Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Урок з інформатики в 9 класі. Тема уроку: Основи роботи в локальній мережі. Практична робота №7 «Спільне використання ресурсів локальної мережі»

Скачати 136.67 Kb.

Урок з інформатики в 9 класі. Тема уроку: Основи роботи в локальній мережі. Практична робота №7 «Спільне використання ресурсів локальної мережі»




Скачати 136.67 Kb.
Дата конвертації24.05.2017
Розмір136.67 Kb.
ТипУрок

Берегівська ЗОШ І-III ступеня № 5, Закарпатська область
Урок з інформатики в 9 класі.
Інформа́тика (рос. информатика, англ. informatics, information science; нім. Informatik f) - теоретична та прикладна (технічна, технологічна) дисципліна, що вивчає структуру і загальні властивості інформації, а також методи і (технічні) засоби її створення, перетворення, зберігання, передачі та використання в різних галузях людської діяльності.
Закарпатська область Закарпа́тська о́бласть - область на південному заході України в межах західної частини Українських Карпат та Закарпатської низовини. На півночі межує з Львівською, на сході з Івано-Франківською областями України.


Тема уроку:

Основи роботи в локальній мережі.

Практична робота № 7 «Спільне використання ресурсів локальної мережі»

Мета уроку:

надати поняття про права доступу до ресурсів, навігацію локальною мережею, віддалене керування комп'ютером. Сформувати навички спільного використання файлів і папок, принтерів, спільного доступу до локальної мережі.

Тип уроку:

Засвоєння нових знань.

Учні повинні знати:

  • поняття прав доступу до ресурсів;

  • різницю між входом до сеансу користувача на локальному комп’ютері та входом до мережного домену;

  • способи навігації локальною мережею в середовищі ОС;

  • способи організації спільного доступу до Інтернету.

Учні повинні вміти:

  • відкривати файли та папки на інших комп’ютерах локальної мережі;

  • копіювати та переміщувати дані між різними комп’ютерами мережі;

  • надавати спільний доступ до папок на клієнтському комп’ютері;

  • використовувати мережний принтер;

  • використовувати системні засоби віддаленого керування комп’ютером.


Структура уроку:



з/п

Етапи уроку

Час, хв

Методи та форми роботи з класом

I

Організаційний момент

2




II

Актуалізація опорних знань

5

Гра «Лови помилку»

IІI

Мотивація навчальної діяльності

2

Опитування учнів

IV

Вивчення нового матеріалу

15

Лекція

V

Практична робота на використання отриманих умінь та навичок

15

Практична робота

VI

Підсумок уроку

4

Аналіз практичної рботи

VII

Домашнє завдання

2




Хід уроку

  1. Організаційний момент

Повідомляю тему, мету уроку, перевіряю домашню роботу.

  1. Актуалізація опорних знань

Гра «Лови помилку»

Учні в зошитах записують зайве, обмінюються зошитами, перевіряють один одного.



  1. Глобальна, регіональна, функціональна.
    Пра́ця - цілеспрямована діяльність людей зі створення матеріальних і духовних благ, необхідних для задоволення потреб кожного індивіда і суспільства в цілому.
    Регіо́н (англ. region, нім. Gebiet n, Region f; від лат. regio - царина, царство) - в давнину земля, царство, сьогодні - велика земельна одиниця. У фізичній географії - узагальнена назва одиниць фізико-географічного районування будь-якого таксономічного рангу.


  2. Серверне, магістральне, кільцеве.
    Магістра́льне (каз. Магистральное) - село у складі Теректинського району Західно-Казахстанської області Казахстану. Входить до складу Аксуатського сільського округу.


  3. Сервер, клієнт, зірка.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Опитування учнів

  1. Чим відрізняється робота на локальному комп’ютері від роботи на ПК, підключеному до локальної мережі?

  2. Чи можна керувати з одного ПК іншим ПК, якщо вони підключені до локальної мережі?

З’ясовується, що є учні, які не можуть відповісти на запитання через те, що не мають практики роботи в мережі.
Практика (грец. πράξις «діяльність») - доцільна і цілеспрямована діяльність, яку суб'єкт здійснює для досягнення певної мети. Практика має суспільно-історичний характер і залежить від рівня розвитку суспільства, його структури.


  1. Вивчення нового матеріалу.

Лекція

    1. Робочі групи та домени

Усіх користувачів локальної мережі для зручності можна поділити на кілька робочих груп.

Робочі групи – це формальні групи, що мають певну назву, до складу яких входять кілька клієнтів однорангової локальної мережі, що об’єдналися для виконання певного комплексу завдань.

Ці абоненти мережі можуть мати спільні дані, периферійні пристрої та інші обчислювальні ресурси й однакові права на їх використання.

Обчи́слювальні ресу́рси - можливості, забезпечувані компонентами обчислювальної системи, що витрачаються (зайняті) в процесі її роботи.
Перифері́йний при́стрій - частина технічного забезпечення, конструктивно відокремлена від головного блоку обчислювальної системи.

Одне з найважливіших понять будь-якої мережі – це доступ користувачів до певних її ресурсів. До початку роботи в мережі його визначає для кожного користувача (або для всієї робочої групи) мережний адміністратор – людина, яка відповідає за роботу мережі, забезпечує та контролює фізичний зв’язок між комп’ютерами, налаштовує мережне обладнання, визначає можливості користувачів використовувати ресурси мережі та застосунків.

Для цього адміністратор створює обліковий запис користувача – набір даних, що визначають для ОС Windows, які права та дозволи для доступу має кожний клієнт локальної мережі.

В обліковий запис користувача вносять:


  • ім’я користувача;
    Застосунок, застосовна програма або прикладна програма (англ. application, application software, app) - користувацька комп'ютерна програма, що дає змогу вирішувати конкретні прикладні задачі користувача.
    Адміністра́тор (іноді скор. - адмін) - це особа, яка здійснює роботу з якісного і ефективного обслуговування відвідувачів, консультує їх із питань, які стосуються товарів і послуг, які надає підприємство, організація.
    Можливість - це дія, що може відбутися або ні (можливо, приїду, а, можливо, і ні). Можливість можна забезпечити чи покладатись на «авось» та якось буде. Альтернатива дає шанс, але не гарантує без відповідних дій забезпечення результату і адекватності та конструктиву діяльності.
    Обліковий запис (сленг. акаунт, обліковка або обліківка) у комп'ютерній системі - сукупність наданої інформації про користувача, засобів та прав користувача відносно багатокористувацької системи.


  • пароль;

  • унікальний номер, що визначає конкретний обліковий запис.

У локальних мережах із виділеними серверами для спрощення адміністрування будь-які комп’ютери та спільні ресурси можна об’єднати в групи, які називають доменами.
Се́рвер (англ. server - «служка») - у комп'ютерній термінології термін може стосуватися окремого комп'ютера чи програми. Головною ознакою в обох випадках є здатність машини чи програми переважну кількість часу працювати автономно, без втручання людини, реагуючи на зовнішні події відповідно до встановленого програмного забезпечення.


Домен – це логічна група будь-яких комп’ютерів мережі, що мають спільне ім’я, спільну єдину базу користувачів, єдині параметри безпеки та інші однакові параметри.

Створювані адміністратором мережі облікові записи користувачів зберігають саме на домені, що дає змогу користувачам працювати на будь-якому комп’ютері мережі однаково, використовуючи власні налаштування та права доступу, визначені в обліковому запису.

Починаючи роботу в мережі на робочій станції, користувач, реєструючись, повинен ввести ім’я, пароль та домен, де збережено його обліковий запис.

Право доступу (англ. access right) - дозвіл або заборона здійснення певного типу доступу до інформаційної системи.
Робоча станція Робоча станція (англ. workstation) - комплекс апаратних і програмних засобів, призначених для вирішення певного кола завдань.
Якщо введена інформація збігається з даними, збереженими в обліковому записі на домені, сервер повідомляє робочу станцію про початок сеансу користувача, що включає всі операції, які виконує в мережі користувач із зазначеними під час реєстрування ім’ям та паролем, поки він не закінчить цей процес. Для початку нового сеансу знову треба ввійти в мережу, зазначивши свої облікові дані.

Кожний користувач має заздалегідь визначені адміністратором права у локальній мережі, що дають змогу або забороняють йому виконувати певні дії, а саме:



  • входити до системи на локальному комп’ютері;

  • вимикати комп’ютер;

  • змінювати та встановлювати час або інші налаштування системи;

  • копіювати й видаляти файли тощо.

Якщо в мережі створено робочі групи, адміністратор може однією дією змінити права та дозвіл на використання певних ресурсів усіх користувачів цієї групи.

Для організації зручної роботи в локальній мережі призначено папку Мережне оточення, ярлик якої зазвичай розміщено на Робочому столі. У вікні цієї папки відображено ярлики комп’ютерів вашої мережі, принтерів та інших мережних ресурсів.

Комп'ютерний принтер (англ. printer - друкар) - периферійний друкувальний пристрій, що підключається до комп'ютера і має змогу друкувати текстову та іншу графічну інформацію на папері.
Такі ярлики автоматично створюються в цій папці, коли адміністратор або клієнт мережі призначає спільний доступ до певних ресурсів. Якщо ярлик вікна Мережне оточення відсутній на Робочому столі, щоб відкрити це вікно, натисніть кнопку Пуск та оберіть Мій комп’ютер (цю дію можна виконати будь-яким відомим вам способом). У групі Інші місця натисніть значок Мережне оточення.

Папка Мережне оточення містить також посилання на використовувані завдання та папки вашого власного комп’ютера. Натиснувши обране посилання, зручно переглядати мережні під’єднання, додавати ярлики нових місць у вашому мережному оточенні, а також переглядати комп’ютери вашої робочої групи або домену.

Додавання - бінарна арифметична операція, суть якої полягає в об'єднанні математичних об'єктів.

Якщо обрати задачу Додати новий елемент до мережного оточення, почне працювати Майстер додавання до мережного оточення. Ця програма допоможе створити нові ярлики спільних папок та ресурсів, розміщених на серверах локальної та глобальної мереж.

Файли та папки, доступ до яких відкритий для користувача локальної мережі, можна так само переглядати, переміщати, копіювати, зберігати, перейменовувати, як і папки та файли, розміщені на вашому локальному комп’ютері. Єдина відмінність полягає в тому, що до початку роботи з об’єктом треба у вікні Мережне оточення обрати комп’ютер локальної мережі, на якому розміщено цей об’єкт, а вже після цього пройти шлях до нього, переміщуючись обраним комп’ютером.

До початку роботи в локальній мережі бажано переконатися в тому, що ваш комп’ютер під’єднаний до неї. Для цього виконайте такі дії:



  • натисніть правою клавішею миші ярлик Мережне оточення, розміщений на Робочому столі вашого комп’ютера;

  • у контекстному меню оберіть команду Властивості;

  • у вікні Мережні підключення правою клавішею миші натисніть ярлик Подключение по локальной сети та у контекстному меню, що з’явилося при цьому на екрані, оберіть команду Стан;

  • перевірте під’єднання у вікні Стан Подключение по локальной сети.

У цьому вікні, крім перевірки під’єднання до мережі, можна визначити тривалість під’єднання, швидкість роботи локальної мережі, кількість надісланих та отриманих локальним комп’ютером пакетів даних.
Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.
Пакети даних - в телекомунікаціях це відформатований блок даних який передається за допомогою комутації пакетів в комп'ютерній мережі. Комп'ютерні лінії зв'язку, які не підтримують передачу пакетів даних, такі як традиційні від точки-до-точки (англ. point-to-point)
Натиснувши кнопку Властивості, можна переглянути властивості під’єднання, а за потреби – вимкнути з’єднання з мережею, натиснувши кнопку Вимкнути.

Якщо мережа вимкнена, то ярлик Подключение по локальной сети буде світлого кольору. Для відновлення з’єднання з мережею треба:



  • натиснути правою клавішею миші ярлик Мережне оточення, розміщений на Робочому столі вашого комп’ютера. У контекстному меню обрати команду Властивості;

  • у вікні Мережні підключення натиснути правою клавішею миші ярлик Подключение по локальной сети та у контекстному меню, що з’явилося при цьому на екрані, обрати команду Увімкнути.

Якщо цими діями не вдалося відновити під’єднання, можливо, відсутній контакт між мережними кабелями та мережним адаптером вашого комп’ютера.
Ада́птер (англ. adapter) - пристрій, який з'єднує між собою інші пристрої з різними способами подання даних, узгоджуючи ці способи шляхом використання відповідних програмних і технічних засобів.
Відно́влення (рос. восстановление, англ. reduction; нім. Reduktion f) -- це процес приєднання електронів речовиною, при цьому ступінь окиснення її елементів знижується.


    1. Надання доступу до ресурсів

Уявіть, що ви разом із двома товаришами працюєте в комп’ютерному класі над спільним навчальним проектом. Зрозуміло, що було би бажано, щоб ваші товариші мали доступ до всіх папок вашого комп’ютера, у яких ви розмістили матеріали проекту. Якби не було локальної комп’ютерної мережі, ви були б змушені, використовуючи зовнішні запам’ятовувальні пристрої, копіювати ці папки на комп’ютери ваших товаришів, а результати роботи знову копіювати з їх комп’ютерів на ваш.
Матеріа́л - речовина, або суміш речовин, первинний предмет праці, який використовують для виготовлення виробу (основний матеріал), або які сприяють якимось діям. У останньому випадку уточнюють, що це допоміжний, чи витратний матеріал.
При́стрій (англ. device, appliance, нім. Vorrichtung f, Einrichtung f) - обладнання, конструктивно завершена технічна система, що має певне функціональне призначення і за допомогою якої виконується яка-небудь робота або спрощується, полегшується певний процес.

Якщо ж до початку роботи ви утворили власну робочу групу, можна розмістити матеріали для підготовки проекту на одному з комп’ютерів групи, а далі дозволити всім учасникам групи працювати з цими матеріалами. Якщо ваш товариш змінить певний файл, то ці зміни побачать та зможуть використати всі члени робочої групи. Для цього треба призначити спільний доступ до папок з матеріалами проекту (або навіть диска, де розміщено папки).

1. Для відкривання доступу до дисків або папок комп’ютера в одноранговій мережі треба:

Обрати диск або папку, доступ до яких ви змінюватимете (наприклад, це можна зробити в папці Мій комп’ютер або використовуючи програму Провідник), та викликати контекстне меню обраного об’єкта.



  • У контекстному меню обрати команду Спільний доступ і безпека.

  • У вікні властивостей об’єкта, що з’явиться на екрані, перейти до вкладки Доступ. Установити прапорець Відкрити спільний доступ до цієї папки, а в текстовому полі призначити мережне ім’я об’єкта (назва цього диска або папки на локальному комп’ютері при цьому не зміниться).

  • Якщо ви бажаєте дозволити повний доступ до вмісту обраного всім користувачам мережі, установіть прапорець Дозволити зміну файлів через мережу.

  • Натиснути кнопку Застосувати, а для закінчення роботи з вікном налаштовування властивостей диска – кнопку ОК.

Спільний доступ неможливо призначити системним папкам Documents and Setting, Program Files та WINDOWS, a також папкам інших користувачів, розміщених на вашому комп’ютері.

Якщо доступ відкритий, на ярлику диска або папки з’явиться зображення групи користувачів.

2. Для спрощення роботи в локальній мережі зі спільними ресурсами можна під’єднати до власного комп’ютера мережний диск. Цією операцією ви лише присвоюєте певну назву локального диска спільному ресурсу, не змінюючи його розміщення, але отримуючи можливість працювати з ним швидше, ніби з диском власного комп’ютера.

Для під’єднання мережного диска виконайте такі дії:



  • будь-яким відомим вам способом відкрийте папку Мій комп’ютер;

  • у меню Сервіс виконайте команду Підключити мережний диск;

  • у вікні, що з’явилося при цьому на екрані, зі спадного списку Диск оберіть одну із пропонованих назв створюваного мережного диска;

  • натиснувши кнопку Огляд, пройдіть шлях до папки, яку ви під’єднуєте як мережний диск. Коли папку знайдено, натисніть кнопку ОК, і шлях до неї автоматично буде перенесено до рядка введення тексту списку Папка;

  • якщо ви бажаєте, щоб мережний диск автоматично під’єднувався під час кожного входження до системи, установіть прапорець Відновлювати під час входу до системи;

  • натисніть кнопку Готово;

  • відкрийте вікно Мій комп’ютер.

В області Мережні диски цього вікна ви побачите обрану назву під’єднаного мережного диска. Надалі ви можете працювати з ним як зі звичайним локальним диском вашого комп’ютера. Для від’єднання мережного диска у меню Сервіс вікна Мій комп’ютер виконайте команду Відключити мережний диск. Оберіть призначений для цього диск та натисніть кнопку ОК.

3. Для того щоб усі користувачі вашої локальної мережі могли використовувати під час роботи принтер, сканер та інше периферійне обладнання, їх треба визначити як мережне обладнання. Розглянемо цей процес на прикладі встановлення спільного доступу до принтера. Для цього треба виконати таку послідовність дій:



  • натиснувши кнопку Пуск, відкрити компонент Принтери та факси;
    Послідо́вність - функція визначена на множині натуральних чисел яка набуває значення на об'єктах довільної природи. f : N → X \,\rightarrow \,\!X} .


  • правою кнопкою миші натиснути принтер, доступ до якого буде спільним. У контекстному меню обрати команду Спільний доступ;

  • перейти на вкладку Доступ вікна властивостей пристрою, що з’явилося на екрані. Установити перемикач Спільний доступ до цього принтера;
    Перемика́ч або вимикач, іноді ту́мблер (англ. tumbler від to tumble - «гойдатися», «хитатися») - електронний компонент, електромеханічний пристрій для розмикання електричного кола або перемикання електричного струму з одного провідника на інший.


  • якщо принтер доступний для комп’ютерів мережі, що працюють під керуванням різних версій ОС Windows, установити для нього додаткові драйвери. Для цього натиснути кнопку Додаткові драйвери області Драйвери поточного вікна;

  • завершити встановлення спільного доступу до обраного принтера, натиснувши кнопку Застосувати, а потім кнопку ОК, закривши цією дією вікно властивостей принтера.

На доступність принтера вказує спеціальний значок кількох користувачів на ярлику принтера у вікні компонента Принтери та факси.

У процесі роботи над проектом членам вашої робочої групи може знадобитися додаткова інформація, яку можна знайти у Всесвітній мережі.

Компоне́нт (від лат. componens, родовий відмінок componentis - складаючий) - складова частина, елемент чого-небудь.
Доступність (англ. Availability) - властивість інформаційного ресурсу, яка полягає в тому, що користувач та/або процес, який володіє відповідними повноваженнями, може використовувати цей ресурс відповідно до правил, встановлених політикою безпеки не очікуючи довше заданого (прийнятного) інтервалу часу.
Інтернет Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій.
Проте заздалегідь невідомо, з якого саме комп’ютера робочої групи вашої локальної мережі треба буде виходити до Інтернету. Тому зручно було б мати можливість спільного доступу до Всесвітньої мережі.
Всесві́тня мережа (англ. World Wide Web, скорочено: WWW; також: всемережжя, веб або тене́та) - найбільше всесвітнє багатомовне сховище інформації в електронному вигляді: десятки мільйонів пов'язаних між собою документів, що розташовані на комп'ютерах, розміщених на всій земній кулі.

4. Служба спільного доступу до Інтернету (Internet Connection Sharing, ICS) дає змогу комп’ютерам невеликої локальної мережі виходити в Інтернет, використовуючи для цього одне спільне під’єднання. Цю службу призначено для використання в мережі, у якій один комп’ютер виділений для керування мережними під’єднаннями між іншими комп’ютерами та Інтернетом.

Якщо в локальній мережі є комп’ютер, під’єднаний до Всесвітньої мережі за допомогою під’єднання віддаленого доступу, то після встановлення на цей комп’ютер служби ICS усі інші комп’ютери локальної мережі зможуть з його допомогою під’єднатися до Інтернету.

Програ́ми відда́леного адмініструва́ння (Програ́ми дистанці́йного адмініструва́ння) - програми або функції операційних систем, що дозволяють отримати віддалений доступ до комп'ютера через Інтернет або ЛОМ і здійснювати управління та адміністрування віддаленого комп'ютера в реальному часі.
У разі відправлення запиту в Інтернет будь-яким комп’ютером локальної мережі головний комп’ютер ICS під’єднується до постачальника послуг Всесвітньої мережі і створює під’єднання, що дає змогу іншим комп’ютерам отримати доступ до вказаної адреси або, наприклад, завантажити електронний лист.
Постачальник або вендор (англ. Vendor) - будь-яка юридична (організація, підприємство, установа) або фізична особа, що поставляють товари або послуги замовникам. Постачальник здійснює підприємницьку діяльність відповідно до умов укладеного договору поставки, який є одним з видів договору купівлі-продажу.



Для створення спільного доступу до Інтернету в локальній мережі треба натиснути кнопку Пуск і на Панелі керування двічі натиснути лівою клавішею миші значок Майстра настройки мережі. Далі треба виконувати всі поради майстра, налаштовуючи параметри спільного доступу до під’єднання.

Під’єднавши ICS та переконавшись, що всі комп’ютери локальної мережі можуть обмінюватися даними між собою та мають доступ до Всесвітньої мережі, можна використовувати всі програми для роботи в Інтернеті так, ніби локальні комп’ютери безпосередньо під’єднанні до глобальної мережі.



    1. Віддалене керування комп’ютером

Віддалений ПК – ПК, доступний користувачеві тільки із застосуванням комунікаційних ліній і пристроїв.

Віддалене адміністрування (керування) – керування ПК з іншого ПК локальної мережі.

Віддалений Робочий стіл – це програмне забезпечення, що дозволяє користувачеві отримати доступ до сеансу Windows на одному ПК, перебуваючи при цьому за іншим ПК локальної мережі, або через мережу Інтернет.
Комуніка́ція (від лат. communicatio - єдність, передача, з'єднання, повідомлення, пов'язаного з дієсловом лат. communico - роблю спільним, повідомляю, з'єдную, похідним від лат. communis - спільний) - це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами, спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів із метою передавання та одержання інформації.
Стільни́ця (англ. desktop metaphor) - це метафора інтерфейсу, яка є таким собі набором уніфікованих понять, що використовуються в графічному інтерфейсі користувача, аби спростити взаємодію користувачів із комп'ютером.
Програ́мне забезпе́чення (програ́мні за́соби) (ПЗ; англ. software) - сукупність програм системи обробки інформації і програмних документів, необхідних для експлуатації цих програм.

За допомогою віддаленого Робочого стола можна отримати доступ до сеансу Windows на власному комп’ютері, працюючи при цьому на іншому комп’ютері локальної мережі. Тобто можна, працюючи над проектом разом із товаришем за його комп’ютером, під’єднатися та отримати доступ до програм, файлів та мережних ресурсів власного комп’ютера (так, ніби ви дійсно працюєте саме на ньому). Можна залишити при цьому відкритими вікна певних застосунків на власному робочому місці, а переглядати результати виконаної роботи та керувати роботою цих програм разом із другом з його комп’ютера.

Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.



У разі використання програми віддаленого Робочого стола можна під час сеансу іншого користувача залишити працювати певні, ще потрібні вам програми та зберегти стан вашого сеансу Windows. Коли інший користувач закінчить свою роботу на вашому комп’ютері, ви зможете відновити під’єднання до вашого поточного сеансу.

Для під’єднання до віддаленого Робочого стола виконують такі дії.

  • Натиснути кнопку Пуск, обрати Програми та перейти до Стандартні Зв’язок.

  • Обрати Підключення до віддаленого Робочого стола.

  • У вікні під’єднання віддаленого Робочого стола, що з’явиться при цьому на екрані, у полі для введення тексту Комп’ютер увести або обрати з пропонованого списку ім’я комп’ютера, до Робочого столу якого треба під’єднатися, та натиснути кнопку Підключити.

  • Увести ім’я користувача та пароль, що дозволять користувачеві отримати доступ до всіх ресурсів обраного комп’ютера.

  • За потреби тимчасово припинити працювати з віддаленим Робочим столом натисніть кнопку Згорнути поточного вікна.

  • Для завершення сеансу роботи з віддаленим Робочим столом натисніть кнопку Закрити поточного вікна.

  1. Практична робота на використання отриманих умінь та навичок

Практична робота № 7 «Спільне використання ресурсів локальної мережі»

Мета: сформувати навички спільного використання файлів і папок, принтерів, підключення мережного диска.
Спільне використання файлів (жарг. розшарювання, від англ. file sharing) - надання файлів, що знаходяться на комп'ютері, в загальний доступ для інших користувачів комп'ютерної мережі.


Хід роботи

  1. З’ясуйте в учителя імена ПК локальної мережі кабінету інформатики. Увімкніть ПК і створіть на диску D\Учні\9-а(б): вашого ПК папку Мережа_ N (де N — номер вашого ПК у локальній мережі).

  2. У контекстному меню папки Мережа_ N оберіть команду Спільний доступ і безпека → Властивості → Доступ → встановіть прапорець Спільний доступ і безпека до створеної папки, призначте мережне ім’я.

  3. У папці Мережа_ N створіть текстовий документ Текст_N у ньому введіть своє ім’я та прізвище.

  4. У вікні папки Мережне оточення відкрийте ПК сусіда локальної мережі та переконайтеся, що ви маєте доступ до папок іншого ПК. Скопіюйте до власної папки Мережа_N текстовий файл Текст_NN вашого однокласника.
    Те́кстовий файл - форма подання послідовності символів у комп'ютері, де кожен символ із задіяного набору символів кодується одним байтом чи послідовністю двох, трьох і т. д. байтів. На відміну від терміна «текстовий формат», що характеризує вміст даних, термін «текстовий файл» стосується файлу та характеризує його як контейнер, який зберігає такі дані.


  5. За потреби встановіть спільний доступ до принтера та роздрукуйте текст файла Текст_ N. Дії опишіть.

  6. Перегляньте вміст ПК сусіда. Які ще файли або папки на його комп’ютері мають спільний доступ?

  7. Підключіть папку Мережа_NN сусіднього ПК як мережний диск. (Мій комп’ютер → Сервіс → Підключити мережний диск, обрати назву диска. За допомогою команди Огляд пройти шлях до папки, яку приєднуєте як мережний диск → ОК → Готово.)

  8. Відкрийте Мій комп’ютер. В області Мережні диски переконайтеся, що підключення створено.

  9. Скопіюйте з папки Мережа_NN до власної папки Мережа_N файл, що містить завдання вашого товариша, та перегляньте його вміст.

  10. Відключіть мережний диск та видаліть папку Мережа_N з усіма розміщеними в ній файлами на вашому ПК.

  1. Підсумок уроку

Аналіз виконання практичної роботи

Учні відповідають на подані нижче запитання



  1. Під яким користувачем треба увійти в систему, щоб можна було виконати це практичне завдання?
    Питання - форма думки, виражена в мові пропозицією, яку виголошують або пишуть, коли хочуть що-небудь запитати, тобто отримати інформацію, що цікавить. В українській мові, якщо питання виголошують, то використовують питальну інтонацію, а якщо пишуть, то в кінці ставлять знак питання і використовують питальні частки: чи, не… чи, що, як, чи що, то хіба, невже, що якщо, а, так, правда, чи не так, так, але ж, чи не так, вірно; питальні займенникові слова: хто, що, який, який, чий, який, скільки, як, де, куди, звідки, коли, чому, навіщо, наскільки. За допомогою цих засобів будь-яка непитальна пропозиція може стати питанням або перезапитом. Задаючи питання зазвичай чекаємо відповіді. Виняток становить лише риторичне питання, на яке відповідь не потрібна.


  2. Яким папкам неможливо призначити спільний доступ?

  1. Домашнє завдання

  1. Підручник, § 14, с. 206-216.



Скачати 136.67 Kb.

  • Тип уроку: Засвоєння нових знань. Учні повинні зна ти
  • Учні повинні вміти
  • Структура уроку: № з/п
  • Хід уроку Організаційний момент Повідомляю тему, мету уроку, перевіряю домашню роботу
  • Мотивація навчальної діяльності Опитування учнів
  • Вивчення нового матеріалу. Лекція Робочі групи та домени
  • Надання доступу до ресурсів
  • Віддалене керування комп’ютером Віддалений ПК – ПК, доступний користувачеві тільки із застосуванням комунікаційних
  • Робочий стіл
  • Практична робота на використання отриманих умінь та навичок Практична робота № 7 «Спільне використання ресурсів локальної мережі»
  • Мета
  • Підсумок уроку Аналіз виконання практичної роботи