Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Рішення іменем україни

Скачати 151.31 Kb.

Рішення іменем україни




Скачати 151.31 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації13.06.2017
Розмір151.31 Kb.
ТипРішення
  1   2

                                                                                                          

                                                                                          Справа № 2-1371/13

                                                                                           760/1273/13-ц                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ



22 травня  2013 року  Солом'янський  районний суд м.Києва  в складі:

головуючого - судді Кушнір С.І.,

при секретарі -  Гайдайчук О.В., Загородній І.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за позовом ОСОБА_1 до Державного підприємства «Українська залізнична швидкісна компанія», Державної адміністрації залізничного транспорту України «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»  про захист прав споживачів,  відшкодування  збитків, моральної шкоди,  спростування інформації



В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 в січні 2013 року   звернувся  до суду з позовом до відповідачів та просив стягнути з  відповідача Державного підприємства «Українська залізнична швидкісна компанія», пеню у розмірі 21,9 грн.
Мора́льна шко́да - втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб (Пункт 3 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» від 31.03.
Державне підприємство (ДП) - підприємство, засноване на державній власності, в тому числі казенне підприємство.
Залізни́чний тра́нспорт в Украї́ні - залізничний транспорт загального користування, підпорядкований ПАТ «Укрзалізниця», та залізничні під'їзні колії різних форм власності, які не належать до залізничного транспорту загального користування.
За́хист прав споживачі́в - гарантований законом контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт з боку держави та громадсько-суспільний рух на його підтримку.
, моральну шкоду 1000 грн., зобов'язати Державну адміністрацію залізничного транспорту України «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» забезпечити організацію злагодженої роботи ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» та забезпечити ефективну експлуатацію залізничного рухомого складу та приведення останнього у відповідність до вимог п.9.
Залізничний транспорт Залізни́чний тра́нспорт (залізни́ця) - вид рейкового транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в колісних екіпажах, що рухаються залізничною колією. Залізничний транспорт є галуззю промисловості, частиною транспортної мережі логістичних ланцюгів, які сприяють міжнародній торгівлі і економічному зростанню.
1 Правил технічної експлуатації залізниць України, що затверджені наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 р.
Міністерство транспорту України Міністе́рство тра́нспорту Украї́ни - колишній центральний орган виконавчої влади України. 14 липня 2004 року міністерство реорганізоване в Міністерство транспорту та зв'язку України.
№ 411
. Також просив зобов'язати відповідачів спростувати поширену інформацію шляхом розміщення на офіційному сайті  Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця» (http.//www.uz.gov.ua/about/general information/entertainments/ukrainian fastspeed railw ay company/) відомостей наступного змісту: «Інформація про те, що рух швидкісних електропоїздів «Інтерсіті » здійснюється за чітко розрахованим графіком, а погодні умови та інші фактори на мають такого значного впливу на дотримання графіку руху, як на інші види транспорту, що свідчить про точність та надійність не відповідає дійсності». В позові позивач посилаються на те, що  в жовтні 2013 р. виникла потреба відвідати м. Харків, планував повернутися з міста Харкова до міста Києва в першій половині дня 13.10.2012 р.
Ха́рків (заст. Харьків , лат. Zacharpolis) - місто на північному сході України на Слобожанщині, адміністративний центр Харківської області. Населення - 1 439 тис. осіб, площа міста - 350 км². Разом із прилеглими містами та районами формує Харківську агломерацію з людністю понад 2 млн осіб.
Ки́їв (МФА: [ˈkɪjiw]опис файлу) - столиця України, місто-герой, одне з найбільших і найстаріших міст Європи. Розташований у середній течії Дніпра, у північній Наддніпрянщині. Політичний, соціально-економічний, транспортний та освітньо-науковий центр країни.
При обранні виду транспорту керувався інформацією про послуги пасажирського перевезення Державним підприємством «Українська залізнична компанія», де зазначені основні переваги послуг, що надаються пасажирам поїздами «Української залізничної швидкісної компанії». Виходячи зі змісту вищезазначеної інформації про послуги та способу їх розповсюдження - ця інформація є рекламою в розумінні ст.1 Закону України «Про рекламу».
Зако́н (англ. law, англ. act, нім. Gesetz n) - нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим), або безпосередньо народом.
  В жовтні позивачем було придбано квиток на швидкісний поїзд «Інтерсіті № 161/164 сполученням м. Харків - м. Київ для проїзду із м. Харкова до м.Києва 13.10.2012 р.  Згідно ст.910 ЦК України  укладення договору перевезення пасажира та багажу підтверджується видачею квитка, ціна квитка 194,51 грн. Вибувши з м.    Харкова, поїзд зупинився через 30 хвилин та не зміг надалі самостійно здійснювати рух. Було запропоновано пересісти до іншого поїзду, при цьому пересадка відбувалась не на станції. Запізнення поїзду було майже на 4 години, поїзд   прибув до м.Києва в 15 год.10 хв. Згідно п.5 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів»  за прострочення виконання послуг сплачується пеня в розмірі трьох відсотків вартості послуги.
Закон України - нормативно-правовий акт, який приймається Верховною Радою України більшістю голосів (для законів, що стосуються внесення змін до конституції, - конституційною більшістю голосів).
Розмір пені становить 21,9 грн. Також позивач просив стягнути різницю між  вартістю придбаного квитка та вартістю квитка на електропоїзд, яким його було доставлено до м. Києва. Грубе порушення перевізником умов договору спричинило глибокі психічні та фізичні страждання, запізнення поїзду призвело до порушення звичайного життєвого ритму, вимушений був докладати додаткових зусиль для відновлення власного фізичного та психологічного стану, запізнення поїзду призвело до порушення стосунків з дружиною. Розмір моральної шкоди оцінює в 1000 грн.  Враховуючи, що затримка електропоїзда «Інтерсіті » не є одиночним випадком, поламки в дорозі мають місце щотижня, позивач  просить зобов'язати забезпечити організацію злагодженої роботи ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» та забезпечити ефективну експлуатацію залізничного рухомого складу та приведення останнього у відповідність до вимог п.9.
Рухо́мий скла́д - транспортні одиниці автомобільного, залізничного, метротранспорту, трамвая, тролейбуси.
1 Правил технічної експлуатації залізниць України, що затверджені наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 р. № 411.

В судовому засіданні позивач та представник позивача уточнили позовні вимоги просили стягнути з Державного підприємства «Українська залізнична швидкісна компанія» 99,24 грн. як різницю вартості квитків на поїзд «Інтерсіті » № 161/164 та поїзд, яким позивача було доставлено до м.Києва, пеню у розмірі 21,9 грн., моральну шкоду 1000 грн., зобов'язати Державну адміністрацію залізничного транспорту України «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» забезпечити організацію злагодженої роботи ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» та забезпечити ефективну експлуатацію залізничного рухомого складу та приведення останнього у відповідність до вимог п.9.1 Правил технічної експлуатації залізниць України, що затверджені наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 р. № 411. Зобов'язати відповідачів спростувати поширену інформацію шляхом розміщення на офіційному сайті Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця» (http.

Сайт або веб-сайт (від англ. website, місце, майданчик в інтернеті) - сукупність веб-сторінок, доступних у мережі Інтернет, які об'єднані як за змістом, так і за навігацією під єдиним доменним ім'ям. Фізично сайт може розміщуватися як на одному, так і на кількох серверах.
//www.uz.gov.ua/about/general information/entertainments/ ukrainian fastspeed railw ay company/) відомостей наступного змісту: "Інформація про те, що рух швидкісних електропоїздів «Інтерсіті » здійснюється за чітко розрахованим графіком, а погодні умови та інші фактори не мають такого значного впливу на дотримання графіку руху, як на інші види транспорту, що свідчить про точність та надійність не відповідає дійсності".

Представник відповідача Державного підприємства «Українська залізнична швидкісна компанія» заперечував проти позову та зазначив, що позивачем не надано доказів поїздки  на швидкісному електропоїзді Інтерсіті №161/164 сполученням м.    Харків - м. Київ 13.10.2012 р. Відносини пов'язані з перевезенням пасажирів залізничним транспортом, що склалися між пасажиром та перевізником регулюються  Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затверджених наказом  Міністерства транспорту та зв'язку України 27.12.2006 р. № 1196. Відповідно до п.19.18 Правил  у разі переведення пасажира з вини залізниці до вагона (поїзда) нижчої категорії, ніж зазначено в проїзному документі, виплата різниці вартості проїзду провадиться в претензійному порядку через управління залізниці формування поїзда (вагона), зазначеного в проїзному документі, за умови пред'явлення заяви особою, що здійснювала поїздку, проїзного документа та акта начальника поїзда. Акт видає начальник поїзда, який він повинен засвідчити штемпелем. Згідно з пунктом 2.12. Правил письмові підтвердження про запізнення поїзда видаються на станції призначення пасажира тільки при пред'явленні проїзного документа шляхом внесення відмітки на ньому або на окремому бланку безпосередньо після прибуття поїзда. Надана позивачем копія квитка не містить прізвища та ініціалів позивача, або інших реквізитів, які б підтверджували, що це саме його квиток, і саме він здійснював поїздку зазначеним рейсом та не є підтвердженням укладання договору перевезення. Наслідки порушення договору перевезення пасажира та багажу перевізником установлені ст.ст. 920, 922 ЦК України, які не передбачають відшкодування моральної шкоди. Позивачем не надано доказів заподіяння йому моральної шкоди. Відповідь на звернення ОСОБА_1 від 5.11.2012 р.  не містить визнання того факту, що ОСОБА_1 був пасажиром зазначеного потягу саме 13.10.2012 р. Інформація надана з урахуванням вимог Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «;Про звернення громадян».

Представник відповідача Державної адміністрації залізничного транспорту України «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» заперечував проти позову, оскільки  позивач не вказує у який саме спосіб він передбачає спонукати Адміністрацію вчинити дії по забезпеченню злагодженої роботи  Підприємства та забезпечити ефективну експлуатацію залізничного рухомого складу. Адміністрація постійно здійснює контроль та управлінське реагування на господарську діяльність підприємств залізничної галузі.

Госпо́дарська дія́льність - будь-яка діяльність, в тому числі підприємницька, пов'язана з виробництвом та обміном матеріальних і нематеріальних благ, що виступають у формі товару.
Адміністрацією  був розроблений 08.02.2013 р. план заходів з питань підвищення ефективності експлуатації швидкісних поїздів Інтерсіті , у відповідності до якого Підприємство було зобов'язано здійснити ряд дій по усуненню технічних недоліків, які призвели до виходів з ладу рухомого складу.   Текст розповсюджений на сайті Укрзалізниці не є рекламою послуг, у розумінні, визначеному Законом України «Про рекламу», а є лише ознайомлювальною загальною інформацією, яка знаходиться у відповідних посиланнях сайту «Про Укрзалізницю» - «Загальна інформація Підприємства ДП «Українська залізнична швидкісна компанія». Текст містив оціночні судження про новий рухомий склад, що був закуплений, а не фактично підтверджені статистикою перевезень дані. Копія проїзного документа надана позивачем не містить у собі відомостей необхідних для визначення їх як доказу здійснення саме позивачем поїздки 13.10.2012 р. на електропоїзді Інтерсіті № 161/164. Відсутні докази порушення умов договору перевезення щодо вчасної доставки пасажира до пункту призначення. Позивачем не надано доказів заподіяння моральної шкоди.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представника позивача,   представників відповідачів, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов  не підлягає   задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 908 ЦК України перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення. Загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Нормати́вно-правови́й а́кт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженими фізичними особами у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних джерел права що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування.
Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюється договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Відповідно до ст. 910 ЦК України за договором перевезення пасажира одна сторона (перевізник) зобов'язується перевезти другу сторону (пасажира) до пункту призначення, а в разі здавання багажу - також доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання багажу, а пасажир зобов'язується сплатити встановлену плату за проїзд, а в разі здавання багажу - також за його провезення. Укладення договору перевезення пасажира та багажу підтверджується видачею відповідно квитка та багажної квитанції, форми яких встановлюються відповідно до транспортних кодексів (статутів).

Позивач ОСОБА_1 вказує на те, що підтвердженням укладення договору перевезення є квиток  на електропоїзд  Інтерсіті № 161/164 сполученням м. Харків-м.    Київ 13.10.2012 р.

Відповідно до ст. 911 ЦК України пасажир має право: 1) одержати місце у транспортному засобі згідно з  придбаним квитком; 2) провозити  з  собою  безоплатно одну дитину віком до шести років без права зайняття нею окремого місця; 3) купувати для дітей віком від шести до  чотирнадцяти  років дитячі квитки за пільговою ціною; 4) перевозити  з собою безоплатно ручну поклажу у межах норм, встановлених транспортними кодексами (статутами); 5) зробити не більше однієї зупинки в  дорозі  з  подовженням строку  чинності  проїзних  документів  (квитка)  не більше ніж на десять діб, а в разі хвороби - на весь час хвороби; 6) відмовитися від поїздки, повернути квиток і одержати назад повну  або  часткову вартість квитка - залежно від строку здавання квитка згідно з правилами,  встановленими транспортними кодексами (статутами); 7) отримувати  повну та своєчасну інформацію про час та місце  відправлення транспортного  засобу  за  вказаним  у  транспортному документі (квитку) маршрутом.

В позовній заяві позивач зазначав, що 13.10.2012 р. прибуття поїзду Інтерсіті № 161/164  з м. Харкова до м.Києва відбулося з запізненням на 3 год.40 хв.  Пасажирів було переведено до поїзда нижчої категорії.  Проте, в ході судового розгляду не знайшов свого підтвердження факт того, що позивач скористався послугою перевезення, а відтак є стороною договору та споживачем послуг відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», виходячи з наступного.



Статтею 922 ЦК України передбачено, що за затримку у відправленні транспортного засобу, що перевозить пасажира, або запізнення у прибутті такого транспортного засобу до пункту призначення перевізник сплачує пасажирові штраф у розмірі, встановленому за домовленістю сторін, транспортними кодексами (статутами), якщо перевізник не доведе, що ці порушення сталися внаслідок непереборної сили, усунення несправності транспортного засобу, яка загрожувала життя або здоров»ю пасажирів, або інших обставин, що не залежали від перевізника.

Відповідно до 2.12. Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу   та   пошти  залізничним  транспортом  України, затверджених  наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 27.12.2006 р. № 1196, зареєстрованих в

  1   2


Скачати 151.31 Kb.

  • Державного підприємства
  • Міністерства транспорту України