Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Програма Київ 2009 Актуальність дослідження

Скачати 61.79 Kb.

Програма Київ 2009 Актуальність дослідження




Скачати 61.79 Kb.
Дата конвертації12.05.2017
Розмір61.79 Kb.
ТипПрограма


МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ

ДЗ «ДЕРЖАВНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ ДЛЯ ЮНАЦТВА»

ВЕБ-СПІЛКУВАННЯ ТА НЕТИКЕТ: СТАВЛЕННЯ БІБЛІОТЕКАРІВ ТА КОРИСТУВАЧІВ
Всеукраїнське соціологічне дослідження
Програма

Київ 2009

Актуальність дослідження
Інтернет, як засіб поширення інформації, на сьогодні увійшов в усі сфери суспільного життя.
Соціологічне дослідження - система логічних і послідовних методологічних, методичних та організаційно-технічних процедур для отримання наукових знань про соціальне явище, процес.
Суспільство -це організована сукупність людей, об'єднаних характерними для них відносинами на певному етапі історичного розвитку. Суспільство - також соціальна самодостатня система, заснована на взаємовідносинах людей в процесі реалізації особистих потреб.
Поступово в мережі сформувалися певні правила поведінки, традиції, своєрідна культура спілкування.
Культу́ра спілкува́ння - частина культури поведінки людини - сукупність форм щоденної поведінки людини (у побуті, у спілкуванні з іншими людьми), у яких знаходять зовнішнє вираження моральні та естетичні норми такої поведінки.
З середини 80-х років ХХ ст. з’явилося поняття «нетикет» (nettiquete), оскільки почали проводитися перші мережеві конференції і постало питання впровадження певної культури поведінки. Це питання на сьогодні турбує як провайдерів ресурсів та послуг віртуального простору, фахівців інформаційної галузі, так і звичайних користувачів. Адже будь-яка діяльність не відміняє етичних норм поведінки, моральності окремої людини чи соціальної групи, що існують в суспільстві.
Соціа́льна грýпа - сукупність осіб, об'єднаних спільною метою, ідеєю, працею; сукупність індивідів, що взаємодіють певним чином на основі сподівань кожного члена групи, що розділяються, відносно інших.

Мета дослідження
Визначити загальний рівень обізнаності співробітників та користувачів Інтернету, їхнє ставлення до культури спілкування в мережі та проблеми, що виникають через брак культури в процесі електронних комунікацій.
Завдання дослідження


  • виявити основні позитивні та негативні аспекти, що мають місце в процесі електронних комунікацій через ігнорування етичних норм поведінки;

  • сформулювати основні правила безпечного та ефективного спілкування для різних видів електронних комунікацій;

  • визначити ступінь обізнаності співробітників та користувачів Інтернету з основних категорій нетикету: психологічних, емоційних, технічних, адміністративних;

  • вивчити ставлення співробітників та користувачів до культури спілкування в мережі;

  • з’ясувати, в якій мірі бібліотека пропагує культуру спілкування;

  • отримати пропозиції та зауваження співробітників та користувачів щодо формування поведінки в Інтернеті;

  • визначити з якими проблемами стикаються співробітники та користувачі під час мережевих комунікацій.


Об’єкт дослідження
Співробітники та користувачі бібліотек, що обслуговують юнацтво та молодь.


Предмет дослідження
Рівень обізнаності, відношення та проблематика в процесі мережевих комунікацій.
Гіпотеза дослідження
Припускаємо, що рівень інформаційної обізнаності та культури співробітників та користувачів Інтернету є недостатнім для безпечної, продуктивної та ефективної роботи в мережі .
Етапи дослідження


  1. Розробка програми соціологічного дослідження:

    • відпрацювання методики збору даних;

    • розробка методичного інструментарію.

  2. Проведення соціологічного дослідження:

  • збір даних методом анкетного опитування на базі ДЗ «Державна бібліотека України для юнацтва» та обласних бібліотек для юнацтва – серпень-вересень 2009 року;

  • узагальнення даних в ДЗ «Державна бібліотека України для юнацтва» та обласних бібліотеках для юнацтва – жовтень 2009 року;

  • подання узагальнених матеріалів з областей до науково-методичного відділу ДЗ «ДБУ для юнацтва» до 1 листопада 2009 року.

  1. Обробка даних у науково-методичному відділі ДЗ «ДБУ для юнацтва». Складання звіту – грудень 2009 –січень 2010 року.


Бази дослідження


  • ДЗ «ДБУ для юнацтва»;

  • МСМБ «Молода гвардія»;

  • Закарпатська ОБДЮ;

  • Кримський РЗ «Юнацька бібліотека»;

  • Сумська та Чернівецька ОУНБ;

  • Обласні бібліотеки для юнацтва.


Методика дослідження
Під час проведення дослідження використовуватимуться такі методи збору інформації:

  • анкетне опитування;

  • аналіз даних.

Додаток 1


АНКЕТА
Шановний користувачу!

Просимо Вас взяти участь у Всеукраїнському соціологічному дослідженні «Веб-спілкування та нетикет: ставлення бібліотекарів та користувачів», що проводять ДБУ для юнацтва та обласна бібліотека для юнацтва. Ваші відповіді та побажання допоможуть визначити рівень культури поведінки в Інтернеті та сформулювати основні правила безпечного та ефективного спілкування для різних видів електронних комунікацій.




  1. Що саме приваблює Вас у мережевій комунікації?

□ віртуальний світ;

□ анонімність, безкарність;

зняття стресу;

□ легкість знайомства;

□ можливість швидкого самовираження;

□ спілкування в форумах, чатах тощо.




  1. Скільки часу на тиждень Ви проводите в мережі Інтернет?
    Інтернет Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій.


□ 15 хв.;

□ 1 година;

□ більше.


  1. Чи знаєте Ви, що таке «нетикет»?­­­­­­­

□ Так □ Ні
4. Чи надаються у Вашій Бібліотеці консультації щодо ефективної, безпечної роботи в мережі Інтернет?

□ Так □ Ні

з яких саме питань:

□ робота з електронною поштою;

Електронна пошта Електро́нна по́шта або е-пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми використовуючи цифрові пристрої, такі як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).

□ етика та безпека мережевого спілкування (соціальні мережі «Однокласники», «В контакті», форуми, чати);

□ безпека приватності;

□ інше­­­­­­­­­____________________________________________________.
5. Чи доводилося Вам скаржитися співробітникам Бібліотеки на порушення правил спілкування в мережі Інтернет?

□ Так □ Ні

на що найчастіше скаржитесь:

□ спам;


□ шахрайство;

□ некоректна поведінка на форумах, в чатах;

□ інше­­­­­­­­­­­­­­­_____________________________________________________.
6. Визначте свій рівень обізнаності в сфері спілкування за допомогою мережі Інтернет (електронна пошта, icq, соціальні мережі, мобільні телефони, форуми, тощо), відповівши на питання:

□ чи ДРУКУЄТЕ Ви on-line повідомлення виКОРИСтовуючи РіЗнІ регістри?

Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.
Соціа́льна мере́жа - соціальна структура, утворена індивідами або організаціями. Вона відображає розмаїті зв'язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними зв'язками.

□ чи перевіряєте Ви вхідні повідомлення регулярно?

□ чи реагуєте Ви на флейми?

□ чи долучаєтесь Ви до флешмобів (листи щастя, повідомлення в icq для масової розсилки тощо)?

□ чи застосовуєте Ви ненормативну лексику?


7. Чи доводилося Вам виконувати прохання невідомих осіб в мережі Інтернет:

поповнити рахунок;

□ голосувати у конкурсі;

□ переглядати цікаве фото/відео;

□ інше __________________________________________________.
8. Чи дотримуєтеся Ви в мережі законів, що діють в «реальному світі»?

□ Так □ Ні


9. На Вашу думку, чи має бути етика в віртуальному світі?

□ Так □ Ні


10. Чи хотіли б Ви дізнатися більше про нетикет за допомогою:

□ тренінгів;

інформаційних матеріалів;

□ лекцій, уроків, семінарів

□ Ваші пропозиції___________________________________________.
Вкажіть, будь ласка, деякі дані про себе:

Стать: □ Ч □ Ж

Ваш вік: □ 14-16 □ 17-22 □ 23-28 □ 29-35

Місце навчання/ роботи ­­­­­­­­­­­­­______________________________________

Факультет, курс/посада, сфера діяльності_______________________

Дата заповнення «___» __________ 2009 р.


Дякуємо за відповіді!

Додаток 2



АНКЕТА
Шановні колеги!
З метою досконалого вивчення питання нетикету у Вашій бібліотеці та підготовки методичних матеріалів з даної теми просимо Вас дати відповіді на наступні питання.
1. На Вашу думку, чи є місце для етики в мережі Інтернет?

□ Так □ Ні □ Не знаю


2. Чи популяризуєте Ви культуру спілкування в Інтернеті?

□ Так □ Ні

- серед користувачів □

- для персоналу бібліотеки □


3. Які форми з цією метою використовуєте?

□ консультації;

□ бесіди;

□ уроки;

наочні форми;

□ інші___________________________________________________.
4. Якщо робота в цьому напрямку не проводиться, поясніть чому:

□ відсутня методика;

□ брак необхідної інформації;

□ інше_______________________________________________________.




Дякуємо за відповіді!



Скачати 61.79 Kb.

  • Всеукраїнське соціологічне дослідження Програма Київ 2009 Актуальність дослідження
  • Об’єкт дослідження Співробітники та користувачі бібліотек, що обслуговують юнацтво та молодь. Предмет дослідження
  • Етапи дослідження
  • Дякуємо за відповіді!