Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Судноводіння навігація І лоція

Скачати 60.75 Kb.

Судноводіння навігація І лоція




Скачати 60.75 Kb.
Дата конвертації03.06.2017
Розмір60.75 Kb.

Судноводіння

НАВІГАЦІЯ І ЛОЦІЯ

1.​ Географічні координати: широта, довгота, різниця широт, різниця


довгот, їх визначення, межі вимірювання, найменування.

2.​ Істинні напрямки (істинний курс, істинний пеленг, курсовий кут):


визначення, межі вимірювання, найменування та формульні залежності
між ними.

3.​ Магнітне схилення, приведення його до року плавання. Магнітні


напрямки: магнітний курс, магнітний пеленг, курсовий кут. Формули,
що їх взаємозв'язують, їх взаємозв'язок з істинними напрямками.

4.​ Судновий магнетизм. Девіація магнітного компаса, компасні напрямки.


Формули, що їх взаємозв'язують з магнітними напрямками.

5.​ Гірокомпасні напрямки. Формули, що їх взаємозв'язують. Поправка


гірокомпаса. Перехід від гірокомпасних напрямків до істинного.

6.​ Одиниці довжини і швидкості, прийняті в судноводінні. Визначення


швидкості і поправка лага.

7.​ Розпізнавання берегових орієнтирів при визначенні місця по РЛС: засіб траверзних відстаней.

8.​ Вимірна лінія. Вимоги, поставлені до вимірної лінії.

9.​ Морська навігаційна карта. Вимоги, що ставляться до морської


навігаційної карти. Класифікація морських карт.

10.​ Призначення, сутність і вимоги, що встановлюються до графічного зчислення.

11. ​ Визначення поправки гірокомпаса: по створу, по пеленгу окремого предмету, у порівнянні з показаннями іншого гірокомпаса, поправка якого відома.

12.​ Графічне зчислення шляху судна з урахуванням дрейфу. Рішення прямої і зворотної задачі.

13.​ Циркуляція судна. Елементи циркуляції.

14.​ Графічний спосіб урахування циркуляції:

​ по відомій точці початку повороту і значенню нового курсу знайти точку повороту;

​ по відомому початковому курсу і лінії нового курсу, що нанесено на карту, розрахувати точку початку і кінця повороту.

15. ​ Вплив течії на судно, що рухається. Лінія шляху, шляховий кут, кут зносу. Врахування течії при графічному зчисленні. Перебування лінії шляху судна при відомих: лінії істинного курсу, швидкості судна й елементів течії.

16.​ Передвичеслення часу і відліку лага при приході судна на траверз орієнтира при графічному зчисленні з урахуванням течії.

17.​ Визначення місця судна по двом пеленгам на видимі орієнтири.

18. ​ Сутність способу, порядок пеленгування, аналітичний і графічний способи приведення пеленгів до останнього моменту спостереження.

19.​ Визначення місця судна по трьом пеленгам на видимі орієнтири.

20.​ Порядок пеленгування. Аналітичний і графічний способи приведення першого і другого пеленга до останнього моменту виміру.

21.​ Морські навігаційні керівництва і посібники. Правила користування ними.

22.​ Коректура морських карт, керівництв та посібників. Документи по коректурі.

23.​ Підбір карт, керівництв та посібників на перехід судна.

24.​ Визначення місця судна по двом радіопеленгам.

25.​ Визначення місця судна по двом-трьом дистанціям, виміряним по РЛС. Порядок виміру дистанції.

26.​ Визначення місця судна способом "крюйс-пеленг".

27.​ Визначення місця судна по пеленгам і дистанціям, виміряним по РЛС. Визначення місця судна способом "крюйс-відстань".

28.​ Визначення місця судна по створу і пеленгу. Сутність способу. Практичне виконання.

29.​ Система огородження навігаційних небезпек ("МАМС" - регіон А).

 

КЕРУВАННЯ СУДНОМ

1.​ Вплив крену, диференту, хвилювання, мілководдя на маневрені
елементи судна.

2.​ Вплив спільної роботи гребного гвинта і рульових на поворотність


судна при русі судна вперед.
Гребни́й гвинт - судновий рушій, який складається з двох або більше лопатей, розташованих радіально на маточині.

3.​ Вибір місця якірної стоянки.

Якірна стоянка - зупинка корабля (судна) в море, на відкритому чи закритому рейді порту з віддачею одного або двох якорів. Стоянка судна, як правило, провадиться у бухті (затоці), вкритої від хвилі і вітру, з глибинами, що дозволяє стати кораблю (судну) на якір.
Підхід до місця якірної стоянки,


маневрування при віддачі якоря.

4.​ Постановка судна на якір: при сприятливих умовах, при наявності


вітру або течії, при наявності вітру і течії.

5.​ Організація підготовки судна до швартування. Швартування суден


лагом до причалу.

6.​ Організація безпеки судна при стоянці на якорі. Зйомка судна з якоря.

7.​ Правила технічної експлуатації та техніка безпеки при роботах з якірним обладнанням.

8.​ Правила технічної експлуатації та техніка безпеки при роботі з швартовим обладнанням.

9.​ Правила технічної експлуатації та техніка безпеки при роботі з вантажним обладнанням.

10.​ Правила технічної експлуатації та техніка безпеки при роботі з буксирним обладнанням.

11.​ Правила технічної експлуатації рульового пристрою.

Охорóна прáці (рос. охрана труда; англ. labour protection; нім. Arbeitsschutz m) - це: система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини в процесі трудової діяльності; діюча на підставі відповідних законодавчих та інших нормативних актів система соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, що забезпечують збереження здоров'я і працездатності людини в процесі праці. дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки, який необхідний організації чи підприємству, хто працює в будівництві.
Стерно́, кермо́, рідше руль, заст. корми́ло, деме́но - пристрій, що служить для утримування обраного курсу судна або зміни курсу.

12.​ Правила технічної експлуатації та техніка безпеки при роботах з рятівними засобами.

13.​ Колективні рятівні засоби. Конструктивні особливості. Правила використання.

14.​ Індивідуальні рятівні засоби та вимоги до них. Правила використання.

15.​ Швартування судна до причалу кормою з віддачею одного або двох
якорів.

16.​ Підготовка судна до плавання у вузкостях, керування судном при проході вузкостей.

17.​ Особливості плавання під час шторму. Підготовка судна до плавання в шторм.

18.​ Керування судном із гвинтами регульованого кроку (ГРК).

19.​ Постановка судна на одну і дві бочки, порядок зйомки з бочок.

20. ​ Способи звільнення якоря, коли при підйомі він виявився "Нечистий". Швартування судна до іншого судна, що знаходиться на якорі.

21.​ Морські буксирування. Підбір і кріплення буксирного троса.

22.​ Керування судном під час штормової погоди: при русі судна проти хвилі, лагом до хвилі, на побіжній хвилі.

23.​ Маневрування одиночного судна при русі.

24.​ Підготовка судна до плавання у кризі.

25.​ МППЗС-72. Правило № 10. Плавання по системах поділу руху.

26.​ МППЗС-72. Правило № 12. Правила розходження вітрильних суден.

Вітри́льне судно́, або вітрильник - судно, що використовує вітрило та силу вітру для руху. Перші вітрильні судна з'явилися ще кілька тисячоліть тому. Вітрила встановлювали і на перших типах підводних човнів, на початку XX століття, зокрема на човнах типів Б, С, D і E для пришвидшення ходу у надводному положенні, з розбірною щоглою.
Класифікація ходовості судна. Характеристики гребного гвинта.

27.​ Обов'язки вахтового помічника при стоянці судна на якорі.

28.​ МППЗС-72. Правило № 8. Дії по попередженню зіткнення.

29.​ МППЗС-72. Правило № 9. Плавання у вузкості.

30.​ МППЗС-72. Правило № 15. Порядок розходження суден при перетинанні курсів.

31. ​ МППЗС-72. Правило № 35. Звукові сигнали, що подаються суднами при обмеженій видимості на ходу, при стоянці на якорі і на мілководді.

Звукові́ сигна́ли - передаються різним числом і поєднанням звуків різної тривалості та передають певну інформацію.

32.​ Правило № 37 (додаток). Сигнали небезпеки.

33.​ МППЗС-72. Правило № 6. Правила безпечної швидкості.

34.​ МППЗС-72. Правило № 18. Взаємообов’язки суден.

35.​ МППЗС-72. Правило № 15-17. Дії суден при русі пересічними курсами.

36.​ МППЗС-72. Вогні і знаки суден.

х характеристика.

 

ЕЛЕКТРОНАВІГАЦІЙНІ ТА РАДІОНАВІГАЦІЙНІ ПРИЛАДИ

1.​ Магнітний компас: призначення та устрій картушки.

2.​ Магнітне поле Землі: природа та елементи земного магнетизму.

3.​ Магнітний компас: призначення, та принцип дії на судні.

4.​ Навігаційний ехолот: призначення та принцип акустичного вимірювання глибини.

5.​ Навігаційний ехолот: призначення та принцип дії магнітострикційних вібраторів.

6.​ Навігаційний ехолот: призначення та принцип дії п’зоелектричних вібраторів.

7.​ Навігаційний ехолот: призначення та основні технічні дані.

8.​ Радіолокаційна станція: призначення та принцип дії.

9.​ Система автоматизированої радіолокаційної прокладки: призначення та принцип дії при визначенні елементів руху цілей.

10.​ Гірокомпас: призначення та принцип перетворення вільного гіроскопа в гіроскопічний курсоуказатель.

11.​ Гірокомпас: призначення та устрій гіросфери.

12.​ Гірокомпас: призначення та основні технічні дані.

13.​ Гіроазимуткомпас: призначення та основні технічні дані.

14.​ Гідродинамічний лаг: призначення та принцип дії.

15.​ Індукційний лаг: призначення та принцип дії.

16.​ Індукційний лаг: призначення та основні технічні дані.

17.​ Авторульовий: призначення та принцип дії.

18.​ Авторульовий: призначення та основні технічні дані.

19.​ Авторульовий: принцип дії в режимі роботи «Автомат».

20.​ Прийомоіндикатор супутникової навігаційної системи: призначення та інформація на дисплее.

Навіга́ція (від {лат. navigare - керувати кораблем та санскр. navgathi - майстерність керманича). Галузь знань про керування транспортним засобом для спрямування його до цілі. Використовується на воді, на землі, в повітрі, а також останній час і в космосі.

21.​ Глобальна морська система зв’язку: призначення та морський район А1, А2, А3, А4.

22.​ Глобальна морська система зв’язку: призначення та основні вимоги до суднового обладнання.

23.​ Система супутникового зв’язку КОСПАС-SARSAT: призначення та принцип дії.

24.​ Система супутникового зв’язку INMARSAT: призначення та принцип дії.

25.​ Навігаційні інформаційні системи з електронними картами: призначення та задачі, які вирішуються цією системою.

 

МОРЕХІДНА АСТРОНОМИЯ

1.​ Азимут світила, системи відліку азимута, які застосовуються в
морехідній астрономії.

Інформацíйна систéма (англ. Information system) - сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів.
Систе́ма ві́дліку - співвідношення нерухомих одне відносно іншого тіл, відносно яких розглядається рух, і годинників, що відраховують час. Це одне з найважливіших понять, яке характеризує пізнавальний процес у фізиці.

2.​ Навігаційний секстан. Його призначення. Вивірки навігаційного


секстана.

3.​ Паралактичний трикутник світила, його елементи.

4.​ Визначення поправки годин по звіренню з хронометром.

5.​ Упізнання зірки, що спостерігається за допомогою зоряного глобуса.

6.​ Правила зміни дат при перетинанні демаркаційної лінії.

7.​ Поясний час, його основні властивості.

8.​ Співвідношення між місцевим, поясним і грінвічським часом.

9.​ Розрахунок поправки палубних годин по звіренню з хронометром.

10.​ Зоряний час. Одиниці зоряного часу.

МЕТЕОРОЛОГІЯ ТА ОКЕАНОГРАФІЯ

1.​ Причини утворення хмар. Їх класифікація. Атмосферні опади.

Демаркаційна лінія - лінія (інколи смуга), що позначає кордон навколо особливого району (визначення тимчасових геополітичних кордонів), або роз'єднує сторони, що воюють. Часто є частиною угоди про перемир'я або припинення вогню.
Зоряний час, s - часовий кут точки весняного рівнодення. Зоряний час використовується астрономами, щоб визначити, куди треба спрямувати телескоп, щоб побачити потрібний об'єкт.
Атмосферні опади Атмосфе́рні о́пади - вода в рідкому чи твердому стані, що випадає з хмар чи безпосередньо з повітря на земну поверхню та предмети. З хмар випадають: дощ, мряка, сніг, мокрий сніг, крупа, град, льодяний дощ.

2.​ Визначення напрямку і швидкості вітру.

3.​ Порядок розрахунку напрямку і швидкості істинного вітру за допомогою


кола СМО на судні, що рухається.

4.​ Атмосферний тиск. Порядок виміру атмосферного тиску на судні.

Атмосферний тиск Атмосферний тиск - тиск, з яким атмосфера Землі діє на земну поверхню і всі тіла, що на ній розташовані.

5.​ Причини виникнення вітру. Елементи вітру.

6.​ Щільність морської води. Зміна заглибки суден у водах різної щільності.

7.​ Вплив вітру на керованість судна.

Керо́ваність су́дна - одна з морехідних якостей судна, що характеризує його здатність рухатись прямолінійно або змінювати напрямок руху за бажанням судноводія.
Втрата керованості при плаванні на
вітру.

8.​ Причини утворення циклонів і антициклонів, їх характеристика. Погода в


циклоні і антициклоні.

9.​ Графічний спосіб визначення швидкості і напрямків істинного вітру на


судні, що рухається.

10.​ Вологість повітря. Призначення, пристрій і використання аспіраційного психрометра.

11.​ Причини виникнення вітру та його елементів.

12.​ Вимірювання температури повітря. Добовий і річний хід температури.

13.​ Основні характеристики хвиль.

14.​ Повітряні маси, їх класифікація. Характеристика антициклонів і погодних умов в них.



15.​ Хвилювання. Основні характеристики хвиль.


Скачати 60.75 Kb.