Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Тема. Італія. Мета

Скачати 135.92 Kb.

Тема. Італія. Мета




Скачати 135.92 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації08.05.2017
Розмір135.92 Kb.
  1   2

Тема. Італія.

Мета. На основі групової випереджальної роботи сформувати в учнів систему знань про особливості економіко-географічного та політичного положення, населення, культури та господарства Італії, визначити актуальні проблеми її соціально-економічного розвитку; розвивати аналітичне мислення, спонукати учнів до самостійної діяльності з метою здобуття знань, виховувати в учнів до культури інших країн, самоповагу та взаємоповагу.

Обладнання: політична карта світу, роздатковий матеріал для кожного учня (візитка Італії), таблички спеціалістів, комп’ютер (слайди архітектурних пам'яток, культурно історичних споруд, сучасних міст), фільм «Рим – вічне місто», фотокартки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу з елементами групової роботи.

Форма уроку: усний журнал.
ХІД УРОКУ


  1. Організаційний момент.

  2. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Звучить музикаc:\users\admin\desktop\новая папка (3)\0001-1-.jpg

О, Риме! Щезло все міцне й понуре

Із величі твоїх минулих днів –

Лишилась хвиля, що тече в зажурі…

Франціско де Кеведо-і-Вільєгас

Ви, напевне, зрозуміли про яку країну піде мова. Сьогодні ми познайомимося з країною гір, сонця, блакитних морських берегів, стародавніх міст, неперевершених шедеврів архітектури, живопису,музики, літератури. Вимовляючи назву цієї країни, у кожного з вас виникає асоціація з якимось предметом, явищем чи подією. Назвіть, будь-ласка, ці асоціації. У кожного з вас перед очима постає щось своє.



  1. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя.

Про сучасну Італію не можна говорити мовою сучасних статистичних даних. У цій країні захоплюючою може стати подорож не тільки містами, а й прогулянка вулицями міста. Сьогодні на уроці ми здійснимо мандрівку цією країною гортаючи сторінки журналу. Разом ми маємо вирішити такі проблеми:



  1. Сформувати знання про сучасну Італію.

  2. Довести, що Італія спадкоємиця великої імперії.

  3. Визначити характерні риси розвитку економіки.

  4. Довести, що Італія високо розвинута, постіндустріальна країна.

Уявімо окремих учнів нашого класу спеціалістами, що недавно мандрували країною, вивчали її і можуть поділитися з нами своїми враженнями.

Прошу вас бути активними, лаконічними, толерантними, працювати швидко і точно. У вас на столах лежать картки-завдання, в яких ви занотуєте основні поняття уроку.

Побажайте один одному успіху.

Перша сторінка нашого журналу має назву: «Казкова країна - Італія».



Учень. Політолог познайомить нас із візиткою Італії.

Візитка Італії:

  1. Офіційна назва – Італійська Республіка.

    Італія Іта́лія (італ. Repubblica Italiana) - держава на півдні Європи, в Середземномор'ї. Займає Апеннінський півострів, Паданську рівнину, південні схили Альп, острови Сицилія, Сардинія тощо. На суходолі Італія межує з Францією на північному заході, зі Швейцарією й Австрією на півночі та Словенією на північному сході.



  2. Столиця – Рим.

  3. Площа – 301,2 тис. км².

  4. Населення – 60,8 млн. чол. (2012 р.).

  5. Густота населення – 189 чоловік на 1 км².

  6. Частка міського населення – 67%.

  7. Тривалість життя – 80,2 років.

  8. Грошова одиниця – Євро.

  9. Державний устрій – унітарна держава, парламентська республіка (20 областей).

    Уніта́рна держа́ва - це єдина цілісна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.

    Парла́мент (досл. «говорильня», «балаканина» від фр. говорити) - найвищий виборний (повністю або частково) орган державної законодавчої влади, в якому здійснюється представництво основних політично активних груп населення країни.



  10. Голова держави – президент.

  11. Законодавчий орган – двопалатний парламент.

  12. Державна мова – італійська.

  13. Етнічні групи – 98% її жителів становлять італійці. Решта 2% населення — словенці, греки, албанці, франко-провансальці, фріули, тірольці.

  14. Релігійний склад населення – католики 92%, протестанти, мусульмани.

  15. ВНП – 2 068 366 млн. доларів США.

  16. Країна входить до ООН, НАТО, ОЕСР (організація економічного співробітництва і розвитку), ЄС (1952 рік).

  17. ІРЛП – 20 місце в світі.

Глава держави – президент обирається парламентом і представниками областей на 7 років, виконавча влада належить Раді міністрів на чолі з прем’єр-міністром, законодавчий орган – парламент (обирається на 5 років).

Викона́вча вла́да - одна з трьох гілок державної влади відповідно до принципу поділу влади. Розробляє і втілює державну політику, спрямовану на забезпечення виконання законів, та керує сферами суспільного життя.

Законода́вча вла́да - одна з гілок державної влади, головним призначенням якої є здійснення державної влади шляхом законотворення. Структурно є сукупністю повноважень щодо прийняття законів та інших нормативно-правових актів, а також сукупністю організаційних форм реалізації цих повноважень.

Адміністративно-територіальний поділ – 20 областей, що охоплюють 103 провінції. У межах Італії є дві незалежні держави – Ватикан і Сан-Марино.



Слова вчителя.

Не зважаючи на злети і падіння Італія стала однією з провідних країн світу за розвитком економіки, деякі аспекти її розвитку можна застосовувати і для економіки України.

Країна Краї́на - це територія з визначеними кордонами й населенням, що являє собою єдине ціле з погляду історії, культури, нації та в політико-географічному відношенні може бути незалежною або залежною. Країна не завжди є державою, наприклад Україна в 1900 р.

Історичне минуле цієї країни сягає в глибину тисячоліть до нашої ери. Наша заочна подорож допоможе відчути, а відчувши зрозуміти її минуле і майбутнє. Минуле Італії презентує історик.

Учень-історик.

До утворення Римської імперії територію населяли етруски (північ), латиняни (центр), греки (південь).

Історія Італії починається близько 500 р. до Р. Х., коли були закладені основи Римської Імперії. У 1861 р. король Сардинії Віктор Еммануеле ІІ проголосив державотворення. До 1870 р. Італія знаходилася вже практично в сучасних кордонах, а в липні 1871 р. Рим став столицею Об'єднаної Італії. У червні 1946 р. Італія була проголошена Республікою.

Показ фрагменту фільму «Рим – вічне місто».



Учитель. Наступна сторінка 2: «Між небом і морем».

Робота групи географів.

Учень 1.

Італія півострівна держава, що розташована в центральній частині Середземного моря. Територія країни охоплює Апеннінський півострів, невелику частину передгір’їв і схилів Альп, великі острови Сардинію та Сицилію, а також низку дрібних островів Середземномор'я.

Апенні́нський піво́стрів, (італ. Penisola italiana) - півострів у Південній Європі, в Італії; також на півострові розташовані держави Ватикан і Сан-Марино. Площа 149 тисяч км², ширина 130-300 км. Вдається в Середземне море на 1 100 км.

близько 80% протяжності кордонів Італії є морськими. На заході її береги омиває Лігурійське і Тірренське моря, на півдні – Іонічне, на сході – Адріатичне. На півночі країна має сухопутний кордон з Швейцарією, Австрією, Францією і Словенією. Крім того на території країни знаходяться дві мікродержави: Ватикан та Сан-Марино. Туніською протокою за вширшки 148 км відокремлена від Африки.



Висновок.

Центральне положення Італії в Середземномор'ї сприяє розвитку її зовнішньоекономічних зв’язків не тільки з країнами Європи, а й Африки та країнами басейну Індійського океану (через Суецький канал).



Учень 2. Особливості природних умов і ресурсів.

Італія є переважно гірською країною: близько 80% її території охоплюють Апеннінські гори, їх ще називають хребтом півострова, Альпи і їх передгір’я.

Європа є однією з частин світу, що обіймає частину материка Євразія. Площа Європи становить понад 10,5 млн км², населення - близько 730 млн осіб.

Індійський океан Інді́йський океа́н - третій за розміром океан на Землі, між Африкою, Азією, Австралією та Антарктидою і займає близько 20% водної поверхні Землі

Апенні́ни (італ. Appennini, лат. Apenninus, Apennini montes) - гірська система в Італії, становить кістяк Апеннінського півострова. На північному заході сполучається з Альпами, на південному сході - з Калабрійськими горами.

на кордоні з Францією розташована найвища точка Європи гра Монблан (4807 м). Найбільшою рівнинною територією країни є Паданська рівнина, що лежить на півночі.

Паданська (Падано-Венеціанська) рівнина (від лат. Padanus - назва річки По у древніх римлян; італ. Pianura Padana або італ. Val Padana, еміл.-ром. Pianûra Padâna) - рівнина на півночі Італії, між Альпами, Апеннінами і Адріатичним морем, переважно в басейні річки По.

Більшість Італійських островів мають також гористий рельєф, багато з них вулканічного походження. Взагалі територія перебуває в сучасній зоні активної вулканічної і сейсмічної діяльності. Є діючі вулкани: Етна на Сицилії, Везувій недалеко від Неаполя. Сильні землетруси 1908 року Міссінський, 1968 року Сицилійський.

Найбільші річки Італії По і Тібр. На півночі біля підніжжя Альп лежить озерний край.

Різноманітність клімату зумовлена протяжністю країни в меридіональному напрямку. На Паданській рівнині перехідний тип клімату від субтропічного до помірно континентального. Жарке літо ( 24°С), холодна туманна зима (0°С). Клімат півострівної та острівної частини середземноморський. Це означає, що більша частина року – це ясне голубе небо, літо жарке ( 26°С), зима тепла та м'яка (від 8 до 10°С). На півдні півострова з березня по жовтень дмуть сухі жаркі вітри з Сахари – Сироко. В цей період температура сягає 35°С. Опади від 600 до 1000 мм на рік, переважно взимку. В горах до 3000 тис мм на рік


  1   2


Скачати 135.92 Kb.

  • Тип уроку
  • Вивчення нового матеріалу. Слово вчителя.
  • Учень.
  • Слова вчителя.
  • Учитель.