Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Практичне заняття «Безпека в мережі Інтернет»

Скачати 56.41 Kb.

Практичне заняття «Безпека в мережі Інтернет»




Скачати 56.41 Kb.
Дата конвертації14.05.2017
Розмір56.41 Kb.



Практичне заняття

«Безпека в мережі Інтернет»

Підготувала Клешньова М.І.



Вступне слово.

Сьогодні ми поговоримо про світ з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Але як і в любому іншому світі в Інтернеті є свої правила, яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій. Про них ми і поговоримо сьогодні.


Вправа 1: Знайомство

Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи

На ватмані зображена сторінка всесвітньої мережі.

Небезпе́ка - можливість виникнення обставин, за яких матерія, поле, інформація або їхнє поєднання можуть таким чином вплинути на складну систему, що призведе до погіршення або неможливості її функціонування і розвитку.
Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій.
Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на квітку та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу.



Вправа 2: Очікування (гра «Гаряча картопля»)

Мета: визначити очікування учасників від тренінгу

Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку передають (або кидають) учасники один одному. Той, хто її спіймав розповідає про свої очікування, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…». Далі він кидає іграшку наступному з учасників.



Вправа 3: Гра «Хто більше?»

Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

  • Учасникам пропонується назвати два улюблених фрукта, наприклад, апельсин, яблуко, або щось інше.

  • По черзі „через одного” діти поділяються на дві групи:

«Апельсини» знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій.

  • Кожній з команд видається маркер та лист ватману.

  • Командам пропонується написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.

Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

  • Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

  • Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.
    Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.



Вправа 4: Небезпеки в Інтернеті

Мета: визначити позитивні та негативні сторони Інтернету

  • Учасники розподіляються на дві команди

  • Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. Команди говорять по черзі.

Вправа 5: Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

Мета: в ігровій формі розповісти про один із можливих випадків шантажу та проговорити основні правила знайомства в Інтернеті.

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Канцелярія (пол. kancelarya від лат. cancellarius «діловод», звідки і «канцлер») - підрозділ організації при посадовій особі, яка керує діловодством, службовим листуванням, оформленням документації, в більш вузькому сенсі - назва ряду державних установ.
Скріпка (рос. Скрепка) - металевий канцелярський предмет для скріплення аркушів паперу. Являє собою особливим чином зігнутий відрізок дроту довжиною близько 10-12 см. Крім прямого призначення, може застосовуватися як викрутка, фішка для покеру, зубочистка, відмичка, матеріал для виготовлення рибальських гачків, а також як знаряддя землеробства або садівництва.



Слова ведучого:

- Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

- Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.



(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього.

Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.
Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.

Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:


  • не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;

  • погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;

  • повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.


Вправа 6: Побажання Інкогніто

Мета: показати дітям, що вони ніколи не знають, хто сидить по ту сторону монітора.

Кожному з учасників видається стікер, на якому вони пишуть побажання. Наприклад: бажаю знайти нових друзів/ безпечного Інтернету. Потім побажання приклеюють на стікер з нікнеймом будь-кого з учасників на сторінці мережі (див.

Інко́гніто (лат. in-cogito - придумувати, обманювати; лат. In-cognitus - неопізнаний, невідомий; прихований італ. Incognito) - таємно, не розкриваючи свого імені, під вигаданим ім'ям (наприклад, «приїхати інкогніто»).
Побажання - це словесні мініатюри зичення добра, щастя, виражене бажання здійснити, одержати, здобути що-небудь. Побажання має лаконічну форму і як правило направлене іншим людям та робиться з приводу певної дати чи події.
Нік, Нікнейм (від англ. nick, nickname МФА: [ˈnɪkneɪm] - прізвисько, анонім) - особисте, переважно, вигадане, ім'я, яким називають себе користувачі інтернету в різноманітних чатах, форумах, месенджерах, а також у Вікіпедії, на сайтах та вікі-сайтах.
Вправа 3). Після цього ведучий знімає стікери та зачитує, кому що побажали. Також потрібно спитати, чи знають діти від кого прийшло до них побажання. Це важливо! Так і в Інтернеті, ми не знаємо, хто реально надіслав нам повідомлення.


Вправа 7: Правила розумного користувача Інтернету

Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?



- Так. Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна.
Кори́стува́ч - той, хто користується чим-небудь - майном, землею, комп'ютером тощо.
Автомобі́льна доро́га, також шосе - частина території, в тому числі в населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу, яка забезпечує внутрішньодержавні та міжнародні перевезення пасажирів і вантажів, з'єднує населені пункти та окремі об'єкти і є складовою частиною єдиної транспортної системи держави. Цей термін включає також спеціально побудовані тимчасові дороги, крім довільно накатаних доріг (колій).
Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я». Кожен учасник пропонує своє правило.

Висновок.

Я вважаю, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування?
Майбутнє - суб'єктивна з людського погляду й об'єктивна з погляду стороннього спостерігача часова категорія сприйняття реальності, яка характеризується комплексом явищ і подій, що не здійснились і не відбулися відносно об'єкта, який перебуває в більш ранньому часі.
Існува́ння (від екзистенція) - центральне поняття екзистенціалізму, унікальна особистісна сутність людини, що втілює в собі духовну, психоемоційну неповторність особи.
Але в кінці кінців як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Слід всім пам’ятати, що інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчиться користуватись інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.


Скачати 56.41 Kb.

  • Вправа 2 : Очікування (гра «Гаряча картопля») Мета
  • Вправа 3 : Гра «Хто більше» Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте
  • Вправа 4 : Небезпеки в Інтернеті Мета
  • Вправа 5 : Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку» Мета
  • Вправа 6: Побажання Інкогніто Мета
  • Вправа 7: Правила розумного користувача
  • Висновок. Я вважаю, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому