хід уроку


  1. Організаційний момент. (1.5 хв)

Сьогодні “13 “ грудня 2012 р. День, який ніколи більше не повториться, як би не змінювався хід історичних подій. Тож прожити його потрібно неповторно і не ординарно.

У такий незвичайний день випала нагода попрацювати нам із вами. Тож я бажаю вам «Доброго дня!»

Як ви вважаєте, які три якості необхідні для того, щоб людина була освіченою у повному розумінні? (очікувана відповідь: знання, звичка мислити, благородні почуття). Тому я бажаю вам бути освіченими у повному розумінні цього слова. І наш урок буде ще однією сходинкою до цього.


  1. Актуалізація опорних знань (8 хв.)

Якщо людина не повторює те, що знає, то рівень її розвитку прямує до нуля. Щоб це не сталося із нами давайте повторимо вивчену інформацію, яка знадобиться нам на сьогоднішньому уроці.



















1.

Д

И

С

К














































2.

П

Р

О

Г

Р

А

М

А





































3.

М

Е

Р

Е

Ж

А





































4.

П

А

М

Я

Т

Ь

























5.

К

О

М

П

Ю

Т

Е

Р





































6.

І

Н

Т

Е

Р

Н

Е

Т

























7.

Д

И

С

К

Е

Т

А














































8.

Р

О

З

Ш

И

Р

Е

Н

Н

Я













9.

З

А

В

А

Н

Т

А

Ж

Е

Н

Н

Я







10.

І

Н

Ф

О

Р

М

А

Т

И

К

А








































11.

Ф

А

Й

Л




















































12.

В

І

Н

Ч

Е

С

Т

Е

Р










13.

О

П

Е

Р

А

Ц

І

Й

Н

А































14.

І

Н

Ф

О

Р

М

А

Ц

І

Я



















15.

К

О

Р

И

С

Т

У

В

А

Ч





































16.

Д

И

С

К

О

В

О

Д












Питання до кросворда:

  1. Буває локальний, фізичний, лазерний.

  2. Послідовність команд, що виконуються персональним комп’ютером називають …

  3. Як називається об’єднання комп’ютерів?

  4. Буває внутрішня і зовнішня.

  5. Як називається обчислювальна система, що складається з апаратної частини і програмного забезпечення?
    Обчи́слювальна систе́ма (англ. computer system) - сукупність ЕОМ та їх програмного забезпечення, що призначені для організації ефективного обчислювального процесу;


  6. Як називається найбільш популярна глобальна мережа?

  7. Скажіть іншу назву ГМД діаметром 3,5 дюйма, що має ємність 1,44 МБ

  8. Ім’я файлу складається з двох частин: назви файлу і … .

  9. Процес вмикання комп’ютера називають?

  10. Яка наука вивчає методи та засоби отримання, обробки, зберігання, передавання та подання інформації.

  11. Поіменованою ділянкою пам’яті комп’ютера, де зберігається інформація називають …

  12. Як ще називають жорсткий магнітний диск?
    Глоба́льна мере́жа - англ. Wide Area Network,(WAN)- комп'ютерна мережа, що охоплює величезні території (тобто будь-яка мережа, чиї комунікації поєднують цілі мегаполіси, області або навіть держави і містять у собі десятки, сотні а то і мільйони комп'ютерів).
    Запис магнітний - спосіб запису електричних сигналів на шарі оксиду заліза чи іншому магнітному матеріалі, нанесеному на немагнітну основу: тонку пластикову стрічку, алюміній, скло та ін..


  13. Програму, що здійснює діалог із користувачем, керує роботою комп'ютера, його ресурсами, запускає інші програми називають … системою?

  14. Неозначуване понятя в інформатиці.

  15. Людина, що працює за комп’ютером називається …

  16. Як називається пристрій для читання дискет?




  1. Оголошення теми і мети уроку (2 хв.)

Завдання виконано і кросворд повністю розгаданий. У виділених клітинках ви зможете прочитати поняття, яке буде ключовим на сьогоднішньому уроці «комп’ютерний вірус».

А тема уроку звучить так:



«Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми».

І після уроку ви:



будете знати:

  • що таке комп’ютерний вірус;

  • види вірусів:

  • способи дій вірусів;

  • причини розповсюдження вірусів;

  • засоби захисту від вірусів;

розвинути:

  • логічне мислення;

  • увагу;

  • уяву;

  • кмітливість;

  • мовлення;

  • пам’ять;


виховувати в собі:

  • вміння співпрацювати;

  • повагу до думки інших;

  • вміння виявляти ініціативу.

А працювати пропоную вам користуючись епіграфом:


Пора перестати чекати несподіваних подарунків від життя, а самому робити життя

римський філософ

Марк Аврелій


  1. Опрацювання нового матеріалу (22хв.)

Оскільки урок наш незвичайний, то і проведемо його не традиційно у формі науково-практичної конференції.

Клас поділено на 2 групи:

    1. Спеціалісти з вірусології. (Мали домашнє завдання підготувати повідомлення про віруси,їх види, поширення, способи дій, приклади конкретних вірусів)

    2. антивірусологи.(Мали домашнє завдання підготувати повідомлення про антивірусні програми і шляхи боротьби з вірусами.)

Під час виступів учасників конференції, учні заповнюють схеми: «Комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів», «Антивірусні програми».

Зачитуються повідомлення І і ІІ груп


  1. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Опрацювати роздатковий матеріал і класифікувати: (3 хв.)

І група: Віруси.

ІІ група: Антивірусні програми.



Законспектувати результати до зошитів.

  1. Демонстрація вчителем роботи антивірусної програми. (3 хв.)

  2. Завдання (2 хв.): користуючись «Алгоритмом перевірки на наявність вірусів» перевірити за допомогою антивірусної програми Dr.Web диск С: свого комп’ютера на наявність вірусів. Повідомити результат роботи програми вчителю.




  1. Підсумок уроку (2 хв.)

  • Чи згодні ви з епіграфом нашого уроку?

  • Що ви взнали нового?




  1. Оцінки за урок (1 хв.)

Керівникам груп здати пропозиції щодо оцінювання кожного із учасників конференції.


  1. Домашнє завдання (1 хв.)


І.Т. Зарецька, А.М. Гуржій, О.Ю. Соколов Інформатика частина 1 §12(ст.305-308).

Опрацювати матеріал та скласти алгоритм роботи антивірусної програми.





Скачати 104.67 Kb.

  • Актуалізація опорних знань (8 хв.)
  • Оголошення теми і мети уроку (2 хв.)
  • «Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми».
  • Пора перестати чекати несподіваних подарунків від життя, а самому робити життя
  • Закріплення вивченого матеріалу Опрацювати роздатковий матеріал і класифікувати: (3 хв.)
  • Демонстрація вчителем роботи антивірусної програми. (3 хв.) Завдання (2 хв.)
  • Оцінки за урок (1 хв.) Керівникам груп здати пропозиції щодо оцінювання кожного із учасників конференції. Домашнє завдання (1 хв.)