Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок «Сходинки до інформатики» 2 клас Тема уроку: Що таке робочий стіл комп’ютера. Мета уроку: навчальна

Скачати 56.11 Kb.

Урок «Сходинки до інформатики» 2 клас Тема уроку: Що таке робочий стіл комп’ютера. Мета уроку: навчальна




Скачати 56.11 Kb.
Дата конвертації03.04.2017
Розмір56.11 Kb.
ТипУрок

Урок «Сходинки до інформатики» 2 клас
Тема уроку: Що таке робочий стіл комп’ютера.

Мета уроку:

навчальна - познайомити учнів з об’єктами Робочого стола комп’ютера, навчити керувати вказівником миші, знаходити об’єкти Робочого стола;

розвивальна - розвивати логічне та абстрактне мислення, зорову пам’ять, увагу, предметне сприйняття;
Абстра́кція (лат. abstractio - відвернення, відволікання) - одна з основних операцій мислення, а також метод наукового дослідження, що полягає в тому, що суб'єкт, відокремлюючи які-небудь ознаки об'єкту, що вивчається, відволікається від інших, не враховуються його неістотні сторони і ознаки.
Стільни́ця (англ. desktop metaphor) - це метафора інтерфейсу, яка є таким собі набором уніфікованих понять, що використовуються в графічному інтерфейсі користувача, аби спростити взаємодію користувачів із комп'ютером.
Абстра́ктне ми́слення - один з видів людського мислення, який полягає в утворенні абстрактних понять і оперуванні ними.


виховна – виховувати відповідальне ставлення до власних дій під час роботи за комп’ютером, вчити дотримуватись самодисципліни, бережливо ставитись до комп’ютерної техніки; прищеплювати навички дотримання правил роботи за комп’ютером.

Обладнання: дошка, проектор, підручник «Сходинки до інформатики.
Інформа́тика (англ. Computer Science, нім. Informatik) - наукова дисципліна, що вивчає методи та процеси створення, перетворення, зберігання, передачі інформації та використання її в різних галузях людської діяльності.
Підру́чник (калька з пол. podręcznik) - книжка, у якій системно викладено інформацію з певної галузі знань і яку використовують в системі освіти на різних рівнях, а також для самостійного навчання. Різновид навчального видання.
2 клас» авт.І.Т.Зарецька, М.М.Корнієнко, С.М.Крамаровська, робочі зошити до підручника кольорові олівці, програма «Сходинки до інформатики».
Хід уроку

І. Організаційний етап

Клас комп’ютерний чекає,

Вчитись вправно вам бажає.

Гарно й зручно всі сідаймо

І урок ми починаймо.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Робота в парах. Виконання завдань1-4 на ст.12-13.


  • Завдання першій парі.

Склади розрізані стрічки так, щоб отримати правила роботи з комп’ютером.

  • Завдання другій парі.

Встанови порядок вмикання комп’ютера і пронумеруй дії за порядком.

  • Завдання третій парі.

Встанови порядок вимикання комп’ютера за допомогою стрілок.

  • Завдання четвертій парі.

Познач робоче місце, за яким можна починати роботу з комп’ютером.
Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.
Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.


  • Завдання п’ятій парі.

Познач кнопку, призначену для вмикання комп’ютера.

Після виконання завдань учнями продемонструвати правильні відповіді на екрані.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Актуалізація (лат. actualis - діяльний, діяльнісний, фактичний) - переведення в дію, стан активності того, що існувало лише потенційно чи латентно.

Додому вам було задано намалювати малюнки, де зображено ваш стіл, за яким ви виконуєте домашні завдання (тобто, ваш робочий стіл) – всі об’єкти (предмети), які на ньому розташовані. Діти демонструють малюнки і розповідають про об’єкти, зображені на малюнках.


IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

Пояснення вчителя.

Отже, на малюнках ви зобразили свій робочий стіл, за яким ви виконуєте домашні завдання. У комп’ютера теж є свій Робочий стіл. Тож тема нашого уроку - "Що таке Робочий стіл комп'ютера". Сьогодні ви дізнаєтесь:



  • що таке Робочий стіл комп’ютера;

  • які існують об’єкти Робочого стола;

  • навчитесь керувати вказівником миші;

  • навчитесь знаходити об’єкти на Робочому столі.


V. Сприйняття матеріалу уроку.

  1. Робота з підручником.

Зображення Робочого стола з’являється на екрані монітора одразу після завантаження комп'ютера. Розгляньте малюнок на ст.28 підручника. Що міститься на робочому столі учня та на Робочому столі комп’ютера?

  1. Пояснення вчителя.

На робочому столі ви можете знайти піктограми – значки, або ярлики.
Матеріал Матеріа́л - речовина, або суміш речовин, первинний предмет праці, який використовують для виготовлення виробу (основний матеріал), або які сприяють якимось діям. У останньому випадку уточнюють, що це допоміжний, чи витратний матеріал.
Піктограма (від лат. pictus - мальований і грец. γράμμα - письмовий знак, риска, лінія) - умовний малюнок із зображенням будь-яких дій, явищ, предметів і т. д. Піктограми походять із давніх часів, де вони використовувалися на письмі.
Як саме піктограми розташовані на робочому столі, залежить від користувача.
Кори́стува́ч - той, хто користується чим-небудь - майном, землею, комп'ютером тощо.
Кожна піктограма – є дверима до якоїсь програми чи документа вашого комп’ютера.

Завдяки піктограмі «Мій комп’ютер» ви побачите диски й пристрої для зчитування інформації.

У Кошик (корзину) відправляють об’єкти, які потрібно видалити з комп’ютера назавжди або тимчасово.

Якщо ви підведете курсор до піктограми, двічі клацнете мишею, то комп’ютер одразу відреагує – відкриється відповідна програма (наприклад «Сходинки до інформатики».

В нижній частині екрана розташована Панель завдань, призначена для керування роботою комп’ютера.

Документа́ція - сукупність офіційно визнаних, взаємопов'язаних та складених у визначеній формі документів, які містять передбачувану інформацію про виріб, процес або діяльність даного підприємства. Відповідно до області застосування Документа́цій поділяється на бухгалтерську, конструкторську, нормативну, технічну, товарну, тощо.
Панель завдань, панель задач (англ. taskbar) - елемент графічного інтерфейсу, який використовується для запуску інших програм та керування вже запущеними. Має вигляд панелі інструментів. Використовується, зокрема, для керування вікнами застосунків.
На цій панелі містяться вже знайома вам кнопка Пуск, значки мовної панелі, годинник та інші.

З об’єктами Робочого стола комп’ютера зручно працювати за допомогою миші. Коли починаєте рухати мишу по поверхні стола, на екрані монітора починає рухатися спеціальна стрілочка. Це – вказівник миші, який повторює її рухи. Під час роботи з комп’ютерною мишею, важливо правильно її тримати, вказівний пальчик має бути розміщений на лівій клавіші.



  1. Фізкультхвилинка.

Встаньте, будь ласка.

Аби гарно почуватись,

Треба нам порозминатись.

Нахильтіся, розпряміться,

Вправо-вліво поверніться.

А тепер нове завдання:

Час робити присідання,

Потім трохи пострибати

І руками помахати.
VІ. Засвоєння матеріалу уроку.


  1. Гра «Двійкові відповіді».

Зараз ми пограємося в уже добре відому вам гру «Двійкові відповіді». Уявімо, що вас зачаклувала зла чаклунка і перетворила на комп’ютери, які працюють тільки за допомогою сигналів. Якщо ви згодні – піднімаєте руки, а якщо – ні, то не піднімаєте руки. Готові?

В клас комп’ютерний спітнілі

Ми вриваймося щосили… (руки опущені)

За комп’ютер швидко сіли,

Хоч нам це заборонили…. (руки опущені)

Витирай завжди взуття –

Не потрібне нам сміття… (руки підняті)

А щоб сісти нам за парти –

Дочекаймося команди… (руки підняті)

Монітору ти торкайся

І подовше в ігри грайся… (руки опущені)

А клавіатуру знай –

Обережно натискай… (руки підняті)

За комп’ютером, малята,

Нам не варто пустувати!


  1. Виконання практичних завдань.
    Клавіатура Клавіату́ра (англ. keyboard) - сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.
    Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури.


І група учнів – виконує завдання на комп’ютері.

ІІ група учнів – працює з картками.

Через 5 хвилин помінялись місцями.

Робота за компютером.

Виконання завдань у програмі «Сходинки до інформатики», вправа «Стрільці по яблуках».



Робота з робочими зошитами, завдання 1-3 на ст.14.

Завдання 1.Перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал. Знайдіть на Робочому столі перелічені об’єкти та позначте їх потрібними номерами.

Завдання 2. Як називається стрілка на екрані монітора, яка допомагає вибирати об’єкти. Впишіть в клітинки пропущені букви.

Завдання 3. Обведіть червоним олівцем об’єкти робочого стола учня, а зеленим олівцем – об’єкти Робочого стола комп’ютера.
VІІ. Підведення підсумків уроку.

  1. Бесіда.

Які слова, вивчені на уроці, були новими для вас?

Робочий стіл, значок, панель завдань, мовна панель, годинник.



  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Всі сьогодні молодці, а тому на уроці ви отримуєте ось такі яскраві наліпки, які наклейте на своїх щоденниках
VІІІ. Пояснення домашнього завдання.

Виконати завдання 4 і 5 на ст.15 робочого зошита.


Скачати 56.11 Kb.

  • Обладнання
  • Хід уроку І. Організаційний етап
  • ІІ. Перевірка домашнього завдання. Робота в парах. Виконання завдань1-4 на ст.12-13. Завдання першій парі.
  • Завдання другій парі. Встанови порядок вмикання комп’ютера і пронумеруй дії за порядком. Завдання третій парі.
  • Завдання четвертій парі. Познач робоче місце
  • IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Завдання 1.
  • Завдання 3.