Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок для маленьких користувачів Інтернету (7 10 років) Мета

Урок для маленьких користувачів Інтернету (7 10 років) Мета




Дата конвертації19.03.2017
Розмір87.2 Kb.
ТипУрок

ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ 3-4 класи
Урок для маленьких користувачів Інтернету (7 - 10 років)

Мета: ознайомити учнів з можливостями та небезпеками, які є в Інтернет; показати можливості безпечного користування Інтернету; сформулювати загальні правила користування Інтернетом; розвивати творчі здібності учнів; спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін; розвиток пізнавального інтересу, творчої активності учнів; розвиток у школярів уміння висловлювати думки, моделювати ситуацію; виховати пошану до суперника, уміння гідне вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді.

План уроку

1.Вступ — 10хв.

Урок рекомендується почати з загальним ознайомленням користі, який несе Інтернет. Для цього розказуємо, що 100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць.

Років тому - шкала часу, що широко використовується в археології, геології та інших науках для датування подій в минулому. Оскільки час відрахунку змінюється, стандартна практика пропонує використання 1950 року як еталонної точки «сучасності».

Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Запитайте учнів, чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують. Відповіді запишіть на дошці.
2. Безпечне користування Інтернетом? - 20 хв.

Враховуючи маленький вік дітей, найкраще ознайомити їх з безпечним користуванням Інтернетом через комікси, які представлені насайті:htlp://www.onlandia.org.ua/html/pupils7-10.htm. На сайті представлені 2 оповідання-комікси:



Безмежний ліс

- історія про дев'ятирічного Миколку, який вчиться користуватися комп'ютером та електронною поштою.

Електронна пошта Електро́нна по́шта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - популярний сервіс в інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).

Діти дізнаються про те, що таке Інтернет і що в ньому можна робити. Крім того, в історії розповідається про те, що в Інтернеті є речі, від яких слід захиститися.



Нові друзі Ганусі

- це продовження історії «Безмежний ліс». Головною героїнею є двоюрідна сестра Миколки, Ганнуся.

Кузен (або двоюрідний брат), від фр. cousin), - хлопчик/чоловік по відношенню до дитини дядька і/або тітки, син дядька або тітки. Усі нащадки братів і сестер є їхніми двоюрідними братами. У повсякденній мові термін «кузен» часто відноситься до двоюрідного брата, тобто безпосереднього нащадка рідного брата.

В історії йдеться про публічний характер Інтернету, етикет в Інтернеті, публікацію зображень та авторські права. Якщо можливо, спроектуйте сторінку на екран, та подивіться разом з дітьми. Якщо такої можливості нема, то виберіть важливі речі з тексту, використайте запропоновані варіанти відповідей, та поясніть, чому деякі відповіді є неправильними.


3. Запитання до дітей: чи всі вони зрозуміли правила користування Інтернетом? — 5 хв.

Нехай перерахують, а вчитель запише на дошці:

-не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків,

-погано поводитись при спілкуванні,

-користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків,

-тримати пароль комп'ютера у таємниці,

-повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботу зкомп'ютером або в Інтернеті,

-погоджувати з батьками сайти, на які можна заходити.


4. Нік - ім 'я та можливості Інтернету -10 хв.

Візьміть м'яч або щось подібне. Нехай діти стануть в круг. Запропонуйте їм придумати «нік - імя», яким вони можуть користуватись при спілкуванні. Кидаючи м'яч, кожен називає своє нове видумане ім'я. Після цього запропонуйтеназвати компоненти інформаційно - комунікаційних технологій, які вони знають і можуть використовувати: веб-сторінка, веб-камера, ISQ, Skype, e-mails, chat rooms,певні соціальні мережі, блоги, інше.

Соціа́льна мере́жа - соціальна структура, утворена індивідами або організаціями. Вона відображає розмаїті зв'язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними зв'язками.

Комуніка́ція (від лат. communicatio - єдність, передача, з'єднання, повідомлення, пов'язаного з дієсловом лат. communico - роблю спільним, повідомляю, з'єдную, похідним від лат. communis - спільний) - це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами, спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів із метою передавання та одержання інформації.

Так само під час кидання м'яча називається одна з технологій. Якщо нема можливості кидати м'яч, нехай підходять до дошки і записують.


5. Підведення підсумків уроку.

Вчитель разом з учнями підводять підсумки уроку. Інтерактивна вправа «Ми змогли…» .



ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ 8-11 класи
Урок «Зробимо Інтернет безпечним для дітей» (14-17 років)

Мета: ознайомити учнів з можливостями та небезпеками, які є в Інтернет; показати можливості безпечного користування Інтернету; сформулювати загальні правила користування Інтернетом; розвивати творчі здібності учнів; спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін; розвиток пізнавального інтересу, творчої активності учнів; розвиток у школярів уміння висловлювати думки, моделювати ситуацію; виховати пошану до суперника, уміння гідне вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді.

Час - 45 хвилин

Обладнання: проектор, аркуші ватману, маркери, кольорова крейда, кольорові стікери, бажано у формі листочків з дерева та стікери прямокутної форми
Для дітей старшого віку 15-18 років просимо зробити акцент на небезпеці потрапляння в порнографію, розповсюдженні або виготовленні її, бо це карається Кримінальним Кодексом України 
План уроку
1. Вступ

МОЗКОВИЙ ШТУРМ

Урок розпочинається з мозкового штурму щодо користі Інтернету. Пропонується задати питання учням, що таке Інтернет та яка його користь. Учнів ділемо на групи й даємо ватмани, де розміщуємо дві колонки. В одній учні записують використання Інтернету, в іншій записуються мінуси використання Інтернет мережі. В кінці вправи учні вивішують ватмани на дошку й зачитують написане.



Після цього підготовлені учні роблять коротке інформаційне повідомлення про те, коли та з якою метою було створено Інтернет.
2. Гра «Дерево»

Перед початком вправи вчитель малює дерево без пелюстків на аркуші ватману або дошці

Вчитель роздає кожному учню/ учениці стікери та дає завдання учасникам вигадати собі прозвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. Кожен учасник прикріплює свій листок з нікнеймом на ватман, але не називає себе. .Звертаємо увагу учнів, що на дереві багато листочків, як і в Інтернет мережі, й всі підписані не своїми іменами.

Робимо висновок, що не всі користувачі Інтернет мережі пишуть свої реальні імена й за монітором може опинитися зовсім інша людина.

 Якщо дерево намальоване на дошці, то воно залишається для наступної вправи


3. Гра «Хто надіслав тобі листа?»

Для цієї вправи вчитель використовує «Дерево» з попередньої вправи. Вчитель видає учням прямокутні стікери і просить кожного написати смс людині, яку не знає користувач. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з деревом. Кожен має наклеїти своє смс до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили хто надсилає їм побажання. (Одного, двух учнів учитель просить тихесенько написати спам-смс.)

Учасники отримають смс до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення». У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення. Деякі учні отримають спам смс, дехто небажані смс.

Вчитель робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. Іноді ми отримуємо СПАМ, який може зашкодити роботі комп’ютера. А іноді листи з неприємним контентом.

Учні, підготовленні заздалегідь, розказують про СМАП та мережевий етикет.


4.Інформація вчителя про небезпеки в Інтернет просторі та при використанні мобільних технологій

Обговорення небезпек, які можуть існувати в Інтернет.

Онлайн-ризики для дітей:


  • «дорослий» і незаконний контент: порнографія, азартні ігри, реклама тютюну і алкоголю;

    Мереже́вий етике́т (інша поширена назва : Інтернет етикет) - формальні правила поведінки, спілкування, традицій у Мережі.

    Аза́ртні і́гри - рід ігор, в яких виграш і програш залежать головним чином від випадку, удачі і набагато менше - від уміння гравця. Зазвичай, в азартні ігри грають на гроші, тобто винагородою за виграш є матеріальне надбання, тоді як програш карається матеріальною втратою.



  • онлайн-насилля: заклики до асоціальної, суїцидальної поведінки, жорстокості, насильства, сексуальна експлуатація;

  • розголошення особистої інформації, яка може бути використана проти дітей та їх сімей;

короткі номери та платні сервіси, які тарифікуються окремо тощо.

Із кожним роком усе більше українських дітей користуються інтернетом у повсякденному житті. Доступ до інтернету не тільки з комп’ютеру, а й з мобільних телефонів сприяє цьому. Нелегальний та «дорослий» контент, кіберзлочинність — фактори, що перетворюють інтернет з корисного ресурсу для спілкування та розвитку на небезпечне інформаційне середовище як зазвичай для дорослих, так і особливо для дітей.

Інфосфе́ра (англ. Infosphere) - неологізм, який складається з двох слів інформація і сфера. Вживається в інформатиці для опису сукупності інформації, інформаційної інфраструктури, суб'єктів інформаційних відносин, а також системи регулювання виникаючих при цьому суспільних відносин.

Оскільки дітям не вистачає життєвого досвіду, вони часто не можуть визначити межу, за якою, наприклад, спілкування переходить у маніпуляцію. При цьому, більшість батьків навіть не здогадуються про небезпеку або злочинні наміри дорослих, із якими дитина може зіткнутися в Мережі.



Інформація про небезпеки в Інтернет просторі та при користуванні мобільними технологіями має подаватися в залежності від віку учнів.
5.Правила безпечного Інтернету.

ПРАВИЛА Інтернет-БЕЗПЕКИ І Інтернет-ЕТИКИ 


ДЛЯ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВhttp://dniprolib.com.ua/images/bezpeka_v_interneti/3.jpghttp://dniprolib.com.ua/images/bezpeka_v_interneti/3.jpg

 


  1. Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

  2. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

  3. Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.

  4. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

  5. Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

  6. Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

  7. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

  8. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

  9. У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

  10. Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.

  11. Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

  12. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами! 

 



  • План уроку 1.Вступ — 10хв.
  • 2. Безпечне користування Інтернетом - 20 хв.
  • Безмежний ліс
  • Нові друзі
  • 3. Запитання до дітей
  • 4. Нік - ім я та можливості Інтернету -10 хв.
  • 5. Підведення підсумків уроку.
  • Урок «Зробимо Інтернет безпечним для дітей»
  • План уроку 1. Вступ МОЗКОВИЙ ШТУРМ
  • Після цього підготовлені учні роб ля ть коротке інформаційне повідомлення про те, коли та з якою метою
  • Робимо висновок, що не всі користувачі Інтернет мережі пишуть свої реальні імена й за монітором може опинитися зовсім інша людина .
  • 3. Гра «Хто надіслав тобі листа»
  • Вчитель робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі
  • Інформація про небезпеки в Інтернет просторі та при користуванні мобільними