Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Програма комплексного фахового випробування при вступі на навчання за програмами освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст"

Програма комплексного фахового випробування при вступі на навчання за програмами освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст"




Сторінка1/7
Дата конвертації19.03.2017
Розмір1.14 Mb.
ТипПрограма
  1   2   3   4   5   6   7

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

ФАКУЛЬТЕТ КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ

ПРОГРАМА

КОМПЛЕКСНОГО ФАХОВОГО ВИПРОБУВАННЯ
при вступі на навчання

за програмами освітньо-кваліфікаційного рівня


"СПЕЦІАЛІСТ"

за спеціальністю

021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво»

Спеціалізація "Кіно-,телемистецтво"



Затверджено

на засіданні ради

факультету кіно і ТБ

протокол № 6

від 29лютого 2016 р.
Осві́тньо-кваліфікаці́йний рівень ви́щої осві́ти - характеристика вищої освіти за ознаками ступеня сформованості знань, умінь та навичок особи, що забезпечують її здатність виконувати завдання та обов'язки (роботи) певного рівня професійної діяльності.


декан ФКіТБ __________

Котляр С.В.

Київ 2016



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

На даний освітньо-кваліфікаційний рівень приймаються особи, які мають базову вищу освіту за спеціальністю 6.020203 «Кіно, - телемистецтво», кваліфікація «Бакалавр кіно, -телемистецтва» і вступають на спеціалізації: «Режисура кіно і телебачення», «Майстерність актора кіно і телебачення», «Теле,-радіожурналістика», «Майстерність оператора кіно і телебачення», « Звукорежисура».

Комплексний іспит з фаху проводяться у формі тестування, що спрямоване на виявлення рівня теоретичних знань з професійно-орієнтовних дисциплін, необхідних для виконання виробничих функцій, а саме:


  1. Історія кіно і телебачення.
    Виробни́ча фу́нкція (рос. производственная функция, англ. production function, нім. Betriebsfunktion f) - залежність кінцевого виходу продукції чи її вартості від використання різних факторів виробництва, конкретних видів ресурсів і затрат, подана в математичній формі.


  2. Аналіз творів кіно-,телемистецтва.

  3. Режисура телебачення.

  4. Телевізійна комунікація.


ІСТОРІЯ КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ
Що таке кіно. Шляхи до винаходу.
Технічні та соціокультурні передумови винаходу кіно. Науково-технічна революція ХІХ сторіччя. Від театру тіней до «живої» фотографії.
Теа́тр тіне́й - форма візуального мистецтва, що зародилася в Азії більш як 1500 років тому.
«Чарівний ліхтар» А.Кірхера. Камера-обскура – предтеча фотографічного апарату. Винахід фотографії та її розповсюдження у Європі. Фонограф Т.-А. Едісона та перші спроби запису звуку. Винахід кінематографу. Патенти на знімальну та проекційну техніку в Америці, Франції, Німеччині, Україні та інших країнах.

Періодизація розвитку кіно. Принципи створення документального, анімаційного та ігрового фільмів. Жанрово-тематичний розподіл. Кіно як вид мистецтва та суспільної інформації. Синтетична природа кіно. Поняття «екраності». Розвиток кіно в Україні як частина загальносвітового процесу. Кіно, телебачення, відео як форми сучасної екранної культури. Поняття «інтерактивності» та «віртуальної реальності» екранного «тексту», пов’язаного з комп’ютерними технологіями. Дигітальний екран як новий естетичний феномен .


Перші кроки кіно в Європі та Америці. Європейське кіно 1909-1918рр.
28 грудня 1895 року – перший публічний кіносеанс. Особливості кінотеатрального показу. Перші фільми братів Люм’єрів. Початок кінодокументалістики. Жорж Мельєс: мистецтво перетворення.
Жо́рж Мельє́с (фр. Maries-Georges-Jean Méliès, 8 грудня 1861 - 21 січня 1938) - французький підприємець, режисер, один з засновників світового кінематографа.
1902-1906 роки – найуспішніший період творчої діяльності Мельєса («Подорож на Місяць», «Фауст»). Французька комічна школа. Макс Ліндер – перша світова зірка комедії.
Світова́ Зі́рка - зникле село в Україні, в Олександрівському районі Кіровоградської області. Територія підпорядкована Ставидлянській сільській раді.
Макс Ліндер Макс Ліндер (16 грудня 1883 - 30 жовтня 1925) - відомий французький актор-комік, один з найпопулярніших «королів сміху» часів німого кіно. Сценарист, режисер та художній керівник багатьох короткометражних фільмів.
Кінокомпанії конкуренти «Пате» та «Гомон». Перші французькі кіносеріали та їх творці (Луї Фейад, Вікторен Жассе та інші). Екранізації компанії «Фільм д’ар».

Брайтонська школа: пошуки кіномови. Фільми Д.А.Сміта, С.Хепуорта та Д.Уільямсона. Італійське кіно в пошуках форми видовища: від «Камо Грядеші?» до «Кабірії».

Кіно США на шляху до мистецтва. Поява кіно в Америці та Т. Едісон. «Патентна війна». Створення Голівуду. Перші американські кінематографісти. Е.Портер та народження вестерна.

Кіно Німеччини та Центральної Європи.

Центра́льна Євро́па - політичний та історико-географічний регіон, у який включають колишні соціалістичні країни Європи.
Феномен датського кіно

(У.Гад, А.Нільсен). Піднесення шведського кіно. Творчість В.Шестрема та М.Стіллера.

Соціокультурні передумови появи кіномистецтва в Україні та Росії. Перші хронікальні зйомки. Творчість А.Федецького. Розвиток кінопромисловості. Перші кінопідприємці (А.Дранков, О. Ханжонков, Д. Харітонов та інші). Фільми, зроблені на українському національному матеріалі («Сватання на Гончарівці» та інші). Творчість режисерів Є.Бауера, В.Гардіна, Я.Протазанова, П.Чардиніна. «Розумний» кінематограф та перші кроки просвітницького кіно. Кіно та література. Ранні екранізації класики. Микола ІІ та кінематограф. «Королі» та «королеви» екрана. Таємниця Віри Холодної.

Анімаційне кіно: роки становлення. Творчість Дейва і Макса Флейшера. Лялькова анімація. Творчість В.Старевича та інших.
Американське кіно початку ХХ сторіччя.
Кіно як фольклорна свідомість американської нації. Д.-У. Гріффіт: шлях до режисури. Ранні фільми. «Народження нації» і «Нетерпимість» - народження кінематографічної естетики, особливості стилю та світогляду, вплив на подальший розвиток кіномистецтва. Пізня творчість режисера.

Американське кіно «епохи джазу». Становлення і розквіт Голівуду. Формування «системи зірок» у Голівуді та їх роль в американському кіно (Т.Бара, П.Негрі, Р.Валентіно, Д.Фербенкс та інші). Феномен Мері Пікфорд.

Мері Пікфорд (англ. Mary Pickford; 9 квітня 1892 - 29 травня 1979) - відома американська актриса театру та кіно, ірландка за походженням. Виконавиця ролей дівчат-підлітків у мелодраматичних та трагікомічних фільмах.

Основні етапи життя і творчості видатного актора і режисера Е. фон Штрогейма. Початок професійної діяльності. «Дурнуваті дружини», «Карусель» – романне кіно. «Жадібність» – особливості побудови образної структури. «Весільний марш», «Королева Келлі». Акторські роботи Штрогейма.

Основні етапи життя і творчості Р. Флаерті. Новаторство режисера: тривале кіноспостереження реального життя. «Нанук з Півночі» як прообраз майбутнього науково-пізнавального фільму. «Індустріальна Британія», «Людина з Арану», «Табу», «Луізіанська історія» та інші фільми. Вплив Р.Флаерті на світове кіномистецтво. Паралелі з британською школою документального кіно. Документалістика Джона Грірсона.


Американська комічна та її вплив на подальший розвиток жанру комедії.
Жанр комедії як найбільше досягнення американського кінематографу 1920-х років. Зв’язок кінокомедії з «низькими» формами народної культури. «Американська комічна» як синтез прийомів цирку, балагану, мюзик-холу. Мак Сеннет - родоначальник американської комедії. Життєвий та творчій шлях М.Сеннета. Студія «Кістоун» та її зірки. Традиції італійської комедії дель арте в фільмах Мака Сеннета.
Мак Сеннет (англ. Mack Sennett, 17 січня 1880 - 5 листопада 1960) - американський кіноактор, режисер, продюсер та сценарист. Протягом своєї кар'єри брав участь (як режисер, сценарист, продюсер або актор) у створенні 1350 фільмів.
Документальний фільм - фільм, в основу якого покладені зйомки реальних подій та осіб. Темою для документальних фільмів найчастіше стають історичні події, культурні та соціальні явища, відомі особистості та товариства.
Коме́дія дель а́рте, або Коме́дія ма́сок (італ. commedia dell'arte - артистична комедія) - різновид італійського імпровізованого народного театру доби Відродження, що успадкував традиції римської доби.
Що таке «слепстік» та «гег». Мак Сеннет як кінопідприємець та режисер.

Чарлі Чаплін та його фільми. Життєвий шлях Ч.Чапліна. Приїзд В США. Дебют на студії «Кістоун». Створення «класичної» маски Чапліна-актора. Творчість Ч. Чапліна 1920-х років. Картини «Малюк», «Золота лихоманка» та інші. Поява звуку в кіно та фільми Чапліна «Вогні великого міста» та «Нові часи». «Великий диктатор» - перша звукова картина Ч.Чапліна. Останні роботи режисера.

Життя і творчість Гарольда Ллойда. Характеристика маски Г.Ллойда. Вплив звуку на розвиток кар’єри Г.Ллойда.

Бастер Кітон – «людина з кам’яним обличчям». Характеристика творчості Б.Кітона. Періодизація творчості актора.

Порівняльна характеристика творчості класиків американської комедії Ч. Чапліна, Г.Ллойда та Б.Кітона. Вплив американської комедії на розвиток жанру.

Експерименти в кіно Європи. Французький авангард.
«Авангард» - художній напрямок європейського кіно 1920-х років. Пошук формальних засобів кіновиразності. «Перший авангард» - французький імпресіонізм. Теорія кіно Луї Деллюка.

Європейське кіно - збірна назва для європейських кіношкіл. Європейське кіно - найстаріше у світі. За популярністю навіть у самій Європі воно поступається американському, але за повагою з боку кінокритиків можливо навіть перевершує.
Кінознавство (Теорія кіно) - це наука, що намагається теоретично пояснити та обґрунтувати твір кіномистецтва, тобто кінофільм. Кінознавство розглядає фільм як твір мистецтва, але й також як засіб масової інформації та товар.
Фотогенія як лозунг боротьби за оновлення кіно. Вплив інших видів мистецтва.

Творчість Абеля Ганса. Експерименти з оптикою. Картина «Наполеон» - найбільше досягнення А. Ганса. Ообливості режисерської манери А. Ганса. Фільми Жана Епштейна та Жермен Дюлак. Експерименти Фернана Леже.

Ферна́н Леже́, повне ім'я Жозе́ф Ферна́н Анрі́ Леже́ (фр. Joseph Fernand Henri Léger; * 4 лютого 1881, Аржантан, Нормандія, Франція - † 18 серпня 1955, Жіф-сюр-Івет, Нормандія, Франція) - французький художник, графік, скульптор, кінорежисер, один з піонерів кубізму.
Рання творчість Рене Клера.
Рене Клер (фр. René Clair, справжнє ім'я Рене-Люсьєн Шометт фр. René-Lucien Chomette; 11 листопада 1898, Париж - 15 березня 1981) - один з найзначиміших французьких кінорежисерів 1920-х і 1930-х років, творець жанру музичного фільму, письменник, актор.
Вплив дадаїзму на фільми Р.Клера 1920-х років.

Елитарний характер французького кіноавангарду другої половини 20-х років ХХ сторіччя. Вплив сюреалізму на французький кіноавангард. Загальна характеристика творчості Л.Бунюеля. Особливості поетики фільмів Л.Бунюеля. Робота К.Т.Дрейера у Франції. Особливості поетики фільму «Страсті Жанни Д’Арк». Вплив французького кіноавангарду на подальший розвиток кіно.
Німецький кіноекспресіонізм.
Створення кінофірми УФА. Повоєнна криза німецької нації, потреба у міфології. Виробництво монументальних історичних епопей. Фільми Ернста Любича. Творчість В. Пабста. Жанрово-стильові особливості німецького кіно 20-х рр. ХХ сторіччя.

Експресіонізм як творча та ідеологічна альтернатива імпресіонізму. Фільм «Кабінет доктора Калігарі» та його роль в становленні нового напрямку. Творчість Р.Віне. Вплив нових теоретичних праць у філософії та психології на фільми експресіоністів. Творчість Ф.Ланга. Неоромантичні тенденції та експресіоністська стилістика. Фільми «Нібелунги», «Доктор Мабузе», «Метрополіс» як феномен європейської культури.

Жанрово – стильові особливості каммершпілє. Основні етапи творчості Ф.Мурнау. «Носферату – симфонія жаху»: перемога любові над тиранією. «Остання людина»: культ «маленької людини», гуманістичний пафос і відкриття стилістики «тихого» реалістичного кінописьма. «Фауст»: глобальність концепції, традиції німецької культури. Від’їзд Мурнау з Німеччини. Робота в США.

  1   2   3   4   5   6   7



  • Затверджено на засіданні ради факультету кіно і ТБ протокол № 6
  • 6.020203 «Кіно, - телемистецтво
  • ІСТОРІЯ КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ Що таке кіно. Шляхи до винаходу.
  • Перші кроки кіно в Європі та Америці. Європейське кіно 1909-1918рр.
  • Макс Ліндер
  • Американське кіно початку ХХ сторіччя.
  • Експерименти в кіно Європи. Французький авангард. «Авангард» - художній напрямок європейського кіно
  • Німецький кіноекспресіонізм.