Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Програма Урок 5 Тема. Пам'ять комп’ютера. Диски та види дисків

Скачати 73.85 Kb.

Програма Урок 5 Тема. Пам'ять комп’ютера. Диски та види дисків




Скачати 73.85 Kb.
Дата конвертації12.04.2017
Розмір73.85 Kb.

3 клас Нова програма Урок 5
Тема. Пам'ять комп’ютера. Диски та види дисків.

(відкритий урок)

Мета.

Навчальна: закріпити і систематизувати знання учнів про збереження інформації;

узагальнити поняття «носій інформації», «пам'ять ПК»; систематизувати знання учнів про диски, ознайомити учнів з видами дисків.



Розвиваюча: розвивати увагу, логічне та образне мислення, мовлення дітей; уміння та навички роботи за персональним комп'ютером.

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до пристроїв ПК, доброзичливість, дружне ставлення один до одного.

Обладнання. Кольорові ілюстрації, картки, комп'ютерний клас, різні види дисків.

Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики».

Вимоги до учнів: уявлення про поняття «пам’ять комп’ютера», «диск», уміти розрізняти різні види пам’яті та види дисків.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку

Запам’ятайте правило уроку:



Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Повторення:

Пригадаємо: Яка була тема попереднього уроку? Так, Носії інформації.

Щоб пригадати засвоєне на попередньому уроці поділимося на 2 команди.

Команда «Орхідеї», команда витончених дівчат. Знайомтесь: Ксенія, Поліна, Валерія, Ірина, Єлизавета, Катерина, Марина.

Збірна команда «Скорпіони»: Матвій, Дар’я, Катерина, Максим, Владислав, Артем.

На великому аркуші зображення первісної людини, людини середньовіччя та сучасної людини.

Носі́й інформа́ції (data medium) - матеріальний об'єкт , створений природою або ж навмисно людиною, за допомогою якого можна зберігати і передавати інформацію
Пе́рвісне суспі́льство - тривалий період в історії людства: від початкового етапу становлення людини та суспільства і до виникнення перших цивілізацій. Період в історії людства до винаходу писемності, після чого з'являється можливість історичних досліджень.
На столі – зображення носіїв повідомлень. Треба розсортувати їх і гарно прикріпити на відповідні місця. За виконання певних видів робіт команди отримують смайлики: Жовті – 2 бали, зелені – 1 бал Для початку гри проведемо жеребкування. (Капітани команд тягнуть жеребки, учасники гри роблять колаж, отримують смайлики за виконану роботу).

Ви знаєте, що для отримання якісних знань сучасний учень повинен спиратися на 4 складові: уява, увага, добре поставлена мова та пам’ять?
Сьогодні у нас в гостях працьовита Бджілка.

Послухайте її розповідь і уявіть, що трапилось.

(ІНСЦЕНІЗАЦІЯ)

Дж-ж-ж


Дж-ж-ж-ж-ж

Ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж

Ляп!

Дж-ж-ж-ж-ж-ж-ж



Ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж Ляп! Ляп!

Дж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж

Ляп! Ляп! Ой!

Бух!


Дж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж

Ляп! Ой! Ляп!

Ж-ж-ж-ж-ж-жж-жж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж

Ой —ой — ой!

- Що ви уявили?

(Слухаємо відповіді учнів)

- А насправді:

В дупло до диких бджіл

Вдень поліз ведмедик.

Захотілося йому

Скуштувати меду.

(Отримуємо смайлики)


З уявою ми впоралися, тепер визначимо, чи уважні ви.

  • Гра «Увага» (5 хв.).

Учитель протягом 3-5 с показує учням плакат із зображенням кружечків у трьох квадратах. Потім прибирає плакат і пропонує двом учням вийти до дошки і по пам'яті правильно розставити кружечки (смайлики-магніти)у квадратах. Учні в класі вирішують, хто намалював правильно (отримують смайлики).

Варіанти плакатів:





Розвиток мовлення: (учням видається Скороговорка веб-мастера: «Гугл мій портал індексував, індексував, та не проіндексував», В нас надворі погода розмокропогодилася.

Ви знаєте, що таке кросворд?



Кросворд - гра-задача, в якій фігуру з квадратів слід заповнити літерами, з яких складаються потрібні слова.

1. Цей пристрій виконує роль «мозку» для комп’ютера.

2. Працюючи, комп’ютер виконує твої…

3. Повідомлення, знання, відомості про оточуючий нас світ – це…

4. Електронно-обчислювальна машина для різноманітної роботи з інформацією.

Електро́нна обчи́слювальна маши́на (скорочено ЕОМ) - загальна назва для обчислювальних машин, що є електронними (починаючи з перших лампових машин, включаючи напівпровідникові тощо) на відміну від електромеханічних (на електричних реле тощо) та механічних обчислювальних машин.

5. Картинка, значок на Робочому столі, що дозволяє легко завантажити улюблену комп’ютерну гру.

6. Пристрій, що дозволяє друкувати текст і малюнки на папері.

7. Програма, що дозволяє виконувати обчислення



кросворд.jpg

Отже, тема сьогоднішнього уроку: Пам’ять комп’ютера

Відкрийте зошити і запишіть тему і
А як ви розумієте, що таке носій інформації? Що ви можете віднести до носіїв інформації?

Пам’ять, запис у зошиті, щоденник, фотографія, запис на диктофон, збережені дані на комп’ютері

Пояснення вчителя:

- Отже, можна зробити висновок:



Пам’ять людини є

Внутрішня Зовнішня

В голові (в мозку), нею можна На носіях інформації.

швидко скористатися, але багато Можна зберігати довго і багато

інформації зберігати важко інформації


Самим розповсюдженим способом зовнішнього збереження інформації є паперові носії.

Але з появою нашого незамінного зараз помічника КОМП’ЮТЕРА з’явилися і нові носії інформації і нова пам’ять – ПАМ’ЯТЬ КОМП’ЮТЕРА.


Повторення і аналіз основних означень і правил. Робота із зошитом (5 хв).

- Що таке комп’ютер?



(Це електронно-обчислювальна машина для сприймання, обробки, збереження і передавання інформації)

  • Що називається пам’яттю комп’ютера?

(Це пристрої пам’яті (сховище), які служать для тимчасового або постійного зберігання інформації та програм).
Зберігання інформації - 1. Забезпечення належного стану інформації та її матеріальних носіїв. 2. Комплекс заходів, спрямований на забезпечення збереження повноти і цілісності сформованих даних про певну інформацію, створення і підтримання належних умов для їх використання, а також запобігання несанкціонованому доступу, поширенню і використанню.


Пам’ять комп’ютера є

Внутрішня Зовнішня

В системному блоці, це гнучкі магнітні диски

мікросхеми оперативної і жорсткі магнітні диски

постійної пам’яті оптичні (лазерні) диски



флеш-пам’ять

Отже, з появою ПК, з’явилися ще



  1. Магнітні носії інформації

  2. Оптичні носії інформації

Перед тим, як сісти за комп’ютери, слід згадати правила техніки безпеки.

Які правила ви пам’ятаєте?


  • Працювати на комп’ютері не більше 20 хвилин.

Якщо ж проводити за комп’ютером більше часу, то у дітей з’являються:

  • порушення гостроти зору ;

  • порушення кістково-м'язової системи;

  • захворювання шкіри;

  • збудження, дратівливість, поганий сон, головний біль.
    Охорóна прáці (рос. охрана труда; англ. labour protection; нім. Arbeitsschutz m) - це: система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини в процесі трудової діяльності; діюча на підставі відповідних законодавчих та інших нормативних актів система соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, що забезпечують збереження здоров'я і працездатності людини в процесі праці. дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки, який необхідний організації чи підприємству, хто працює в будівництві.
    Головни́й біль (або цефалгія) - частий симптом різноманітних захворювань і патологічних станів, відчуття болю в області мозкового черепа.


Щоб цього не сталося потрібно:

Працювати на комп’ютері не більше 20 хвилин.

Проводити гімнастику для очей.

Вибирати якісні програми чи ігри, які відповідають твоєму віку.

Провітрювати та робити вологе прибирання приміщення.

Працюючи в кабінеті інформатики, забороняється:



  1. Вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя.

  2. Торкатися проводів живлення, розеток, задньої стінки комп’ютера та екрана монітора.

  3. Працювати з мокрими руками або у вологому одязі.

  4. Класти речі на клавіатуру, натискати незнайомі клавіші та торкатися клавіш на сусідньому комп’ютері.

  5. Самостійно ремонтувати та пересувати комп’ютер з місця на місце.


Потрібно:

  1. Сидіти лише за постійно призначеним ПК.

  2. Сидіти за комп’ютером так, щоб лінія зору припадала на центр екрана. Відстань від очей до екрану має бути 60 –70 см.

  3. Працювати з чистими руками. На клавіші натискати легко та плавно.

  4. В разі аварійної ситуації повідомити вчителя, в разі необхідності негайно звільнити приміщення .

Практична робота за комп’ютером. «Сходинки до інформатики «Магазин»

(Вітрина з предметами)



Релаксація. Вправи для очей

Закріплення. Робота з підручником «Запитання і завдання»;

А як сучасна людина зберігає інформацію?

Аварійна ситуація - стан потенційно небезпечного об'єкта, що характеризується порушенням меж та (чи) умов безпечної експлуатації, але не перейшов у аварію, і за якого всі несприятливі впливи джерел небезпеки на персонал, населення та довкілля утримуються у прийнятних межах за допомогою відповідних технічних засобів, передбачених проектом.
Людина (англ. human, нім. mensch) - жива, наділена інтелектом істота, суб'єкт суспільно-історичної діяльності і культури. Відмінними рисами людини, які визначають її унікальність у Всесвіті, є її свідомість, здатність мислити і здатність до здійснення вільного вибору, приймати відповідальність за власні дії; наявність моральних суджень.

Що може бути носієм інформації?
Ребуси

А зараз я хочу спитати чи всі ви знаєте як поводити себе з дисками?


Як поводитись з дисками? Фрагмент з Фіксиків.

Рефлексія:

Кіт Базилій та лиса Аліса (з мішечком пройти, зібрати монетки: золота – дуже сподобалось, срібна – середньо, позеленівши – не сподобалось.



Поки задаю домашнє завдання, виставляю оцінки – Кіт і Лиска рахують монети.



Скачати 73.85 Kb.

  • Розвиваюча: розвивати увагу, логічне та образне мислення
  • Програмне забезпечення
  • Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку
  • Повторення
  • Електронно-обчислювальна машина
  • Пояснення вчителя
  • Повторення і аналіз основних означень і правил. Робота із зошитом (5 хв).
  • Пам’ять комп’ютера є Внутрішня Зовнішня
  • Релаксація. Вправи для очей Закріплення.
  • Як поводитись з дисками Фрагмент з Фіксиків. Рефлексія