Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок позакласного читання в 2 класі

Скачати 128.79 Kb.

Урок позакласного читання в 2 класі




Скачати 128.79 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації21.04.2017
Розмір128.79 Kb.
ТипУрок
  1   2

Урок позакласного читання в 2 класі

Буду я природі другом
Мета. Розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи з творами про природу.

Розвивати уміння уважно слухати – розуміти читання вчителя та навички

правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів,

ознайомити.

Читання - один з найважливіших видів мовної діяльності, тісно пов'язаний як з вимовою, так і з розумінням мови. Також «читання» - це здатність сприймати, розуміти інформацію, яка записана (передана) тим або іншим способом або відтворена технічними пристроями.
Словниковий запас - це набір слів, яким володіє людина у знайомій їй мові. Словниковий запас, як правило, росте та розвивається з віком, і слугує як практичний і фундаментальний інструмент для спілкування та здобування знань.
Виховувати любов і бережливе ставлення до

природи, чуйність і доброту.

Виховання Вихова́ння - процес та практика засвоєння дитиною загальноприйнятих у суспільстві норм поведінки.


Обладнання : виставка книжок за темою; дитячі малюнки за темою до творів;

Найкраще: Позакласне читання для учнів 2 класу/ Упоряд. А.І.Мовчун,

Л.І.Харсіка. – К. : АВДІ, 2009; роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організація класу.

- З давніх пір і по нині

Кажуть всі в Україні:

«Здоровенькі були!»

Привітайтесь і ви.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Наш дивний світ –

такий, як казка.

Тож бережи його, будь ласка.

- Прочитайте записану на дошці тему уроку. Перед вами павутинка зі складів. Поєднуючи їх, прочитайте слова, що стануть темою нашого уроку.

Бу я ро дру

ду при ді гом

( Буду я природі другом )




  • Як ви розумієте ці слова?

Шановні друзі! Сьогоднішня наша зустріч носить пізнавальний характер. Ми будемо читати твори про природу. І, сподіваюсь, ще більше переконаємось, що ми природі не сусіди, ми – часточка природи, і від знань про неї і бережливого ставлення залежить і наше щасливе життя.
ЗОМОГ «Наше щасливе життя» - обласна молодіжна організація, яка сприяє культурному, естетичному, моральному розвитку дітей та молоді з вадами слуху, а також звичайних школярів та студентства.


Етап проектування

- Діти, що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?


ІІІ. Актуалізація читацького досвіду школярів.
Актуалізація (лат. actualis - діяльний, діяльнісний, фактичний) - переведення в дію, стан активності того, що існувало лише потенційно чи латентно.


1. Робота з виставкою книжок

- Чи відповідають темі представлені на виставці книжки?

- Книжки яких авторів представлені на виставці?

- Твори яких авторів ви вже читали?

- Які назви мають книжки? ( За завданням учителя учні вчаться самостійно визначати зовнішні показники змісту кожної книжки ( заголовок, автор, ілюстрації), вибирати потрібну книжку за окресленими показниками, співвідносити їх і на основі цього робити загальний висновок про тематику, зміст, характер, кількість уміщених у книжці творів.

Задача - проблемна ситуація з чітко визначеною метою, яку необхідно досягти; в більш вузькому сенсі задачею називають також цю саму мету, що дана в рамках проблемної ситуації, тобто те, що необхідно виконати.
Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.
Така діяльність сприяє швидшому входженню дитини в текст, який вона буде читати самостійно).

2. Розгляд та короткий аналіз дитячих ілюстрацій до теми
3. Розчитування (діти промовляють чистомовку)

Ло – ло – ло – я люблю своє село.

Чі – чі - чі – зветься воно Княжичі.

Си – си – си – є зелені в нас ліси.

Бе- бе- бе – є і небо голубе.

Хи –хи –хи – ми маленькі дітлахи.

емо – емо – емо – ми природу збережемо.
ІУ. Активізація читацького мислення

Читання та обговорення творів по темі.



1. Вірш Петра Сотниченка «Вмійте природу любити».

  • До чого нас закликає автор?

  • Що кожен з вас може зробити для збереження природи?

2. Розповідь вчителя про Лідію Компанієць та читання її поезій.

Народилася Лідія Компанієць у селі Новогригорівці Запорізької області.

Компані́йські полки́ (охотницькі) - вільнонаймані полки Гетьманщини, створені в 60-70-х роках XVII століття. Поділялися на охочекомонні та охочепіхотні, іноді під час кампаній використовуючи коней лиш для пересування та ведучі бойові дії пішими, на зразок драгунів.
Оповіда́ння - невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображується подія з життя одного сформованого персонажа.
Запорізька область Запорі́зька о́бласть - адміністративна одиниця на півдні України. Утворена 10 січня 1939 року. Розташована на південному сході України, займає головним чином лівобережну частину басейну нижньої течії Дніпра.
Її батьки працювали позмінно на залізниці, тому не могли приділяти дітям належної уваги. І Ліду та двох її братиків відвезли на виховання до бабусі в село Астраханку на Мелітопольщині. Мала Лідія дуже любила бабусину хату з вишиваними рушниками, з долівкою, встеленою запашними травами. Там дівчинка росла, там і пішла в школу. У десять років пробувала складати вірші і записувала їх у потаємний зошит. Старші брати Лідочки видавали домашній рукописний журнал.
Рушни́к в українській культурі (український традиційний рушник) - це прямокутний шмат лляного чи конопляного полотна, що має на кінцях, а часто і на всьому полі різноманітні вишиті або виткані композиції, які відображають світогляд та звичаї предків, несуть інформацію про добро, достаток, здоров'я.
Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.
Руко́пис, або манускри́пт (лат. manuscriptum, від manus - рука і scribo - пишу) - писемний документ, написаний від руки, звідки й назва.
Вони з радістю вміщували туди сестриччині поезії. Вже тоді дівчинка мріяла працювати в газеті.

Мрія Лідії Олександрівни здійснилась. Вона працювала в редакції різних газет. Писала вірші, оповідання, статті і навіть сценарії. За її сценаріями на Київський кіностудії імені

О.Довженка поставлені фільми «Доля Марини», «Коли співають солов’ї », «Літа дівочі».

Л. Компанієць належить також сценарій мультфільму «Чому втекло кошеня».

Кіносценарій (грец. kineo - рухаю, італ. scenario, від лат. scaena - сцена) - літературний драматичний твір, за яким створюється кінофільм. Сучасний кінофільм є твором колективним, так як у створенні його беруть участь представники різних творчих професій.
Аніма́ція (з лат. anima - душа і похідного фр. animation - оживлення), мультипліка́ція (з лат. multiplicatio - розмноження, збільшення, зростання) - вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом зйомки послідовних фаз руху намальованих (графічна анімація) або об'ємних (об'ємна анімація) об'єктів.


Вірш «Бідолаха»

  • Чому вірш має таку назву?

  • Прочитайте, як дівчинка звертається до маленької пташки. З якою інтонацією ми будемо читати ці слова?

  • Доведіть, що герой вірша любить і береже природу.

  • Давайте разом спробуємо відгадати анаграми

  1   2


Скачати 128.79 Kb.

  • Хід уроку І. Організація класу.
  • Бу я ро дру ду при ді гом
  • Етап проектування
  • 1. Робота з виставкою книжок
  • 2. Розгляд та короткий аналіз дитячих ілюстрацій до теми 3. Розчитування (діти промовляють чистомовку)
  • ІУ. Активізація читацького мислення
  • 2. Розповідь