Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок інформатики 9 клас Тема уроку: Комп ’ ютерні віруси та антивірусні програми. Практична робота №5 Захист комп '

Скачати 116.34 Kb.

Урок інформатики 9 клас Тема уроку: Комп ’ ютерні віруси та антивірусні програми. Практична робота №5 Захист комп '




Скачати 116.34 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір116.34 Kb.
ТипУрок

Урок інформатики 9 клас
Тема уроку: Компютерні віруси та антивірусні програми.

Інформа́тика (англ. Computer Science, нім. Informatik) - наукова дисципліна, що вивчає методи та процеси створення, перетворення, зберігання, передачі інформації та використання її в різних галузях людської діяльності.

Антивірусна програма (антивірус) - спеціалізована програма для знаходження комп'ютерних вірусів, а також небажаних (шкідливих) програм загалом та відновлення заражених (модифікованих) такими програмами файлів, а також для профілактики - запобігання зараження (модифікації) файлів чи операційної системи шкідливим кодом.

Практична робота №5 “Захист комп
'ютера від вірусів”.

Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури.


Мета уроку:

розглянути:

  • ознаки ураження ПК вірусами;

  • методи захисту ПК від вірусів;

  • принципи вибору антивірусної програми;

ввести поняття:

  • комп'ютерного вірусу;

  • антивірусної програми;

  • карантину;

сформувати вміння:

  • працювати з антивірусними програмами.


Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Програма (фр. programme письмове оголошення, порядок денний, від грец. prógramma вказівка) - заздалегідь затверджена (визначена) дія.

Матеріа́л - речовина, або суміш речовин, первинний предмет праці, який використовують для виготовлення виробу (основний матеріал), або які сприяють якимось діям. У останньому випадку уточнюють, що це допоміжний, чи витратний матеріал.


Хід уроку.

І. Організаційний етап. 2 хв.

Привітання. Робота в зошитах. Учні записують дату.


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Задача - проблемна ситуація з чітко визначеною метою, яку необхідно досягти; в більш вузькому сенсі задачею називають також цю саму мету, що дана в рамках проблемної ситуації, тобто те, що необхідно виконати.

10 хв.

Підпишіть аркуші із завданнями. Пропоную вам виконати тестові завдання.На виконання завдання вам дається 7 хвилин.



  1. За допомогою якої утиліти можна знайти та виправити помилки на дисках комп'ютера?

а) очищення дисків; в) відновлення системи;

б) дефрагментація диска; г) перевірка диска.




  1. Які файли знищують у разі використання утиліти очищення дисків?

а) файли, що мають дуже великий обсяг;

б) файли, що їх понад місяць не використовує користувач;

Дефрагментація - процес оновлення та оптимізації логічної структури розділу фізичного диску з метою забезпечити зберігання файлів у неперервній послідовності кластерів. Зазвичай використовується у файлових системах FAT та NTFS.

Кори́стува́ч - той, хто користується чим-небудь - майном, землею, комп'ютером тощо.



в) тимчасові файли;

г) пошкоджені файли та папки.




  1. Чи завжди потрібно виконувати дефрагментацію дисків?

а) цю дію потрібно виконувати регулярно — один раз на місяць;

б) не менше одного разу на тиждень;



в) попередній аналіз диска перед дефрагментацією потрібно виконувати регулярно (раз на тиждень або після розміщення на диску великої кількості файлів або папок), а дефрагментацію потрібно виконувати лише за порадою операційної системи;

Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.

Операційна система Операці́йна систе́ма, скорочено ОС (англ. operating system, OS) - це базовий комплекс програм, що виконує управління апаратною складовою комп'ютера або віртуальної машини; забезпечує керування обчислювальним процесом і організовує взаємодію з користувачем.

г) цю дію виконують за бажанням користувача.




  1. Який файл називається фрагментованим?

а) пошкоджений файл;

б) файл, частини якого записано в різних місцях диска;

в) дуже великий за розміром файл;

г) тимчасовий файл.


  1. Як називається процес встановлення програмного забезпечення на комп'ютер?

а) інсталяцією; б) відновленням;

Відно́влення (рос. восстановление, англ. reduction; нім. Reduktion f) -- це процес приєднання електронів речовиною, при цьому ступінь окиснення її елементів знижується.

в) дефрагментацією; г) деінсталяцією.


  1. До чого призводить постійний запис та стирання файлів?

а) до пошкодження файлів; в) до видалення файлів;

б) до перевірки файлів; г) до фрагментації файлів.




  1. Упорядкуйте послідовність дій, які треба виконати для копіювання об'єкта?

    Послідо́вність - функція визначена на множині натуральних чисел яка набуває значення на об'єктах довільної природи. f : N → X \,\rightarrow \,\!X} .



а) з контекстного меню обрати команду Копіювати;

б) натиснути значок обраного для копіювання об'єкта правою клавішею миші;

в) відкрити у вікні папку, з якої будемо копіювати об'єкт;

г) у контекстному меню обрати команду Вставити;

д) перейти у вікно папки, куди будемо вставляти скопійований об'єкт;

е) на вільному місці вікна папки призначення натиснути праву клавішу миші, викликавши контекстне меню.

В, Б, А, Д, Е, Г.
Тепер обміняйтесь виконаними роботами, та здійсніть взаємоперевірку роботи (правильні відповіді висвітлено на слайді), виставивши один одному отримані бали. Здайте роботи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

Мотива́ція (з лат. movere) - спонукання до дії; динамічний процес фізіологічного та психологічного плану, керуючий поведінкою людини, який визначає її організованість, активність і стійкість; здатність людини діяльно задовольняти свої потреби.

Оголошення - це короткі текстові повідомлення, котрі містять різну за призначенням інформацію. Переважно оголошення містять інформацію приватного рекламного характеру. Це пропозиція певних товарів чи послуг приватними особами, або малими приватними підприємствами.

2 хв.

Я думаю, вам відоме поняття “комп'ютерний вірус”. Хто з вас може відповісти на питання:



  • Що називають комп'ютерним вірусом?

  • Коли з'явився перший вірус?

  • Хто створює комп'ютерні віруси?

На сьогоднішньому уроці ми спробуємо розглянути ці та інші питання.

Тож запишіть у зошити тему уроку (на слайді).

Завдання нашого уроку (на слайді).


  1. Вивчення нового матеріалу.

Багато хто принаймні чув про комп'ютерні віруси і про те, яких прикрощів вони можуть завдати користувачеві ПК. Дії вірусів можуть бути не дуже небезпечними: несподівані звукові або графічні ефекти, перезавантаження комп'ютера, зміна функцій клавіш на клавіатурі тощо. Однак існують віруси, які можуть спричинити збої у роботі комп'ютера: псування даних на дисках, втрату програм, видалення інформації, необхідної для роботи комп'ютера, і навіть переформатування жорсткого диска.

Клавіату́ра (англ. keyboard) - сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.

Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.

Існува́ння (від екзистенція) - центральне поняття екзистенціалізму, унікальна особистісна сутність людини, що втілює в собі духовну, психоемоційну неповторність особи.

Тверди́й диск або Тверди́й магні́тний диск, або Накопичувач на магнітних дисках (англ. Hard (magnetic) disk drive, англ. HDD), у комп'ютерному сленгу - «вінчестер» (від англ. winchester), - магнітний диск, основа якого виконана з твердого матеріалу.

(Слайд) Комп’ютерний вірус — це програмний код, що може несанкціоновано формуватися, запускатися і самовідтворюватися. (Записати в зошитах визначення).

Давайте пояснимо ці властивості вірусів. Оскільки комп'ютерні віруси є програмами, вони можуть виявитися лише під час запуску на виконання. Поки вірус не запущений, він може досить довго знаходитися на диску в “сплячому “ стані і не завдавати ніякої шкоди. Важливо знайти вірус ще до того, як він встигне виявити себе. Це принцип роботи всіх антивірусних програм, призначених для боротьби з вірусами.

Після свого запуску вірус може створювати власні копії, тобто нові фрагменти програмного коду.

Фрагмент (лат. fragmentum - уламок, шматок, скалка) - яка-небудь частина цілого.

Озна́чення, ви́значення чи дефіні́ція (від лат. definitio) - роз'яснення чи витлумачення значення (сенсу) терміну чи поняття. Слід зауважити, що означення завжди стосується символів, оскільки тільки символи мають сенс що його покликане роз'яснити означення.

Принцип (лат. principium - начало, основа) - це твердження, яке сприймається як головне, важливе, суттєве, неодмінне або, принаймні, бажане. У повсякденному житті принципами називають внутрішні переконання людини, ті практичні, моральні та теоретичні засади, якими вона керується в житті, в різних сферах діяльності.

Початковий код (англ. source code; також перекладається українською як вихідний код, програмний код, джерельний код, первинний код, текст програми, у професійному середовищі також сирцевий код, у контексті код або сирці) - будь-який набір інструкцій або оголошень, написаних комп'ютерною мовою програмування у формі, що її може прочитати і модифікувати людина.

Ці копії можуть не збігатися з оригіналом.

Оригінал - (від лат. originalis - первісний) - первісний, справжній.

Розмноження вірусу відбувається, як правило, через оперативну пам'ять комп'ютера. Код вірусу потрапляє в пам'ять разом із завантаженим зараженим файлом і звідти починається зараження інших файлів, передусім файлів операційної системи (файлові віруси). З пам'яті вірус може переміщатися також у завантажувальні сектори дисків (завантажувальні віруси). Щоб зрозуміти, яку шкоду спричиняють віруси, потрібно розібратися в їх класифікації.

(Слайд) До речі, коли ж виникли комп'ютерні віруси?

Вважають, що ідею створення комп'ютерних вірусів визначив письменник-фантаст Т.

Розмно́ження (відтворення, репродукція) - біологічний процес, за допомогою якого утворюються нові організми, відтворення собі подібних. Розмноження - фундаментальна особливість всіх відомих життєвих форм, кожен індивідуальний організм існує в результаті розмноження.

Фанта́стика (від дав.-гр. φανταστική - мистецтво уяви, фантазія) - жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального.

Дж.Райн, який в одній зі своїх книжок, написаній у США 1977 р., описав епідемію, що за короткий час охопила близько 7000 комп'ютерів. Причиною епідемії став комп'ютерний вірус, який передавався від одного комп'ютера до іншого, пробирався в їх операційні системи і виводив комп'ютери з-під контролю людини.

(Слайд) Проте наукові основи теорії механізмів, здатних до самовідтворення, заклала людина, якій ми завдячуємо формулюванням загальних принципів щодо будови комп'ютера, - Джон фон Нейман. Саме він 1951 р. Запропонував метод створювання таких механізмів.

У 1961 р. Програмісти фірми Bell Telephone Laboratories розробили комп'ютерну гру “Дарвін”, у якій декілька програм-організмів завантажувалися в пам'ять комп'ютера. Організми, які створив один гравець, мали знищити представників іншого виду, захоплюючи всю пам'ять комп'ютера.

Програміст, також програмник[Джерело?] - фахівець, що займається програмуванням, виконує розробку програмного забезпечення (в простіших випадках - окремих програм) для програмованих пристроїв, які, як правило містять один чи більше CPU.

Самовідтворення - здатність живого організму, його органу, тканити, клітини або клітинного органоїда або включення до утворення собі подібного. Самовідтворення у живих організмів відбувається за рахунок розмноження.

Ство́рення (англ. Creation, нім. Schöpfung, івр. בריאת העולם‎) - доктринальна позиція у багатьох релігіях та філософських системах вірувань, яка твердить, що за створенням всесвіту стоїть Божество. Богословські пояснення створення всесвіту можуть мати різноманітні форми, однією з основних є релігійна догма створення.

(Слайд) Наприкінці 70-х років ХХ ст. з'явилися перші програми-вандали, які після запуску знищували дані користувачів. У цей час з'являються перші троянські програми, що виявляли свою сутність лише через певний проміжок часу або за певних умов.

(Слайд) У 1981 р. Річард Скрента написав для Apple один із перших вірусів, що виявляв свою присутність повідомленням, яке містило невеликий вірш. Крім цього, вірус перевертав зображення на екрані, примушував текст “блимати” й виводив різноманітні повідомлення.

(Слайд) Інші віруси для Apple II створив цього ж року студент Техаського університету Джо Деллінджер.

Троянські програми, трояни, троянці (англ. Trojan Horses, Trojans) - різновид шкідницького програмного забезпечення, яке не здатне поширюватися самостійно (відтворювати себе) на відміну від вірусів та хробаків, тому розповсюджується людьми.

Техаський університет в Остіні (англ. University of Texas at Austin), також відомий як UT Austin, UT, або Texas - державний дослідницький університет в місті Остіні (Техас, США) та головний університет Системи університету Техасу.

Вони змогли “втекти” від свого автора та поширитися університетом, пошкоджуючи графіку популярної на той час комп'ютерної гри Конго (у результаті дії цього вірусу за кілька тижнів усі піратські версії гри перестали працювати).

Результат, пі́дсумок, (заст. ску́ток, вислід) - кінцевий наслідок послідовності дій. Можливі результати містять перевагу, незручність, вигоду, збитки, цінність і перемогу. Результат є етапом діяльності, коли визначено наявність переходу якості в кількість і кількості в якість.

Піратство - явище морського розбою, широко відоме ще з стародавніх часів. В минулому його роль була досить вагомою, у сучасності піратство вже не грає колишньої ролі, однак досі збереглося в деяких регіонах.

Щоб виправити ситуацію автор запустив у комп'ютерну мережу новий вірус.

(Слайд) Тож, розглянемо класифікацію вірусів:



за середовищем їхнього існування:

  • файлові віруси — проникають у файли, що виконуються, у системні файли, файли драйверів, починають розмножуватись під час кожного запуску файла;

  • завантажувальні віруси — заражають завантажувальний сектор диска або сектор, що містить програму системного завантажувача вінчестера; він заміщає собою програму в завантажувальному секторі, потрапляє до оперативної пам'яті і перехоплює керування відразу під час завантаження операційної системи;

    Сектор (англ. sector) - ділянка доріжки магнітного диску, що є мінімальною фізично адресованою одиницею пам'яті. Першим фізичним сектором на жорсткому диску або іншому пристрої зберігання інформації, що розбивається на логічні диски (розділи), є головний завантажувальний запис.

    Завантаження операційної системи Заванта́ження операці́йної систе́ми (англ. booting) - це багатокроковий процес запуску комп'ютера. Заванта́жувач операційної системи (англ. bootloader) - це програма, що виконує завантаження операційної системи.



  • файлово-завантажувальні віруси — можуть проникати як у файли, так і в завнтажувальні сектори;

  • макровіруси — проникають у файли документів та інші файли, підготовлені в додатках; небезпека їх в тому, що вони заражають файли даних і поширюються через документи, підготовлені у популярних системах Word і Excel;

  • мережні віруси — поширюються комп'ютерною мережею, заражають тільки операційну систему і не записуються на носії інформації.

    Докуме́нт - базова теоретична конструкція, яка відноситься до всього, що може бути збережене або представлене, щоб служити як доказ для певної мети.

    Небезпе́ка - можливість виникнення обставин, за яких матерія, поле, інформація або їхнє поєднання можуть таким чином вплинути на складну систему, що призведе до погіршення або неможливості її функціонування і розвитку.

    Носі́й інформа́ції (data medium) - матеріальний об'єкт , створений природою або ж навмисно людиною, за допомогою якого можна зберігати і передавати інформацію



(Слайд) — за способом зараження:

  • резидентні віруси — потрапляють до оперативної пам'яті і можуть постійно виявляти свою активність аж до вимикання або перезавантаження комп'ютера;

  • нерезидентні віруси — до пам'яті навпаки не потрапляють і активні лише протягом часу, пов'язаного з виконанням певних завдань.

Класифікація вірусів за алгоритмом їхньої роботи неможлива через велику кількість (десятки тисяч) вірусів. Алгоритми роботи нових вірусів набагато витонченіші від алгоритмів вірусів, що створені десять років тому.

Активність - поняття, яке визначає темп руху і інтенсивність дій речовин, явищ і живих організмів. Активність визначається в порівнянні

Років тому - шкала часу, що широко використовується в археології, геології та інших науках для датування подій в минулому. Оскільки час відрахунку змінюється, стандартна практика пропонує використання 1950 року як еталонної точки «сучасності».

(Слайд) Вірусами зі складним алгоритмом є стелс-віруси. Їх неможливо побачити під час перегляду файлів засобами операційної системи. Стелс-віруси можуть перехоплювати звернення до операційної системи. Під час відкриття ураженого файла вони негайно видаляють із нього свій програмний код, а під час закриття файла відновлюють його.

(Слайд) Антивірусні програми.

Для захисту від вірусів розробляються спеціальні антивірусні програми, що дозволяють виявляти віруси, лікувати заражені файли і диски, запобігати підозрілим діям. Сучасні антивірусні програми — це комплекси, що поєднують функції детектора, ревізора й охоронця. (Записати в зошитах визначення).

(Слайд) Вони класифікуються так:



  • програми-детектори або сканери — шкідливі об'єкти виявляє шляхом пошуку й порівняння програмного коду віруса.

    Порівняння (лат. comparatio) - це троп, у якому один предмет, подія зіставляються з іншими, у яких ці особливості виявлені різко, яскраво. Порівняння виконують зображальну і емоційно-оціночну роль.

    Класифіка́ція (фр. , англ. classification походить від лат. classis - клас і facio - роблю) - система розподілення об'єктів (процесів, явищ) за класами (групами тощо) відповідно до визначених ознак. Інколи вживають термін категоризація у значенні «розподілення об'єктів на категорії».

    Недоліки цих програм — беззахисність перед вірусами, що не мають постійного програмного коду і здатні видозмінюватися із збереженням основних функцій, нездатність виявляти нові й невідомі віруси;

  • програми-монітори — створюють базовий захист комп'ютера, виявляють віруси безпосередньо на ранній стадії активності;

  • програми-лікарі або фаги — знаходять заражені файли і “лікують” їх, тобто видаляють тіло програмного віруса і повертають файли до вихідного стану; проте ці програми швидко застарівають і потрібне регулярне відновлення їх версій;

  • програми-ревізори — ефективно відновлюють систему, пошкоджену діяльністю шкідливих модулів; проте не можуть оперативно реагувати на появу віруса в системі;

  • програми-фільтри або “сторожі” - здатні виявляти вірус на початковій стадії існування його до розмноження, проте не лікують файли і диски;

  • програми-вакцини або імунізатори - імітують зараження файлів певними вірусами, внаслідок чого справжні віруси зіштовхуються зі своїми “побратимами” і припиняють спроби зараження. Сьогодні цей тип програм практично не використовується.

Слід сказати, що зазначені варіанти програм сьогодні в чистому вигляді практично не зустрічаються. Розробники антивірусних програм змушені передбачити всі основні типи антивірусних програм, які правильно було б назвати компонентами або складовими, ніж самостійними додатками.

Компонент (англ. component, нім. Komponente f) - різновид, складова частина чогось.

(Cлайд) Сучасні антивірусні програми: Norton Antivirus, а також Ami-Viral Toolkit Pro (скорочено АVP) — є прикладами антивірусних програм, що поєднують функції детектора, ревізора й охоронця. Остання програма - АVP — найпопулярніший антивірус в країнах СНД — створена в Росії в лабораторії Є.

Лабораторія (середньовічна лат. laboratorium, від лат. laboro - працюю, лат. labor - праця, робота) - багатозначний термін, що залежно від контексту, може означати: Спеціально обладнане та устатковане приладами, пристроями, мережами приміщення або транспортний засіб (наприклад, автомобіль, вагон потягу, літак, гелікоптер, субмарина тощо) для наукових досліджень, навчальних робіт, контрольних аналізів та випробувань (див. лабораторне устаткування). Установу або її відділ, що проводить експериментальну науково-дослідницьку та навчальну роботу. Внутрішні творчі процеси, внутрішню діяльність кого-небудь. Наприклад, творча лабораторія дослідника, митця тощо.

Касперського.




  1. Засвоєння вивченого матеріалу. Мозковий штурм. 5 хв.

Профілактичні заходи.

З вірусами можна боротися не тільки після їхньої появи, а й шляхом виконання певних профілактичних заходів, які зменшують імовірність зараження або вірусної атаки.

Давайте спробуємо сформулювати головні профілактичні засоби (слайд):


  • перед використанням чужих носіїв інформації перевіряйте їх на наявність вірусів;

  • не запускайте неперевірені файли, які отримані з мережі та електронною поштою;

    Ймові́рність (лат. probabilitas, англ. probability) - числова характеристика можливості того, що випадкова подія відбудеться в умовах, які можуть бути відтворені необмежену кількість разів. Імовірність є основним поняттям розділу математики, що називається теорія імовірностей.

    Електронна пошта Електро́нна по́шта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - популярний сервіс в інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).



  • регулярно здійснюйте копіювання цінної інформації на зовнішні носії;

  • завжди майте під рукою завантажувальний диск із антивірусною програмою;

  • виконуйте періодичну перевірку пам'яті та всіх дисків комп'ютера за допомогою свіжих версій антивірусних програм;

  • вчасно оновлюйте свої антивірусні програми.




  1. Виконання практичної роботи №5. 15 хв.

Учні записують в зошити для практичних робіт дату, тему практичної роботи і мету.

Практична робота №5

Тема: “Захист комп'ютера від вірусів”.

Мета: набути практичних навичок у використанні антивірусних програм.

Хід виконання.



  1. Запустіть антивірусну програму, яка встановлена на комп'ютері.

  2. Визначте за допомогою довідки, які операції виконує ця програма, до якого типу антивірусних програм її слід віднести.

  3. Встановіть такі значення параметрів перевірки:

  • рівень перевірки — максимальний захист;

  • дії над ураженими об'єктами — запитувати в користувача;

  • не перевіряти архівні файли;

  • оновлення антивірусних баз здійснювати один раз на тиждень автоматично;

  • автоматичну перевірку виконувати один раз на тиждень, у понеділок о 9.

    Понеді́лок - день тижня між неділею та вівторком. У давніх римлян та у північногерманських племен був присвячений Місяцю (нім. Mon(d)tag = день Місяця). Слово «понеділок» утворилось від словосполучення «після неділі» (по неділі).

    00;

  • завантажувати програму під час запуску операційної системи;

  • увімкнути звуковий супровід дій антивірусної програми.

  1. Виконайте антивірусну перевірку об'єктів папки Мої документи.

  2. Проведіть перевірку диска D: комп'ютера на наявність вірусів.

  3. Перегляньте звіти про проведену перевірку.

  4. Запишіть хід виконання роботи та висновки.

Інструктаж з ОП перед початком роботи за комп'ютером.

Виконання практичної частини роботи.

Запис ходу виконання та висновків.




  1. Домашнє завдання. 1 хв.

Опрацювати § підручника.

Підру́чник (калька з пол. podręcznik) - книжка, у якій системно викладено інформацію з певної галузі знань і яку використовують в системі освіти на різних рівнях, а також для самостійного навчання. Різновид навчального видання.




  1. Підведення підсумків уроку. 2 хв.

Що цінного і корисного ви взяли для себе із нашого уроку?

Прізвище, ім'я______________________________

Тестові завдання.

1. За допомогою якої утиліти можна знайти та виправити помилки на дисках комп'ютера?

а) очищення дисків; в) відновлення системи;

б) дефрагментація диска; г) перевірка диска.


2. Які файли знищують у разі використання утиліти очищення дисків?

а) файли, що мають дуже великий обсяг;

б) файли, що їх понад місяць не використовує користувач;

в) тимчасові файли;

г) пошкоджені файли та папки.


3. Чи завжди потрібно виконувати дефрагментацію дисків?

а) цю дію потрібно виконувати регулярно — один раз на місяць;

б) не менше одного разу на тиждень;

в) попередній аналіз диска перед дефрагментацією потрібно виконувати регулярно (раз на тиждень або після розміщення на диску великої кількості файлів або папок), а дефрагментацію потрібно виконувати лише за порадою операційної системи;

г) цю дію виконують за бажанням користувача.


4. Який файл називається фрагментованим?

а) пошкоджений файл;



б) файл, частини якого записано в різних місцях диска;

в) дуже великий за розміром файл;

г) тимчасовий файл.
5. Як називається процес встановлення програмного забезпечення на комп'ютер?

а) інсталяцією; б) відновленням; в) дефрагментацією; г) деінсталяцією.
6. До чого призводить постійний запис та стирання файлів?

а) до пошкодження файлів; в) до видалення файлів;

б) до перевірки файлів; г) до фрагментації файлів.
7. Упорядкуйте послідовність дій, які треба виконати для копіювання об'єкта?

а) з контекстного меню обрати команду Копіювати;

б) натиснути значок обраного для копіювання об'єкта правою клавішею миші;

в) відкрити у вікні папку, з якої будемо копіювати об'єкт;

г) у контекстному меню обрати команду Вставити;

д) перейти у вікно папки, куди будемо вставляти скопійований об'єкт;



е) на вільному місці вікна папки призначення натиснути праву клавішу миші, викликавши контекстне меню.


Пам'ятка

Профілактичні заходи із захисту комп'ютера від вірусів.


  • перед використанням чужих носіїв інформації перевіряйте їх на наявність вірусів;

  • не запускайте неперевірені файли, які отримані з мережі та електронною поштою;

  • регулярно здійснюйте копіювання цінної інформації на зовнішні носії;

  • завжди майте під рукою завантажувальний диск із антивірусною програмою;

  • виконуйте періодичну перевірку пам'яті та всіх дисків комп'ютера за допомогою свіжих версій антивірусних програм;

  • вчасно оновлюйте свої антивірусні програми.


Скачати 116.34 Kb.

  • Практична
  • Хід уроку. І. Організаційний етап. 2 хв.
  • ІІІ. Мотивація
  • Вивчення нового матеріалу.
  • Програмісти
  • Засвоєння вивченого матеріалу. Мозковий штурм. 5 хв.
  • Виконання практичної роботи №5. 15 хв. Учні записують в зошити для практичних робіт дату, тему практичної роботи і мету. Практична робота №5
  • “Захист компютера від вірусів”
  • Домашнє завдання. 1 хв. Опрацювати § підручника
  • Підведення підсумків уроку. 2 хв.
  • Памятка Профілактичні заходи із захисту компютера від вірусів.