Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Різні пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями

Скачати 67.62 Kb.

Різні пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями




Скачати 67.62 Kb.
Дата конвертації07.06.2017
Розмір67.62 Kb.
ТипУрок

Вчитель інформатики Снопченко Ю.Ю.


Тема уроку: Різні пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями.
Мета уроку:

  • поглибити знання учнів про особливості застосування сучасних комп’ютерів людиною та їх можливостями;

  • вчити класифікувати пристрої в залежності від мети користування; формувати знання про пристрої для опрацювання текстів, передавання повідомлень, проведення обчислень, для визначення місцезнаходження; продемонструвати переваги опрацювання текстів сучасними електронними пристроями над паперовими засобами;

  • розвивати кмітливість, увагу, просторову уяву;

  • виховувати: самостійність, почуття колективізму; виховувати інтерес до предмету.

Обладнання: зошит, підручник, презентація до уроку, таблички для учнів.
Хід уроку

І. Організаційний момент (1хв)

Добрий, добрий, добрий день!!!
Ось зустрілися тепер!
Будем плідно працювати


І знання ми здобувати!!
ІІ. Повторення правил техніки безпеки (2 хв)

Вчитель називає правило (правильне або хибне), а учні показують таблички з зображенням.

Правила техніки безпеки (англ. safety rules, preventive regulations, safety regulations, нім. Sicherheitsregeln f pl, Sicherheitsvorschriften f pl) - правові норми, що передбачають заходи із забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці.






  1. В кабінеті інформатики не можна бігати.

  2. В кабінет інформатики можна класти речі на клавіатуру.

  3. В комп’ютерному класі можна їсти.

  4. В кабінеті інформатики можна активно працювати.

  5. Під час уроку в кабінеті інформатики можна перебувати без вчителя.

  6. В кабінеті інформатики можна смикати дроти, міняти їх місцями.


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)

Добре все ми пригадали

І про правила сказали

А тепер підемо далі

Розглядатимем детально.

Скажіть, у кого з вас є мобільний телефон?

Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.
Дуже добре. А як ви його використовуєте? Яким чином ви можете отримувати інформацію? Передавати? Зберігати? Обробляти? А які ще пристрої для роботи з повідомленнями ви знаєте? Молодці! Тож сьогодні на уроці ми розглянемо, які ж пристрої використовуються для роботи з повідомленнями.



ІV. Пояснення нового матеріалу (5 хв)

Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення бувають усними, письмовими, у вигляді малюнків, жестів, спеціальних знаків (азбука Морзе, світлові сигнали і прапорці) та багато іншого.

За допомогою повідомлень здійснюється обмін інформацією між людьми, між людьми і машинами, обмін сигналами у тваринному і рослинному світі тощо.

Повідомлення можна фіксувати у вигляді малюнка або тексту на скелі, папірусі, пергаменті. Зі стародавніх часів людське суспільство вдосконалювало способи «виробництва» інформації і методи доставки її до користувача. Значення своєчасного одержання інформації було настільки великим, що створювались найрізноманітніші споруди для передачі різних повідомлень. Стародавні греки передавали важливі відомості за допомогою дзеркал.

Суспільство -це організована сукупність людей, об'єднаних характерними для них відносинами на певному етапі історичного розвитку. Суспільство - також соціальна самодостатня система, заснована на взаємовідносинах людей в процесі реалізації особистих потреб.
Комуніка́ція (від лат. communicatio - єдність, передача, з'єднання, повідомлення, пов'язаного з дієсловом лат. communico - роблю спільним, повідомляю, з'єдную, похідним від лат. communis - спільний) - це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами, спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів із метою передавання та одержання інформації.
Старода́вня Гре́ція - цивілізація в історії Греції, яка існувала на Балканському півострові від III тис. до н. е. до початку Середньовіччя бл. 600 р. нашої ери. Найбільший її розквіт припав на класичний період V-IV ст.
Про напад ворога козаки попереджали, запалюючи діжки із смолою на вежах. У часи Наполеона в Європі і Росії існувала система передачі повідомлень за допомогою ланцюгів семафорів, які з’єднували столиці великих держав.
Обмін повідомленнями - в програмуванні, є способом координації в конкурентних, паралельних, та об'єктно-орієнтованих системах, та організації взаємодії між процесами. Координація робиться шляхом відсилання повідомлень отримувачу.
Вели́ка держа́ва - неофіційна назва держави, яка завдяки своєму військово-політичному потенціалу справляє великий вплив на систему міжнародних та міжнародно-правових відносин.



З виникненням писемності повідомлення стали передавати у вигляді рукописних і друкованих текстів: газет, журналів, книг. Пізніше виникли телеграф, і телефон, супутниковий зв'язок і телебачення.
з розвитком цивілізації до відомостей про природу додалася інформація про створені машини, апарати, технологічні процеси, наукові відкриття. Написані романи, повісті, вірші. Створені картини, скульптури, архітектурні ансамблі.
Науко́ве відкриття́ (рос. открытие, англ. discovery, нім. Entdeckung) - встановлення невідомих раніше, але об'єктивно існуючих закономірностей, властивостей та явищ матеріального світу, які вносять докорінні зміни у рівень наукового пізнання .
Технологі́чний проце́с - це впорядкована послідовність взаємопов'язаних дій та операцій, що виконуються над початковими даними до отримання необхідного результату.
Архітектурний ансамбль (від фр. ensemble - цілісність, зв'язність, єдність) - "гармонійна єдність просторової композиції будівель, інженерних споруд, творів монументального живопису, скульптури і садово-паркового мистецтва ".
Винайдено кіно і телебачення, телефакс і супутниковий зв'язок, Інтернет і мобільний телефон.
Мобільна телефонія (англ. mobile telephony) - Впровадження переносних телефонних пристроїв у сучасний побут. Дослідження вказують, що мобільна телефонія суттєво впливає на зміни у способі життя і мисленні сучасних людей.


Відпочинок (1 хв)

Потягніться, розімніться

Встаньте, сядьте, посміхніться!
(5 хв) Давайте зараз детальніше розглянемо декілька пристроїв для роботи з повідомленнями і одразу визначимо, який пристрій для роботи з яким інформаційним процесом призначений.

телефон

може передавати інформацію на відстань

диктофон

може запамятовувати звуки

факс,

може надсилати повідомлення
плеєр,

може програвати музику

калькулятор,

може виконувати обчислення
фотокамера,

може зберігати зображення


GPS

може визначати шлях до будь-якого місця
Телевізор

може відтворювати інформацію

Супутник

передає інформацію

Електронна книга

може показувати текст і картинки

V. Фізкультхвилинка (1 хв)

Ви стомилися, малеча?

Розім’яти треба плечі?

Раз, два! Час вставати,

Від занять відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять, шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Сім, вісім! Потягнулись,

Покрутились, повернулись.

Девять, десять! Час настав

Повернутись нам до справ.
VI. Практична робота (7хв)

Робота за комп’ютером. Програма «Сходинки до інформатики»



Кіт-риболов

VII. Релаксація. Вправи для очей (2 хв)

Нашим оченятам треба

Відпочити помаленьку

То піднімемо до неба,

То поглянемо на землю

На товариша ти глянь

Справа, що сидить від тебе

Хто там зліва подивись

Вчителю ти посміхнись

І сусіду підморгни

Так, добряче – рази три!

Намалюй тепер ти коло –

Подивися що навколо

А тепер заплющ ти очі

І побудь у зоні ночі

Оченята відкриваєм

Працювати починаєм!
VIII. (Робота з зошитом) (7 хв)

  1. Урок 15, ст.30

  2. Робота в парах. Завдання на картках

  1. (продовжувати речення слід використовуючи вищерозглянуті пристрої)



  1. Вкажи, на якому інформаційному носії зберігається інформація, з’єднавши лініями слова з лівого та правого стовпчика

Розклад занять

Виконане домашнє завдання

Адреси друзів

Комп’ютерна програма

Смак цукерки


Щоденник

Записна книжка

Компакт-диск

Пам'ять людини

Зошит





  1. Відомий детектив знайшов слід, що залишив злочинець. Спочатку він його сфотографував, потім виміряв лінійкою та записав отриману інформацію у свій блокнот. Назвіть інформаційні процеси, які здійснив детектив.
    Інформаці́йні проце́си- послідовна зміна стану та (або) уявлення про інформацію в результаті дій, які з нею можна виконувати. Такими діями є - створення, збирання, зберігання, обробка, відображення, передавання, розповсюдження, використання, захист, знищення інформації.



Попрацювали добре всі!

Всі ну просто молодці!

Підсумки ми підіб’ємо!

На урок далі підемо!

IX. Підсумки уроку (3хв)

  1. Що нового ви дізналися на уроці?

  2. Про що б ви хотіли дізнатися наступного уроку?

  3. Що вам сподобалося, запам’яталося?

Х. Домашнє завдання (1 хв)

1. Друзі, якщо хтось з вас полюбляє фантазувати, то за бажанням можете вигадати та зобразити власний пристрій для роботи з інформацією.



2. З’ясуйте, які пристрої для роботи з повідомленнями мають члени твоєї родини. Як вони використовують ці пристрої?
Література

  1. Корнієнко М. М. Сходинки до інформатики : підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І. Т. Зарецька. — Х. : Видавництво «Ранок», 2012. — 144 с. : іл.

  2. Коршунова О.В. Сходинки до інформатики : підруч. для 2 кл. за-гальноосвіт. навч. закл. / О.В. Коршунова. — К. : Ге-неза, 2012. — 112 с. : іл.


Скачати 67.62 Kb.

  • Обладнання
  • ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв) Добре все ми пригадали І про правила сказали А тепер підемо далі
  • Розглядатимем детально.
  • Відпочинок (1 хв) Потягніться, розімніться Встаньте, сядьте, посміхніться! (5 хв)
  • Телевізор
  • Електронна книга
  • Від занять відпочивати. Три, чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять, шість! Засміялись
  • Кілька раз понахилялись. Сім, вісім! Потягнулись, Покрутились, повернулись. Девять, десять! Час настав
  • Кіт-риболов
  • Справа, що сидить від тебе Хто там зліва подивись Вчителю ти посміхнись І сусіду підморгни
  • І побудь у зоні ночі Оченята відкриваєм Працювати починаєм! VIII . (Робота з зошитом) (7 хв)
  • Попрацювали добре всі! Всі ну просто молодці! Підсумки ми підіб’ємо! На урок далі підемо! IX
  • Х. Домашнє завдання (1 хв)