Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Темі формування мобільної культури має бути присвячено кілька занять

Скачати 99.78 Kb.

Темі формування мобільної культури має бути присвячено кілька занять




Скачати 99.78 Kb.
Дата конвертації31.03.2017
Розмір99.78 Kb.

Міністерство освіти і науки України разом з національним мобільним оператором «Київстар» розробило орієнтовний план проведення навчальних занять на уроках позакласного читання, присвячених проблемі поширення правил мобільного етикету серед молоді України. Знання і використання правил мобільного етикету — це ознака вихованості і високої культури спілкування.
Культу́ра спілкува́ння - частина культури поведінки людини - сукупність форм щоденної поведінки людини (у побуті, у спілкуванні з іншими людьми), у яких знаходять зовнішнє вираження моральні та естетичні норми такої поведінки.


Однак формування мобільної культури серед учнівської молоді шляхом методично-виховної роботи не повинно обмежуватися одним заняттям на уроках позакласного читання, а має набути системного характеру, тобто темі формування мобільної культури має бути присвячено кілька занять. Нове заняття повинно відповідати новому правилу мобільного етикету. Таким чином значно легше донести до дітей необхідність і важливість сприйняття та дотримання етичних правил спілкування по мобільному телефону.

Орієнтовний текст лекцій:

Правила мобільного етикету

Бурхливий розвиток інформаційно-комунікативного обладнання в світі стає нам ближчим і більш зрозумілим з точки зору доступності користування тими чи іншими електронними засобами, серед яких чільне місце посідає можливість користування засобами і функціями мобільного зв'язку. Ми вже настільки звикли до переваг такого виду спілкування, що часто не помічаємо, як в процесі мобільного спілкування не зважаємо на оточуючу нас дійсність. Ми поважаємо власне право на спілкування, нехтуючи іншими правами та обов'язками, що знайшли своє гідне відображення в Конституції України.
Аспект (лат. aspectus - вигляд, погляд) - поняття філософії (онтології, теорії пізнання). У філософії аспект розглядається
Конститу́ція Украї́ни - Основний закон держави України. Ухвалений 28 червня 1996 року на 5-й сесії Верховної Ради України 2-го скликання. Конституція України набула чинності з дня її прийняття. На пам'ять про прийняття Конституції в Україні щорічно святкується державне свято - День Конституції України.
На цьому етапі вашого життя головним обов'язком є навчання, навчання сумлінне і старанне. Ви не повинні пропускати жодного слова вчителя, жодного його пояснення. Саме тому недопустимим є користування мобільним зв'язком під час навчальних занять. На уроці головне ваше завдання — навчатися і спілкуватися з вчителями, а інше спілкування, навіть з батьками, можна здійснювати в час, вільний від навчальних занять. А щоб ваші батьки не хвилювались, дайте їм розклад, в якому буде зазначений час уроків і перерв, попередньо домовившись з батьками, що вони телефонуватимуть вам лише під час перерв.
http://kuncevo.ucoz.ru/klas_keriv/mobilka.jpg

Вимикаючи мобільний телефон під час занять, ви можете бути впевнені, що не пропустите жодного дзвінка від друзів або батьків завдяки послугам «Голосова пошта» та «Вам дзвонили», які пропонує національний мобільний оператор,

Проте, говорячи про мобільне спілкування взагалі, можна зробити висновок про недостатній рівень мобільної етики, і не лише серед молоді. Основні правила мобільного етикету допоможуть вам зрозуміти, де межа між особистою свободою спілкування і нормами соціальної поведінки.
Мобільна телефонія (англ. mobile telephony) - Впровадження переносних телефонних пристроїв у сучасний побут. Дослідження вказують, що мобільна телефонія суттєво впливає на зміни у способі життя і мисленні сучасних людей.
Поведі́нка - родовий термін, який охоплює різні реакції живого організму чи групи організмів.


1. Намагайтеся вимикати мобільні телефони там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть мобільний телефон».
Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.


Мобільний телефон — це досить складний електронний пристрій з великою кількістю різного роду випромінювань.
Електро́ніка (від грец. Ηλεκτρόνιο - електрон) - наука про взаємодію електронів з електромагнітними полями і про методи створення електронних приладів і пристроїв, в яких ця взаємодія використовується для перетворення електромагнітної енергії, в основному для передачі, обробки і зберігання інформації.
Проекспериментуйте з вашим телефоном — покладіть його біля звичайного увімкненого радіоприймача та зателефонуйте на нього. Ви почуєте, як в мелодію, що лунає з радіоприймача, примішуються неприємні шуми. Це означає, що радіосигнал, який приймає мобільний телефон разом із дзвінком, впливає на інші електронні пристрої.
При́стрій (англ. device, appliance, нім. Vorrichtung f, Einrichtung f) - обладнання, конструктивно завершена технічна система, що має певне функціональне призначення і за допомогою якої виконується яка-небудь робота або спрощується, полегшується певний процес.
Тепер уявіть, що в лікарні випромінювання мобільного телефону заважає роботі пристроїв, від яких залежить життя людини чи коректність встановлення причин хвороби. Користуватись мобільним зв'язком у медичних закладах недопустимо.


Всі ми часто дивимось на небо і спостерігаємо за літаками. Чи замислювались ви над тим, як же вони літають, оскільки на небі немає таких шляхів і такої розмітки, як на дорогах? Літаки летять не збиваючись з курсу за допомогою радіолокаційних пристроїв, принцип роботи яких схожий з принципом роботи звичайного радіоприймача. Отже, мобільний телефон може негативно вплинути на надточні пристрої літака, особливо при зльоті та посадці.

Слід завжди пам'ятати це правило — від нього залежить життя людей. Вимкнений мобільний телефон в установах з великою кількістю радіоапаратури — запорука нашої безпеки.

2. Пам'ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон в режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках.

Більшість з нас із задоволенням проводить вільний час у кінотеатрі, переглядаючи новинки кінопрокату з цікавим сюжетом, активним дійством і улюбленими акторами... І більшість з нас відволікає, коли в напружений момент тишу порушує сигнал мобільного телефону.

Мобільні оператори подбали про такі ситуації, налагодивши послугу «Голосова пошта», яка вмикає автовідповідач у разі вимкненого мобільного телефону. Просто замовте цю послугу у мобільного оператора і відпочивайте, насолоджуючись цікавим дійством та грою улюблених акторів. Настроївши послугу «Голосова пошта», ми виказуємо нашу повагу до оточуючих нас людей і до акторів театру, які працюють заради нас, глядачів.

Режим мобільного телефону «без звуку» буде доречним в музеях та на виставках, де ніщо не повинно заважати оточуючим милуватись мистецтвом. А у разі потреби можна вийти з зали і відповісти на дзвінок, не відволікаючи інших людей.

3. Оберіть такі рінгтони, які приємні вам і водночас не будуть турбувати оточуючих.

Скільки людей, стільки й уподобань — це можна сказати і про музичні уподобання. З такиммузичним різноманіттям, яке існує, важко вибрати собі якийсь один унікальний рінгтон, але те, що подобається вам, може не сподобатись, і навіть образити інших. Поважайте, будь-ласка, оточуючих вас людей, не ставте на свій мобільний телефон дратівливі мелодії, грубі вислови, неприємні звуки й пісні специфічних музичних жанрів.
Музичний жанр (фр. genre - рід, вид, тип, манера) - багатозначне поняття, що характеризує класифікацію музичної творчості за родами і видами, з огляду на їх походження, умови виконання, сприймання та інші ознаки (зміст, структура, засоби виразності, склад виконавців тощо).


4. Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми.

Вам же цікаво відпочивати з вашими друзями в громадських місцях, таких як кафе або ігрові спортивні майданчики.
Спорти́вний майда́нчик - це спеціалізований майданчик, що має спеціальне покриття (синтетичне, асфальто-бетонне, трав'яне, ґрунтове), розмітку для різних ігрових видів спорту та, необхідне обладнання. Розмітка майданчика повинна відповідати правилам затвердженим відповідними спортивними федераціями.
Грома́дське мі́сце - частина (частини) будь-якої будівлі, споруди, яка доступна або відкрита для населення вільно, чи за запрошенням, або за плату, постійно, періодично або час від часу, в тому числі під'їзди, а також підземні переходи, стадіони.
Ваша компанія весело проводить час разом, і вам було б неприємно, якби в когось з оточуючих голосно дзвонив мобільний телефон. Це є неповагою до оточуючих — тим самим людина свідчить, що їй цікавіше із співрозмовником, який телефонує, ніж з присутніми. Не дозволяйте собі демонструвати зневагу до оточуючих, поставте рінгтон вашого телефону на мінімальну гучність, а в разі дзвінка чемно вибачтеся перед присутніми і відійдіть у тихе місце для розмови.


5. У громадських місцях: бібліотеці, магазинах, транспорті, ліфті намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко.

Своїми розмовами ви можете заважати оточуючим, тим самим виказуючи до них неповагу. Оточуючим вас людям зовсім не цікаво знати про ваші справи та слухати ваші теревені з друзями. Краще вибачтеся перед тим, хто вам телефонує, та передзвоніть йому пізніше, коли ви будете на самоті, або говоріть максимально тихо. До речі, вихована людина, що телефонує, обов'язково поцікавиться, чи зручно її співрозмовнику розмовляти в цей момент, або слід зателефонувати пізніше.

6. Більшість сучасних телефонів фіксує номер, з якого зроблено виклик, і повідомляє про пропущені дзвінки. Якщо вам не відповіли відразу, не варто повторювати виклик — наберіться терпіння і зачекайте, доки абонент зможе передзвонити вам.

Існує «золоте» правило п'яти викликів, яке підказує нам оптимальну кількість гудків в слухавці. Неетично тримати слухавку до моменту, коли оператор відключає дзвінок (це, як правило, відбувається після 12-15 гудка). Зачекайте п'ять гудків, ваш виклик побачать і зателефонують у зручний час.

7. Небажано телефонувати на мобільний до 9 години ранку і після 22 години вечора ваш абонент і члени його родини можуть відпочивати, і ваш дзвінок може бути дуже недоречним.

Щойно ми мали розмову про етикет користування головною функцією мобільного телефону — безпосереднім зв'язком між людьми, переваги якого тісно пов'язані з особистісним спілкуванням. Хоча функції сучасних мобільних телефонів не обмежуються лише простою можливістю зробити або прийняти дзвінок — вони набагато ширші. Іншим важливим елементом мобільної культури слід вважати користування найбільш розповсюдженими, після особистісного спілкування, функціями мобільних телефонів, такими як sms mms, фотокамерою, музичним програвачем (mр З — плейєром).

8. Якщо під час вистави або в бібліотеці вам потрібно терміново відправити sms або інше повідомлення, вимкніть сигнал клавіатури — він може заважати оточуючим, відволікати їх від виставою чи від читання книжок або навіть дратувати.

9. Тестування вашого телефону на рівень гучності рінгтонів краще проводити вдома, а не в громадських місцях — ви можете просто налякати людей несподіваними гучними звуками. Слухати музику зі свого телефону краще теж вдома або зі згоди всіх присутніх людей (наприклад, в гостях у кімнаті, де зібралися друзі), тому що музичні смаки у більшості відрізняються. І навіть користуючись навушниками, слід встановлювати мінімальну гучність, аби чути зовнішні звуки. Особливо це актуально, коли ви переходите проїжджу частину. Цінуйте власне життя, воно у вас єдине!

10. Недопустимим є використання чужих мобільних телефонів та повідомлення номерів третім особами без згоди їхніх власників.

Поважайте приватність — не читайте текстові повідомлення та не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу. Навіть якщо це ваші друзі або близькі знайомі. Правила етикету також говорять про те, що недопустимим є передача телефонних номерів без згоди їхніх власників.
Телефо́нний но́мер (також номер телефону; англ. phone number) - це послідовність цифр, що були присвоєні абоненту телефонної мережі, набравши котрі на телефоні, можна йому подзвонити (зателефонувати). Абонентський номер виділяється при укладенні договору про надання послуг телефонного зв'язку.
Поводьтеся з оточуючими людьми так, як би ви хотіли, щоб вони поводились із вами.


11. Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний телефон, поважайте приватне життя інших людей.

Надзвичайно важливим аспектом безпеки дитини є використання такої функції мобільного телефону, як відеокамери, в корисному руслі. Обов'язково запитуйте про можливість зйомки у оточуючих, про кого ви хотіли б згадати пізніше. І вже зовсім неприпустимо знімати на власний телефон насилля. Сьогодення характеризується бурхливим сплеском невмотивованої жорстокості. Така поведінка не може бути гарним прикладом для наслідування, замислитесь над цим, будь-ласка!

Національний мобільний оператор «Київстар» подбав про безпеку підлітків, випустивши в світ нову послугу «Мобільний Маячок», суть якої полягає в активізації, за обов'язкової згоди підлітка, функції пошуку мобільного телефону. Відтак, у разі потреби, батьки завжди прийдуть на допомогу і не дозволять вас скривдити. Поважайте ваших найкращих друзів — ваших батьків: чим більше вони знають про вас, тим кращі ваші з ними стосунки, тому що в хвилях бурхливого життя ви можете виявитися безпорадними перед насиллям, а ваші батьки вчасно прийдуть на допомогу.
Питання до обговорення з проблем мобільного етикету

1. Визначення понять «мобільна культура», «мобільний етикет». Дотримання правил мобільної поведінки — дієвий вияв поваги до оточуючих.

2. Зміст поняття «культура спілкування». Правила культури спілкування. Формування культури спілкування підлітків з дорослими та однолітками.

4. Зміст поняття «приватне життя». Правила поваги до приватного життя інших осіб з точки зору мобільного етикету.

5. Роль правил мобільного етикету у повсякденному житі.
Практичні заняття

1. Підготувати доповіді про дотримання мобільного етикету як в школах, так і в громадських місцях: кінотеатрах, театрах, бібліотеках, музеях тощо.

2.Придумати гумористичні мініатюри, розіграти короткі сценки, що спонукають дітей помічати помилки у користуванні мобільним зв'язком, та виправити їх.

3. Описати портрет вихованої людини.
Після проведення занять пропонується перевірити рівень мобільної культури серед молоді.

Тестове завдання для підлітків шкільного віку

«Чи знайомі ви з правилами мобільного етикету?»

1. В яких місцях потрібно вимикати мобільний телефон?

А. В установах з великою кількістю радіоапаратури.

Б. В установах з великою кількістю людей.

В. В установах з великою кількістю автомобілів.

2. Коли доцільно використовувати послугу «Голосова пошта»"?

А. Вдома.

Б. На вулиці.

В. У кінотеатрах.

3. В яких випадках доцільно перемикати власний мобільний телефон в режим «без звуку»?

А. На уроках.

Б. В музеях та кінотеатрах.

В. В лікарнях.

4. В якій ситуації можливо використовувати рінгтони з грубими висловами та неприємними звуками?

А. В школі.

Б. На курсах іноземних мов.

В. Це недопустимо в жодному разі.

5. Ваші дії в ситуації, коли в кафе, де ви відпочиваєте з друзями, дзвонить ваш мобільний телефон.

А. Радісно і голосно відповісти на дзвінок.

Б. Вибачитися перед друзями і відповісти на дзвінок.

В. Вибачитися перед друзями, відійти в тихе місце і відповісти на дзвінок.

6. Скільки гудків доречно чекати, якщо ви телефонуєте?

А. Поки оператор не відключить, оскільки тому, кому ви телефонуєте, дуже подобається власний рінгтон.

Б. Не більше п'яти гудків.

В. Поки оператор не відключить, а потім ще декілька разів зателефонувати.

7. В який час небажано телефонувати на мобільний телефон?

А. Це завжди можливо.

Б. З 9 ранку до 22 годин вечора.

В. З 22 годин вечора до 9 годин ранку.

8. Ваші дії в бібліотеці перед відправкою sms

А. Вимкнути сигнал клавіатури і відправити sms

Б. Голосно вибачитися перед відвідувачами бібліотеки і відправити sms

В. Взагалі не відправляти sms, в бібліотеці це недопустимо.

8. Чи можна використовувати мобільні без згоди їхніх власників?

А. Можна, якщо власник — ваш друг.

Б. Це недопустимо.

В. Можна, незважаючи на те, хто для тебе ця людина.

10. Що потрібно зробити з мобільним телефоном перед початком уроку?

А. Зробити мелодію гучніше.

Б. Вимкнути телефон.

В. Перевести телефон у режим «без звуку».

Кожна вірна відповідь на питання оцінюється в 1 бал.

Якщо учень набрав від 10 до 7 балів.

Вітаємо, ви є вихованою людиною і справжнім фахівцем з мобільного етикету! Не приховуйте ваші знання, вони можуть стати в нагоді іншим.

Якщо учень набрав від 6 до 3 балів.

Ви розумієте поняття «мобільна культура», знаєте правила мобільного етикету, але не завжди дотримуєтеся їх. Будь-ласка, ще раз ознайомтеся з правилами та уважніше ставтеся до інтересів оточуючих.

Якщо учень набрав 2 бали і менше.

У вас низький рівень мобільної культури. Будь-ласка, вивчіть правила мобільного етикету, які розробив національний мобільний оператор, і дотримуйтеся їх, оскільки культурна поведінка — 50% успіху людини у житті.


Скачати 99.78 Kb.

  • 1. Намагайтеся вимикати мобільні телефони
  • 2. Памятайте, що треба переводити свій мобільний телефон в режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках.
  • 3. Оберіть такі рінгтони, які приємні вам і водночас не будуть турбувати оточуючих.
  • 4. Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми. Вам же цікаво відпочивати з вашими друзями в громадських місцях
  • 5. У громадських місцях: бібліотеці, магазинах, транспорті, ліфті намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко.
  • 7. Небажано телефонувати на мобільний до 9 години ранку і після 22 години вечора ваш абонент і члени його родини можуть відпочивати, і ваш дзвінок може бути дуже недоречним.
  • 10. Недопустимим є використання чужих мобільних телефонів та повідомлення номерів третім особами без згоди їхніх власників.
  • 11. Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний телефон, поважайте приватне життя інших людей.
  • Питання до обговорення з проблем мобільного етикету
  • Тестове завдання для підлітків шкільного віку «Чи знайомі ви з правилами мобільного етикету» 1. В яких місцях потрібно вимикати мобільний телефон
  • А. В установах з великою кількістю радіоапаратури.
  • 2. Коли доцільно використовувати послугу «Голосова пошта»" А. Вдома. Б. На вулиці. В. У кінотеатрах.
  • 4. В якій ситуації можливо використовувати рінгтони з грубими висловами та неприємними звуками
  • В. Це недопустимо в жодному разі. 5. Ваші дії в ситуації, коли в кафе, де ви відпочиваєте з друзями, дзвонить ваш мобільний телефон.
  • В. Вибачитися перед друзями, відійти в тихе місце і відповісти на дзвінок. 6. Скільки гудків доречно чекати, якщо ви телефонуєте
  • Б. Не більше пяти гудків.
  • В. З 22 годин вечора до 9 годин ранку. 8. Ваші дії в бібліотеці перед відправкою sms А. Вимкнути сигнал клавіатури і відправити sms
  • 8. Чи можна використовувати мобільні без згоди їхніх власників А. Можна, якщо власник — ваш друг. Б. Це недопустимо.
  • 10. Що потрібно зробити з мобільним телефоном перед початком уроку А. Зробити мелодію гучніше. Б. Вимкнути телефон.
  • Якщо учень набрав від 10 до 7 балів.
  • Якщо учень набрав від 6 до 3 балів.
  • Якщо учень набрав 2 бали і менше.