Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Професійний стандарт фахівець з цифрового маркетингу зміст

Скачати 136.33 Kb.

Професійний стандарт фахівець з цифрового маркетингу зміст




Скачати 136.33 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації11.05.2017
Розмір136.33 Kb.
  1   2


ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ

ФАХІВЕЦЬ З ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ
Зміст

1. Загальні положення

2. Посади фахівців з цифрового маркетингу

3. Трудові функції фахівців з цифрового маркетингу

4. Компетентності фахівців з цифрового маркетингу

5. Відомості про розробників професійного стандарту




  1. Загальні положення

Професійний стандарт «Фахівець з цифрового маркетингу» описує професійну діяльність фахівців, трудові функції яких пов’язані з реалізацією інструментарію цифрового маркетингу, передачі цільовій аудиторії інформаційних повідомлень по цифрових каналах в онлайн та офлайн середовищах з урахуванням європейської рамки ІКТ-компетенцій (European e-Competence Framework) та рамки компетенцій SFIA (Skills Framework for the Information Age).

Цифрові канали:

— Інтернет;


  • локальні мережі;

  • комп’ютери;

  • мобільні телефони;

  • цифрове телебачення;

  • рекламні дисплеї;

  • інтерактивні екрани;

  • POS термінали.

Інструменти цифрового маркетингу:

— SEO (англ. search engines optimization) — оптимізація сайту у пошукових системах, просування сайту у видачі пошукових систем по ключових запитах;

Просування сайту - комплекс дій для забезпечення високих позицій ресурсу в пошукових системах з ціллю підвищити відвідуваності сайту цільовою аудиторією. Цільова аудиторія - це зацікавлена група людей у придбанні продукції, товарів або послуг, представлених на сайті який просувається.

Пошуко́ва систе́ма (або скорочено пошукови́к) певна база даних - онлайн-служба (апаратно-програмний комплекс з веб-інтерфейсом), що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. У просторіччі під пошуковою системою розуміють веб-сайт, на котрому розміщено інтерфейс (фронт-енд) системи.

Пошукова оптимізація сайту або ж SEO (англ. search engine optimization) - процес коригування HTML-коду, текстового наповнення (контенту), структури сайту, контроль зовнішніх чинників для відповідності вимогам алгоритму пошукових систем, з метою підняття позиції сайту в результатах пошуку в цих системах за певними запитами користувачів.

— SMM (англ. social media marketing) — соціальний медіа маркетинг, розповсюдження позитивної інформації про компанію, товари в соціальних мережах, створення спільнот, заходів з метою підтримки обізнаності про компанію, закупка трафіку в соціальних мережах на основний ресурс компанії;

Соціа́льна мере́жа - соціальна структура, утворена індивідами або організаціями. Вона відображає розмаїті зв'язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними зв'язками.

— SMO (англ. social media optimization) — оптимізація сайту для соціальних мереж, що забезпечує також оптимізацію ресурсу в пошукових системах, створення контенту, який змушує користувачів самостійно розповсюджувати його в соціальних мережах, ділитися, розміщувати пости, що ведуть на ресурс компанії;

— технологія Big Data — дослідження масивів даних великих обсягів;

— RTB (англ. real time bidding) — торги в реальному часі, аукціон рекламних оголошень в реальному часі;



  • SEM (англ. search engine marketing) — маркетингова діяльність в пошукових системах спрямована на збільшення відвідуваності сайту за допомогою контекстної реклами Google Adwords, Yandex Direct — контекстно-залежних банерів або текстових оголошень рекламного характеру, що показуються безпосередньо під рядком пошуку або праворуч від видачі пошукової системи по певних запитах, а також на сайтах-партнерах контекстної мережі;

    Яндекс.Директ - система контекстної реклами на сторінках Яндекса і на сайтах-учасниках рекламної мережі Яндекса. На Яндексі також доступні й інші види контекстної реклами, наприклад, медійний контекстний банер чи Яндекс.

    Реальний час - режим роботи автоматизованої системи обробки інформації і керування, при якому враховуються обмеження на часові характеристики функціювання.

    AdWords - це онлайн-рекламний сервіс, який дозволяє рекламодавцям конкурувати для відображення коротких рекламних текстів для веб-користувачів, частково ґрунтуючись на ключові слова, зумовлені рекламодавцями, що може зв'язати, скопіювати вміст веб-сторінок, що відображаються користувачам.

    Контéкстна реклáма (англ. Content-targeted advertising) - принцип розміщення реклами, коли реклама орієнтується на зміст інтернет-сторінки вручну або автоматично, може бути у вигляді банера чи текстового оголошення.



— ремаркетинг (англ. remarketing) — перенацілювання, багаторазовий показ вже переглянутої раніше Інтернет-реклами;

— мобільний маркетинг — адаптація ресурсів для оптимального відображення на мобільних пристроях, маркетингова діяльність з просування ресурсу в мобільному інтернет-просторі, розробка та просування додатків для мобільних пристроїв;

— E-mail маркетинг — збір, обробка, сегментація електронних адрес користувачів, розробка текстових повідомлень рекламного характеру та їх передача електронною поштою;

Смартфо́ни (з англ. smart - розумний, і англ. phone - телефон) - окрема категорія телефонів, які - на відміну від простих стільникових телефонів - мають більше оперативної пам'яті і власний потужний, як для кишенькових пристроїв процесор, працюють під операційною системою Symbian 6.

Електронна пошта Електро́нна по́шта або е-пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми використовуючи цифрові пристрої, такі як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).

Веб-аналітика — аналітична діяльність в сфері цифрового маркетингу.


2. Посади фахівців з цифрового маркетингу

Поява цифрового маркетингу обумовлює необхідність внесення до Національного класифікатору професій нових посад з маркетингу (табл. 1).

Таблиця 1 - Посади в сфері цифрового маркетингу

Кваліфіка-ційний рівень

Назва

рівня


Найменування

посади


Характеристика посади

1

Молодший

Менеджер з маркетингу в соціальних мережах (SMM-маркетолог)

відповідає за активність в соціальних мережах та пристосованість цифрового продукту під соціальні мережі

2

Середній

Менеджер по Email-розсилкам

відповідає за збір електронних адрес користувачів ресурсу, підготовку та відправку електронних листів за зібраними адресами

3

Середній

Контент менеджер

відповідає за формування текстового, відео, аудіо контенту, зображень, дизайну, що складають фронтенд проекту

4

Старший

Веб-аналітик

відповідає за відстежування дій користувачів цифрового продукту, аналіз даних, зібраних за допомогою аналітичних серівісів та інструментарію трекінгу

5

Старший

Менеджер з мобільного маркетингу

відповідає за контроль відображення цифрового продукту на мобільних девайсах, розробку мобільних версій цифрового продукту, реалізацію мобільних додатків

6

Старший

Менеджер з контекстної реклами та ретаргетінгу (PPC-спеціаліст)

відповідає за розробку та розміщення реклами в пошукових системах, повернення користувачів за допомогою пошукових систем

7

Старший

Менеджер з пошукової оптимізації (SEO-спеціаліст)

відповідає за формування притоку органічного трафіку цільової аудиторії на цифровий продукт

8

Провідний

Проект менеджер

відповідає за реалізацію товарної, цінової, комунікаційної політики, формує бізнес-процес цифрового маркетингу

9

Головний

Директор з Інтернет маркетингу

відповідає за розробку стратегії присутності в Інтернет, координує та контролює роботу спеціалістів

Таблиця 2 - Вимоги до кваліфікаційних рівнів посад в сфері цифрового маркетингу

Кваліфіка-ційний рівень

Назва

рівня


Вимоги до освіти

Вимоги до досвіду роботи в області цифрового маркетингу

1

Молодший

Молодший бакалавр

Бакалавр


Без досвіду роботи

2

Середній

Бакалавр

Бакалавр з маркетингу



не менше 1 року

3

Старший

Бакалавр з маркетингу

Магістр з маркетингу



не менше 2 років

4

Провідний

Магістр з маркетингу,

Підвищення кваліфікації за програмами навчання Google, Yandex



не менше 5 років

5

Головний

Магістр з маркетингу,

Підвищення кваліфікації за програмами навчання Google, Yandex



не менше 7 років

3. Трудові функції фахівців з цифрового маркетингу



1. Директор з Інтернет маркетингу:

  • розробка стратегії маркетингу в Інтернет;

  • моніторинг конкурентів і виявлення потреб клієнтів;

  • аналіз бази даних;

  • організація та проведення рекламних компаній в Інтернет;

  • вибір рекламних каналів;

  • управління виконавцями маркетингової програми (дизайнери, програмісти, девелопери, верстальники, SEO-оптимізатори, PPC-менеджери, адміністратори соціальних мереж, E-mail-маркетологи) або самостійне виконання функцій даних спеціалістів;

  • організація та проведення корпоративних заходів, тренінгів;

  • робота над покращенням іміджу торгової марки в Інтернет.

    Знак для товарів і послуг, також товарний знак, торгова марка, торговельна марка, англ. trademark - позначення, знак за яким товари та послуги одних осіб відрізняються від товарів та послуг інших осіб.



2. Проект-менеджер:

  • розробка стратегії реалізації проекту;

  • складання проекту;

  • розробка графіку виконання проекту;

  • контроль за етапами реалізації проекту;

  • налагодження комунікації між учасниками проекту;

  • оперативне вирішення проблем.

3. Менеджер з пошукової оптимізації:

  • розробка стратегії просування сайту компанії в пошукових мережах;

  • складання семантичного ядра;

  • внутрішня та зовнішня оптимізація;

  • комплексний аудит сайтів, складання рекомендацій щодо внесення змін;

  • аналіз сайтів-конкурентів, поведінки користувачів, юзабіліті;

  • складання технічного завдання для копірайтера, девелоперів;

    Техні́чне завдання́ (ТЗ) (англ. scope statements та англ. statement of work; SOW) - документ, що встановлює основне призначення, показники якості, техніко- економічні та спеціальні вимоги до виробу, обсягу, стадії розроблення та складу конструкторської документації.



  • коригування процесу просування;

  • формування звітності щодо результатів пошукової оптимізації;

  • внесення правок в код;

  • оптимізації веб-сайту для різних додатків та різних мов;

  • оптимізація додатків в AppStore;

  • управління та підвищення продуктивності органічного пошуку;

  • аналіз останніх тенденцій і змін у SEO та пошукових системах.

4. Контент-менеджер:

  • вивчення, пошук, написання і редагування контенту;

  • публікація контенту;

  • управління контентом за допомогою програмного забезпечення (CMS);

  • створення та оновлення змісту сайту самостійно або за допомогою копірайтерів;

  • написання слоганів та юзабіліті текстів;

  • робота з форумами та блогами;

  • створення безкоштовного та платного корисного контенту для користувачів, що надається за межами веб-сайту;

  • визначення нових можливостей контенту, моніторинг трафіку веб-сайту;

  • забезпечення зворотного зв'язку на веб-сайті;

  • внесення змін до макету сайту і контенту на основі веб-аналітики та юзабіліті-тестування.

5. Менеджер з контекстної реклами та ретаргетінгу:

  • управління конверсійними та іміджевими рекламними кампаніями в Інтернет;

  • ведення та оптимізація аккаунтів Google Adwords, Yandex Direkt

  • аналіз ефективності рекламних кампаній в Google Analytics та Яндекс Метрика;

    Google Analytics - зручний і багатофункціональний сервіс для аналізу інтернет-сайтів. Дозволяє веб-майстрам перевірити стан індексування та оптимізувати видимість своїх веб-сайтів.



6. Менеджер з E-mail-маркетингу:

  • розробка стратегії E-mail-маркетингу;

  • створення джерел збору E-mail-адрес клієнтів та партнерів та їх консолідація;

  • сегментація бази даних за ключовими критеріями, моніторинг та робота з базою даних клієнтів та партнерів;

  • створення та робота з контентом розсилок/листів;

  • розробка та реалізація Е-mail кампаній (визначення цільової аудиторії, key-message, побудова логіки та комунікаційного плану розсилки);

  • постановка цілей та завдань відповідальним особам/командам з маркетингових комунікацій;

    Ма́ркетингова комуніка́ція (англ. marketing communication) або просування (англ. promotion) - один з чотирьох елементів маркетинг-міксу, який являє собою інтегрований набір засобів комунікації, що застосовується для передачі повідомлень від виробника або продавця продукції до його цільових ринків.



  • моніторинг Е-mail кампаній конкурентів;

  • аналіз результатів розсилок та тригерних кампаній за ключовими показниками ефективності.

7. Менеджер з маркетингу в соціальних мережах:

  • розробка стратегії маркетингу соціальних мережах та адаптація цифрових продуктів під соціальні мережі (SMO);

  • управління спільнотами, подіями в соціальних мережах;

  • аналітика соціальних мереж та їх просування (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Google Plus, Foursquare, Vkontakte, YouTube);

    Google+ Google+, Google Plus (укр. Ґуґл Плюс) - багатомовна соціальна мережа та ідентифікаційна служба котра належить і управляється компанією Google Inc. Це друга за величиною соціальна мережа в світі, після випередження Twitter в січні 2013 року.



  • регулярне написання та публікація контенту в соціальних мережах;

  • залучення та закупка нових підписників;

  • проведення промо-акцій у соціальних мережах.

8. Менеджер з мобільного маркетингу:

  • розробка стратегії маркетингу в мобайлі;

  • створення та просування мобільної версії сайтів;

  • створення та просування мобільних додатків;

  • адаптація вебсайтів до відображення на девайсах з різним розширенням;

  • планування рекламної кампанії з використанням інструментарію мобільного маркетингу.

9. Веб-аналітик:

  • налаштування відстежування за допомогою Google Analytics, Yandex Metrika, інших трекінг систем;

  • аналіз динаміки продажу, показників конверсії, прибутку та формування висновку щодо розвитку компанії та ефективності впроваджених маркетингових заходів;

  • пошук причин спаду показників ефективності маркетингу;

  • аналіз юзабіліті з використанням метрик сайту.

4. Компетентності фахівців з цифрового маркетингу

Загальні компетентності:


  • здатність формування стратегії та тактики просування цифрового продукту, бренду, компанії в

  1   2


Скачати 136.33 Kb.