Prešovská univerzita v Prešove
Pedagogická fakulta
VZDELÁVANIE A SPOLOČNOSŤ
medzinárodný nekonferenčný zborník
Renáta Bernátová, TetyanaNestorenko (Eds.)
PREŠOV 2016
Názov: Vzdelávanie a spoločnosť
Editorky: doc. RNDr. Renáta Bernátová, PhD.
doc. Tetyana Nestorenko, PhD.
Recenzenti: doc. PaedDr. Alica Petrasová, PhD.
prof. Igor Lyman, Sc.D.
Vydala: © Prešovská univerzita v Prešove, 2016
Vydanie: prvé
Za odbornú a jazykovú stránku zborníka zodpovedajú autori jednotlivých príspevkov.
Rukopis neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
ISBN 978-80-555-1712-4
OBSAH
ÚVOD 10
SEKCIA: PREDŠKOLSKÁ A ELEMENTÁRNA PEDAGOGIKA 11
ОРГАНІЗАЦІЯ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ 12
ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА 12
Лариса Азарова, Наталія Франчук 12
INFORMAČNO-KOMUNIKAČNÉ TECHNOLÓGIE V PROCESE UTVÁRANIA A ROZVÍJANIA ELEMENTÁRNEJ GRAMOTNOSTI 20
Ľudmila Belásová 20
Vladimír Fedorko 20
Renáta Smatanová 20
VIZUALIZÁCIA POMOCOU POČÍTAČA VO VÝUČBE NAJMLADŠÍCH EDUKANTOV 27
Milan Bernát 27
МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ПОДВИЖНЫХ ИГР ДЛЯ ЦЕЛЕНАПРАВЛЕННОГО ФОРМИРОВАНИЯ ПСИХИЧЕСКИХ ПРОЦЕСОВ 32
У ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА 32
Денис Щелкунов, Анастасия Щелунова 32
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ОБРАЗО-СТВОРЕННЯ В ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО САМОВИРАЖЕННЯ ДІТЕЙ 5-6 РОКІВ 37
Ольга Дронова 37
РЕАЛІЗАЦІЯ НАСТУПНОСТІ В НАВЧАННІ 60
ДОКЛАДНОГО ПЕРЕКАЗУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 60
НА ЗАВЕРШАЛЬНОМУ ЕТАПІ МОВНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ 60
Олена Компаній 60
MODERNÉ DIDAKTICKÉ POMÔCKY VO VZDELÁVANÍ DETÍ PREDŠKOLSKÉHO VEKU 67
Jana Nagy 67
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ 72
ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З УРАХУВАННЯМ 72
ЇХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ 72
Олена Нєворова, Валентина Черній, Людмила Нєворова 72
ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ 78
ШКОЛІ З ОРІЄНТАЦІЄЮ НА КОМПЕТЕНТНІСНИЙ РЕЗУЛЬТАТ 78
Оксана Онопрієнко 78
ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ЗМІСТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В ЯПОНІЇ 86
Оксана Свистак-Яроцька 86
SEKCIA: STREDOŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA 93
КОМПАРАТИВІЗМ ТА ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНІСТЬ ЯК МЕТОДИ ТЕКСТОВОГО АНАЛІЗУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СТАРШИХ КЛАСАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ 94
Оксана Бабенко, Марина Калмикова 94
ОЦЕНКА ФИЗИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ ШКОЛЬНИКОВ НА ОСНОВЕ ИЗМЕНЕНИЯ МОРФОМЕТРИЧЕСКИХ КРИТЕРИЕВ 102
Денис Щелкунов, Василий Мурашов 102
СПЕЦИФІКА РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА В УМОВАХ ІНТЕРНАТНИХ ЗАКЛАДІВ: ВПРОВАДЖЕННЯ АВТОРСЬКОГО КОМПЛЕКСУ 105
ТРЕНІНГОВИХ ПРОГРАМ 106
Лілія Єрьоміна 106
SEKCIA: VYSOKOŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA 110
ДОСВІД НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ПИТАНЬ ЯДЕРНОЇ МЕДИЦИНИ 111
В УМОВАХ ВИЩОЇ ШКОЛИ 111
Ольга Астап’єва, Олексій Максімішин, Богдан Мельник, Ігор Божко 111
ROZVOJ PRIESTOROVEJ PREDSTAVIVOSTI 115
Peter Beisetzer 115
PRACOVNÝ LIST AKO ZDROJ SKÚMANIA PROBLEMATIKY ROZVOJA PRIESTOROVEJ PREDSTAVIVOSTÍ 122
Peter Beisetzer 122
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОГО ПРОГРЕСУЮЧОГО ЗРОСТАННЯ РІВНЯ ЗАХВОРЮВАНОСТІ 128
Мирослава Березова, Сергій Акентьєв, Світлана Каратєєва 128
KOMUNIKACE A KOOPERACE JAKO NÁSTROJ HODNOCENÍ 133
E-LEARNINGOVÝCH KURZŮ 133
Jana Burgerová, Martina Maněnová, Martina Adamkovičová 133
NÁZORY ŠTUDENTOV NA REALIZÁCIU PEDAGOGICKEJ PRAXE NA PEDAGOGICKEJ FAKULTE PU V PREŠOVE V ŠTUDIJNOM PROGRAME UČITEĽSTVO PRE PRIMÁRNE VZDELÁVANIE 139
Hedviga Kochová, Štefánia Jusková 139
МЕТОДИКА ВОССТАНОВЛЕНИЯ ФИЗИЧЕСКОЙ И 145
УМСТВЕННОЙ РАБОТОСПОСОБНОСТИ СТУДЕНТОВ СРЕДСТВАМИ 145
ФИЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ 145
Анатолий Щелкунов, Анастасия Щелкунова 145
СУЧАСНІ ВИКЛИКИ ПЕДАГОГІКИ У ВИЩИХ МИСТЕЦЬКИХ ШКОЛАХ 150
Наталка Дядюх-Богатько 150
ВИМОГИ ДО МУЛЬТИМЕДІЙНОГО ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «МАТЕМАТИКА» 155
Марина Гаран 155
ВИКЛАДАЧ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН В УКРАЇНІ: 168
ФАХОВИЙ ТА ОСОБИСТІСНИЙ ВИМІР 168
Альона Гарбарук, Ірина Ковальчук 168
ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ 176
ДО ВИКОРИСТАННЯ ЕТНОПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСОБІВ У РОБОТІ 176
З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ 176
Валентина Костіна 176
ZDRAVOTNO-PREVENTÍVNA KOMPETENCIA V ŠTRUKTÚRE UČITEĽSKEJ PRÍPRAVY 186
Jozef Liba 186
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ГЕНДЕРНОЇ СПЕЦИФІКИ 192
ЖИТТЄВИХ ДОМАГАНЬ ОСОБИСТОСТІ (З ПОЗИЦІЙ ОСОБОВО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ДО ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ) 192
Наталія Мовмига, Наталя Мілорадова 192
СИСТЕМА ПРИНЦИПОВ ФОРМИРОВАНИЯ ЗДОРОВОЙ ЛИЧНОСТИ ЮРИСТА В ПРОЦЕССЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ 201
Елена Ревякина 201
ОКРЕМІ ПИТАННЯ АКТУАЛЬНОСТІ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПРАЦІВНИКІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ 210
Вадим Селюков 210
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 217
Ольга Шевченко, Анастасія Мельнік 217
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ 226
СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ 226
Інна Шпичко 226
ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КОМПЕТЕНТНІСНОГО ТА 233
ТРАДИЦІЙНОГО ПІДХОДІВ У НАВЧАННІ 233
Тетяна Ширмова 233
СТРУКТУРА І ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ 239
Олексій Стасенко 239
ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЧЕРЕЗ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДИК 244
Тетяна Тіховська, Євгенія Рижук 244
ПРЕВЕНТИВНА ПЕДАГОГІКА: НОВИЙ ПОГЛЯД НА ПРЕДМЕТ 258
Оксана Топчій 258
THE METHODOLOGY OF DEVELOPING LISTENING COMPREHENSION COMPETENCE TO STUDENTS OF LINGUISTIC FIELDS 266
Olena Vovk 266
SEKCIA: ŠPECIÁLNA PEDAGOGIKA 278
СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА 279
Світлана Іноземцева 279
SEKCIA: EKONOMIKA VZDELÁVANIA 288
ECONOMIC EDUCATION USING SYSTEM DYNAMICS 289
Pervin Dadashova 289
STARTUPS’ AND STUDENTS’ ENTREPRENEURSHIP SUPPORT 298
AT HIGH EDUCATIONAL INSTITUTIONS 298
Oleh Karyy, Tetiana Shcherbata 298
KEY ISSUES IN THE ECONOMICS OF EDUCATION IN UKRAINE 305
AND WAYS OF THEIR SOLUTION 305
Olena Kryvda 305
ГЕНЕЗИС ІДЕЇ ІНТЕЛЕКТУАЛІЗАЦІЇ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЗМІНИ ТЕОРЕТИЧНИХ ПІДХОДІВ ДО РОЗУМІННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ПРОБЛЕМ СУСПІЛЬСТВА 308
Ірина Литвинчук 308
SEKCIA: MANAŽMENT VZDELÁVANIA 329
COMPETENCY-BASED APPROACH as a NEW PARADIgm 330
in tHE INTERNATIONAL and National EDUCATIONAL ENVIRONMENT 330
Lyudmyla Adaryukova 330
ДІЯЛЬНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ СОЦІАЛЬНО НЕЗАХИЩЕНИХ КАТЕГОРІЙ ДОРОСЛИХ 334
Світлана Архипова 335
NATURE AND CHARACTERISTICS OF NETWORK MARKETS 345
IN THE CONTEXT OF GLOBALIZATION 345
Inna Honcharuk 345
ФОРМУВАННЯ У ВИКЛАДАЧА МОТИВАЦІЇ 350
ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ 350
Тетяна Лутаєва, Лідія Кайдалова 350
УЧЕБНАЯ МИГРАЦИЯ И ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ 355
Людмила Маркусенко 355
SYSTEM OF MEDICAL ATTESTATION IN UKRAINE 358
IN THE MIDDLE OF 20TH CENTURY 358
Nataliya Martynenko 358
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ І ВИКЛИКИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ 364
ТА РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ 364
Володимир Маслов 364
НОВИЙ НАПРЯМОК В ПЕДАГОГІЦІ – ФІЗІОЛОГІЧНЕ НАВЧАННЯ 377
Антоніна Мирошниченко 377
FOREIGN STUDENTS AS AN OPPORTUNITY FOR POLISH UNIVERSITIES 382
Aleksander Ostenda, Tetyana Nestorenko 382
ПРАВОВІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ГАЛУЗЕВОГО ЗАКОНОДАВСТВА СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ 386
Євген Пліско, Олена Новікова 387
ПОЗАШКІЛЬНІ ЗАКЛАДИ ЯК ІНСТИТУТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ 398
ДЕРЖАВНИЦЬКОГО ВИХОВАННЯ: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ 399
Алла Сеник 399
МАРКЕТИНГ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В СИСТЕМІ ОСВІТИ 403
Наталія Щербатюк 404
ИНТЕГРАЦИЯ РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ В ЕВРОПЕЙСКОЕ ПРОСТРАНСТВО ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ: ПЕРВЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ И ПРИОРИТЕТЫ 409
Валентина Симхович 409
ПРОЦЕС ВИЗНАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ 421
ОБДАРОВАНИХ СТУДЕНТІВ У АВСТРАЛІЇ 421
Алла Скирда 422
SEKCIA: KOMUNIKAČNÁ A LITERÁRNA VÝCHOVA 429
МУЛЬТИМЕДІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ
ЯК ЗАСІБ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ 430
Ігор Новаківський 430
КОНЦЕПТ «МИНУЛЕ» У ХУДОЖНІЙ СТРУКТУРІ 436
АГІТАЦІЙНОГО ДРАМАТИЧНОГО ТВОРУ 436
Світлана Стежко 436
ДИАЛОГ КАК ФОРМА КОММУНИКАЦИИ 442
В СТРУКТУРЕ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ 442
Наталия Зозуля 442
SEKCIA: HUDBA A UMENIE VO VZDELÁVANÍ 451
МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ГРАФІКИ 452
Олена Гнидіна 452
ХУДОЖНЄ КРЕДО БАЛЕТМЕЙСТЕРА ЯК НАСЛІДОК 461
ЙОГО СВІТОГЛЯДУ В КОНТЕКСТІ СТВОРЕННЯ 461
ХОРЕОГРАФІЧНОГО ОБРАЗУ 461
Оксана Лань 461
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ХОРЕОГРАФІЇ 467
В ПРАКТИЦІ ДОШКІЛЬНИХ УСТАНОВ 467
Олена Мартиненко 467
ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 488
Олена Надутенко 488
ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЙОМИ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ АРТ-ТЕРАПІЇ 497
У ПРАКТИЦІ ДЖАЗ-ТАНЦЮ 497
ОлександрПлахотнюк 497
SEKCIA: PEDAGOGIKA A PSYCHOLÓGIA 504
ПОКОЛІННЯ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН 505
Наталія Довгань 505
ЗНАЧЕНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ УЧИТЕЛЯ ДЛЯ ЭФФЕКТИВНОЙ АДАПТАЦИИ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА К ОТРЕБНОСТЯМ УЧАЩИХСЯ 513
ЛарисаКондратенко, ЛидияМанылова 513
ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО ШЛЮБУ У ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ 519
Діана Логвінова, Анастасія Коломоєць 519
ÚVOD
Medzinárodný nekonferenčný zborník pod názvom Vzdelávanie a spoločnosť vznikol v rámci spolupráce medzi Prešovskou univerzitou v Prešove, Pedagogickou fakultou a Štátnou pedagogickou univerzitou v Berdiansku. Zborník ponúka možnosť publikovať autorom príspevky z deviatich tematických oblastí: Predškolská a elementárna pedagogika, Stredoškolská pedagogika, Vysokoškolská pedagogika, Špeciálna pedagogika, Ekonomika vzdelávania, Manažment vzdelávania, Komunikačná a literárna výchova, Hudba a umenie vo vzdelávaní a Pedagogika a psychológia. V tomto prvom zborníku čitateľ nájde 65 tematicky rôznorodých príspevkov písaných v slovenskom, ukrajinskom, ruskom a anglickom jazyku. В своїх дослідженнях, результати яких представлені в даному збірнику, науковці піднімають актуальні питання організації дошкільної та початкової освіти, середньої та вищої освіти, визначають напрямки застосування світового передового досвіду з підвищення ефективності управління закладами освіти на різних рівнях. Особливий інтерес викликають підходи до визначення ролі музики та мистецтва у формуванні особистості в процесі виховання дитини в закладах дошкільної освіти та навчання у початковій, середній та вищій школі, а також психологічні та комунікативні аспекти сучасної системи освіти, що представлені в збірнику наукових праць. Даний збірник наукових праць як спільна робота багатонаціонального колективу науковців представляє результати досліджень в різних сферах освіти, її управлінських та економічних аспектів та може бути використаний в системі підготовки та перепідготовки кадрів в сфері як формальної, так і неформальної освіти.
Editori
SEKCIA: PREDŠKOLSKÁ A ELEMENTÁRNA PEDAGOGIKA
|