Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Сходинки до інформатики 2 клас

Сходинки до інформатики 2 клас




Сторінка1/7
Дата конвертації19.03.2017
Розмір0.95 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7

Сходинки до інформатики

2 клас
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання.
Інформа́тика (англ. Computer Science, нім. Informatik) - наукова дисципліна, що вивчає методи та процеси створення, перетворення, зберігання, передачі інформації та використання її в різних галузях людської діяльності.
Інформац́ійно-комун́ікаційні технол́огії (ІКТ, від англ. Information and communications technology, ICT) - часто використовується як синонім до інформаційних технологій (ІТ), хоча ІКТ це загальніший термін, який підкреслює роль уніфікованих технологій та інтеграцію телекомунікацій (телефонних ліній та бездротових з'єднань), комп'ютерів, підпрограмного забезпечення, програмного забезпечення, накопичувальних та аудіовізуальних систем, які дозволяють користувачам створювати, одержувати доступ, зберігати, передавати та змінювати інформацію. Іншими словами, ІКТ складається з ІТ, а також телекомунікацій, медіа-трансляцій, усіх видів аудіо і відеообробки, передачі, мережевих функцій управління та моніторингу. Вираз вперше було використано в 1997 році у доповіді Денніса Стівенсона для уряду Великої Британії, який посприяв створенню нового Національного навчального плану Великої Британії в 2000 році.
Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів.
Активність - поняття, яке визначає темп руху і інтенсивність дій речовин, явищ і живих організмів. Активність визначається в порівнянні
Здібності - індивідуально стійкі психічні властивості людини, що визначають її успіхи в різних видах діяльності. Задатки - це потенційні можливості, що виявляються в діяльності, яка не може існувати без них.
При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому комп’ютер має великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу.

Структура уроків курсу «Сходинки до інформатики» відрізняється від традиційних занять у початковій школі, зокрема тим, що містить теоретичну, практичну і розвивальну частину.

Можливість - це дія, що може відбутися або ні (можливо, приїду, а, можливо, і ні). Можливість можна забезпечити чи покладатись на «авось» та якось буде. Альтернатива дає шанс, але не гарантує без відповідних дій забезпечення результату і адекватності та конструктиву діяльності.
Ло́гіка (грец. λογιχη від грец. logos - слово, значення, думка, мова) - наука про закони і різновиди мислення, способи пізнання та умови істинності знань і суджень.
Інтелектуал - людина розумової праці[Джерело?]. «Інтелектуалом» також називають[Хто?] освічену, начитану людину з високо розвиненим інтелектом[Джерело?].
Про́стір (латинське: spatium) - протяжність, вмістилище, в якому розташовані предмети і відбуваються події. У філософії тривають дискусії щодо того, чи є простір окремою сутністю чи лише формою існування матерії.
Тради́ція - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки і т. ін., що склалися історично і передаються з покоління в покоління; звичайна, прийнята норма, манера поведінки, усталені погляди, переконання когось; узвичаєння, узвичаєність, неписаний закон.
Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.
Початкова школа - загальноосвітній навчально-виховний заклад для дітей, що дає початкову освіту - елементарні знання з рідної мови (вміння читати й писати), математики, а також про природу й суспільство; перший ступінь обов'язкової загальної освіти.
Теоретична частина може проходити у формі бесіди, гри, обговорення ситуацій, повторення матеріалу, вивченого на інших предметах. Практична частина – робота за комп’ютером відбувається за підгрупами дітей (у залежності від кількості учнів та комп’ютерів у кабінеті).
Матеріа́л - речовина, або суміш речовин, первинний предмет праці, який використовують для виготовлення виробу (основний матеріал), або які сприяють якимось діям. У останньому випадку уточнюють, що це допоміжний, чи витратний матеріал.
Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури.
Тео́рія (від грец. θεωρία - розгляд, дослідження) - сукупність висновків, що відображає відносини і зв'язки між явищами реальності у вигляді інформаційноі моделі. Теорією стає гіпотеза, що має відтворюване підтвердження явищ та механізмів і дозволяє спостерігачу прогнозувати наслідки дій чи зміни стану об'єкта спостережень.
Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.
Третя частина уроку присвячується виконанню завдань з логічним навантаженням, вправ на розвиток пам’яті, уваги, кмітливості та спостережливості молодших школярів.
Задача - проблемна ситуація з чітко визначеною метою, яку необхідно досягти; в більш вузькому сенсі задачею називають також цю саму мету, що дана в рамках проблемної ситуації, тобто те, що необхідно виконати.



Запропоновані розробки уроків допоможуть учителю, який викладає курс «Сходинки до інформатики» підготуватися до проведення відповідних уроків курсу за вибором.

Календарне планування курсу «Сходинки до інформатики»



Тема

Ст. підручника

Дата

1

Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки у комп’ютерному класі

4-5




2

Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Програма «Стрільці по яблуках»

6-7




3

Застосування комп’ютера у різних сферах діяльності

8-9




4

Складові частини комп’ютера. Призначення окремих блоків комп’ютера (клавіатура, миша, монітор, системний блок, принтер). Програма «Лісова галявина»

10-11




5

Істинні та хибні висловлювання. Приклади логічних умов у повсякденному житті. Програма «Мильні бульки»

12-13




6

Розвиток логічного мислення і просторової уяви. Програма «Розібрані малюнки»

14-15




7

Удосконалення обчислювальних навичок та розвиток логічного мислення. Комп’ютерна підтримка математики. Програма «Космодром»

16-17




8

Короткі відомості про старовинні обчислювальні приклади. Програма «Космодром».

18-19




9

Знайомство з обчислювальними приладами і прототипами ЕОМ. Програма «Слово в лабіринті»

20-21




10

З історії створення ЕОМ. Програма «Кубики із складами»

22-23




11

Робочий стіл. Піктограми. Основні компоненти робочого столу. Панель задач. Програма «Розгорни серветку»

24-25




12

Робота у графічному редакторі Paint. Робота олівцем.

26-27




13

Що таке інформація? Робота у графічному редакторі Paint. Робота олівцем і гумкою.

28-29




14

Інформаційні процеси. Що можна робити з інформацією? Робота у графічному редакторі Paint. Робота пензликом

30-31




15

Підсумковий урок за І семестр







16

Як людина сприймає інформацію. Робота у графічному редакторі Paint. Робота за допомогою лівої і правої кнопки миші.

32-33




17

Знайомство із шаховими фігурами. Робота у графічному редакторі Paint. Малюнок будинку за допомогою геометричних фігур

34-35




18

Що можна робити з інформацією. Робота у графічному редакторі Paint. Створення килимка для миші.

36-37




19

Інформаційні процеси. Робота у графічному редакторі Paint. Малюнок «Снігове містечко» або «Снігова галявина»

38-39




20

Принтер. Друкування за допомогою принтера.

40-41




21

Клавіатура. Ознайомлення з розміщенням і призначенням клавіш. Програма «Кіт-риболов»

42-43




22

Ознайомлення з клавішами «Пропуск», «Shift», «Caps lock». Програма «Кіт-риболов»

44-45




23

Ознайомлення з клавішами «Enter» та «Esc». Програма «Кіт-риболов»

46-47




24

Ознайомлення з клавішами-стрілочками, клавішами «Backspace», «Delete». Програма «Кіт-риболов»

48-49




25

Створення вітальної листівки з використанням графічного редактора Paint і тексту

50-51




26

Правила дорожнього руху. Комп’ютерна підтримка предмета «Основи здоров’я»

52-53




27

Комп’ютерна підтримка української мови. Звуки голосні і приголосні. Програма «Незвичайний поїзд»

54-55




28

Комп’ютерна підтримка української мови. Тверді і м’які приголосні звуки. Програма «Незвичайний поїзд»

56-57




29

Комп’ютерна підтримка української мови. Ненаголошені е та и. Програма «Незнайко на містку»

58-59




30

Комп’ютерна підтримка української та англійської мови. Програма «Ведмедик-поліглот»

60-61




31

Повторення вивченого за рік. Улюблені програми на підтримку математики







32

Повторення вивченого за рік. Улюблені програми на підтримку української мови







33

Повторення вивченого за рік. Робота у графічному редакторі Paint







34

Повторення вивченого за рік. Робота у графічному редакторі Paint







Розробки уроків курсу «Сходинки до інформатики»

для учнів другого класу
Урок 1

Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером

Мета. 1. Навчити учнів поводитися в комп’ютерному класі, дотримуючись усіх правил техніки безпеки (ТБ).

2. Розвивати увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, зосереджуватися.

Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.
Охорóна прáці (рос. охрана труда; англ. labour protection; нім. Arbeitsschutz m) - це: система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини в процесі трудової діяльності; діюча на підставі відповідних законодавчих та інших нормативних актів система соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, що забезпечують збереження здоров'я і працездатності людини в процесі праці. дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки, який необхідний організації чи підприємству, хто працює в будівництві.
Словниковий запас - це набір слів, яким володіє людина у знайомій їй мові. Словниковий запас, як правило, росте та розвивається з віком, і слугує як практичний і фундаментальний інструмент для спілкування та здобування знань.
аналізувати, робити висновки, працювати в парах.

3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, толерантність при роботі в парах, культуру мовлення і бережливе ставлення до держмайна.

Вихова́ння - процес та практика засвоєння дитиною загальноприйнятих у суспільстві норм поведінки.
Толера́нтність (від лат. tolerantia - терпіння) - у загальному розумінні слова, – ослаблення чи відсутність можливості реакції на який-небудь несприятливий чинник внаслідок зниження чутливості до його впливу.
Ана́ліз (від грец. αναλυσις - «розклад») - розчленування предмету пізнання, абстрагування його окремих сторін чи аспектів. Метод дослідження, який вивчає предмет, уявно чи реально розчленовуючи його на складові елементи, як-от частини об'єкта, його ознаки, властивості, відношення, відтак розглядає кожен з виділених елементів окремо в межах єдиного цілого; протилежний метод - синтез.
Поведі́нка - родовий термін, який охоплює різні реакції живого організму чи групи організмів.

Хід уроку

I. Організація класу.

- Хто знає в який клас ми прийшли?

- Чи доводилось тобі працювати з комп’ютером?

- А чи знаєш ти, що таке комп’ютер?

- Робота з тлумачним словником.

- Отже, комп’ютер – це машина, яка потребує конкретних і чітких дій, тому у комп’ютерному класі потрібно поводити себе дисципліновано, щоб він виконував те, що ми хочемо.

II. Робота над новим матеріалом.

1. Вступне слово вчителя.

- Любий друже! Це комп’ютерний клас. Але, перш, ніж сісти за комп’ютер, слід ознайомитися з правилами безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.

- Розглянемо складові частини комп’ютера: монітор, мишка, клавіатура, системний блок.

У задній частині монітора знаходиться променева трубка, яка працює під високою напругою. Неправильне поводження з апаратурою і монітором може призвести до важких поразок електричним струмом, викликати загорання апаратури.

Пере́клад - відтворення оригіналу засобами іншої мови із збереженням єдності змісту і форми. Ця єдність досягається цілісним відтворенням ідейного змісту оригіналу в характерній для нього стилістичній своєрідності на іншій мовній основі.
Апаратура (рос. аппаратура, англ. apparatus, нім. Apparatur) - сукупність функціонально різноманітних вимірювальних приладів і допоміжних пристроїв та пристосувань, спеціально підібраних для виконання певної технічної задачі.
Клавіату́ра (англ. keyboard) - сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.
Еле́ктрика (від грец. ήλεκτρον - бурштин; раніше також громови́на ) - розділ фізики, що вивчає електричні явища: взаємодію між зарядженими тілами, явища поляризації та проходження електричного струму.
Електри́чний струм (англ. electric current) - упорядкований, спрямований рух електрично заряджених частинок у просторі.

Пам’ятка-заборона

Строго забороняється:

- торкати роз’єми сполучних кабелів;

- доторкатися до проводів живлення;

- доторкатися до екрана і до тильної сторони монітора;

- включати і виключати апаратуру без дозволу вчителя;

- класти диски, підручники тощо на монітор і клавіатуру;

Підру́чник (калька з пол. podręcznik) - книжка, у якій системно викладено інформацію з певної галузі знань і яку використовують в системі освіти на різних рівнях, а також для самостійного навчання. Різновид навчального видання.

- працювати у вологому одязі і вологими руками.

2. Обговорення пам’ятки-заборони.

3. Фізкультхвилинка.

4. Закріплення правил безпечної поведінки. (Робота у парах).



Завдання: скласти у парах запитання і відповіді про безпечну роботу з комп’ютером, щоб не уразитись електричним струмом.

5. Засвоєння правильної поведінки за робочим столом.

- Сідаємо так, щоб лінія погляду приходилась в центр екрана, щоб не нахиляючись користуватися клавіатурою;

Користува́ння - добування з речей їхніх корисних властивостей (наприклад, збирати врожай, вживати продукти харчування, носити одяг і взуття). Одна з трьох класичних правомочностей власника (нарівні з володінням і розпорядженням).

- знаходитися від екрана монітора слід на відстані не менше 50см (60-80). Перевірте, чи правильно ви сидите?

- Спину тримаємо рівненько;

- учням, що носять окуляри, – працювати в окулярах;

- при поганому самопочутті – звернутися до вчителя .

6. Практична робота учнів з комп’ютером.



Перегляд слайдів “Як поводитися з комп’ютером”

- Щоб дізнатися, як слід себе поводити, працюючи за комп’ютером, подивись цікаві слайди (Сходинки до інформатики, 2 клас.)

- Для переходу до наступного слайду користуємося клавішею “пропуск” – на клавіатурі вона найдовша.

Інформація для вчителя.

Додатково можна використовувати:

- кнопки навігації “попередній” і “наступний” слайд (з правого краю панелі, внизу екрана);

Навіга́ція (від {лат. navigare - керувати кораблем та санскр. navgathi - майстерність керманича). Галузь знань про керування транспортним засобом для спрямування його до цілі. Використовується на воді, на землі, в повітрі, а також останній час і в космосі.

- “стрілка вліво” та “стрілка вправо”;

- “Page Up” та “Page Down”.

Клавіша “BackSpace” має дію, зворотну до дії клавіші “пропуск”.

Клавіша, також клавіш (англ. key) - пластинка для передавання дії від пальців рук до пристрою, механізму.

Для виходу з програми можна скористатися:

- кнопкою “х” у правому верхньому куті екрана;

- клавішею “Esc”

- Alt F4.

7. Фізкультхвилинка.

8. Гра “Так чи ні”.

- Заходити до класу натовпом, штовхаючи один одного.

- При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними.

- Сидіти рівно, на відстані 50см.

- Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру.

- Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель.

- Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: “Приступити до роботи”.

9. Гра “Допоможемо Елзіку”.

Доки школярка Ганнуся вчилася в школі, а гномик Мудрунчик читав книги в бібліотеці, інопланетянин Елзік, скориставшись відсутністю друзів, вирішив попрацювати за комп’ютером. Що з цього вийшло? Розглянь малюнки на ст. 4 підручника. Поясни, які помилки допустив Елзік.

10. Логічна сторінка “Для розумників та розумниць”.

- Підручник 2 кл., ст. 5. Завдання: знайти якомога більше 9.

- Знайти “зайву” геометричну фігуру, закресли її.

Фігура - термін, формально застосовуваний до довільної множини точок; тим не менш зазвичай фігурою називають множину точок на площині, які обмежені скінченим числом ліній. Наприклад: квадрат, коло, кут.
Решту зафарбуй і вкажи їх спільну ознаку.

III. Підсумок.



  • Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

  • Що найбільше сподобалося?

  • Що запам’яталося?

  • Про що хотіли би дізнатися більше?

  • Яких правил поводження у комп’ютерному класі ми повинні дотримуватися?

Пам’ятайте, що Ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування .
Обла́днання (устаткування) (англ. equipment, нім. ausrüstung) f) - сукупність пристроїв, механізмів, приладів, інструментів або конструкцій, що використовуються в певній сфері діяльності, або з певною метою.
Неща́сний ви́падок (подія) - тілесні пошкодження або смерть, інколи пошкодження майна, причиною яких є несподіваний збіг обставин. При цьому зазвичай мається на увазі, що негативного імовірнісного результату можливо було уникнути або запобігти, якщо причини, що привели до нещасного випадку, були би розпізнані раніше.
Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.

Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти!



Додаток

class2406
  1   2   3   4   5   6   7



  • Сходинки до інформатики 2 клас Використання інформаційно-комунікаційних технологій
  • Теоретична
  • Календарне планування курсу «Сходинки до інформатики»
  • Розробки уроків курсу «Сходинки до інформатики» для учнів другого класу Урок 1
  • Перегляд слайдів “Як поводитися з комп’ютером”
  • Інформація для вчителя.
  • Завдання