Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Український форум з управління Інтернетом

Скачати 135.57 Kb.

Український форум з управління Інтернетом




Скачати 135.57 Kb.
Дата конвертації30.03.2019
Розмір135.57 Kb.
VIII Український форум з управління Інтернетом IGF-UA Kиїв, 6 жовтня 2017 Річний звіт ЗМІСТ Вступ 2 Організаційний процес 2 Порядок денний 4 Учасники 5 Висновки 6 Контакти 9 ВСТУП Перший Український Форум з управління Інтернетом (IGF-UA) відбувся у вересні 2010 року в м.
Управління Інтернетом - це комплекс заходів з розробки й застосування загальних принципів, норм, правил, процедур прийняття рішень і програм, які формують умови для розвитку і використання інтернету. У цій статті описується, як регулювався та як зараз регулюється інтернет, деякі з протиріч, які сталися на шляху розвитку інтернету, а також триваючих дебатів про те, як повинен або не повинен регулюватися інтернет в майбутньому.
Києві. З того часу щорічний IGF-UA став продовженням світової серії Форумів з обговорення найбільш важливих питань розвитку інформаційного суспільства, консолідація зусиль державних органів, бізнесу, інтернет-товариства, професійних і академічних еліт для прискорення реалізації ІТ можливостей, створення умов всебічного розвитку інтернет-технологій в суспільних інтересах. IGF-UA завжди збирає учасників з різних країн світу, що представляють міжнародні організації, урядові установи, неурядові та комерційні організації в сфері ІКТ та засобів масової інформації.
Світова́ се́рія (англ. World series) - фінал чемпіонату Головної бейсбольної ліги.
Органи державної влади - це ланка (елемент) механізму держави, що бере участь у виконанні функцій держави й наділений при цьому владними повноваженнями.
Міжнародні міжурядові організації (англ. International Intergovernmental Organization (IIGO's)), найчастіше асоціюються із терміном Міжнародні організації - об'єднання трьох або більше незалежних держав, їхніх урядів, інших міжурядових організацій, спрямоване на вирішення певних спільних питань чи організації проектів.
Краї́на - це територія з визначеними кордонами й населенням, що являє собою єдине ціле з погляду історії, культури, нації та в політико-географічному відношенні може бути незалежною або залежною. Країна не завжди є державою, наприклад Україна в 1900 р.
Засоби масової інформації (ЗМІ), мас медіа (Mass media) - преса (газети, журнали, книги), радіо, телебачення, інтернет, кінематограф, звукозаписи та відеозаписи, відеотекст, телетекст, рекламні щити та панелі, домашні відеоцентри, що поєднують телевізійні, телефонні, комп'ютерні та інші лінії зв'язку.
Восьмий Української Форум з управління Інтернетом IGF-UA був проведений 6 жовтня 2017 року в Центрі подій Nivki-hall (Київ). В ньому взяли участь понад 130 учасників з України та інших європейських країн, що представляють урядові установи, міжнародні організації, приватний сектор, громадянське суспільство, академічні та технічні співтовариства, засоби масової інформації та студентську молодь.
Усього на території Європи станом на 2008 рік - 45 незалежних країн та 6 залежних територій.
Приватна власність - одна з форм власності, яку розуміють як абсолютне, захищене законом право фізичної або юридичної особи, чи групи осіб на об’єкт власності: продукти праці, засоби виробництва, гроші та цінні папери, інше рухоме та нерухоме майно тощо.
Громадя́нське суспі́льство - це сукупність недержавних організацій, які представляють волю та інтереси громадян. Воно включає в себе сім'ю і приватну сферу, тобто «третій сектор» суспільства паралельно з державою та бізнесом.
Значна кількість учасників взяли участь у IGF-UA у віддаленому режимі. IGF-UA продовжує бути важливим компонентом національної дискусії про майбутнє Інтернету в Україні. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС Діяльність Оргкомітету базується на «Принципах щодо проведення Українського Форуму з управління Інтернетом IGF-UA (Протоколу про наміри)». Цей документ було розроблено на виконання рішень 4-го IGF-UA. «Принципи щодо проведення Українського Форуму з управління Інтернетом IGF-UA (Протоколу про наміри)»: http:igf-ua.orgdocsPrinciples.doc. Всі представники інтернет-спільноти, які звернулись з пропозицією про включення своєї кандидатури до складу Оргкомітету і погодились з Принципами щодо проведення Українського Форуму з управління Інтернетом IGF-UA (Протоколу про наміри), були обрані до складу Оргкомітету. До складу Оргкомітету входять 25 осіб, які збалансовано представляють різні зацікавлені групи: урядові установи, міжнародні організації, приватний сектор, громадянське суспільство, наукові і технічні співтовариства. Члени Оргкомітету IGF-UA Ім’я Організація Зацікавлена група Антоненко Сергій Державне агентство з питань електронного урядування України Урядові організації Баранов Олександр НДІ інформатики і права НА правових наук України Академічна і технічна спільнота Гончарук Юрій Обʼєднання підприємств Український мережевий інформаційний центр Приватний сектор Гасимов Тимур Служба безпеки України Урядові організації Гусєв Олег ГС Комісія з питань науки та інформаційних технологій Громадянське суспільство Джохадзе Георгі Cybercrime Programme Office, Council of Europe Міжнародні організації Каргаполов Юрій Інтернет Асоціація України Громадянське суспільство Кирилюк Ольга ГО «Партнери цифрового правозахисту» Громадянське суспільство Коновалов Олексій Київський коледж звязку Академічна і технічна спільнота Косик Вікторія ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України Академічна і технічна спільнота Кохманюк Дмитро Незалежний Експерт Приватний сектор Куковський Володимир Секретар Оргкомітету Громадянське суспільство Лагошин Віктор Євгенійович Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації Урядові організації Лукашевич Денис Департамент захисту інформації Адміністрації Держспецзвязку Урядові організації Мороз Віталій Інтерньюз-Україна Громадянське суспільство Солтановський Віталій Служба безпеки України Урядові організації Опанасенко Олександр Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики Урядові організації Пазюк Андрій Інститут міжнародних відносин КНУ імені Тараса Шевченка Академічна і технічна спільнота Пєтухов Іван УСПП Громадянське суспільство Поташев Сергій Апарат Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та звязку Урядові організації Приходько Оксана Європейська Медіа Платформа Громадянське суспільство Семенюк Дмитро Відділ кібербезпеки Департаменту кіберполіції Національної поліції України Урядові організації Стеценко Дмитро Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики Урядові організації Ткаченко Світлана Хостмайстер Приватний сектор Царук Олександр Урядовий дорадчий комітет ICANN Урядові організації Фіг.1.
Коміте́т Верховної Ради України - орган Верховної Ради України, який утворюється з числа народних депутатів України для здійснення за окремими напрямами законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, виконання контрольних функцій.
Участь в Оргкомітеті IGF-UA представників різних зацікавлених груп На 5-му IGF-UA, який відбувся в жовтні 2014, було прийнято рішення здійснювати діяльність Організаційного комітету IGF-UA на постійній основі. На виконання цього рішення Організаційний комітет виконував роботу не лише в період безпосередньої підготовки заходів IGF, а впродовж всього періоду між 7-м та 8-м IGF-UA. Відбулось чотири засідання Організаційного комітету – 03.07.2017, 31.07.2017, 04.09.2017, та 03.10.2016 (протоколи засідань українською мовою – http:igf-ua.org). Оргкомітет визначив склад з шести Організаторів IF-UA: Інтернет Асоціація України (ІнАУ), Комісія з питань науки та ІТ Українського союзу промисловців та підприємців (УСПП), RIPE NCC (RIPE Network Coordination Centre), ISOC (Internet Society), IGF support association, ГО «Партнери цифрового правозахисту».
Украї́нська мо́ва (МФА: [ukrɑˈjɪnʲsʲkɑ ˈmɔwɑ], історичні назви - ру́ська, руси́нська[* 2]) - національна мова українців. Належить до слов'янської групи індоєвропейської мовної сім'ї[* 3]. Число мовців - близько 45 млн, більшість яких живе в Україні.
Інтернет асоціація України (ІнАУ; за українським правописом - інтернет-асоціація) - торгово-промислова асоціація, що об'єднує зусилля підприємств-членів у розвитку Інтернету в Україні.
Форум відбувся за підтримки Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України (ДССЗЗІ), Cybercrime Programme Office (Council of Europe), МГО «Європейська Медіа Платформа».
Держа́вна слу́жба - професійна діяльність щодо практичного виконання завдань і функцій держави особами, які мають посади в державних органах та одержують заробітну плату за рахунок державних коштів.
Зáхист інформáції (англ. Data protection) - сукупність методів і засобів, що забезпечують цілісність, конфіденційність і доступність інформації за умов впливу на неї загроз природного або штучного характеру, реалізація яких може призвести до завдання шкоди власникам і користувачам інформації.
Таким чином, серед організаторів IGF-UA та організацій, які підтримали Форум, збалансовано представлені різні зацікавлені групи: Громадянське суспільство Приватний сектор (Інтернет Асоціація України, Комісія з питань науки та ІТ Українського союзу промисловців та підприємців); Громадянське суспільство (ISOC, ГО «Партнери цифрового правозахисту», МГО Європейська медіа платформа); Приватний сектор (RIPE Network Coordination Centre); Урядові організації (Державна служба спеціального звязку та захисту інформації України); Міжнародні організації (IGF support association, ICANN, Cybercrime Programme Office (Council of Europe)). ПОРЯДОК ДЕННИЙ Основна мета IGF -UA полягає в розвитку управління Інтернетом в Україні через багатосторонній діалог, а також сприяння розвитку партнерських відносин задля координації зацікавлених сторін для кращого і найбільш збалансованого розвитку Інтернету в інтересах громадян України. Ґрунтуючись на цій меті, Оргкомітет визначив перелік основних тем для обговорення на IGF-UA. На їх базі сформовано ряд майданчиків для обговорення та дискусій. На Пленарному засіданні  відбулось відкриття Форуму, привітання організаторів з оглядом їх бачення ситуації щодо управління Інтернетом.
Плена́рне засі́дання, пленарна сесія (англ. Plenary session) - засідання (період роботи) організації (громади, товариства, асамблеї або парламенту), що відбувається за участі усіх членів організації, незалежно від угруповань.
  Секція №1.1. Кібербезпека. Секція №1.2. Права людини та проблеми блокування інтернет-контенту. Секція №1.3. Питання захисту інтелектуальної власності. Секція №2.1. Інтернет речей Секція №2.2.  Молодіжна секція.  Секція №2.3.  Питання DNS.  Секція №3.1. Реформа законодавства єс в сфері захисту персональних даних та її значення для України.
Особо́ві да́ні, також персональні дані - це інформація, яка може бути використана для ідентифікації, контакту або знаходження конкретної людини, або може бути використана разом з іншими джерелами, щоб однозначно ідентифікувати окрему конкретну людину.
Секція №3.2. Забезпечення функціонування елементів критичної інфраструктури Інтернету Секція № 3.3. Цифрове громадянство. На Заключному засіданні  підбиті підсумки Форуму.  Повна версія програми VIII IGF-UA – за адресою http:igf-ua.orgprogram-igf-ua-2017. УЧАСНИКИ В 8-му Українському Форумі з управління Інтернетом IGF-UA взяли безпосередню участь понад 150 учасників з України та інших європейських країн, що представляють урядові установи, міжнародні організації, приватний сектор, громадянське суспільство, академічне та технічне співтовариство, ЗМІ та молодь. Значна кількість учасників взяли участь у IGF-UA у віддаленому режимі. Учасники, які брали участь в IGF-UA дистанційно, мали можливість зворотного зв’язку через електронну пошту.
Електро́нна по́шта або е-пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми використовуючи цифрові пристрої, такі як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).
Фіг.2. Представництво різних зацікавлених груп серед учасників IGF-UA-2017 Повний склад Учасників (на місці) IGF-UA-2017 – http:igf-ua.orgучасники-igf-ua-2017 ВИСНОВКИ З підсумковими заявами на заключній дискусійній панелі виступили модератори панелей. Була підкреслена плідність дискусій, важливість впровадження міжнародного досвіду на теренах України та роль дискусій 8-го IGF-UA у подальшому вдосконаленні управління Інтернетом. Учасники дискусії з теми «Кібербезпека» відзначили наступне. 1. Щодо системи кібербезпеки: низький рівень підготовки законів та НПА України; у владних кабінетах не чують інших учасників процесу та створюють несистемний та неякісний законотворчий продукт; відсутня координація у галузі кібербезпеки України, тому є необхідність створення нового органу з питань координації кібербезпеки; відсутнє державно-приватне партнерство; не дивлячись на воєнний стан, у якому перебуває країна, фахівці державних органи влади не мають достатніх компетенцій у галузі кібербезпеки і не розуміють, що треба робити в цих умовах;
Воє́нний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в країні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності, її територіальній цілісності.
як висновок в Україні відсутня система кібербезпеки. 2. Щодо антивірусу: конче необхідні кардинальні зміни у кіберзахисту, а саме перехід України в пост-антивірусний простір; створення національного антивірусного захисту. 3. Проблемні питання кіберосвіти: відсутність належного рівня кваліфікації в підготовці сучасних фахівців з питань кібербезпеки та інформаційної безпеки в закладах освіти; низькій рівень зарплатні професорсько-викладацького складу в інститутах та фінансування фахівців у державних компаніях; несучасна навчальна програма з підготовки фахівців з питань кібербезпеки та інформаційної безпеки; відсутність координації в системі освіти між замовниками кадрів та закладами освіти;
Систе́ма осві́ти - реальна сукупністьфакторів, спеціально створених для реалізації соціальних функцій освіти.
відірваність від міжнародної системи стандартизації фахівців з інформаційної та кібербезпеки; відсутність наукових досліджень з проблем кібербезпеки. В ході дискусії з теми «Права людини та проблеми блокування Інтернет-контенту» були обговорені наступні тези: представлено детальний розгляд проблеми із блокуванням інтернет-контенту, зокрема зазначено, що не варто перекладати відповідальність на Інтернет-провайдерів за блокування Інтернет-контенту; представлена інформація про стійкі протоколи, спостереження у режимі реального часу та швидке реагування на прикладі Turkey Blocks;
Дослі́дження, до́сліди - (широко розуміючи) пошук нових знань або систематичне розслідування з метою встановлення фактів; (вузько розуміючи) науковий метод (процес) вивчення чого-небудь.
Реальний час - режим роботи автоматизованої системи обробки інформації і керування, при якому враховуються обмеження на часові характеристики функціювання.
презентовано бачення того, як можна було уникнути проблем блокування контенту в Україні, зокрема наголошено на необхідності застосування практики ЄСПЛ щодо правозастосування, дотриманні пропорційності блокування контенту, і що це має відбуватись тільки за рішенням суду;
Рішення суду - процесуальний документ, яким розгляд справи закінчується по суті. Рішення суду є найважливішим актом правосуддя, актом реалізації судової влади. Рішенням суду розв'язується матеріально-правовий спір між сторонами, підтверджується наявність або відсутність певних фактів, ним захищаються порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників справи.
зосереджена увага на темі цифрових прав для суспільства, де домінує телевізор; серед небезпек, що пов’язані із поширенням інформації в Інтернеті, для людини зазначено геотегинг, некотрольованість акаунтів, невміння розрізняти правдиву інформацію від фейкової; зазначено, що Указ Президента про блокування певних Інтернет-сайтів був дуже толерантно сприйнятий як громадянським, так і правозахисним суспільством і в контексті того, що перелік таких сайтів розширюється, запропоновано гуртуватися всім разом задля миттєвого реагування на будь-які обмеження для реалізації прав людини за допомогою Інтернету;
Права́ люди́ни - це комплекс природних і непорушних свобод і юридичних можливостей, обумовлених фактом існування людини в цивілізованому суспільстві.
представлений досвід роботи Національної дитячої гарячої лінії як необхідного компоненту убезпечення дитини в Інтернеті; зазначено, що в Україні проходить міжнародна конференція з підвищення потенціалу представників громадянського сектору в реалізації Лансаротської конвенції в Україні і повідомлено про реалізацію другого раунду моніторингу «Захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ)»;
Інформац́ійно-комун́ікаційні технол́огії (ІКТ, від англ. Information and communications technology, ICT) - часто використовується як синонім до інформаційних технологій (ІТ), хоча ІКТ це загальніший термін, який підкреслює роль уніфікованих технологій та інтеграцію телекомунікацій (телефонних ліній та бездротових з'єднань), комп'ютерів, підпрограмного забезпечення, програмного забезпечення, накопичувальних та аудіовізуальних систем, які дозволяють користувачам створювати, одержувати доступ, зберігати, передавати та змінювати інформацію. Іншими словами, ІКТ складається з ІТ, а також телекомунікацій, медіа-трансляцій, усіх видів аудіо і відеообробки, передачі, мережевих функцій управління та моніторингу. Вираз вперше було використано в 1997 році у доповіді Денніса Стівенсона для уряду Великої Британії, який посприяв створенню нового Національного навчального плану Великої Британії в 2000 році.
представлено міжнародний досвід щодо боротьби із сексуальним насильством стосовно дітей онлайн через державно-приватну кооперацію; зазначена необхідність визначення тих, хто і за якими критеріями може вирішувати, який саме контент може бути заблокований; створення корисних сайтів для розвитку дитини. Молодіжна секція була присвячена залученню молоді в управління Інтернетом: 1. VIII IGF-UA був проінформований про створення (у відповідності до Настанов з організації IGF ініціатив) мультистейкхолдерної команди організаторів для підготовки та проведення Першого Українського Молодіжного Форуму з управління Інтернетом, що має базуватись на наступних принципах: відкритість та прозорість; інклюзивність; підхід “знизу нагору”; мультистейкхолдеризм; некомерційність. 2. Також були обговорені наступні теми: можливості залучення молоді до управління Інтернетом, які пропонує ICANN. важливість дотримуватись мультистейкхолдерного підходу до управління Інтернетом та інших принципів IGF. загально-європейська ініціатива Safer Internet Day та участь України в цій ініціативі, а також щодо Safer Internet Day 2018 (6 лютого 2018). питання щодо того, хто кого насправді має навчати управліннюкористуванню Інтернетом: дорослі молодь, або молодь дорослих, та закликав дотримуватись Інтернет-гігієни. 3. Учасники обговорення визнали важливість долучення молоді до управління Інтернетом, та зазначили необхідність методичних рекомендацій щодо безпекових заходів в процесі залучення молоді до управління Інтернетом. Також було запропоновано додати до реєстраційної форми Девятого Українського Форуму з управління Інтернетом графу про вікову приналежність. Секція Питання DNS була присвячена обговоренню чинників, які впливають на розвиток доменної системи. Було відзначено, що економічні фактори безпосередньо позначаються на популярності та використанні доменів в тій чи іншій країні. Також була відзначена важливіть системи доменних імен як складової частини системи Інтернет та необхідність підвищувати її безпеку, зокрема впровадженням технології DNSSEC.
До́менна систе́ма іме́н (англ. Domain Name System, DNS) - ієрархічна розподілена система перетворення імені хоста (комп'ютера або іншого мережевого пристрою) в IP-адресу.
Учасники заслухали інформацію щодо перепідписання ключа DNSSEC для кореневої зони та причин відкладення використання нового ключа, та погодилися, що використання технології DNSSEC потребує виважених рішень, додаткових знань та обміну досвідом на рівні профільних міжнародних організацій. В ході дискусії з теми «Реформа законодавства ЄС в сфері захисту персональних даних та її значення для України» були оговорені наступні тези: основні положення Загального регламенту ЄС щодо зазхисту персональних даних (GDPR), наголошено на екстратеріторільному статусі цього Регламенту (тобто, що під його дію підпадають не тільки організації, що прописані в межах ЄС, а будь-які, що обробляють (або моніторять) персональні дані мешканців ЄС); особливості застосування нового законодавства ЄС в сфері захисту персональних даних по відношенню до ІКТ та правоохоронних органів, також зазначено, що чинному українському законодавсту в цій сфері бракує визначеності; інформація про те, що після підписання в лютому 2017 року Угоди про співробітництво між Україною та EuroJust Україна має імплементувати нові норми ЄС в сфері захисту персональних даних, та проходити щорічний аудит в цій сфері; недотримання зобовязань України в сфері захисту персональних даних загрожує позбавленням безвізового режму та проблемами щодо зони вільної торгівлі;
Правоохоро́нні о́ргани - державні органи, що на підставі законодавства держави здійснюють правоохоронну (правозастосовну та правозахисну) діяльність.
Ві́льна торгі́вля (фритредерство)- зовнішньоекономічна політика, за якої держава не втручається у торговельні відносини з іншими країнами; відсутність штучних (створених урядом) бар'єрів на шляху торгівлі між окремими фірмами різних країн.
інформація про те, що робота над імплементацією нових європейських стандартів з захисту персональних даних вже розпочалась, і зараз триває узгодження термінологічної бази офіційних перекладів документів ЄС в сфері захисту персональних даних.
Європе́йський коміте́т зі стандартиза́ції (фр. Comité Européen de Normalisation, CEN) - міжнародна неприбуткова організація, основною метою якої є сприяння розвитку торгівлі товарами та послугами через розробку та запровадження європейських стандартів (євронорм, EN).
Загалом учасники обговорення дійшли висновку, що Україні бракує розуміння важливості цього питання та інформаційної підтримки щодо готовності України до GDPR. В ході дискусії з теми «Цифрове громадянство» була висловлена стурбованість наявним цифровим розривом поколінь та терирорій, який не дає змоги громадянам повноцінно користуватися послугами e-урядування. Учасники обговорили, які цифрові вміння та навички необхідно розвивати в школі як серед школярів, так і вчітелів та батьків. Учасниками запропоновано рекомендувати МОН України прискорити розробку нормативних актів (правових норм) щодо: порядку електронного документообігу в загальноосвітніх навчальних закладах (впровадження електронних журналів);
Електронний документообіг (обіг електронних документів) - сукупність процесів створення, оброблення, правлення, передавання, одержання, зберігання, використання та знищення електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та у разі необхідності з підтвердженням факту одержання таких документів.
Електро́нні журна́ли (коротка форма терміну е-журнал) - види періодичних журнальних видань, які публікують у одному з електронних форматів ASCII-текст, HTML, EXE, FLASH або PDF і розповсюджуються через комп'ютери.
Нормативна документація - документи, які встановлюють правила, загальні принципи чи характеристики різних видів діяльності або їхніх результатів.
Загальноосві́тня шко́ла - масовий тип навчально-виховних закладів, які дають загальну освіту.
запровадження цифрових компетентностей педагогічних працівників; розробки механізмів мотивації педагогічних працівників за активне використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі. Відеоматеріали та презентації IGF-UA-2017 – див. http:igf-ua.org. КОНТАКТИ Організаційний комітет IGF-UA www.igf-ua.org info@igf-ua.org telfax: 38 044 278-2925 04053, м. Київ, вул. Олеся Гончара, 153, офіс 22


Скачати 135.57 Kb.

  • Комітету Верховної Ради України
  • Державної служби