Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок №4 Тема. Складові комп’ютера: системний блок, пристрої введення (клавіатура, миша), пристрої виведення

Скачати 92.64 Kb.

Урок №4 Тема. Складові комп’ютера: системний блок, пристрої введення (клавіатура, миша), пристрої виведення




Скачати 92.64 Kb.
Дата конвертації31.03.2017
Розмір92.64 Kb.
ТипУрок

Конспект уроку «Сходинки до інформатики»

у 2 класі

Урок №4

Тема. Складові комп’ютера: системний блок, пристрої введення (клавіатура, миша), пристрої виведення (монітор, принтер)

Мета: ознайомити учнів зі складовими частинами комп’ютера (системний блок, монітор, клавіатура, миша, принтер, пристрої введення та виведення);
Системний блок (англ. computer case) - корпус комп'ютера, функціональний елемент, який захищає внутрішні компоненти комп'ютера від зовнішнього впливу та механічних пошкоджень, підтримує необхідний температурний режим в середині системного блоку, екранує створені внутрішніми компонентами електромагнітні випромінення та є основою для подальшого розширення системи.
їх призначенням;

вчити розрізняти основні пристрої комп’ютера; слідкувати за дотриманням учнями правил поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером; вчити слухати інформацію та раціонально планувати час;

формувати навички роботи з мишею, зокрема знайомство з операцією “перетягни й кинь”; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення;

Пристрій виведення інформації (англ. output device) - периферійний пристрій для виведення інформації (результатів роботи обчислювальної машини) для людей і в зрозумілій для людей формі. Найчастіше пристрої виведення інформації виводять інформацію через звук і візуально.
Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.
виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером.

Обладнання: Ломаковська Г. В. Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.,картки для проведення ігор, для групової роботи, мультимедійна презентація, малюнки для бесіди.

Програмне забезпечення: комп’ютерна програма « Скарбниця знань», гра « Гриби та ягоди»;« Сходинки до інформатики»,правила роботи з комп’ютером.

Використана література: Ломаковська Г. В. Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

Доброго ранку, доброго дня!

Я вам бажаю здоров’я й добра!

Всі на уроці? І не сумуємо?

В світ інформатики дружно крокуємо!

Урок інформатики у нас незвичайний,

Він дуже корисний і дуже повчальний!

А тепер подивіться один на одного і посміхніться.


Вітаються.
Діти посміхаються один до одного і бажають успіху.







ІІ. Перевірка домашнього завдання

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів




    1. Гра « Встанови послідовність»

-Назвіть комп’ютери в порядку збільшення їх розмірів.

2.«Мозковий штурм»

-Пригадайте,де на нашій планеті використовується комп’ютер?



Діти відповідають: стаціонарні персональні комп’ютери, ноутбуки, нетбуки, кишенькові комп’ютери, мікрокомп’ютери.

Мікрокомп’ютери, кишенькові комп’ютери, нетбуки, ноутбуки, стаціонарні персональні комп’ютери

Діти відповідають, створюючи асоціативний кущ (у магазинах, банках,квиткових касах, на кіностудіях, у салонах краси, в проектних інститутах, у школах, бібліотеках, в управліннях літаком,кораблем, автомобілем,вмонтовані у побутову техніку)








ІІІ. Мотивація навчання

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

  1. Розповідь учителя

Людина завжди уважно придивлялася до довкілля. І саме природа підказала людині багато винаходів.

  • Розгляньте малюнки. Завдяки кому людина винайшла подані технічні засоби? Здогадайся, який винахід не відображений на малюнку. (Птах – літак, риба – підводний човен, бабка - … вертоліт)




  • А на кого схожий комп’ютер? (На людину.)

  • Комп’ютер теж, як і людина, працює з інформацією. Він вміє запам’ятовувати, розв’язувати задачі, робити креслення, зчитувати інформацію, озвучувати її, показувати текст, малюнки.

Сьогодні ми дізнаємося завдяки яким частинам комп’ютера це відбувається.


Діти відповідають, аргументуючи свої відповіді.









ІV. Робота з підручником.

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

1.Вчитель промовляє текст підручника (ст..24-25).

2.Вибіркове читання. Вчитель читає початок речення:

Перед вами знаходиться …

Поріч з монітором ви бачите …

Перед монітором розташована …

Клавіатура, миша, сканер – …

У будь-якого комп’ютера є …


Діти слухають і запам’ятовують.
Учні знаходять це речення у тексті і продовжують його читати.








V. Первинне закріплення матеріалу (робота в друкованих зошитах «Сходинки до інформатики».

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

За змістом зошита.( с.8)

  1. Робота в парах.

  • Подумайте та розгадайте ребуси.



  1. Гра « З′єднайка».

- Серед предметів знайдіть ті, які можуть бути складовими комп′ютера.

Діти працюють за змістом зошита(Розгадують ребуси та презентують свою роботу).

Взаємореревірка.

Виконують завдання.

Фронтальна перевірка.








VІ. Фізкультхвилинка. (2 хв.)

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

Любить вчитися наш клас,

Та відпочивати час.

Нумо, разом всі присіли

І нагору полетіли.

Піднімаємось все вище,

Висота стає все ближче!



Учні виконують вправи, проказуючи текст фізкультхвилинки.







VІІ. Робота з підручником.

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

1.Гра «Встанови відповідність»( с.26-27,завд.7)

Робота в парах.

Встановіть відповідність між зображеннями пристрою і його назвою працюючи вдвох.

2.Гра « Для кмітливих»( с. 28)




Один учень показує зображення пристрою, а інший показує його назву. Потім міняються ролями.

Діти виконують завдання підручника.









VІІІ. Формування практичних навичок. (робота за комп’ютером) (15 хв)

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі.

Варіант 1. За ПМК «Сходинки до інформатики» (2 клас):

Опрацювання прийомів роботи з мишею.


  • Діти, поставте праву руку ліктем на парту і покажіть двома пальчиками як рухаються вусики у комашки.

  • А тепер подивіться на мишку і знайдіть на ній дві клавіші, покладіть на них “вусики” комашки і по черзі кожним “вусиком” натисніть на клавіші. Повторіть 3 – 4 рази.

  • Діти, хто справився з завданням? Покажіть одне одному як ви це робите.

  • Коли ви пересуваєте мишку по килимку, на екрані рухається стрілочка. Покладіть мишку на килимок і не натискуючи клавіш порухайте нею у різних напрямках.

  • Що відбувається зі стрілкою?

2. Гра “Гриби та ягоди»

а) Знайомство з правилами гри – опрацювання статті за карткою.

б) Відпрацювання прийомів:

- переміщення і точне фокусування вказівника миші на об’єкті, виконання операції «Перетягни й кинь»;

- клацання лівою / правою кнопкою.

в) Проведення гри.

Варіант 2: За програмою GCompris. Ст.26


Діти розповідають правила техніки безпеки.

Діти виконують вказівки вчителя.


Відпрацювання прийомів на комп’ютері.










ІХ. Фізкультхвилинка (вправи для очей) (2 хв.)

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

Учитель: ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них.

  1. В середньому темпі зробити 3-4 кругових рухів очима праворуч і так само ліворуч, «малюючи сонечко». Розслабивши м’язи очей, подивитись у вікно, спостерігаючи, як гойдаються віти дерев і пливуть хмарки. Швидко поморгати, закрити очі і, рахуючи до 10, уявити як іде дощик (летять сніжинки).




  1. Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички..

Ні зайчати, ні лисички...

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво... і направо...

Це не вправи, а забава!




  1. Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору,

Знову вниз!

І на цьому – зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову!



Учні виконують вправи, проказуючи текст фізкультхвилинки







Х. Перевірка знань.




Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

1.Гра « Доповни речення»

-Відобажає інформацію, з якою працює комп’ютер…

- До нього приєднуються інші пристрої. Це…

- За його допомогою можна надрукувати текст, малюнок. Це…

- Для введення інформації використовують…

2.Бесіда за запитаннями підручника ( с.26-27,завд.1-6)




  1. Індивідуальна робота з картками, самоперевірка.

Відповіді учнів, доповнення відповідей іншими учнями.









ХІ. Підсумок уроку.




Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

1.Гра «Крісло вражень»

Коригує відповіді дітей



Будують речення за початком.

Я знаю…

Я вмію…

Я ціную…








ХІІ. Домашнє завдання.

Дії вчителя та поради щодо проведення етапу

Дії учнів

Прочитати текст на ст.24-25.

Дати відповіді на запитання ст.26-27 (усно).



Виконати завдання на сторінці 9 зошита.

Діти записують домашні завдання до щоденника.



Скачати 92.64 Kb.

  • Програмне забезпечення
  • Хід уроку І. Організаційний етап
  • ІІ. Перевірка домашнього завдання Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
  • ІІІ. Мотивація навчання Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
  • ІV. Робота з підручником.
  • V. Первинне закріплення матеріалу
  • VІ. Фізкультхвилинка.
  • VІІ. Робота з підручником. Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
  • VІІІ. Формування практичних навичок.
  • ІХ. Фізкультхвилинка
  • Х. Перевірка знань . Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
  • ХІ. Підсумок уроку.
  • ХІІ. Домашнє завдання