Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Програма «Розгорни серветку»

Програма «Розгорни серветку»




Сторінка1/7
Дата конвертації18.05.2017
Розмір0.87 Mb.
ТипПрограма
  1   2   3   4   5   6   7


Сходинки до інформатики, 3 клас

Тематичне планування курсу «Сходинки до інформатики»

3 клас

1.


Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма «Розгорни серветку»

2.


Як підготувати комп’ютер до роботи. Програма «Калькулятор». Програма «Математичний космодром».

3.


Поняття про операційну систему. Програма «Калькулятор». Програма «Туристичні маршрути».

4.


Операційна система Windows. Вікна. Робота з вікнами.

Програма «Курчата».



5.

У світі інформації. Програма «Розкидайка».

6.

Способи упорядкування інформації. Програма «Магазин».

7.

Збереження інформації. Сучасні засоби збереження інформації. Програма «Кросворд «Явища природи»

8.

Способи збереження інформації. Програма «Магазин»

9.

Пам'ять комп’ютера. Типи пам’яті комп’ютера. Носії інформації. Програма «Куди податися вояку»

10

Передавання інформації. Програма «Туристичні маршрути»

11.

Способи передавання інформації. Програма «Телевізор»

12.

Кодування інформації. Програма «Курчата»

13.

Кодування інформації. Клавіатурний тренажер.

14.

Обробка інформації. Клавіатурний тренажер

15.

Пам’ять і процесор. Клавіатурний тренажер. Програма «Кіт-риболов»

16.

Текстовий редактор. Знайомство з текстовим редактором WordPad.

17.

Текст. Тема, заголовок, будова тексту. Абзац. «Word Pad

18.

Типи текстів. Прийоми форматування текстів.

19.

Стилі текстів. Виправлення помилок.

20.

Стилі текстів.

21.

Розташування текстів. Набирання та збереження текстів.

22.

Комп’ютерна підтримка української мови. Програма

23.

Команди. Графічний редактор Paint. Замкнена ламана..

24.

Поняття про алгоритм. Складання алгоритмів для виконавців. Програма «Садівник».

25

Кроки алгоритму. Програма «Садівник».

26.

Команди виконавцю. Програма «Навантажувач».

27.

Кроки алгоритму. Програма «Навантажувач».

28.

Текст-інструкція. Програма «Навантажувач».

29

Алгоритми в нашому житті. Програма «Кенгуру».

30.

Знайомі алгоритми. Програма «Кенгуру».

31.

Комп’ютерна підтримка навчальних предметів. Програма «Незвичайний потяг»

32.

Старовинна гра «Ханойська вежа».

33.

Старовинна гра «Ханойська вежа».

34.

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

35.

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.


Урок 1

Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма «Розверни серветку»

Мета.

  1. Закріпити знання правил техніки безпеки при роботі з комп’ютером та правил поведінки в комп’ютерному класі, формувати потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.

    Активність - поняття, яке визначає темп руху і інтенсивність дій речовин, явищ і живих організмів. Активність визначається в порівнянні

    Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.

    Інтелéкт - це інформаційний потенціал знань конкретної особистості, отриманий в результаті функціонування свідомості, мислення та розуму людини. По відношенню до суспільства використовуються терміни: "Інтелект планети", "Інтелект нації", "Інтелект країни", "Інтелект установи" і тому подібне.

    Охорóна прáці (рос. охрана труда; англ. labour protection; нім. Arbeitsschutz m) - це: система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини в процесі трудової діяльності; діюча на підставі відповідних законодавчих та інших нормативних актів система соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, що забезпечують збереження здоров'я і працездатності людини в процесі праці. дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки, який необхідний організації чи підприємству, хто працює в будівництві.

    Правила техніки безпеки (англ. safety rules, preventive regulations, safety regulations, нім. Sicherheitsregeln f pl, Sicherheitsvorschriften f pl) - правові норми, що передбачають заходи із забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці.



  2. Розвивати просторову уяву, логічне мислення, уміння аналізувати послідовність, увагу, спостережливість.

    Ло́гіка (грец. λογιχη від грец. logos - слово, значення, думка, мова) - наука про закони і різновиди мислення, способи пізнання та умови істинності знань і суджень.

    Послідо́вність - функція визначена на множині натуральних чисел яка набуває значення на об'єктах довільної природи. f : N → X \,\rightarrow \,\!X} .

    Ана́ліз (від грец. αναλυσις - «розклад») - розчленування предмету пізнання, абстрагування його окремих сторін чи аспектів. Метод дослідження, який вивчає предмет, уявно чи реально розчленовуючи його на складові елементи, як-от частини об'єкта, його ознаки, властивості, відношення, відтак розглядає кожен з виділених елементів окремо в межах єдиного цілого; протилежний метод - синтез.

    Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.



  3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, культуру мовлення, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.

    Інтере́с, цікавість - емоційний вияв пізнавальних потреб людини, дуже важливий для формування різноманітних навичок та інтелекту. Інтерес - єдина мотивація, що здатна зробити роботу приємним зайняттям протягом певного проміжку часу.



Обладнання. Персональні комп’ютери, програма «Розверни серветку», ножиці, серветки.
Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Добрий день, в добрий час,

Рада, діти, бачить вас.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

У комп’ютерному класі

Правила слід пам’ятати

І старанно працювати,

Щоб знання хороші мати.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Задача - проблемна ситуація з чітко визначеною метою, яку необхідно досягти; в більш вузькому сенсі задачею називають також цю саму мету, що дана в рамках проблемної ситуації, тобто те, що необхідно виконати.

Актуалізація опорних знань

Відкриваються двері .

Актуалізація (лат. actualis - діяльний, діяльнісний, фактичний) - переведення в дію, стан активності того, що існувало лише потенційно чи латентно.

До кабінету забігає Пеппі Довга панчоха

– Салют! Ух ти! Комп’ютери! Як цікаво! Зараз я з ними розберусь! (Витягає з рюкзака булку, «Кока-колу», ляльку, рогатку…)

– Зачекай, Пеппі. Ти потрапила у незвичайний клас, і поводитись так не можна! Діти, які правила в комп’ютерному класі порушила наша гостя?



(Відповіді дітей)

Вчитель:


– Які ще правила поведінки в кабінеті інформатики слід пам’ятати при роботі з комп’ютером ?

Гра «Мікрофон»

Вчитель:


– Перш ніж сісти за комп’ютери, нам слід пригадати всі правила безпечної роботи та поведінки в кабінеті інформатики. Потім ознайомимось з правилами гри «Розверни серветку» і пограємо в неї.

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Перегляд слайдів «Як поводитись з комп’ютером».

Пеппі Довгапанчоха:

– Дякую! Я все зрозуміла. Піду розповім усім, що я дізналась у вашому незвичайному класі. Бувайте!



2. Робота з підручником. (с.

Підру́чник (калька з пол. podręcznik) - книжка, у якій системно викладено інформацію з певної галузі знань і яку використовують в системі освіти на різних рівнях, а також для самостійного навчання. Різновид навчального видання.

4)

Опрацювання статті «У знайомому класі».



3. Гра «Закінчи речення»:

  • Заходити у кабінет інформатики потрібно… (спокійно, не поспішаючи)

  • Їсти, пити… (не можна)

  • При роботі з комп’ютером руки повинні бути… (сухими, чистими)

  • Не можна торкатися до… (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими незнайомий, екрану монітора, тильної сторони комп’ютера)

  • Від монітора треба сидіти на відстані… (не менше 50 см)

4. Фізкультхвилинка

5. Практична робота.

Клавіату́ра (англ. keyboard) - сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.

Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури.

Вчитель:


– Перед вами серветка, складена вчетверо. Ножицями відріжте кут, який знаходиться у центрі серветки, а на бічній стороні зробіть фігурний виріз (трикутник, квадрат, півкруг тощо).

Квадра́т - чотирикутник, у якого всі сторони рівні і всі кути прямі. Для задання квадрата необхідно і достатньо задати дві точки на координатній площині, які відповідатимуть будь-яким двом кутам та врахувати їх суміжність.

Розгорніть серветку. Переконайтеся, що в процесі вирізання з’явилися прорізи на кожній з чотирьох частин серветки. (Вчитель звертає увагу на те, що вирізи серветки симетричні).

6. Практична робота на комп’ютері.

Вчитель:


– А зараз пограємо у гру «Розверни серветку». У лівому кутку екрана зображена серветка, складена вчетверо. Слід подумки розгорнути її і визначити, як вона буде виглядати у розгорнутому стані. На екрані є три розгорнуті серветки. Слід, орієнтуючись на візерунок, визначити, яка з серветок є тією, що складена, і виділити її мишею.

Учні під керівництвом учителя працюють за комп’ютерами.

Керівн́ицтво - (адміністрування, розпорядництво) є однією з функцій управління, а в умовах командно-адміністративної системи саме тією функцією, що разом з контролем включила в себе всі інші функції.



7. Фізкультхвилинка.

Вправи для очей.

8. Логічна сторінка «Для розумників і розумниць», с. 5

  1. Збирання з частинок цілого.

  2. Нанизування намистинок.

ІV. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Піраміда позитивних почуттів»

Вчитель простягає руку і говорить: «На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно» Учні по черзі підходять, кладуть долоньку зверху і говорять: «Мені сподобалось…»

Вчитель:

– Пам’ятайте, що ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування.

Обла́днання (устаткування) (англ. equipment, нім. ausrüstung) f) - сукупність пристроїв, механізмів, приладів, інструментів або конструкцій, що використовуються в певній сфері діяльності, або з певною метою.

Неща́сний ви́падок (подія) - тілесні пошкодження або смерть, інколи пошкодження майна, причиною яких є несподіваний збіг обставин. При цьому зазвичай мається на увазі, що негативного імовірнісного результату можливо було уникнути або запобігти, якщо причини, що привели до нещасного випадку, були би розпізнані раніше.

Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.

Добрих успіхів вам у крокуванні «Сходинками до інформатики»!

Додатки



Урок 2

Тема. Як підготувати комп'ютер до роботи. Калькулятор. Програма «Математичний космодром».

Мета. 1 .Закріплення знань про правила безпечної роботи з комп'ютером в інформативному класі.

2. Познайомити із способом підготовки комп'ютера до роботи.

3. Ознайомити з можливостями та правилами роботи з програмою «Калькулятор».

4. Ознайомити з програмою «Математичний космодром» і сформувати навички роботи з нею.

5. Розвивати обчислювальні навички та логічне мислення.

6. Виховувати комп'ютерну грамотність у дітей.



Тип уроку. Урок пояснення нових знань.

Обладнання. ПК із завантаженою програмою «Калькулятор», «Сходинки до інформатики 3-4 клас», гра «Математичний космодром», калькулятор, малюнки із зображенням космодрому на космічних кораблів.

Вихова́ння - процес та практика засвоєння дитиною загальноприйнятих у суспільстві норм поведінки.

Програма (фр. programme письмове оголошення, порядок денний, від грец. prógramma вказівка) - заздалегідь затверджена (визначена) дія.

Космодр́ом - територія, на якій розміщується комплекс споруд, призначений для запуску космічних апаратів у космос. Назва створена за аналогією з аеродромом для літаків. Зазвичай космодроми займають велику площу і розташовані на віддалі від густонаселених місць, щоб при падінні ступенів ракет-носіїв не завдати пошкоджень населеним пунктам або сусіднім стартовим майданчикам.

Гра́мотність (значною мірою рівноправний термін письме́нність) - традиційно визначається як вміння читати й писати або вміння використовувати мову, щоб читати, писати чи розмовляти.

Космічний апарат (КА) - технічний пристрій, що використовується для виконання різноманітних завдань у космічному просторі, а також проведення дослідницьких та іншого роду робіт на поверхні різних небесних тіл.

Хід уроку



І. Організація початку уроку.

1. Перевірка обладнання.

2. Повторення правил техніки безпеки. Робота в групах (по 4-5 чол.)

- Згадайте ,які правила безпечної роботи в інформаційному класі та за комп'ютером вивчили на минулому уроці?



3. Підведення підсумків роботи.

- Запис правил на дошці, доповнення їх з практичним показом.



ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Давайте, повторимо складові комп'ютера.



Розшифруй слова

НІ ТОР МО

А И М Ш

ТЕМ СИС НИЙ

ОК БЛ

УРА КЛА АТ ВІ




III. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми навчимося готувати комп'ютер до роботи, вмикати його, знаходити та користуватися програмою «Калькулятор», виконувати обчислювальні дії за програмою «Математичний космодром».



IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

- Діти, давайте уявимо, що ми є працівниками центру управління космічними польотами. Спробуємо відправити ракету в космос.

- Що потрібно для того, щоб запустити космічний корабель? (Потрібні: ракета, прилади для запуску ракети, вміння керувати, організованість.

При́лад (англ. device, apparatus, appliance; нім. Gerät n, Vorrichtung f, Einrichtung f) - технічна конструкція, що уможливлює виконання певного процесу і служить для визначених цілей (наприклад, для перетворення енергії, виконання певної механічної роботи, перетворення інформації), що має специфічну форму будови (часто є групою з'єднаних між собою частин, які утворюють функціональну цілісність) в залежності від виконуваних параметрів роботи та цільового призначення.

Користува́ння - добування з речей їхніх корисних властивостей (наприклад, збирати врожай, вживати продукти харчування, носити одяг і взуття). Одна з трьох класичних правомочностей власника (нарівні з володінням і розпорядженням).

Робітники́, також працівники́, трудівники́ - наймані особи, зайняті в безпосередньому виробництві, рідше у сфері послуг; виконавці найнижчої ланки технологічного чи управлінського ланцюга. В правовому суспільстві права й інтереси робітників захищено трудовим правом[Джерело?].

Раке́та (італ. rocchetta - «маленьке веретено», нім. rakete) - літальний апарат, що рухається в просторі за рахунок дії реактивного руху, що виникає внаслідок відкидання частини власної маси (робочого тіла) апарату без використання речовини з навколишнього середовища.

)

- А тепер навчимося користуватися приладами для запуску ракет.

- Які це прилади? (Комп'ютер.)

2. Робота за підручником (ст.6)

- Опрацювання статті «Як підготувати комп'ютер до роботи».(1-2 абз.)



3. Практична робота.

- Вмикати комп'ютер кнопкою «Пуск».

4. Продовження бесіди.

- Щоб запустити ракету в космос потрібно виконати складні математичні обчислення.

Обчи́слення - є гілкою математики, зосередженою на функціях, похідних, інтегралах, і нескінченному ряду чисел. Цей предмет являє собою важливу частину сучасної математичної освіти. Воно складається з двох основних галузей - диференціального і інтегрального численнь, які пов'язують основні теореми обчислення.

Матема́тика (грец. μάθημα - наука, знання, вивчення) - наука, яка первісно виникла як один з напрямків пошуку істини (у грецькій філософії) у сфері просторових відношень (землеміряння - геометрії) і обчислень (арифметики), для практичних потреб людини рахувати, обчислювати, вимірювати, досліджувати форми та рух фізичних тіл.

- Який прилад допомагає людям їх виконувати? (Персональний калькулятор)

- Хто з вас бачив калькулятори, користувався ними?

- Такий самий калькулятор є у комп'ютері.

- Зараз навчимося ним користуватися.



5. Робота за підручником (ст.6,4-5 абзац).
6.Практична робота.

1) Знаходження програми «Калькулятор» на комп'ютері,

2) Виконання завдань з підручника (ст.

Застосунок, застосовна програма або прикладна програма (англ. application, application software, app) - користувацька комп'ютерна програма, що дає змогу вирішувати конкретні прикладні задачі користувача.

7)

3) 3акріплення умінь.

- Обчислити вирази:

17 14 − 3 2 · 3 6 12 : 4 5

4) Складіть ще 2 вирази самостійно та розв'яжіть їх.

7. Фізкультхвилинка.

Раз-підняти руки вгору,

Два-нагнулися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири-рівно стати, Будем знову починати.

Нахилилися вперед, назад,

Вправо, вліво - щоб нічого е боліло.

10, 9, 8, 7 - час у космос нам усім.

V. Робота за програмою «Математичний космодром».

1 група. 1.Повторення правил роботи за програмою «Математичний космодром». (Учні, під керівництвом вчителя, працюють 10 хвилин).




2 група. 1 .Робота за підручником (ст.7). Завдання для розумників і розумниць. 2.Не відриваючи олівця від паперу і не проходячи двічі однією і тією самою лінією, спробуй накреслити такі фігури:

















Через 10 хвилин групи міняються місцями.

Фотопапір - непрозорий матеріал на паперовій підкладці, призначений для отримання позитивного фотографічного зображення. Він має властивість швидко вбирати чорнило, не дає їм розтікатися по поверхні і всередині аркуша.



VI. Узагальнення знань учнів.

- Молодці! Всі плідно попрацювали в центрі управління польотами.

- Чи всі відправили ракети в космос?

- Як це зробили?

- Як увімкнути комп'ютер?

- Як знайти програму «Калькулятор»?



VIІ. Підсумок уроку.

  • Що сподобалось на уроці?

  • Що видалося важким?

  • Де будете застосовувати отримані знання?


Урок 3

  1   2   3   4   5   6   7