Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок 6 Тема: Виділення обраного тексту в середовищах для читання. Використання миші та інших маніпуляторів для вибору та переміщення об’єктів

Скачати 72.99 Kb.

Урок 6 Тема: Виділення обраного тексту в середовищах для читання. Використання миші та інших маніпуляторів для вибору та переміщення об’єктів




Скачати 72.99 Kb.
Дата конвертації12.04.2017
Розмір72.99 Kb.
ТипУрок

Урок 6

Тема: Виділення обраного тексту в середовищах для читання. Використання миші та інших маніпуляторів для вибору та переміщення об’єктів.

Мета:

Навчальна: ознайомити з особливостями роботи з мишею, призначенням клавіш миші, видами ручних маніпуляторів.

Розвиваюча: формувати навички роботи з мишею.

Виховна: виховувати культуру користувача ПК.
Маніпуля́тор (рос. манипулятор; англ. manipulator; нім. Manipulator m) - керований пристрій (машина), оснащений робочим органом для виконання рухових функцій, аналогічних до функцій руки людини, під час переміщення об'єктів у просторі.
Переміщення - зміна положення якогось матеріального об'єкту. В фізиці - це переміщення фізичного тіла. Переміщенням також називають вектор, який характеризує цю зміну. Має властивість адитивності. Абсолютна величина переміщення, тобто довжина відрізка, що сполучає початкову й кінцеву точку, вимірюється в метрах у системі СІ та в сантиметрах у системі СГС.
Кори́стува́ч - той, хто користується чим-небудь - майном, землею, комп'ютером тощо.


Матеріали та обладнання: магнітні картки «Будова ПК», «Пристрої введення виведення», плакат «Робочий стіл та програми», роздатковий матеріал із зображенням комп’ютерної миші, плакат «Як правильно тримати комп’ютерну мишку?
Матеріа́л - речовина, або суміш речовин, первинний предмет праці, який використовують для виготовлення виробу (основний матеріал), або які сприяють якимось діям. У останньому випадку уточнюють, що це допоміжний, чи витратний матеріал.
», презентація «урок 8. Ручні маніпулятори.ррЬ» програма «Сходинки».

Структура уроку



  1. Організаційний етап.

  2. Перевірка домашнього завдання.

  3. Актуалізація опорних знань (магнітні картки «Будова ПК», «Пристрої введення виведення»).

  4. Мотивація навчальної діяльності.

  5. Оголошення теми та мети уроку.

  6. Засвоєння нових знань та навичок (робота з роздатковим матеріалом, плакат «Як правильно тримати комп’ютерну мишку?», презентація «урок 8. Ручні маніпулятори .ppt»).

  7. Фізкультхвилинка

  8. Застосування знань та навичок (програма «Сходинки»).

  9. Підсумок уроку.

  10. Повідомлення інформації про домашнє завдання.

  11. Релаксація.

Хід уроку

I. Організаційний етап.

На перерві: підготовка дошки, унаочнення, робочих місць учнів, вчителя.

На уроці:



  • Підготовка учнів до уроку (займають робочі місця, організовують робочий простір).
    Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.


  • Вчителю звернути увагу на самопочуття та зовнішній вигляд учнів.

  • Привітання.

  • Відмітити присутніх. Призначити чергових.

  1. Перевірка домашнього завдання. Зошит - с.15 №5.


  2. c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image1.png
    Актуалізація опорних знань.

  1. Складіть схему «Основні пристрої комп’ютера», використовуючи слова для довідки: процесор, внутрішня пам’ять, зовнішня пам’ять, пристрої введення, пристрої виведення.
    Самопочуття - загальний психічний показник нашого тілесного і духовного стану в кожний даний момент; складається з конкретних відчуттів і загальних почувань. Так, один зі станів Самопочуття - відчуття голоду складається з місцевого відчуття в області шлунку і із загального невизначеного відчуття у всьому організмі.
    Пристрій виведення інформації (англ. output device) - периферійний пристрій для виведення інформації (результатів роботи обчислювальної машини) для людей і в зрозумілій для людей формі. Найчастіше пристрої виведення інформації виводять інформацію через звук і візуально.


  2. Вкажіть назви пристроїв комп’ютера зображених


на малюнках.

c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image2.jpeg



  1. Розташуйте (на дошці) зображення пристроїв введення в першу колонку, а пристроїв виведення - в другу колонку.

  1. Встановіть відповідність між значком на Робочому столі та його ім’ям.

c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image3.jpeg

е. Вкажіть правильну послідовність дій для коректного вмикання та вимикання комп’ютера.

Послідо́вність - функція визначена на множині натуральних чисел яка набуває значення на об'єктах довільної природи. f : N → X \,\rightarrow \,\!X} .






  1. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, пригадайте, будь ласка, який пристрій ми використовуємо для того, щоб дати команду комп’ютеру виконати певну дію, запустити програму. (Миша)

  1. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми розглянемо види, будову та особливості роботи з ручним маніпулятором - миша.

  1. Засвоєння нових знань та навичок.

Скажіть, що знаходиться на столі, ліворуч від монітора, маленьке, сіреньке (чорненьке), з довгим хвостиком. Це комп’ютерна мишка. Діти, а чи помітили ви, що вона дуже полюбляє спати. Але варто лише доторкнутися до неї - і мишка одразу прокидається. Комп’ютерна миша дуже чутлива. Як ви думаєте, чому її так назвали?


c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image4.jpeg


Скільки клавіш у мишки? Як вони називаються? Підпишіть.


  • Якою клавішею мишки ми користуємося частіше?

  • Розфарбуйте «головну» - ліву клавішу мишки червоним кольором. Саме цією

клавішею мишки ми, зазвичай, будемо користуватись:

Завдання

Спосіб виконання

Виділити об’єкт

1 раз клацнути лівою клавішею мишки (ЛКМ)

Відкрити папку, запустити програму

2 рази клацнути ЛКМ

Завдання 1. (робота з роздатковим матеріалом «Комп’ютерна миша»)


  1. Фізкультхвилинка.

Давайте пограємо у гру: я називаю об’єкт (папку, програму, файл) та дію, яку необхідно виконати над цим об’єктом. Якщо потрібно :

  • Виділити об’єкт - плескаєте в долоні над головою;

  • Відкрити або запустити - присідаєте.

Отже,

Відкрити папку «Мій комп’ютер» (присідають).



Виділити папку «Мої документи» (плескають в долоні над головою).

Запустити програму «Калькулятор» (присідають).

Відкрити папку «Корзина» (присідають).

Виділити папку «Корзина» (плескають в долоні над головою).

Запустити програму Музичний плеєр (присідають).

Відкрити папку «Мої документи» (присідають).

Виділити кнопку «Пуск» (плескають в долоні над головою) і т.д.

Розгляньте малюнки. Назвіть номер малюнка, на якому зображено як потрібно тримати мишку. Давайте проголосуємо. Підніміть руку, хто вважає що це малюнок №1, тепер - №2, і хто за №3. Праві були ті, хто проголосував за №2

Правильно тримати мишку хвостиком від себе (мал.2). Якщо мишку покласти так, як показано на мал. 1 та 3, вона зовсім перестане слухатися. Не треба на неї дуже тиснути — вона цього не любить.


c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image5.jpeg


Мишка має слухати тебе. Для цього потрібно тренувати пальчики. Поклади руку на стіл, спробуй підняти вказівний пальчик вгору і стукнути ним по столу. Вийшло? Якщо ні, потренуйся.

Дітки, я хочу показати вам якою була перша мишка та які сьогодні існують мишки та інші ручні маніпулятори. (презентація «урок 8. Ручні маніпулятори.ррї»)

Пригадайте, куди ви пересуваєте мишку по килимку на столі, туди пересувається маленька стрілка на екрані монітора. Це - курсорчик, товариш мишки.

Курсорчик трохи чарівник, бо може перетворюватися то на стрілочку, то на руку, то на олівець. Він постійно підказуватиме вам, що потрібно зробити у чій частині екрана.


Розгляньте малюнки. Подумайте, у яких програмах може так виглядати курчик?

Програма (фр. programme письмове оголошення, порядок денний, від грец. prógramma вказівка) - заздалегідь затверджена (визначена) дія.
Знайдіть відповідність.

c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image6.jpeg





c:\users\1\appdata\local\temp\finereader11.00\media\image7.jpeg




  1. Застосування знань та навичок.

Практична робота: «Розвиток навичок роботи з мишкою»

Завдання 1.

Пригадайте правила безпечної роботи за комп’ютером.

Завдання 2.



Відкрийте програму

  • «Сходинки»/ розділ «1-2 клас»/ гра «Лісова галявина».

  • «Сходинки»/ розділ «1-2 клас»/ гра «Мильні бульбашки» .

  1. Релаксація. Вправи для очей:

В середньому темпі зробити 3-4 кругові рухи очима праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м'язи очей, подивитись вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

Вправи для рук.

  1. Зігнути одну руку в кисті (до себе). Великий палець з допомогою іншої руки повинний дотягтися до руки.
    Великий палець (палюх, пучак, бецман, лат. pollex) - перший, тобто внутрішній палець кисті. Термін зазвичай використовується для приматів, у тому числі людини, та деяких інших тварин, у яких цей палець протистоїть решті фаланги, для решти тварин використовується термін полекс (лат. pollex)
    Вправа виконується поперемінно двома руками.

  2. Покластти руки, зігнуті в ліктях, на край столу. Кисті рук підняти вгору долонями одну до одної. На рахунок - раз - роз'єднати пальці в сторони, на рахунок - два - поступово зібрати всі пальці разом.

  1. Підсумок уроку.

  • Для чого призначені мишка?

  • Скільки клавіш у мишки?

  • Яка «головна» клавіша мишки?

  • Як відкрити папку, запустити програму?

  • Як виділити об’єкт за допомогою мишки?

  1. Повідомлення інформації про домашнє завдання. Зошит - с.16 №2


Скачати 72.99 Kb.

  • Матеріали та обладнання
  • Організаційний етап. Перевірка домашнього завдання
  • Мотивація навчальної діяльності
  • Фізкультхвилинка Застосування знань та навичок
  • Перевірка домашнього завдання
  • Актуалізація опорних знань
  • Оголошення теми та мети уроку
  • Засвоєння нових знань та навичок
  • Завдання
  • Застосування знань та навичок. Практична робота: «Розвиток навичок роботи з мишкою»
  • Релаксація
  • Вправи для рук. Зігнути одну руку в кисті (до себе). Великий палець
  • Повідомлення інформації про домашнє завдання