Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Україна донецька обласна рада донецька обласна державна адміністрація

Скачати 87.74 Kb.

Україна донецька обласна рада донецька обласна державна адміністрація




Скачати 87.74 Kb.
Дата конвертації04.06.2017
Розмір87.74 Kb.






УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА рада

ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

департамент ОСВІТИ І НАУКИ

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ СИСТЕМИ ОСВІТИ
84206, м.
Систе́ма осві́ти - реальна сукупністьфакторів, спеціально створених для реалізації соціальних функцій освіти.
Обласна державна адміністрація (ОДА) - місцева державна адміністрація, місцевий орган державної виконавчої влади, що входить до системи органів виконавчої влади України.
Дружківка, вул. Паризької Комуни, 56.
Пари́зька Кому́на - пасажирська зупинна залізнична платформа Київської дирекції Південно-Західної залізниці, що знаходиться на лінії Дарниця-Гребінка. Розташована між станцією Мар'янівка (відстань 7 км) та зупинною платформою Слобода-Петрівка (відстань 2,4 км).
E-mail: dnmcps@ukr.net
24.04.201701/03-89

Начальникам (завідуючим)

управлінь (відділів) освіти міських рад і райдержадміністрацій, директорам ПТНЗ, ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, директорам інтернатних закладів

Щодо профілактики суїцидальної

поведінки серед учнів

Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти повідомляє про підвищення ризику суїцидальної поведінки в учнівському середовищі у зв'язку з появою у соціальних мережах небезпечних груп, в яких дітей навмисно доводять до самогубства. Злочинники, які заснували суїцидальні спільноти в Інтернет-просторі відпрацювали чіткий алгоритм дій з фінальним завданням покінчити життя самогубством та зафіксувати момент смерті на камеру в онлайн-режимі. Відеозаписи в подальшому поширюються в мережі Інтернет або в Darknet.

Департамент кіберполіції Національної поліції України виявив такі спільноти під назвами «Море китів», «Тихий дім».

Інтернет Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій.
Націона́льна полі́ція Украї́ни - центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічного порядку та громадської безпеки.
Учасники таких груп називають себе «китами», асоціюючи себе із тваринами, які добровільно можуть звести рахунки з життям. Ідентифікувати небезпечні групи можна по відео або малюнках з літаючими китами переважно синього кольору. Більш детальну інформацію кіберполіції НПУ можливо отримати посиланням:

http://www.mvs.gov.ua/ua/news/5716_YAk_zapobigti_dityachim_suicidam_Poradi_batkam_vid_Departamentu_kiberpolicii_SPISOK_AKAUNTIV.htm.


З метою недопущення потрапляння дітей у небезпечні групи в інтернет-просторі Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти рекомендує:

  • ознайомитись з рекомендаціями кіберполіції НПУ за вищезазначеним посиланням;

  • медичним та педагогічним працівникам звертати пильну увагу на наявність пошкоджень різного роду на шкірі дітей особливо у формі кита;
    Учи́тель/вчитель (педагог)- людина, яка навчає інших людей (своїх учнів), передає їм певні знання про життя. У вузькому розумінні - спеціаліст, який проводить навчальну та виховну роботу з учнями в загальноосвітніх школах різних типів.


  • розмістити телефони гарячої лінії та електронну адресу для звернення до кіберполіції України на інформаційних стендах у навчальних закладах ;
    Навча́льний заклад (осві́тній заклад) - організація, що на постійній і безперервній основі здійснює освітній процес з метою навчання, виховання, розвитку і самовдосконалення особистості.


  • провести для учнів інформаційні та психологічні активності з залученням працівників правоохоронних органів;
    Правоохоро́нні о́ргани - державні органи, що на підставі законодавства держави здійснюють правоохоронну (правозастосовну та правозахисну) діяльність.


  • на батьківських зборах повідомити про небезпеку перебування дитини в соціальних мережах інтернет-простору та надати рекомендації щодо факторів ризику суїцидальної поведінки дітей (додаток 1,2).

В.о. директора С.М. Хрустенко
Вик: Кладієва Ганна Анатоліївна

Тел. 0958179403



Додаток 1 до листа КЗ ДНМЦ ПС

від 24.04.201701/03-89


Батькам, щоб не допустити потрапляння дітей у небезпечні групи в інтернет-просторі , рекомендується:
1. Приділяти більшу увагу психологічному стану дитини;
2. Перевіряти шкіру дитини на наявність пошкоджень. У разі їх виявлення – з’ясовувати обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду у формі кита;
3. Перевіряти облікові записи дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт, стежити за вмістом спілкування у приватних чатах;
4. Звертати увагу на коло спілкування дитини;
5. Намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями;
6. Обов’язково контролювати, які фото- та відеоматеріали розміщені в гаджетах дитини;
7. Встановлювати функцію "батьківський контроль" на всіх гаджетах дитини.
При виявленні таких груп самостійно потрібно також негайно повідомляти до кіберполіції (https://www.cybercrime.gov.ua – цілодобово), телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в робочі дні) або звертатися до адміністрації соцмережі, у якій було виявлено групу.

Додаток 2 до листа КЗ ДНМЦ ПС

від 24.04.201701/03-89

Фактори ризику, що можуть стати причиною  дитячого і підліткового  суїциду:

1.    Переживання образи, самотності і нерозуміння.

2.    Наявна чи уявна втрата любові батьків, нерозділене почуття та ревнощі.

3.    Переживання, пов’язані зі смертю, розлученням батьків.

4.    Сімейні проблеми (нерозуміння з боку батьків, байдужість, часті покарання, надмірні очікування з боку батьків, фізичне чи сексуальне насилля в сім'ї, зростаюча кількість неповних сімей, виїзди батьків на роботу за кордон).

5.    Почуття провини, сорому, ображеного самолюбства, самозвинувачення.

Провина, Почуття провини, докори сумління - негативно забарвлене почуття, об'єктом якого є деякий вчинок суб'єкта, який здається йому причиною негативних для нього і інших людей наслідків. Почуття вини навідмінно від почуття сорому зв'язана з переживанням відповідальності за власні дії, думки і бажання, які (як людині здається) могли нанести шкоду іншим, а почуття сорому пов'язано з відчуттям власної неповноцінності, огидності і приниження в очах інших людей.

6.    Страх осуду, кепкування і приниження.

7.    Страх покарання, небажання попросити пробачення.

8.    Любовні невдачі, сексуальні ексцеси, вагітність.

9.    Почуття помсти, злоби, протесту в разі погрози чи здирництва.

10.  Бажання привернути до себе увагу, викликати співчуття, уникнути неприємних наслідків, втекти від складної ситуації.

11.  Співчуття чи наслідування вчинків друзів, родичів, героїв книг, фільмів чи кумирів.

12.  Занижена самооцінка.

13.  Психічні розлади.

Психічні розлади, захворювання (застаріле Душевні хвороби) - діагностовані за допомогою фахівця в галузі психічного здоров'я більш стійкі, стабільні психопатологічні стани, в основі яких лежать складні патологічні функціонально-структурні (нейрообмінні, нейромедіаторні, дистрофічні, диструктивні) процеси як в центральній нервовій системі так і в усьому організмі, характеризуються порушенням психічної діяльності людини і призводять до страждань або порушення здатності функціонувати в житті, і являють інтерес для клінічної психіатрії, в тому числі її відділів, таких як діагностика, лікування, профілактика, дослідження етіології і патогенезу.

14.  Вживання алкоголю або наркотиків.

15.  Відчуття зростаючої безодні між багатими і бідними, розмови про це.

16.  Шкільні проблеми (низька успішність, велике навантаження, тиск вимог навчального процесу, конфлікти з учителями).

17.  Депресія (агресія – типова маска депресії у підлітків).

    

Рекомендації для батьків щодо запобігання формування у дітей суїцидальних тенденцій.

Зберігайте контакт зі своєю дитиною.

Важливо постійно спілкуватися з підлітком, незважаючи на зростаючу в цьому віці потребу у відділенні від батьків.



Для цього:

      Розпитуйте і говоріть з дитиною про її життя, з повагою відносьтеся до того, що здається їй важливим і значущим. Головне при цьому робити акцент на думці «Я – не просто батько (мати), я – твій друг».

      Прийшовши додому після роботи, не починайте спілкування з претензій, навіть якщо дитина щось зробила не так.

Після роботи Після роботи (англ. Clocking Off) - британський драматичний серіал, який виходив на телеканалі BBC One з 2000 до 2003 року. Його було виготовлено для BBC незалежною компанією Red Production Company і створено Полом Ебботом.
Проявіть до неї інтерес, обговорюйте щоденні справи, ставте запитання. Зауваження, зроблене з порога, і зауваження, зроблене в контексті зацікавленого спілкування, будуть звучати по-різному!

      Пам'ятайте, що авторитарний стиль виховання для підлітків неефективний і навіть небезпечний. Надмірні заборони, обмеження свободи і покарання можуть спровокувати у підлітка відповідь агресію або аутоагресію (тобто агресію, спрямовану на себе). У підлітковому віці кращою формою виховання є укладення домовленостей.

Підліток Пі́дліток - юнак або дівчина в перехідному від дитинства до юності віці. Сучасна наука визначає підлітковий вік в залежності від країни (регіону проживання) і культурно-національних особливостей, а також статі (від 12-14 до 15-17 років).
Якщо заборона необхідна, не пошкодуйте часу на пояснення доцільності заборони. Якщо ж дитина продовжує протестувати, то постарайтеся разом знайти рішення, яке влаштовує і вас, і її.

     Говоріть про перспективи в житті і майбутньому. У підлітків ще тільки формується картина майбутнього, вони бачать або зовсім віддалене майбутнє, або поточний момент. Дізнайтеся, що ваша дитина хоче, як вона має намір добиватися поставленої мети, допоможіть їй скласти конкретний (і реалістичний) план дій.

     Говоріть з дитиною на серйозні теми: що таке життя? У чому сенс життя?

Сенс життя, сенс буття - філософська та духовна проблема, що має відношення до визначення мети існування, призначення людства, людини як біологічного виду, одне з основних світоглядних понять, що має величезне значення для духовно-морального становлення особистості.
Що таке дружба, любов, смерть, зрада? Ці теми дуже хвилюють підлітків, вони шукають власне того, що в житті цінне і важливе. Говоріть про те, що цінне для вас у житті. Не бійтеся ділитися власним досвідом, власними роздумами. Відверта розмова на рівних завжди краще, ніж «читання лекцій», батьківські монологи про те, що правильно, а що не правильно.
Відверта розмова (англ. Straight Talk) - американська комедія 1992 року.
Якщо уникати розмов на складні теми з підлітком, він все одно продовжить шукати відповіді на стороні (наприклад, в інтернеті), де інформація може виявитися не тільки недостовірною, а й небезпечною.

    Зробіть все, щоб дитина зрозуміла: саме по собі життя це та цінність, заради якої варто жити. Якщо цінність соціального успіху, гарних оцінок, кар'єри домінує, то цінність життя самого по собі, незалежно від цих речей, стає не настільки очевидною. Важливо навчити дитину отримувати задоволення від простих і доступних речей у житті: природи, спілкування з людьми, пізнання світу, руху. Кращий спосіб прищепити любов до життя – ваш власний приклад.

    Дайте зрозуміти дитині, що досвід поразки також важливий, як і досвід в досягненні успіху. Розповідайте частіше про те, як вам доводилося долати ті чи інші труднощі. Конструктивно пережитий досвід невдачі робить людину більш впевненою у власних силах і стійкою. І навпаки: звичка до успіхів часом призводить до того, що людина починає дуже болісно переживати неминучі невдачі.

   Проявіть любов і турботу, розберіться, що стоїть за зовнішньою грубістю дитини. Підліток робить вигляд, що ви зовсім не потрібні йому, він може знецінювати прояви турботи і ніжності до нього. Тим не менше, йому дуже важливі ваша любов, увага, турбота підтримка. Треба лише вибрати прийнятні для цього віку форми їх прояву.

  Знайдіть баланс між свободою і не свободою дитини. Сучасні батьки намагаються раніше і швидше відпускати своїх дітей «на волю», передаючи їм відповідальність за їхнє життя і здоров'я. Цей процес не повинен бути одномоментним і різким. Надаючи свободу, важливо розуміти, що підліток ще не вміє з нею обходитися і що свобода може ним розумітися як вседозволеність. Батькам важливо розпізнати ситуації, в яких дитині вже можна надати самостійність, а в яких вона ще потребує допомоги та керівництва.

    Не заучайте  дитину, не робіть її свідком до «з’ясування стосунків», вирішення сімейних конфліктів між батьками!

Сприяйте дитині у вирішенні різних питань: допоможіть вибрати телепрограму за інтересами, читайте і обговорюйте журнали, статті з газет, прогулюйтесь разом, їздіть на дачу, у відпустку.

 Довіряйте дитині, прощайте випадкові витівки, будьте чесними у вимогах, послідовними.



      Ознайомтеся з ознаками за якими можна розпізнати наявність суїцидальних намірів у дитини і уважно слідкуйте за її поведінковими, емоційними та словесними проявами. Якщо Вас щось насторожує – поговоріть з дитиною, запропонуйте свою допомогу, підтримку, проявіть турботу і розуміння. Поясніть дитині, безвихідних ситуацій не буває і Ви готові допомогти знайти вирішення будь-якої проблеми.


Скачати 87.74 Kb.

  • ОСВІТИ І НАУКИ ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ СИСТЕМИ ОСВІТИ
  • Додаток 1
  • Додаток 2
  • Рекомендації для батьків щодо запобігання формування у дітей суїцидальних тенденцій. Зберігайте контакт зі своєю дитиною.
  • Говоріть про перспективи в житті і майбутньому
  • Говоріть з дитиною на серйозні теми
  • : сам е по собі життя – це та цінність, заради якої варто жити.
  • Дайте зрозуміти дитині, що досвід поразки також важливий, як і досвід в досягненні успіху.
  • Проявіть любов і турботу, розберіться, що стоїть за зовнішньою грубістю дитини.
  • Знайдіть баланс між свободою і не свободою дитини.
  • Не заучайте д итину, не робіть її свідком до «з’ясування стосунків», вирішення сімейних конфліктів між батьками!
  • Довіряйте дитині, прощайте випадкові витівки, будьте чесними у вимогах, послідовними . Ознайомтеся з ознаками за якими можна розпізнати наявність суїцидальних намірів