Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Управління культури І туризму, національностей та релігій облдержадміністрації Одеська обласна бібліотека для юнацтва ім. В. В. Маяковського

Управління культури І туризму, національностей та релігій облдержадміністрації Одеська обласна бібліотека для юнацтва ім. В. В. Маяковського




Дата конвертації18.05.2017
Розмір237 Kb.


Управління культури і туризму, національностей та релігій облдержадміністрації

Одеська обласна бібліотека для юнацтва

ім. В. В. Маяковського

Інтернет — територія безпеки



Обласна акція до Міжнародного дня безпечного Інтернету

Інформаційний огляд



Одеса – 2015

Управління культури і туризму, національностей та релігій Одеської обласної державної адміністрації

Одеська обласна бібліотека для юнацтва ім. В. В. Маяковського

Науково-методичний відділ

Інтернет – територія безпеки

Інформаційний огляд

Підготувала: К. І. Благодар,

гол. бібліотекар науково-методичного відділу

Відповідальний за випуск:

О. А. Чоловська

Комп'ютерний набір та оформлення:

Т. Г. Астаф'єва

Електронна версія: сайт ОЮБ, розділ «Фахівцям», «Методичні видання», «2015 рік».



В цьому році вперше пройшла обласна акція «Інтернет – територія безпеки» за ініціативою ОЮБ ім. В. В. Маяковського. Огляд кращих заходів пропонуємо до вашої уваги.

Вдосконалення інформаційних технологій створює умови для ефективного розвитку сучасного суспільства.

Інформаці́йні техноло́гії, ІТ (використовується також загальніший / вищий за ієрархією термін інформаційно-комунікаційні технології (Information and Communication Technologies, ICT) - сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів.

Комунікаційні засоби стали невід’ємною складовою життя людей у всіх сферах діяльності. Мобільні телефони, комп’ютери та Інтернет, розширивши комунікаційні, просторові й часові межі, розкрили нові можливості для спілкування, освіти, праці, відпочинку та творчої самореалізації особистості. Незважаючи на безумовно позитивну роль сучасних комунікаційних засобів та Інтернету, існують певні ризики у використанні інформаційних технологій. Особливу небезпеку незахищений інформаційний простір приховує для дітей та підлітків.

Стільниковий телефон - автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі.

Інформаці́йний про́стір (англ. Information space) - сукупність результатів семантичної діяльності людства.

Інтернет може містити інформацію агресивного чи соціально небезпечного змісту. А надання переваги віртуальному світу перед реальним справляє негативний вплив на психіку і здоров’я дитини та може погіршити не тільки зір, поставу та сон, але й викликати тривожність, дратівливість, соціальну дезадаптованість і узалежнену поведінку.

Як наслідок у 2004 році був запроваджений День безпечного Інтернету, за ініціативою європейських некомерційних організацій European SchoolNet та Insafe (Європейська мережа безпечного Інтернету), який відзначається у вівторок другого тижня лютого.

Неприбуткова організація (непідприємницька організація, некомерційна організація), скорочено НПО - юридична особа, метою діяльності якої не є отримання прибутку для його наступного розподілу між учасниками цієї організації.

Інсейф англ. Insafe - мережа центрів обізнаності, що сприяють безпечному, відповідальному використанню Інтернету і мобільних пристроїв молодими людьми. Співфінансується Програмою безпечного Інтернету.

Ідея встановити день безпечного Інтернету, висунута Єврокомісією, знайшла відгук у 2008 році і в Україні. Тоді ж була створена Коаліція за безпеку дітей в Інтернеті. З цього приводу був створений сайт Onlandia, як платформа для виховання коректної поведінки у мережі. На ньому можна знайти ретельно розроблені "інструктажі з техніки безпеки" знаходження  інформації в Інтернеті для всіх категорій населення.

Охорóна прáці (рос. охрана труда; англ. labour protection; нім. Arbeitsschutz m) - це: система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини в процесі трудової діяльності; діюча на підставі відповідних законодавчих та інших нормативних актів система соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, що забезпечують збереження здоров'я і працездатності людини в процесі праці. дозвіл на початок робіт підвищеної небезпеки, який необхідний організації чи підприємству, хто працює в будівництві.





Арцизька, Березівська, Великомихайлівська, Ізмаїльська міська, Любашівська, Роздільнянська, Татарбунарська централізовані бібліотечні системи долучилися до обласної акції, яка проводилась під гаслом “Інтернет – територія безпеки”.

«Разом зробимо Інтернет краще». Під таким гаслом пройшов тиждень безпеки в Інтернеті (9-15 лютого 2015р.) в Арцизькій центральній районній бібліотеці. Протягом тижня користувачі Інтернет-центру і читачі бібліотеки мали можливість взяти участь в анкетуванні «Ти з Інтернетом на ти?». Інтерес всіх відвідувачів привабило он-лайн тестування «Безпека в Інтернеті». Це було не просто тестування: після проходження тестів всі бажаючі могли проконсультуватися з системним адміністратором бібліотеки по питаннях, які викликали у них складності.

Систе́мний адміністра́тор (від англ. system administrator, systems administrator) - працівник, посадові обов’язки якого передбачають забезпечення роботи комп’ютерної техніки, комп’ютерної мережі і програмного забезпечення в організації.

Також на всі комп'ютери Інтернет-центру були завантажені ролики про правила поведінки в Інтернеті. Їх з цікавістю дивилися не лише діти, але й дорослі.

Бібліотекарі також підготували закладки «Правила безпечного Інтернету». У Міжнародний день безпечного Інтернету (Safer internet day) (цього року 10 лютого) для учнів 10-Б класу ЗОШ №5 м.

Міжнародний день - певна календарна дата, що регулярно, здебільшого щорічно, відзначається з метою привернути увагу до певної теми міжнародного значення або до актуальної світової проблеми. Унаслідок розповсюдження інтернету та глобалізації кількість та популярність міжнародних днів зростає, їх проголошують як правило міжнародні організації, церковні організації та піар-агенції.

Арциз бібліотека організувала тренінг, який провели системний адміністратор і бібліографи. Йшлося про позитивний і негативний вплив Інтернету на життя підлітка. Учасники на дошці писали « » і «-», а потім аргументували свої твердження, системний адміністратор коментував їх відповіді. В процесі обговорення старшокласники дивилися різні ролики, виконували практичні завдання. Багато порад з безпечного користування Інтернетом отримали юнаки та дівчата цього дня.

Не всі теми, що цікавили підлітків, ми змогли обговорити під час тренінгу. За їх пропозицією було вирішено проводити неодноразово такі тренінги. А в кінці заходу всі учасники прийшли до розуміння того, що всі ми несемо загальну відповідальність, за те, щоб зробити Інтернет безпечніше і краще для всіх.

Тиждень безпечного Інтернету закінчився, але робота в цьому напрямі буде продовжена протягом року. Аналіз анкет показав, на що слід звернути увагу. Також було вирішено провести зустрічі з батьками, щоб привернути їх увагу до проблеми безпеки в Мережі, адже віртуальне середовище давно порівнялося по небезпеці з реальним.

Там зустрічаються такі самі віруси, крадіжки і пограбування, хамство і переслідування, здирства і загрози, неетична і нав'язлива реклама, тероризм і екстремізм. Куди звернутися за допомогою підлітку , що зіткнувся з проблемою в Мережі? Як допомогти йому уникнути мережевих погроз? Відповідь на ці і багато інших питань можливо отримати в бібліотеці. Адже всі ми несемо загальну відповідальність за те, щоб зробити Інтернет безпечніше і краще для всіх.

У Березівській районній центральній бібліотеці пройшла інтерактивна акція «Інтернет - територія безпеки». Бібліотекарі організували низку зустрічей з підлітками, одну з них було проведено у ЗОШ №3 в конференційній залі з учнями 9-10-х класів.

Бібліотекарі Петриця Н. М. та Павлова Л. О. ознайомили присутніх з правилами поведінки в Інтернеті, про шляхи подолання проблем, якщо такі виникають у підлітків. Також продемонстрували відео про загрози, які можуть спіткати користувачів Інтернету та безпеку виникнення залежності від комп’ютерних ігор.



В Заводівській сільській бібліотеці провели годину інформації «Безпечний та небезпечний Інтернет» для учнів 10-11 класів.

Бібліотекар Л. М. Антошенко розповіла учням про різні випадки небезпеки, з якими зустрічаються користувачі в мережі Інтернет, та про правила поведінки при спілкуванні в мережі, вміння самостійно шукати інформацію, аналізувати, робити висновки, шукати оптимальний спосіб виконання завдання, формувати навички роботи в колективі, культуру спілкування, вміння поводитися в нестандартних ситуаціях. А більше всього загострила увагу на тому, як комп’ютер негативно позначається на багатьох функціях нашого організму, особливо на нервовій системі, і в першу чергу це психіка підлітка, проблемах зору.

Нервова система - цілісна морфологічна і функціональна сукупність різних взаємопов'язаних нервових структур, яка спільно з гуморальною системою забезпечує взаємопов'язану регуляцію діяльності усіх систем організму та реакцію на зміну умов внутрішнього та зовнішнього середовища.

Було показано відеоролик ,що наочно продемонстрував, як сидіти і скільки сидіти за комп’ютером, які вправи робити для очей; відеоролик про Сашка, який став психічно небезпечним для друзів, а особливо для своїх рідних, проводячи багато часу за комп’ютером. Підлітки жваво обговорювали поведінку хлопчика. Було дуже цікаво, чим все закінчилось.

В Гуляївській бібліотеці пройшов урок Інтернет-безпеки «Досліджуємо цифровий світ разом… безпечно» для учнів 9 класів місцевої школи.

В Демидівській сільській бібліотеці була проведена інтерактивна гра «Знайомтесь: ОН-ляндія – безпечна веб-країна» з учнями старших класів.

Бібліотекар Ряснопільської бібліотеки провела з учнями 10-11 класів виховний захід на тему «Я за безпечний Інтернет», де були переглянуті відеоролики, щодо безпечного користування Інтернетом.

Заходи акції відбулися у чотирьох бібліотеках Великомихайлівської ЦБС: у ЦРБ та Великоплосківській б/ф, у РДБ, у відділі 5-9 класів з 10 по 13.02, а 13.03 у Цебриківській б/ф для дорослих.

Всі ці заходи були направлені на досягнення головної мети:привернення особливої уваги до проблем безпечного користування мережею Інтернет читачами юнацького віку. А завданням бібліотекарів було підтримати громадян в безпечному, етичному та ефективному використанні інформаційної мережі Інтернет. На заходах актуальним було обговорення шляхів безпечного використання Інтернету молоддю і питання Інтернет-етики у читачів середнього і старшого шкільного віку. Наприклад, центральна районна бібліотека для дорослих організувала і провела захід у Великомихайлівській ЗОШ №1. До виховної години були залучені учні11-А класу Великомихайлівського НВК загальноосвітньої школи I-III ступенів – гімназії ,класний керівник Вакарова О. С.

Загальноосві́тня шко́ла - масовий тип навчально-виховних закладів, які дають загальну освіту.

та вчителі інформатики Дубенко Л. А. та Головацька О. С. На заході бібліотекар ЦРБ Чернецька Н. В. розповіла присутнім про обласну акцію, презентувала учням постійно діючу виставку «Світ безмежних можливостей», продемонструвала відео «Віртуальна країна Інтернету» і надала інформаційні матеріали: буклети, закладки, пам’ятки. Насамкінець для учнів проводилося опитування «Безпечний ІНТЕРНЕТ». Відео матеріал про цей захід завантажено в YouTube, і переглянути його можливо за адресою http://youtu.be/iHKCuFIil0Q, також це відео бібліотекарі розмістили у блозі Великомихайлівської центральної районної бібліотеки.

10 лютого у Великоплосківській б/ф були проведені такі заходи: інформаційна година для відвідувачів «Інтернет-центру» та презентація листівок, пам’яток для різних груп читачів: батьків, учнів молодших, середніх та старших класів: «Що я повинен знати про Інтернет?». Кожен відвідувач отримав пам’ятку з інформацією про Міжнародний день безпечного Інтернету та застереженнями про особисту безпеку.

Для учнів 5-9 класів Великоплосківської ЗОШ І-ІІ ступенів відбувся відеоперегляд «Развлечения и безопасность в Интернет-сети», для ознайомлення із ризиками, які існують під час користування інформаційними ресурсами в Інтернет-мережі.

Інформаці́йні ресу́рси (Information resources) - документи і масиви документів в інформаційних системах (бібліотеках, архівах, фондах, банках даних, депозитаріях, музейних сховищах і т.і.). Розрізняють інформаційні ресурси державні та недержавні.

Після перегляду присутні були ознайомлені з навчальним посібником «Интернет для чайников».


Фото колаж Великоплосківської б/ф




















У Цебриківській б/ф для дорослих була організована «Інтернет – зона безпеки» для користувачів юнацького віку. 11 березня в бібліотеці проводився День безпечного Інтернету, на якому відбулася презентація стенду «Інтернет – територія безпеки», де були представлені практичні та корисні поради щодо користування комп’ютером та Всесвітньою мережею Інтернет.

В рамках Дня безпечного Інтернету в бібліотеці проводилася година спілкування з даної теми за участю читачів – учнів 10-11 класів. Користувачі «Інтернет-центру» взяли активну участь у дискусії та активно висловлювали власну думку, оцінюючи позитивні і негативні сторони мережі, а ще й про ті ризики та загрози, які існують в Інтернеті. Наприклад, читачі говорили: «Інтернет допомагає людині. Заходячи на різні сайти, ми можемо дізнатися щось цікаве про музику, спорт, видатних людей, наукові дослідження.

Наукове дослідження - процес дослідження певного об'єкта (предмета або явища) за допомогою наукових методів, яке має на меті встановлення закономірностей його виникнення, розвитку і перетворення в інтересах раціонального використання у практичній діяльності людей.

Все, чого душа бажає. Але, є загроза опинитися у полоні реклам, які не завжди є корисними для нас. Ще є сайти знайомств, деякі з таких сайтів можуть бути вкрай небезпечними. На цих сайтах не треба розповідати все про себе незнайомій людині. Інтернет – це річ, яка буває безпечною і небезпечною, тому потрібно бути обережними під час користування Інтернетом, тоді все буде гаразд».

Яскравого відтінку заходу надав музичний виступ студентки екологічного університету Кирилюк Галини. В кінці заходу завідуюча бібліотекою Костик Т. І. підвела підсумки і звернулася до користувачів, щоб вони завжди були пильними, спостережливими і добре запам’ятали правила безпеки в Інтернеті, бо це перш за все особиста безпека кожного.







Також, у цей день проводилася індивідуальна бесіда «Радимо прочитати!» з юними відвідувачами бібліотеки, а саме ученицями 9 класу Кравченко Оленою та Грековою Катериною. Бесіда з відвідувачами ІЦ була рекомендаційного характеру за змістом книг, що є у фонді бібліотеки про комп’ютери та Інтернет.

Бібліоте́чний фонд - упорядковане зібрання документів, що зберігається в бібліотеці. Бібліотечний фонд - це твори друку (книги, періодичні видання), а також інші документи (діафільми, мікрофільми, цифрові документи).









З родиною Борщенків відбулася подорож по лабіринтах Інтернету «Сім’я та Інтернет». Валерій Борщенко, учень 9-б класу, разом з матір’ю вивчали практичні та корисні поради щодо користування та застосування правил спілкування у Інтернеті.

Цього ж дня у Цебриківській бібліотеці для дорослих були гостями учні – читачі 4-5 класів. Їх було запрошено на бесіду-діалог про користування Інтернетом «Що ми знаємо про Інтернет?». З великим захопленням діти розповіли про своє бачення щодо користі Інтернету, бо мають первинні навички, і вже готували свої перші реферати в «Інтернет-центрі». Бібліотекар читальної зали Котула М. І. розповів присутнім про різні небезпеки, які можуть спіткати їх під час користування комп’ютером та Інтернетом. Ця зустріч була корисною для дітей тому, що інформування про безпечний Інтернет має бути для читачів різного віку.













У Великомихайлівській районній дитячій бібліотеці до Дня безпечного Інтернету були проведені такі заходи у відділі 5-9 класів.(При відділі працює «Інтернет-центр»). Для відвідувачів – користувачів ІЦ (для учнів середнього шкільного віку) була проведена тижнева акція «Інтернет – територія безпеки».

З 9 до 13 лютого в РДБ відбулися такі заходи:



  1. Акція «Інтернет – територія безпеки» – розповсюдження реклами та інформаційних проспектів «10 лютого – День безпечного ІНТЕРНЕТУ»

(09-13.02);

  1. Книжкова виставка «Комп’ютерний світ» (09-13. 02.);

3) Презентація інформаційного стенду «10 лютого – День безпечного Інтернету» (10.02);

4)Відео-перегляди «Безпечний і привітний Інтернет» (10-13.02).









РЕКЛАМНИЙ ПРОСПЕКТ ДЛЯ ЧИТАЧІВ ЦРБ







Переваги- задовольняють інформаційні, освітні, культурні потреби, відкривають безмежний простір для спілкування та самовираження.
ІНТЕРНЕТ

Недоліки– фінансові шахраї, хакери, різного роду дезінформатори, тенета спокус (порноіндустрія, комп’ютерні ігри тощо).




Неприємності в мережі:
Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки.

Електро́нна по́шта або е-пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми використовуючи цифрові пристрої, такі як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).

Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері.

Програ́мне забезпе́чення (програ́мні за́соби) (ПЗ; англ. software) - сукупність програм системи обробки інформації і програмних документів, необхідних для експлуатації цих програм.


Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший.




Троянські коні або троянці — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.
Хакери та зломщики
Хакери та зломщики — це терміни, які використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних.
Найкращим способом захисту комп’ютера є використання брандмауера та регулярне оновлення операційної системи.




Основні «заповіді» мережевої моралі



1. Пам’ятайте, що Ви спілкуєтеся з людиною.

(не роби іншим того, чого не хочеш отримати від них взамін.)



2. Дотримуйтеся тих самих правил поведінки, що і в реальному житті. (Краще дотримуватися закону як в реальному, так і у віртуальному житті.)

3. Зберігайте особистість. (пам’ятайте, що враження про Вас складатиметься з Ваших висловлювань. )

4. Допомагайте іншим там, де Ви спроможні це зробити. (Обмін досвідом у Мережі – захоплива справа. )

5. Не втручайтесь у конфлікти і не допускайте їх.

(Флейми – емоційні висловлювання, що часто не врахують думки інших. )



6. Пам’ятайте про безпеку. ( Можна легко стати мішенню для он-лайн злочинців. )

7. Поважайте право на приватне листування.

(Неповага до таємниці листування – це ознака поганих манер.

Таємниця зв'язку - свобода людини, яка гарантує недоторканність усіх видів кореспонденції (листів, телеграм, повідомлень, переказів), телефонних розмов тощо. Таємниця зв'язку (вужче - таємниця листування / кореспонденції) означає категоричну заборону ознайомлюватися й розголошувати зміст кореспонденції, телефонної розмови з будь-якого приводу.



8. Пам’ятайте про авторське право.

(Не оголошуйте інформацію, завантажену з Інтернету,своєю власною.)



9. Не зловживайте своїми можливостями.

(Деякі «нетизяни» відчувають себе професіоналами. )



10. Вчіться пробачати помилки іншим.

(Не будьте зарозумілими і гордовитими. )




6 правил розумних користувачів Інтернету :

  1. Чемним і толерантним у спілкуванні будь! Не ображай нікого,
    Про бумеранг у стосунках не забудь!

  2. Якщо веб-сайт негарний

Закрий його негайно!

  1. Свій пароль, як таємницю

Зберігай у власній скриньці!

  1. Правила розумних користувачів Інтернету пам’ятай І всім про них розповідай!

  2. Цікаві веб-сайти ти шукай,

Друзям своїм про них розповідай.

Разом з ними нове пізнавати

І в віртуальному просторі безпечно крокувати. Розкажи батькам. Що не можеш вирішити сам. Всі проблеми вирішуй в сім’ї,

бо батьки найкращі друзі твої!



  1. Реальну адресу телефон і ім’я

Нехай знає тільки сім» я.

Нікому його не повідомляй в Інтернеті,

Бо можуть обманути, затягнути в тенета.



Великомихайлівськацентральна бібліотека для дорослих





До Ваших послуг: книжковий фонд, комп’ютери, безкоштовний

Інтернет

Адреса бібліотеки: 67100, Одеська обл.

с.м.т. Велика Михайлівка вул.

Вели́ка Миха́йлівка (до 1945 року - Гросулово, Михайлівка) - селище міського типу, центр Великомихайлівського району Одеської області України.

Леніна 121, тел. 2-14-61


електрона адреса: vmbiblioteka@mail.ru


Великомихайлівська центральна районна бібліотека для дорослих
Обласна акція
«ІНТЕРНЕТ – територія безпеки» /до Міжнародного дня безпечного Інтернету/

ВеликаМихайлівка

-2015-































































А ви коли-небудь перевіряли в Інтернеті свою репутацію?

Репутація в Інтернеті - це всі данні про Вас, розміщенні на сайтах, в блогах та соціальних мережах (а саме : фото та відео де ви присутні, ваші особисті та адресні данні, де ви навчаєтесь, що про вас говорять інші люди).

Соціа́льна мере́жа - соціальна структура, утворена індивідами або організаціями. Вона відображає розмаїті зв'язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними зв'язками.



Досить цікаво, правда ж!?Для того, що б знайти про себе таку інформацію необхідно скористатись декількома пошуковими системами та ввести особисті данні (ні в якому разі не вводіть паспортні данні!), а потім перевірте та занотуйте URL-адреси де про вас згадується. Соціальні мережі, блоги, особисті сторінки, фото-сайти - є закритими для пошукових систем, тому пошук за ними здійснюється після реєстрації  на даному порталі (Facebook, LinkedIn, Orkut, Qzone, Twitter, Flickr, Snapfish та ін.).

Пошуко́ва систе́ма (або скорочено пошукови́к) певна база даних - онлайн-служба (апаратно-програмний комплекс з веб-інтерфейсом), що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. У просторіччі під пошуковою системою розуміють веб-сайт, на котрому розміщено інтерфейс (фронт-енд) системи.

Після того як була зібрана інформація  проаналізуйте та вирішіть яке враження ви можете справляти на інших. Як виправити свою Інтернет-репутацію - див. на сайті "Центр безопастности Microsoft"  статтю "Защита и управление репутацией в Интернете" - http://www.microsoft.com/ruru/security/online-privacy/reputation.aspx


Проблеми мережі, та що ми можемо з цим зробити?
Реклама, віруси та спам
Наймолодшу дитину (5-7 років) варто навчити відрізняти рекламну інформацію від цікавинок, якими ви хочете з нею поділитись. Виділить час, який ви проведете поруч з дитиною в Інтернеті. Нехай вона розпитує вас, що і де, і ви самі вчиться поруч із нею. Дитина може усвідомити, що завжди знайде в вас підтримку. Обмежуйте час сидіння в мережі. Життя маленької дитини повинно бути насиченим та різноманітним, а Інтернет складає лише його малу частину.
Принади соціальних мереж
Коли дитина починає користуватись Інтернетом, про все це її варто попередити заздалегідь. Ні, не виховувати в ній страх перед будь-яким незнайомцем, але пояснити, що люди бувають різні, і не всі – дружні до нас. Краще дитина довіриться вам, аніж чужому, вірно? Проводьте із нею більше часу, пропонуйте обговорювати її проблеми, обговорюйте з нею питання, які важливі для вас самих. Довіра – це так важливо. Вона потрібна не тільки дитині. Згадайте себе в віці вашого сина або дочки. Що вас хвилювало? Чим ви можете зацікавити дитину? Бібліотеки, книги, мистецтво, зоопарки, виставки, музеї – світ значно ширший за десяток закладок із сайтами в Інтернеті.
Спілкування з дитиною «поза комп’ютером», виховання в ній відчуття прекрасного, вчасне та розумне статеве виховання, соціальна та політична грамотність дитини, підтримка її хобі, мандрівки та справжні книги, музика, спільні святкування родинних свят - всі ці нехитрі правила стають запорукою інформаційної безпеки в Інтернеті.

Статеве виховання - це надання учням знань про анатомію статевих органів людини, Статеве розмноження (Запліднення, зачаття, розвиток зародка і плоду, аж до пологів), статеві зносини, репродуктивне здоров'я, емоційні відносини зі статевим партнером, репродуктивні права і відповідальності, протизаплідні засоби та інші аспекти сексуальної поведінки людини.

Інформаці́йна безпе́ка - це стан захищеності систем обробки і зберігання даних, при якому забезпечено конфіденційність, доступність і цілісність інформації, або комплекс заходів, спрямованих на забезпечення захищеності інформації від несанкціонованого доступу, використання, оприлюднення, руйнування, внесення змін, ознайомлення, перевірки, запису чи знищення (у цьому значенні частіше використовують термін «захист інформації»).







Відділ культури Великомихайлівської РДА

Великомихайлівська районна дитяча бібліотека

10 лютого - День безпечного ІНТЕРНЕТУ

67100, вул. Садова 8 а, Великомихайлівський район смт. Велика Михайлівка, Одеська область, тел. (04859) 2-12-28,

E-mail: vmbibliochild@mail.

Оде́ська о́бласть - найбільша за територією область України, розташована на південному заході країни. На півночі та сході межує (за годинниковою стрілкою) з Вінницькою, Кіровоградською та Миколаївською областями, омивається водами Чорного моря, на півдні - з Румунією, на заході - із Молдовою.

ru


Азартні ігри
В Інтернеті достатньо азартних ігор, сайтів з електронними «казино».

Дитина, якa починає витрачати в мережі свої або батьківські гроші на ігри, мало відрізняється від «ігромана», який пропалює своє життя в ігрових клубах та реальних казино. Тож починати знов треба з самої людини, яка ще не усвідомлює небезпеку такої залежності.

Якщо ви бачите, що ваша дитина грає в мережі, подивіться, яку категорію сайтів вона використовує. Так, в Інтернеті є велика кількість ігрових сайтів, що пропонують гру в карти, нарди, шахи, дошки, головоломки. Ігри оперують балами, цифрами, але ніяких грошей, віртуальних або реальних, там немає. Ці ігри можна запропонувати дитині, оскільки це своєрідні «сигарети без нікотину» для залежного. Є сайти з іграми, які оперують віртуальними грошима. Вже під питанням, так? Оскільки після цього дитина цілком може перейти на сайт зі справжніми азартними іграми. Вирішення проблеми також цілком індивідуальне. Перш за все – не сваріть дитину. Поясніть їй (особливо якщо це «самостійний» підліток), що заробляння грошей – непроста справа. Можливо, дитина зрозуміє, що кишенькові гроші можна витрачати на більш цікаві речі, або переключить увагу на щось інше.

«Брудні» сайти

Небезпека порнографічної продукції та насилля чи не найбільш хвилює батьків. Як не чистять простори Інтернету, кількість такої продукції не зменшується. Що робити? Починати варто не з Інтернету, а з людини. З дитини. Дитина, навіть мала, правильно попереджена про небезпеку, може і не зацікавитись «полуничкою» та червивими плодами.

Наразі – до виховання прекрасного у дитині. Запропонуйте дитині книги, навчіть її малювати людей, чоловіків, жінок. Різні психологи радять починати правильне статеве виховання дитини в різному віці, тут важко знайти спільну думку. Все залежить від родини і світогляду людей. Але дитина, знайома зі світом, спокійніше відреагує на «брудну» інформацію, яка може випадково потрапити до неї. Можливо, із гумором. Не сваріть дитину, якщо знайшли в її закладках «щось таке». Розпитайте дитину, де саме вона це знайшла, і чому зацікавилась.

Поясніть дитині, що мережа – це інформаційний простір, в якому можна знайти стільки всього цікавого про світ. Навчіть користуватись пошуковими сайтами, і в кінці кінців, поясніть, що цю інформацію вона може знайти і в інших джерелах. Справжня книга в руках значно вагоміша за блимаючий текст на екрані монітору. Інформація, яка необхідна дитині, є в журналах і газетах, в бібліотеках, самі батьки можуть відправитись із дитиною в мандрівку до найближчої книгарні чи бібліотеки. Подаруйте дитині кольорову енциклопедію «Про все на світі», нехай вона усвідомить, що саме її цікавить.





Ізмаїльська центральна міська бібліотека ім. І. П. Котляревського в рамках акції провела «Тиждень безпечного Інтернета» с 9 по 15 лютого.

В програмі Тижня користувачі бібліотеки змогли виявити свій рівень знань сучасного Інтернету за допомогою тестів, при потребі мали можливість підвищити його, пройшовши онлайн навчання з основ безпечного користування мережею Інтернет. Закріпили отриману інформацію в ігровій формі. Бібліотека ім. І. П. Котляревського та програма "Про Інтернет" запропонувала пройти навчання й отримати сертифікат "Легенда Інтернета" от Google.

Книжкова виставка в читальному залі ознайомила з літературою, корисною як для «чайників», так і «асів» Інтернета.

Читальна зала, також читальний зал (англ. Reading room, фр. salle de lecture, нім. Lesesaal) - приміщення в бібліотеці або архіві, що використовується відвідувачами як місце роботи. Читальні зали мають особливе значення у бібліотеках без абонементу, а також архівних установах, оскільки є єдиним місцем, де користувачі можуть ознайомитися з замовленими матеріалами.

Всього під час Тижня було охоплено заходами та інформацією більш 200 користувачів.

Більша частина навчаючої інформації була розміщена в блозі Ізмаїльської ЦГБ у вигляді шести окремих постів.


  • Неделя безопасного Интернета. День пятый

  • Неделя безопасного Интернета. День четвертый

  • Неделя безопасного Интернета. День третий

  • Неделя безопасного Интернета. День второй

  • Неделя безопасного Интернета. День первый

  • Неделя безопасного Интернета

Акція була широко розрекламована в місцевих ЗМІ. На новинних Інтернет-сайтах був розміщен рекламний баннер, розробленний фахівцями бібліотеки.



К международному Дню безопасного Интернета Курьер недели, 13 февраля 2015

Библиотека им. Котляревского присоединилась к Международной акции "Неделя безопасного Интернета" Официальный сайт города Измаила, 10 февраля 2015

Библиотека Котляревского присоединилась к международной акции безопасности сети СИТИ, 9 февраля 2015
Библиотека Котляревского присоединилась к Международной акции "Неделя безопасного Интернета" Сайт Вечерний Измаил, 9 февраля 2015
Філії ЦБС для дорослих та юнацтва також підтримали акцію, надав інформацію своїм користувачам у вигляді книжкових виставок і відкритих переглядів.

В юнацькій філії с 4 по 10 лютого проводились індивідуальні бесіди та заняття про безпеку в Інтернеті, тестування підлітків та молоді на теми «Интернет-зависимость», «Основные заповеди сетевой морали». Всього опитуванням та консультаціями було охоплено 50 користувачів.



Тиждень безпечного Інтернету в Любашівській ЦБС

Провідний бібліотекар юнацької кафедри Любашівської ЦРБ запропонувала для учнів 11 класів школи-ліцею бесіду-діалог «Безпечне спілкування в Інтернеті». Бібліотекар розповіла присутнім, що таке Інтернет і для чого він потрібний.

Інтернет – це глобальна мережа, що об’єднує величезну кількість комп’ютерів по всій земній кулі, кожен шостий житель Землі регулярно працює у Всесвітній мережі.

Глоба́льна мере́жа - англ. Wide Area Network,(WAN)- комп'ютерна мережа, що охоплює величезні території (тобто будь-яка мережа, чиї комунікації поєднують цілі мегаполіси, області або навіть держави і містять у собі десятки, сотні а то і мільйони комп'ютерів).

Всесві́тня мережа (англ. World Wide Web, скорочено: WWW; також: всемережжя, веб або тене́та) - найбільше всесвітнє багатомовне сховище інформації в електронному вигляді: десятки мільйонів пов'язаних між собою документів, що розташовані на комп'ютерах, розміщених на всій земній кулі.

В останні роки у віртуальний світ все частіше заглядають діти. Скоро всі українські школи будуть підключені до мережі Інтернет. З однієї сторони це добре, кожна дитина зможе отримати більше інформації, а з другої сторони почали говорити про новий вид захворювання – Інтернет-залежність. Більш того, через незрілість психіки, вони не в змозі адекватно оцінити отриману за допомогою Глобальної мережі інформацію. Далі учні стали розповідати, що практично весь вільний час регулярно сидять на форумах, грають в онлайн-ігри, що кожен ранок розпочинається із сайту «Вконтакте». Коли бібліотекар задала питання, для чого це їм потрібно, відповідь була така – щоб просто вбити свій час. Дівчата заходять в мережі, щоб познайомитися з однолітками та спілкуватися.

По закінченню заходу бібліотекар запропонувала учням 10 правил безпечного користування. Діти, вислухавши, зробили висновок, що краще спробувати знайти себе в реальному житті і в ньому стати значимою і авторитетною людиною, а з Інтернету завжди отримувати інформацію, тільки ту, яка потрібна для підвищення інтелектуального рівня.

Проблема безпеки дітей в Інтернеті вже не здається в Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Кожного року аудиторія користувачів Всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становить молоде покоління – діти та підлітки, які повністю не усвідомлюють загрозу, що може чекати на них у віртуальному просторі. Тож у Зеленогірській селищній бібліотеці-філії було проведено годину-спілкування з учнями 10 класу «Безпека дітей в Інтернеті». Під час спілкування пройшло обговорення правил поводження в Інтернеті підлітків та чим є комп’ютер для підлітка.           Роздільнянська  центральна  районна  бібліотека також  підтримала обласну акцію «Тиждень безпечного Інтернету». Програму його склали: бесіди, анкетування, інтерактивні ігри, перегляди відеороликів за темою. Для  користувачів Інтернет-центру були розроблені веб-списки безпечних  Інтернет-сайтів, кращих Інтернет-ресурсів для тих, хто читає книги та періодику он-лайн, Інтеренет-ресурсів, що містять правила користування Інтернетом та  поради для батьків і дітей. Дивіться блог Роздільнянської ЦРБ – http://rozdilna-biblioteka.blogspot.com/2015_02_01_archive.html . Як завжди, креативно підійшли до участі в Акції завідуюча Лиманською б/ф №3 Наталя Лясоцька та її команда бібліотечних активістів, що підготували цілий калейдоскоп заходів: інформаційний стенд «Інтернет – територія безпеки», повчальну театралізовану замальовку «Хочемо купити комп’ютер. Це небезпечно?», квест-вікторину: знайти в Інтернеті відеоролики «Безпечний Інтернет», скласти пазл-гасло «Створимо позитивний Інтернет разом», оживити малюнок «Ріпка» (онучка за комп’ютером). Видеоколаж з цими заходами ви можете подивитися на ресурсі-- https://docs.google.com/file/d/0B-Rdw9UQJ46MQlRueDB6V0JzU3c/edit

Татарбунарська ЦРБ

В бібліотечному Інтернет центрі протягом тижня було проведено уроки безпечного користування Всесвітньою мережею. 

Кожного дня користувачі бібліотеки отримували корисну інформацію про безпечне користування Інтернет-ресурсами. Протягом тижня обговорювались такі питання, як Інтернет в житті людини, комп’ ютерні віруси та Інтернет-шахрайство, Інтернет-залежність – це хвороба чи діагноз та інші.

Також бібліотекарі провели анкетування, в якому виявилося, що наша молодь дуже залежна від мережі Інтернет, в якій проводить більше ніж 2-3 години на добу, де ніхто не контролює та не забороняє заходити на різні веб-сайти, в чати та ін.

Наші користувачі мали нагоду обмінюватись один з одним досвідом безпечного користування Інтернетом.

Дотримування основних правил в Інтернеті так само важливо, як і дотримуватися правил дорожнього руху, перебуваючи за кермом.

Пра́вила доро́жнього ру́ху (скорочено: ПДР) - перелік правил, що регулюють обов'язки водіїв транспортних засобів та пішоходів, а також технічні вимоги, визначені до транспортних засобів для забезпечення безпеки дорожнього руху.

Все, що є незаконним у повсякденному житті, є незаконним і в он-лайні. Хоча Інтернет і надає безпрецедентні можливості для вільного спілкування, та водночас і накладає відповідальність за свої дії.

Тому бібліотекар не оминула увагою закони, які стосуються авторських прав, аби не мати неприємностей з правоохоронними органами та небажаних наслідків, передбачених законодавством.

Правоохоро́нні о́ргани - державні органи, що на підставі законодавства держави здійснюють правоохоронну (правозастосовну та правозахисну) діяльність.

Корисними стали такі пункти заходу: як захистити свій комп'ютер від шпигунських програм та зловмисників, види Інтернет-шахрайства, що собою представляють такі поняття, як: фішинг, кардінг, грумінг, булінг, мобінг. Аби протистояти атакам зловмисників, кожен користувач має розуміти, що таке комп'ютерні віруси, де можна їх «підчепити», основні ознаки зараження комп’ютера вірусом. Корисним стала і інформація з відео: “Як можна зрозуміти чому можна довіряти в On-Line, і що може принести шкоду твоєму ПК”.

Учасникам заходу також була представлена можливість закріпити свої знання безпечного користування Інтернетом, відповівши на контрольні запитання On-Line вікторини з сайту Onlandia.

На жаль, в Акції цього року прийняли участь лише сім ЦБС. Дякуємо їм за креативність та професійну небайдужість. Сподіваємось, що їх приклад активності та досвід надихне інших колег на проведення таких важливих і сучасних заходів серед підлітків та молоді у наступному.