Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок інформатики у 9 класі Тема уроку Уведення та редагування тексту Перевірка правопису. Мета уроку Навчальна

Скачати 84.43 Kb.

Урок інформатики у 9 класі Тема уроку Уведення та редагування тексту Перевірка правопису. Мета уроку Навчальна




Скачати 84.43 Kb.
Дата конвертації18.05.2017
Розмір84.43 Kb.
ТипУрок

Урок інформатики у 9 класі

Тема уроку Уведення та редагування тексту Перевірка правопису.

Мета уроку

Навчальна:

Вдосконалити основні знання про текстовий редактор Microsoft Word та його можливості, навчити вводити та редагувати текст засобами текстового процесора, створювати документи за певною структурою, засвоїти правила введення тесту, навчитись проводити перевірку правопису.

Текстовий редактор Текстовий редактор - комп'ютерна програма-застосунок, призначена для створення й зміни текстових файлів (вставки, видалення та копіювання тексту, заміни змісту, сортування рядків), а також їх перегляду на моніторі, виводу на друк, пошуку фрагментів тексту тощо.
Те́кстовий проце́сор (англ. word processor) - комп'ютерна програма-застосунок, що дозволяє виконувати операції набору, редагування та оформлення тексту.
Microsoft Word Microsoft Word (повна назва Microsoft Office Word, часто вживаються - MS Word, WinWord або просто Word) - текстовий процесор, що випускається фірмою Майкрософт, входить до складу офісного пакету «Microsoft Office».



Розвиваюча:

Сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам'яті.

Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.

Стимулювати вміння порівнювати набуті знання.

Розвивати вміння аналізувати.



Виховна:

Виховувати охайність, акуратність при роботі з документами.

Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо.

Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу.

Виховувати почуття людської гідності, порядності, вміння захоплюватися красою.
Завдання уроку

Визначити об’єкти текстового документа: символ, слово, речення, абзац, рядок; навчитись вводити українські великі й малі літери, знаки пунктуації, символи, що відсутні на клавіатурі;

Розділо́ві зна́ки, або зна́ки пунктуа́ції - сукупність графічних знаків, що не належать до алфавіту даної мови, а служать засобом відображення тих ознак (сторін) писемної мови, які не можуть бути передані літерами та іншими писемними позначеннями - цифрами, знаками рівності, подібності тощо.
вивчити недруковані символи, навчитись керувати їх відображенням, використовувати табуляцію, редагувати текст, переміщуватись документом, виділяти фрагменти тексту, скасовувати та повторно виконувати операції, перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматизованому режимі.


Тип уроку Урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок
Обладнання Комп’ютери, підключені до локальної мережі, текстовий процесор Microsoft Word, текстовий документ до уроку UROK.doc, презентація про правила набору тексту, підручник «Інформатика, 9 клас» І.Завадського, відео фрагменти: документальних фільмів про книгу та бібліотеки та художнього фільму «Машина часу», приклади друкованих продуктів (газети, журнали, брошури, книги).
Те́кстовий файл - форма подання послідовності символів у комп'ютері, де кожен символ із задіяного набору символів кодується одним байтом чи послідовністю двох, трьох і т. д. байтів. На відміну від терміна «текстовий формат», що характеризує вміст даних, термін «текстовий файл» стосується файлу та характеризує його як контейнер, який зберігає такі дані.
Художній фільм - вид кіномистецтва, побудований на грі акторів. До художніх фільмів відносяться майже всі твори кінематографа за винятком частини документального кіно. Перші художні фільми почав знімати Жорж Мельєс в 1896 році.
Документальний фільм - фільм, в основу якого покладені зйомки реальних подій та осіб. Темою для документальних фільмів найчастіше стають історичні події, культурні та соціальні явища, відомі особистості та товариства.

Хід уроку
Книга є альфою і омегою будь-якого людського знання, джерелом джерел кожної науки.

Cтефан Цвейґ
Організаційна частина

Привітання, перевірка підготованості учнів до уроку, перевірка присутності. Повідомлення теми та плану роботи на уроці, мети та завдань уроку


Актуалізація опорних знань

Питання для повторення:

Призначення програми Microsoft Word?

Назвіть основні засоби інтерфейсу текстового процесора та поясніть, як отримати до них доступ із вікна програми.

Основні́ за́соби (ОЗ) - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва чи поставки товарів, надання послуг, здачі в оренду іншим особам чи для виконання адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний термін корисного використання (експлуатації) яких більше одного року, або одного оборотного періоду.

Наведіть приклади продуктів, які можна отримати за допомогою програми Microsoft Word?
Стимулювання навчальної діяльності

Ви правильно сказали, що одним із призначень текстового редактора є створення друкованого документа. Демонстрація книг, брошур, журналів.

Кни́га — письмовий запис, неперіодичне видання у вигляді зброшурованих аркушів друкованого матеріалу.

Неперіодичне видання - видання, яке виходить одноразово, продовження якого не передбачене. Винятком може бути багатотомне зібрання творів, яке заздалегідь розраховано на певну кількість томів і розглядається як єдине видання, випуск якого розтягнутий у часі, або як комплекс непериодичних видань, бо кожен том багатотомного видання в статистиці друку вважається за окреме видання.

Брошу́ра — неперіодичне текстове книжкове видання об'ємом понад 4, але не більше 48 сторінок, сполучених між собою за допомогою шиття скріпкою або ниткою.

Газе́та — щоденне або щотижневе періодичне видання у формі складених аркушів, містить новини і коментарі.

Журнал — друкарське періодичне видання. Поряд з газетою, журнал є одним з основних ЗМІ і пропаганди, впливає на громадську думку, формуючи її відповідно до інтересів певних ідеологічних груп, суспільних класів, політичних партій, і організацій.

Політи́чна па́ртія - особлива громадська організація (об'єднання), яка прагне досягти мети, загальної для її членів шляхом придбання і здійснення політичної влади. Інструментом партії є оволодіння політичною владою в державі або взяти в ній участь через своїх представників в органах державної влади та місцевого самоврядування.
Поняття соціальний клас описує в соціології великі групи людей, які виділяються спільними, особливо економічними прикметами, але часто також специфічним відчуттям колективної приналежності або класовою свідомістю.
Періодичне видання - серіальне видання (зазвичай друковане), що виходить через певні проміжки часу, має заздалегідь визначену постійну щорічну кількість і назву нумерованих чи датованих, однотипово оформлених випусків, які не повторюються за змістом, мають однакову назву.
Грома́дська ду́мка, або суспі́льна ду́мка, - уявлення про спосіб існування свідомості, як сукупної свідомості окремих індивідів, об'єднаних у суспільні групи, які пов'язані спільністю інтересів, у якому фіксується ставлення до подій або явищ громадського життя.


Демонстрація відео фрагментів та текстовий супровід до них.

Перші книги писали на листях, корі, полотні, шовку, глиняних табличках, шкірі і папірусі.

Глиня́ні табли́чки (іноді - глиня́ні кни́ги) - археологічні знахідки, записи (тексти, малюнки, схеми, карти), зроблені на глиняних табличках.
Приблизно в 100 — 150 р. стали поширюватися кодекси або зброшуровані книги замість сувоїв. З 4 століття по 15 століття для сторінок книги стали застосовувати пергамент, зроблений з тонкої шкіри ягнят. Пергамент був замінений папером, що прийшов у Європу з Китаю, де спосіб його виготовлення був відомий ще до 105 року на основі суміші кори і коноплі. Широко доступними книги стали тільки після винаходу книгодрукування в 15 столітті.

Бібліоте́ка (сховище, скриня) — культурно-освітній заклад, що здійснює збирання друкованих і рукописних матеріалів, провадить їх опрацювання і відображення у каталогах, організовує відповідне їх зберігання, збереження і обслуговування ними читачів.

Бібліотеки були відомі ще в стародавньому світі (Ассирія, Єгипет, Китай).

Стародавній світ Стародавній світ - термін, що описує всесвітню історію людства з початку писаної історії до Середньовіччя. Частково цю тему покривають статті Стародавній Єгипет, Стародавня Індія, Стародавній Китай, Стародавня Греція, Стародавній Рим та Межиріччя.
Найбільша з них Александрійська бібліотека, в якій були зібрані рукописні книги античного світу (3 ст.
Александрійська бібліотека - найбільша і найвідоміша бібліотека в період еллінізму, була заснована та діяла при Александрійському музеї, або музеумі (музейоні) (Єгипет). Заснована, як вважається, Птолемеєм II на початку 3 століття до н. е.
Ант́ичність (від лат. antiquus, також Класична епоха) - період історії від 800 року до н. е. до 600 року н. е. у регіоні Середземного моря.
до н. е.) Першою відомою бібліотекою у Київський Русі була бібліотеа Софійського собору в Києві, заснована князем Ярославом Мудрим у 1037 р.
Яросла́в Володи́мирович (983 / 987 - 17/20 лютого 1054) - руський князь із династії Рюриковичів. Великий князь київський (1015–1018, 1019–1054). Князь ростовський (988–1010) і новгородський (1010–1034).
Про цю подію літописець Нестор писав : «...
Не́стор-літопи́сець (близько 1056, Київ - близько 1114, Київ) - київський літописець та письменник-агіограф. З 1073 чернець Києво-Печерського монастиря. Автор «Житій святих князів Бориса і Гліба й Теодосія Печерського».
Ярослав же книги многие написав, положил в Святой церкви, которую создал сам и украсил ее златом и серебром».

Бібліотеки майбутнього вражають своєю інформаційністю та технічними можливостями.
Гра «Чи знаєте ви, що…»


  1. У 1863 році Жюль Верн написавши книгу "Париж в XX столітті", в якій детально описав автомобіль, факс та еэлектричний стілець.
    Жу́ль Ґабріе́ль Ве́рн (фр. Jules Gabriel Verne; *8 лютого 1828, Нант, Франція - †24 березня 1905, Ам'єн, Франція) - французький письменник (за походженням бретонець). Разом із Гербертом Уеллсом вважається засновником жанру наукової фантастики.
    Відавець обернувши йому рукопис, обізвавши його не сповна розуму.

  2. Найбільша книга на світі є атласом 17 століття - це Атлас Клені, заввишки 1,75 метра і шириною 1,9 м. У книзі знаходяться 39 карт, у тому числі карти земних континентів, Британії і інших європейських країн. Для того, щоб підняти атлас, потрібно шість чоловік.

  3. Будинок головної бібліотеки університету штату Індіана щорічно дає просідання в один дюйм (при будівництві інженеpи не врахували вагу книг, які містяться в цій бібліотеці.)

  4. У телефонній книзі Нью-Йорка було 22 прізвища Гітлер до Другої світової війни і жодного після.
    Усього на території Європи станом на 2008 рік - 45 незалежних країн та 6 залежних територій.
    Дру́га світова́ війна́ - наймасштабніша світова війна в історії людства. Почалася 1 вересня 1939 і тривала 2 194 дні до 2 вересня 1945, коли на борту лінкора «Міссурі» підписано капітуляцію Японської імперії перед союзними державами.


  5. Жителі британського села Уестбері-саб-Мендіп викупили одну будок в оператора зв'язку British Telecom за 1,65 долара і зробили з неї найменшу бібліотеку в світі. Місцеві жителі прикріпили до будки полиці, на яких розмістилися книги різної тематики, - "від кулінарних до класики і казок". Бібліотека працює цілодобово Принцип її роботи простий - відвідувачі ставлять на полицю вже прочитану книгу і беруть нову. Також на полицях можна знайти диски або DVD.

  6. Найчастіше в англійських бібліотеках викрадають Книгу рекордів Гінессу.

  7. Англійська королева, прочитавши книгу Льюїса Керрола «Аліса в Країні див», так зацікавилась нею, що наказала принести їй всі книжки цього письменника, але була розчарована, тому що в інших книгах були математичні формули.

  8. в 1940 році було надруковано книгу, в якій є 370 різних способів доведення теореми Піфагора, а серед них є доведення, яке запропонував президент США Гарфілд.
    Лью́їс Ке́ррол (англ. Lewis Carroll, справжнє ім'я Чарльз Ла́твідж (Лю́твідж) До́джсон, Charles Lutwidge Dodgson; нар.1832 - †1898) - англійський письменник, математик, філософ, логік, англіканський клірик (священик, теолог) і фотограф.
    Теоре́ма Піфаго́ра - одна із засадничих теорем евклідової геометрії, котра встановлює співвідношення між сторонами прямокутного трикутника. Вважається, що вона доведена грецьким математиком Піфагором, на честь котрого вона названа (є й інші версії, зокрема альтернативна думка, що ця теорема у загальному вигляді була сформульована математиком-піфагорійцем Гіппасом).


  9. Оноре де Бальзак міг прочитати 200-сторінковий роман за 30 хвилин. З його слів, під час читання він охоплює поглядом 7-8 рядків одночасно і швидкість залежала від швидкості руху очей.

  10. Звичайну книгу стандартного формату в 500 сторінок не можна роздавити, навіть якщо поставити на неї 15 вагонів, навантажених вугіллям.

Відкрийте свої підручники, подивитися на текст розділу 23 підручника і скажіть:



  1. Які символи ви там бачите? Очікувана відповідь: літери, цифри, знаки пунктуації.

  2. Яких із символів, що є в підручнику, немає на клавіатурі? Знайдіть таких символів у 23 розділі якомога більше, називаючи сторінку та номер абзацу із такими символами.

(це можуть бути українські літери ґ, є, і, ї, математичні знаки π, λ, знак піднесення до квадрату, літери іншомовних алфавітів, транскрипцій ß, ä, ð, ñ, додаткові символи § тощо. Результати цієї діяльності подаємо на аркуші спільної роботи.

Ці символи вводяться за допомогою спеціальних клавіш, які сьогодні ми вивчимо.


Пояснення нового матеріалу

Назва підпункту

Методичні особливості

Номери сторінок підручника

Можливості ТП Word

Учням пропонується перемістити назви дій, можливостей, операцій на слово Word, якщо вони присутні у редакторі і залишити їх на місці, якщо Word їх не має

Ст.1

Основні об’єкти текстового документа

Учням пропонується назвати основні об’єкти текстового документа, такі як символ, слово, склад, морфема, речення, фраза, абзац, рядок, таблиця, схема тощо. Вчитель допомагає визначити, з якими об’єктами працює програма Word, вказує на їх суттєві параметри та можливі значення.

ст. 234

ст.2-3


Уведення тексту

Учитель пояснює основні правила введення тексту та демонструє введення символів, яке може викликати труднощі:

українські літери Є, І, Ї, ґ, Ґ

символи ’ , . ; : ? « » –

великі та малі літери у звичайному режимі та режимі Caps Lock

символи, яких немає на клавіатурі: © ® € £ β ≠

Під час уведення тексту важливо правильно розставляти абзаци, враховуючи, що текстовий процесор автоматично переносить текст на нові рядки. Варто продемонструвати негативний ефект зсуву тексту у разі змінення розмірів вікна, коли для переходу на кожен новий рядок було використано клавішу Enter. Перевірити правильність розстановки абзаців можна за допомогою відображення недрукованих символів – вчитель показує як увімкнути та скасувати їх показ. Вчитель пояснює призначення табуляції та демонструє її використання, зокрема змінення позицій.



ст. 235-

238


ст. 4-5


Редагування тексту

Вчитель демонструє способи переміщення документом за допомогою смуг прокрутки, комбінацій клавіш.

Необхідно пояснити відмінність між режимами вставлення та заміщення, а також між діями клавіш Backspace та Delete. Слід пояснити, як виділяти різні об’єкти текстового документа: символи, слова, рядки, речення, абзаци, цілий документ. Під час редагування іноді необхідно скасовувати або повторно виконувати певні дії; вчитель демонструє комбінації клавіш, інструменти та пункти меню, які дозволяють це зробити.



ст. 238-

240


Перевірка правопису

Учитель пояснює принцип перевірки правопису у програмі Microsoft Word.

Слід наголосити на тому, що необхідно перевіряти введений текст, адже програма Word може здійснювати автоматичну заміну, що є неправильною для створеного документа,



ст. 240-

242


Ст. 6


Закріплення нового матеріалу

Виконання практичного завдання.

Завантажте текстовий документ UROk.doc

1 сторінка. Виберіть і перемістіть об’єкти з написами, які підтверджують можливості текстового редактора WORD. Об’єкти з написами, які не властиві WORD залишіть на місці.

2 сторінка. Впишіть у таблицю назви об’єктів за їх властивостями.

3 сторінка. Перемістіть слова з довідки у відповідні комірки таблиці.


Музична пауза Демонстрація відеовірша Софії Кримовської «Жінка», графіка Володимира Шорохова (посилання http://www.youtube.com/watch?v=NdnNkv78SwU)
Діагностика правильності засвоєння учнями знань

Контрольні запитання та завдання підручника (ст. 243)


Підбиття підсумків уроку

Опрацювання висновків розділу (ст. 242 підручника) у формі питань та відповідей.


Повідомлення домашнього завдання

Підготувати відповіді на запитання для досліджень та питання для роздумів з підручника (ст. 243)


Заключне слово вчителя. У фільмі «Машина часу», фрагмент якого ми сьогодні дивилися, є фраза, що кожен з нас має свою машину часу.
Машина часу - гіпотетичний апарат, призначений для здійснення мандрівок у часі, атрибут численних науково-фантастичних творів. Термін вперше вжив Герберт Уеллс в романі «Машина часу», опублікованому в 1895.
Подорож у минуле – це наші спогади, подорож у майбутнє – це наші мрії. То ж не зраджуйте своїм мріям, робіть все для їх досягнення і мрійте знову. Успіхів вам.


Скачати 84.43 Kb.

  • Александрійська бібліотека