Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Тема: «Музика в кіно»

Скачати 83.69 Kb.

Тема: «Музика в кіно»




Скачати 83.69 Kb.
Дата конвертації08.05.2017
Розмір83.69 Kb.

Відділ освіти Синельниківської районної державної адміністрації
Роздорська середня загальноосвітня школа

Тема:

«Музика в кіно»
Тимофєєва Т. О.
Сере́дня загальноосві́тня шко́ла - загальноосвітня школа, в якій учні здобувають середню освіту.
 


Вчитель музичного мистецтва 

«Довговічність художнього твору

залежить від заряду душевної енергії,

вкладеної в нього автором»

Г.
Музика Му́зика (від грец. μουσική - мистецтво муз) - мистецтво організації музичних звуків, передусім у часовій (ритмічній), звуковисотній і тембровій шкалі. Музичним може бути практично будь-який звук з певними акустичними характеристиками, які відповідають естетиці тої чи іншої епохи, та може бути відтвореним при виконанні музики.
Пожидаєва


Тема. Музика в кіно.

Мета.

Ознайомити учнів зі зв’язками музичного мистецтва з кіномистецтвом, поняттям музика до кінофільмів, зі спільними та відмінними засобами виразності обох видів мистецтва, ознайомити з творчістю Є.
Мистецтво Мисте́цтво - одна з форм суспільної свідомості; вид людської діяльності, що відбиває дійсність у конкретно-чуттєвих образах, відповідно до певних естетичних ідеалів. У широкому сенсі мистецтвом називають досконале вміння в якійсь справі, галузі; майстерність.
Крилатова, пісенними та інструментальними композиціями, музикою до кінофільмів композитора.

Розвивати вміння учнів знаходити спільні засоби виразності між музикою та кіномистецтвом, розрізняти на слух звучання музичних інструментів та електронної музики, знаходити відвідні музичні твори до ілюстрацій та виконувати творчі завдання.

Виховувати інтерес до інструментальної музики до вітчизняних художніх фільмів, творчості композиторів, які писали музику до кінофільмів, дитячих сучасних пісень.
Інструментальна музика - музика, що виконується на інструментах, без участі людського голосу.
Музи́чний інструме́нт - інструмент, призначений для виконання музики. В принципі будь-який інструмент, що здатний відтворювати звуки за певних умов і в певних музичних традиціях може бути використаним, як музичний.
Електро́ніка (від грец. Ηλεκτρόνιο - електрон) - наука про взаємодію електронів з електромагнітними полями і про методи створення електронних приладів і пристроїв, в яких ця взаємодія використовується для перетворення електромагнітної енергії, в основному для передачі, обробки і зберігання інформації.
Кінофі́льм, також фільм, кіно, кінострічка - аудіовізуальний твір кінематографії, що складається з епізодів, поєднаних між собою творчим задумом і зображувальними засобами, та який є результатом спільної діяльності його авторів, виконавців і виробників.


Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему; урок з елементами інтеграції.

Обладнання: програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет Є. Крилатова.

Основні поняття для засвоєння: кіномистецтво, зв’язок музики і кіномистецтва, спільні та відмінні риси, музика до кінофільмів.

Музичний матеріал:

  • Р. Роджерс «До-ре-мі» (з кінофільму «Звуки музики»).

  • Є. Крилатов. Інструментальна музика до телефільму «Гостя з майбутнього».



  • «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Електроніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова— розучування.

Хід уроку

  1. Вхід до класу під музику «До-ре-мі» з кінофільму «Звуки музики».

  • Організаційний момент.



  • Сьогодні на уроці ми працюємо разом. Тому я розраховую на вашу підтримку й допомогу. Кожному з вас хочу побажати бути:

Успішним

Самостійним

Працьовитим

Інформованим

Хоробрим

Уважним

Інакше кажучи, я бажаю вам успіху!



  • Мотивація до навчання.

  • - Музика взаємопов’язана з іншими видами мистецтв: живописом, театром, кіно, літературою. Без мистецтва слова не було б пісень, творів вокальної та хорової музики.
    Хорова музика - музичні твори, призначені для хорового виконання.
    Література Літерату́ра (від лат. litterae - буква, літера), іноді книжництво, письменство - сукупність писаних і друкованих творів певного народу, епохи, людства. Література відображає та зберігає знання й культуру народу та певного історичного періоду.
    Водночас без музики не було б багатьох літературних творів, що розповідають про музику або музикантів, чи в яких музика є дійовою особою. Музика поглиблює характеристику персонажів і подій, підсилює виразність творів. Зв'язок музичного мистецтва з образотворчим ґрунтується на здатності людини, яка слухає музику, формувати в уяві живописний образ, а під час сприймання творів образотворчого мистецтва – чути музику.
    Образотво́рче мисте́цтво - мистецтво відображення сущого у вигляді різних образів, зокрема таких як художні образи на площині (графіка, малярство тощо) та в просторі (скульптура).
    Зв'язок творів музичного й образотворчого мистецтва, літератури, кіно – це сукупність життєвих явищ, що однаковою мірою хвилюють художника, композитора, письменника або режисера.

Сьогодні нам важко уявити життя без мистецтва кіно.
Кіномисте́цтво - вид мистецтва, твори якого створюються за допомогою кінознімання реальних, спеціально інсценованих, або відтворених засобами анімації подій.
У кожного з нас є улюблені кінофільми, мультфільми. Назвіть їх.

Відповіді учнів

  1. Актуалізація опорних знань:

Продовж речення.

  1. Який зв’язок музичного мистецтва з театральним мистецтвом……………..

  2. Театри бувають……………………………….

  3. П.Чайковський – великий …………………….

  4. Сюжет та герої балету «Спляча красуня»……………………..

3. Бесіда про особливості кіномистецтва.

З-поміж усіх видів мистецтва мистецтво кіно є наймолодшим. У ньому поєдналися: музика, література, театральна дія, візуальні мистецтва.

Кіно... Його історія, порівняно з тисячолітньою історією музики, живопису чи театру, коротка. Своєю появою воно зобов’язане розвитку техніки. Перший кіносеанс відбувся у Франції 1895 р.., коли брати Люм'єр уперше продемонстрували кіноапарат у дії і показали перший фільм. Протягом ХХ століття кіномистецтво зазнало стрімкого розвитку – від німого і чорно-білого до звукового, кольорового. Стерео й панорамного кіно.

Панора́мне кіно́, Сінера́мне кіно́ - кінематографічні системи, засновані на розділенні зображення на декілька частин, кожна з яких знімається своїм об'єктивом на окрему кіноплівку Характерною особливістю панорамного кіно був великий горизонтальний кут поля зору кінокамери і сильно зігнутий циліндричний екран з таким же кутом огляду, що перевищує поле зору людини.

Проте мільйони глядачів щодня заповнюють зали кінотеатрів, ще більше людей дивляться кінофільми по телебаченню. Що це за мистецтво? Що залюбки дивляться діти? Звичайно, кінофільми та мультфільми.



Музичний словничок

Кіномистецтво відтворення на екрані за допомогою кінознімання реальних, спеціально інсценованих або створених засобами анімації подій.

У кіно є те, чого немає в жодному виді мистецтва — фотографічна зйомка кінозображення, анімація та монтаж.

Розрізняють 4 види кіно:

Художнє

Документальне

Науково-популярне

Мультиплікаційне

Мистецтво кіно поєднує в собі елементи літератури, живопису, театру та музики.

У кожній кінострічці та мультфільмі обов’язково є музика — її створює композитор, а працює над звуковим супроводом звукорежисер.

Уявіть собі, що з кінофільмів раптом зникла музика.

Ще до винайдення звукового кіно фільми супроводжували звучанням музики у виконання піаніста.

Звукове кіно - фільм, який, на відміну від «німого кіно», супроводжується звуком (промовою, музикою, звуковими ефектами).
З появою перших німих кінофільмів будь-який рух на екрані викликав подив або навіть острах: адже в природі кожний рух породжує звук. Ось і виникла потреба в музичному супроводі кінофільмів. Саме музика в кінофільмах часто розкриває внутрішній глибинний сенс екранної дії.

4. Виконання творчого завдання «Озвуч кадри відомих фільмів».

Демонстрація ілюстрацій (або перегляд відеофрагментів фільмів).



Завдання: перегляньте кадри з популярних дитячих кінострічок та мультфільмів.

  • Спробуйте пригадати своїх улюблених героїв.

  • Назвіть і їх. Які пісні вони виконують?

  • Озвучте кадри з фільму — заспівайте і відому пісню.

5. Перегляд фрагменту телефільму «Гостя з майбутнього».

Разом з друзями перегляньте фрагмент дитячого телефільму «Гостя з майбутнього», знятого за мотивами повісті Кіра Буличова «Сто років тому вперед».

Кир (Кір) Буличо́в (рос. Кир Булычёв) справжнє ім'я - Ігор Всеволодович Може́йко (*18 жовтня 1934, Москва - †5 вересня 2003, Москва) - радянський і російський письменник-фантаст, історик, перекладач, східнознавець, журналіст, кіносценарист.
Років тому - шкала часу, що широко використовується в археології, геології та інших науках для датування подій в минулому. Оскільки час відрахунку змінюється, стандартна практика пропонує використання 1950 року як еталонної точки «сучасності».
Зверніть увагу на музичний супровід, автором якого є композитор Євген Крилатов.
Крилатов Євген Павлович (нар. 23 лютого 1934, м. Лисьва, Свердловська область, РРФСР, СРСР) - радянський, російський композитор. Лауреат Державної премії СРСР (1982). Лауреат премії Ленінського комсомолу (1987).
Музика до фільму (англ. film score), також іноді фонова музика (англ. background music[en], incidental music[en]) - ряд композицій, написаних спеціально для музичного супроводу фільму. Дані композиції є саундтреками і є частиною усієї звукової доріжки фільму.



6. Розповідь про композитора.

Євген Павлович Крилатов — російський композитор, автор музики до більш ніж 120 кінострічок (найвідоміші — «Чародії», «Ох уже ця Настя», «Гостя з майбутнього», «Пригоди Електроніка») та мультфільмів («Умка», «Бюро знахідок», «Простоквашино», «Русалонька») та інші.



7. Музичне сприймання. Є. Крилатов. Інструментальна музика до фільму «Гостя з майбутнього» (три уривки).

8. Аналіз музичного твору.

  • Яка музика звучить? Визначте характер кожної композиції.

  • Які пісні та яка музика звучить у цих фільмах?

  • Які фрагменти з Кінофільму було озвучено цією музикою?

  • Яких героїв супроводжує ця музика? Розкажіть про них.

9. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

(за вибором вчителя).

Музичний слух - сукупність здібностей, необхідних для творіння, виконання і активного сприйняття музики.



10. Розучування пісні. «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Електроніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова.

Розспівування. Прийом «Луна»

Слухання пісні.

Усвідомлення її змісту та характеру. Розучування першого куплету пісні та приспіву. Особливості мелодії та ритмічного рисунку пісні. Плескання ритмічного рисунку, виконання по фразах.

Виконання пісні сольно, у парах. Хорове виконання під фонограму.

11. Виконання творчого завдання.

А тепер вирушаймо до знімального майданчика. Тут наші друзі пройдуть кастинг на виконання ролі в дитячому кінофільмі.

Спробуйте виконати вправу «Стоп-кадр» під музику з кінофільму «Пригоди Електроніка» — і дізнаєтеся, чи зможете зніматися в кіно.

Вмикаємо музику з кінофільму «Пригоди Електроніка».



Вправа «Стоп-кадр»

Зобразіть:

  • радість

  • образу

  • гнів

  • страх

  • сум

12. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • Як пов’язані музика та кіномистецтво? Що у них спільного?

  • Хто пише музику до фільмів та створює їхній звуковий супровід?

  • Назвіть свої улюблені пісні з кінострічок чи мультфільмів.

  • Яку роль вам би хотілося зіграти у кіно?

13. Домашнє завдання.

Послухайте музику вдома. Спробуйте вигадати сюжет фільму про школу. Яка музика звучатиме в ньому?



Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Знімаємо кіно»

Мета: створювати невеличкі сценки до дитячого фільму.

Очікуваний результат: фільм.

План створення:

Уявіть себе кінорежисером. Для створення фільму або сценки у стрічці вам потрібен тільки мобільний телефон.

Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.
Підказуємо найпростіший варіант.



1-й крок — придумайте сюжет дитячого фільму про шкільне життя.

Увесь фільм нам не зняти, але невеличкі сценки — запросто! Отож придумайте сюжет сценки «У нас в школі». Прийнятні варіанти — на уроці, на перерві,після уроків тощо.



2-й крок — візьміть свій мобільний телефон, знайдіть функцію «Зйомка», попросіть друзів зіграти ролі або знімайте цікаву сценку самостійно.
Мобільна телефонія (англ. mobile telephony) - Впровадження переносних телефонних пристроїв у сучасний побут. Дослідження вказують, що мобільна телефонія суттєво впливає на зміни у способі життя і мисленні сучасних людей.


3-й крок — підберіть музику до знятого вами сюжету. Характер музики повинен співпадати із сюжетом.

4-й крок — придумайте назву фільму, а якщо маєте бажання —продовжте й створіть фільм трошки складніший.

Музика – це найвиразніша мова.

Мова, що може без жодного слова

Людям про радість і сум розказати,

Вміє картину без фарб малювати,

У світі усьому знайде слухача

Без словника і перекладача…

А уявіть, як розквітне чудово

Музика з барвами фарби й слова!

- Цими чудовими словами ми завершуємо нашу зустріч зі світом кінематографа. Дякую всім за активну роботу на уроці



14. Вихід із класу під музику Є. Крилатова.

Відділ освіти Синельниківської райдержадміністрації

Комунальний заклад

Роздорська середня загальноосвітня школа

Розробка уроку на тему:

Музика в кіно

Музичне мистецтво

5 клас

Тимофєєва Т.О.

Вчитель музичного мистецтва,

спеціаліст.



2014


Скачати 83.69 Kb.