Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Уроків образотворчого мистецтва у 7 класі (за новою програмою) № Дата Тема уроку, навчальні завдання (мета) Зміст роботи Орієнтовні твори для сприймання

Скачати 227.13 Kb.

Уроків образотворчого мистецтва у 7 класі (за новою програмою) № Дата Тема уроку, навчальні завдання (мета) Зміст роботи Орієнтовні твори для сприймання




Скачати 227.13 Kb.
Дата конвертації06.04.2017
Розмір227.13 Kb.
ТипУрок


Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 7 класі (за новою програмою)




Дата


Тема уроку,

навчальні завдання (мета)

Зміст роботи

Орієнтовні твори для сприймання

Рекомендована техніка та матеріали

Діалог традицій і новаторства.

Розділ 1. Образотворче мистецтво в нашому житті.

Тема 1. Архітектура

1.




Архітектура та її види.

Дати поняття про архітектуру як вид мистецтва; ознайомити учнів з її видами, основними засобами виразності, з класифікацією архітектурних об′єктів за призначенням; сприяти усвідомленню єдності архітектурної тріади: міцність – корисність – краса; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до прекрасного на прикладах зразків світового мистецтва та рідного краю.



Три основні види архітектури:

- об′ємні споруди (житлові, громадські та промислові будівлі);

- ландшафтна архітектура (створення садово-паркових комплексів);

Ландшафтна архітектура - об'ємно-просторова організація території, об'єднання природних, будівельних і архітектурних компонентів у цілісну композицію, що несе певний художній образ. Подібно архітектурі і містобудуванню ландшафтне мистецтво належить до просторових видів мистецтва.

- містобудування (планування нових міст, реставрація та оновлення).

Класифікація архітектурних об′єктів за призначенням (житлова, промислова, культових споруд, суспільно-громадська);

Ку́льтова спору́да - споруда або комплекс споруд для культових, релігійних потреб (відправ служб, читання молитов і звернень до Бога), служіння Богу.
основними засобами виразності архітектури (пластика об’ємів, масштабність, ритм, пропорційність, фактура і колір поверхні),

Виконання вправи: складання опорних схем «Види архітектури».

Основні́ за́соби (ОЗ) - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва чи поставки товарів, надання послуг, здачі в оренду іншим особам чи для виконання адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний термін корисного використання (експлуатації) яких більше одного року, або одного оборотного періоду.



Творче завдання: створити ескіз архітектурного образу епохи.

Відеоряд «Споруди різних країн і епох» (піраміда Хеопса в Єгипті, Версальський палац у Франції, Собор Св. Юра у м.Львові, Кам’янець-Подільська фортеця в Україні, Римський Колізей в Італії, Тадж-Махал. Агра (Індія), житловий комплекс Таос-Пуебло на півдні США, А.Гауді. Будинок Батльо в Барселоні (Іспанія), Замок Нойшванштайн у Німеччині, Завод Inotera. Тайван…)

Лінійна графіка, графітовий олівець

2.




Будинок та інтер'єр.

Поглибити знання про інтер’єр, закони перспективи, виробляти практичні навички зображення інтер’єру, формувати уявлення про фронтальну і кутову перспективу, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати в учнів акуратність, увагу.



Основні групи інтер’єру — житловий і громадський.

Види зображення інтер’єру: кутовий і фронтальний. Ознайомлення з поняттями «точка зору», «композиційний центр», «поле зору», «зоровий центр».

Алгоритм зображення фронтального та кутового зображення інтер'єру.

Виконання вправ: 1) проаналізувати інтер’єри з точки зору зручності, індивідуальності, краси;

2) виконати малюнки схеми фронтальної і кутової перспективи.

Творче завдання: побудувати інтер’єр житлової кімнати.


О.Серебряков «Інтер’єр квартири Олександра Попова», Ф.Санцогни «Інтер’єр банкетної зали у замку Кастелло ді Амороса», схеми зображення перспективної побудови фронтального і кутового інтер’єрів.

Графіка. Кольорові олівці.

3.




Інтер'єр у житті людини.

Поглибити знання учнів про жанр інтер’єру, ознайомити учнів зі стилями та напрямками в інтер`єрі, особливостями створення цілісного образу інтер`єру, з основами композиції інтер’єру; виробляти практичні навички зображення інтер’єру з різних точок зору, розвивати уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; виховувати в учнів акуратність, естетичний самк.



Інтер’єр як жанр живопису. Особливості інтер’єрів в творах художників різних епох. Функціональність, гігієнічність естетичність − основні чинники під час оформлення житла.

Сучасні стилі інтер`єру (оглядово).

Колір в інтер’єрі

Виконання вправ: 1) відповідно написів на дошці «Кутова», «Фронтальна» розташувати зразки інтер’єрів;

2) лінійне зображення інтер’єру з різних точок зору;

Творче завдання: створити проект сучасного громадського інтер’єру.


Фотоілюстрації різноманітних інтер’єрів.

Луїджі Премацці «Особняк барона Штігліца. Вітальня», Макс Ліберман «Ательє художника», А. Редковскій «Інтер’єр», Е. Гау «Приватна кімната імператриці», «Новий Ермітаж», С.Андріяка «Дачний інтер’єр» О. Серебряков «Вітальня», В.ван Гог «Спальня в Орлі», В.Кандінський «Моя столова»




Аплікація. Кольоровий папір, клей.

4




Екстер’єр – обличчя будинку.

Ознайомити учнів з конструктивними та декоративними елементами будівель. Поглибити знання з лінійної перспективи, вчити зображати будинок у кутовій перспективі, розвивати аналітичне та конструктивне мислення.

Виховувати наполегливість у роботі, інтерес до архітектури.


Поєднання коструктивних та декоративних елементів споруд.

Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі.

Аналіз складових геометричних форм, що складають будівлю.

Виконання вправи: замальовки перспективного скорочення куба відносно лінії горизонту.



Творче завдання: зобразити сучасний будинок у кутовій перспективі.

Антоніо Гауді. Храм Святого Сімейства (Барселона, Іспанія), Сіднейський оперний театр (Австралія), Площа Гран Плас (Великий ринок) у Брюсселі (Бельгія), Готель у Дубаї (Об’єднані Арабські Емірати), Бартоломео Растреллі. Маріїнський палац (Київ, Україна)

Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням.

5




Вулиці, що творять образ міста.

Поглибити знання учнів з перспективи, вчити відтворювати просторову перспективу. Розвивати композиційні уміння та навички, просторову уяву учнів. Виховувати любов до прекрасного на прикладах творів мистецтва.



Перспектива в творчості художників. Різновиди міських пейзажів. Закономірності лінійної та повітряної перспективи.

Вправа: замальовка схеми побудови будинку в перспективі.



Творче завдання: виконати міський пейзаж з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею лінійної та повітряної перспективи за уявою.

Р. Санторо. «Гондола на венеціанському каналі», Джованні Антоніо Каналетто 1 «Ринкова площа в Пірні, І.Ігоніна серія «Міські мотиви», С. Цемрюк «Старе місто»

Декоративно-графічна композиція.

6




Архітектурні пам’ятки України.

Ознайомити учнів із архітектурною спадщиною України, вчити компонувати кілька елементів пейзажу в просторовому зв’язку їх між собою з композиційним і тоновим рішенням, розвивати аналітичне мислення, технічні навики, виховувати інтерес до вивчення культури України.



Архітектура – кам’яний літопис.

Віддзеркалення національної самобутності народу в архітектурі.

Виконання вправи: методом «мозкової атаки» пригадати види архітектури, конструктивні елементи споруд, засоби виразності архітектури.

Творче завдання: створити живописну композицію на одну із тем «Старовинна фортеця», «Замкова гора», «Храми рідного краю»


Сім найвидатніших історико-архітектурних пам’яток України: Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець», Києво-Печерська Лавра, Державний історико-культурний заповідник «Хотинська фортеця», Національний дендрологічний парк «Софіївка», Херсонес Таврійський, Софія Київська та Національний заповідник-острів «Хортиця».

Храм Св. Миколая у с. Колодне, Закрапатська обл., Свято-Троїцький собору м. Новомосковськ, Одеський національний академічний театр опери та балету…



Живопис гуашшю

7




Особливості ландшафтної архітектури.

Ознайомити учнів із ландшафтною архітектурою, сформувати уявлення учнів про різні стилі ландшафтної архітектури, розвивати дрібну моторику руки, наполегливість, вміння компонувати елементи рельєфної композиції, передавати плановість. Виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам`яток архітектури; любов до національної архітектурної спадщини.



Малі архітектурні форми. Особливості організації сучасного парку. Синтез мистецтв у ландшафтних композиціях (скульптури, малих архітектурних форм, елементів природи).

Ліплення паркової скульптури, фонтанів; створення зразків альтанок, мостиків у техніці «паперової пластики».

Виконання вправи: продумати елементи декорування (геометричні, рослинні) та виконати начерк альтанки або паркового містка.

Творче завдання: створити рельєфну композицію «Мій парк» (групова робота).


Фотозразки малих архітектурних форм парків світу та України.

Колаж з 3-Д ефектом, поєднання паперової пластики та фонового малюнка.

Кольоровий папір, клей, пластилін, за потреби графічні матеріали, фарби.



8




Світові шедеври архітектури.

Підсумковий урок.

Здійснити контроль, корекцію, систематизацію та оцінювання навчальних досягнень учнів, розвивати вміння узагальнювати матеріал, робити висновки, розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до спілкування з творами образотворчого мистецтва.


Узагальнення знань з теми.

Творче завдання: перегляд учнівських презентацій про архітектурну споруду, яка змінила світ.



Творче завдання: лінійна замальовка най вражаючої архітектурної споруди.


Храм Амона (м.Карнак, Єгипет), Афінський акрополь, Колізей (м.Рим, Італія), храм Пантеон (м.Рим, Італія), середньовічний замок у Каркасоні (Франція), готичний собор у Ремсі, Собор Паризької Богоматері (Нотер-Дам) (Франція), Собор Софії в Києві, Собор св..Петра в Римі (Італія), Бранденбрузька брама (м.Берлін, Німеччина), Ейфелева вежа (м.Париж, Франція) Емпайр стейт білдінг м.Нью-Йорк (США)

Лінійний малюнок по тонованій основі. Способи швидких замальовок у процесі сприймання.

Тема 2. Декоративно-прикладне мистецтво

9




Види декоративно-прикладного мистецтва.

Розширити знання про декоративне мистецтво, учити розпізнавати та аналізувати види декоративного мистецтва. Розвивати художній смак, інтерес до народних ремесел. Виховувати почуття національної свідомості, гордості за спадщину рідного краю, інтерес до пізнання українського народного мистецтва.



Особливості декоративно-прикладного та народного мистецтва.

Видовий поділ у народному декоративно-прикладному мистецтві.

Виконання вправи: 1) тлумачення понять: «стилізація», «контраст», «символізм» у декоративному мистецтві;

2) аналіз творів декоративно-прикладного мистецтва.



Колективний проект: створити календар «Від свята до свята» сторінки якого міститимуть композиції з тем народних календарно-обрядових свят та зразки виробів декоративно-прикладного мистецтва.

Світлини зразків виробів різних видів декоративно-прикладного мистецтва.

кераміка (Т.Демченко, І.Білик, В.Омеляненко, Г.Пошивайло), витинанки (М.Тележенко, Т.Крамаренко), килимарства, лозоплетіння, художньої обробки дерева, ковальства, народної іграшки, писанкарства, флористики тощо.





Техніка і матеріали на вибір учнів. Колаж з графічним доопрацюванням.

Графічні матеріали, гуашеві фарби.



10




Барвисте диво українського народного розпису.

Ознайомити учнів із осередками народного розпису в Україні та майстрами розпису. Розвивати композиційні вміння, вдосконалювати технічні навики. Учити цінувати національну самобутність і культурну спадщину України.



Традиції та мотиви українського розпису. «Мальовки». Визначення особливостей виражальних засобів Косівського, Опішнянського, Яворівського, Петриківського розписів. Особливості побудови композиції, гармонія кольорів.

Виконання вправи: побудова композиційних схем до декоративних розписів.



Творче завдання: створити ескіз власного настінного декоративного розпису в петриківському стилі.

Розписи Тетяни Пати, Ганни Павленко, Надії Білоконь, Оришки Пилипенко

Петриківський розпис, гуаш

11




Вишивка — невмирущий оберіг.

Ознайомити з історією вишивки, її основним призначенням та роллю в житті людини; розвивати вміння до створення художніх образів у творчих роботах на основі традиційних народних символів, створювати ескізи вишивки; прищеплювати, бажання зберігати та примножувати традиції українського народу.



Вишивка — найпоширеніший вид народного декоративно-прикладного мистецтва. Символіко-магічне значення орнаментальних зображень вишивок. Значення оберегової символіки в народному мистецтві.

Різновиди орнаментів вишивок (геометричні рослинні зооморфні, антропоморфні). Найпопулярніші мотиви вишивок.

Виконання вправи: з’ясувати за відеорядом, які використовуються кольори вишивок у різних регіонах України.

Творче завдання: виконати ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами.


Зразки вишивок гладю, хрестиком майстрів В.Сидоренко, А.Корзун, Л.Тородина, О.Великодна, О.Закорка, Г.Бигун, О.Теліженко ін.

Репродукції

М. Подкопаєва «Українка», К.Кацура «Українка», А.Коцка. «Жіночий портрет»,

О.Кульчицька «Зразки українського жіночого одягу»






12




Чарівне мереживо витинанки.

Знайомити учнів із символами в орнаментах, історією їхнього виникнення, вчити дотримувати основних принципів композиції «Дерева роду», гармонійно підбирати колірну гаму, розширювати знання про побудову симетричних композицій; розвивати зорову пам'ять, спостережливість; удосконалювати прийоми роботи з папером, активізувати творчу діяльність; виховувати у дітей розуміння взаємозв’язку навколишнього світу через створення художнього образу засобами витинанки.



Історичні передумови виникнення витинанки. Види витинанок (одноколіна, багатоколірна). Оберегові символи витинального мистецтва (геометричні, рослинні, тваринні,зображення людини (Берегиня), архітектурних об’єктів.

Будова Всесвіту у композиції «Дерева роду». Ознайомлення з технологією багатоколірної витинанки.

Виконання вправи: дібрати кольори для багатоколірної витинанки.

Творче завдання: виконати у техніці витинанки «Дерево роду» («Вазон»).



Відеоряд витинанки М.Теліженко, О.Шинкаренко, В. Любаса, Т.Крамаренко, О.Городинської, А.Пушкарьова, М.Руденко

Витинання.

Кольоровий папір, клей.



13




Лялька-мотанка — берегиня роду.

Ознайомити із символікою та береговою функцію ляльки-мотанки. Розвивати цікавість до українського народного мистецтва. Виховувати естетичний смак, любов до рідної культури.



Лялька – оберіг родини, могутній магічний талісман. Різновиди ляльок-мотанок. Ознайомлення виробами відомих лялькарок Л.Теліженко, Н.Кузьменко, О.Скляренко. Технологія виготовлення вузлової ляльки.

Творче завдання: виготовлення ляльки-мотанки.

Фотозразки оберегових народних ляльок, авторські ляльки Л.Теліженко, Н.Кузьменко, О.Скляренко

Шматки тканин (бавовна, льон, вовна, конопляне прядиво,) кольорові нитки

14




Народна іграшка — пам’ять нації.

Ознайомити учнів з технологією виготовлення народної іграшки та матеріалами, з яких вона може бути виготовлятися: дерево, глина, солома, нитки, тісто…

Виховувати любов та повагу до краси, створеної руками майстра умільця в повсякденному, буденному житті.


Незвичайний світ різноманітних образів народних іграшок. Види народних іграшок.

Творче завдання: виготовлення народної іграшки за мотивами керамічних іграшок Ольги Бердник.

Фотозразки Косівської та Опішнянської керамічних іграшок, Яворівські дерев’яної забавки, іграшок з соломи, сиру, тіста, листя кукурудзи. Фотозразки іграшок Ольги Бердник із серій «Давні звірі», «Пташині весілля», «Леви наших лісів», «Коти на полюванні», «Пори року», «Від Яйця-Райця», «Стародавні загадки».

Ліплення з пластиліну з подальшим розписуванням гуашшю.

15




Вертеп: мистецтво народжене вірою.

Ознайомити учнів з історією Різдвяного вертепу, особливостями його оформлення, поглибити в учнів композиційні уміння, навички роботи з прикладними матеріалами, розвивати уміння створювати образи людей, тварин; виховувати інтерес та шану до народних звичаїв та обрядів, прагнення до особистої творчості.



Історія виникнення вертепної вистави.

Вертепні вистави в Україні.

Різдвяний вертеп в різних країнах світу.

Виконання вправи: з’ясувати особливості оформлення різдвяної шопки.



Творче завдання: виготовлення персонажів різдвяного вертепу (Марія з немовлям, Йосип, янголи, пастухи, Ірод-цар, три царі, чорт, коза, теля, вівці…), оформлення різдвяної чарівної скриньки (групова робота).

Відеофрагмент Різдвяного вертепу. Зразки із зображенням різдвяних шопок.

Техніка ліплення або пап’є-маше. Матеріали для виконання ляльок (тканина, папір, клей, нитки).

16




Декоративно-прикладне мистецтво в нашому житті.

Здійснити контроль, корекцію, систематизацію та оцінювання навчальних досягнень учнів, розвивати вміння узагальнювати матеріал, робити висновки, розвивати логічне мислення, виховувати любов до національного мистецтва.



Підсумковий урок.

Виконання тестових завдань.

Гра «Мозаїка»

Прочитати вислови, зашифровані на дошці, наприклад, *Тецтвомис — женнявира бшихнайгли окдум ростішимнайп обомспос.

(Мистецтво — вираження найглибших думок найпростішим способом. Альберт Ейнштейн)


Картки із тестовими завданнями




Розділ 2. Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн

Тема 3. Дизайн і його види

17




Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні

Ознайомити учнів з графічним дизайном; розширити кругозір учнів про дизайн як мистецтво створення краси навколо людини; сформувати уявлення про професію художника – дизайнера; поглибити знання про образність мови, компактність композиції; розвивати навички та вміння в графічних техніках; виховувати інтерес та прагнення до особистої творчості.



З’ясування термінології «дизайн», «дизайнери».

Основні види дизайнерської діяльності: промисловий дизайн, дизайн середовища, графічний дизайн, арт-дизайн.

Графічний дизайн − специфічна галузь художньо-проектної діяльності, яка спрямована на створення візуальних повідомлень, які розповсюджуються за допомогою засобів масової комунікації.

Промисловий дизайн - використання комбінації прикладного мистецтва і прикладної науки для
Графічний дизайн - художньо-проектна діяльність по створенню гармонійного та ефективного візуально-комунікативного середовища. Графічний дизайн вносить інноваційний внесок у розвиток соціально-економічної та культурної сфер життя, сприяючи формуванню візуального ландшафту сучасності.
Ма́сова комуніка́ція (англ. Mass communication) - це поняття можна розглядати мінімум в двох аспектах: Як процес передачі інформації групі людей одночасно за допомогою спеціальних технічних засобів - мас-медіа.

«Фірмовий» («корпоративний») стиль. Основні складові фірмового стилю: емблема (торговельний знак), шрифтовий напис (логотип), набір кольорів, рекламний девіз (гасло, слоган), фірмовий персонаж, бренд-бук, фірмовий одяг (дрес-код).

Виконання вправи: добір та стилізація атрибутів шкільних предметів для майбутньої емблеми (піктограми).

Силуетна узагальненість стилізованої форми; співвідношення плями та форми.



Творче завдання: створити емблему навчальних кабінетів школи (мистецтва, фізики, математики, праці тощо).

Фотозразки виробів різних видів дизайну. Зразки торгівельних знаків, логотипів тощо.

Графіка, графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери).

18




Промисловий дизайн як обличчя епохи.

Ознайомити учнів з мистецтвом дизайну як однією із форм організації побуту людини, з поняттям «промисловий дизайн», пояснити значення промислового дизайну в житті людини.

Формувати художньо-практичну компетентність. Розвивати логічне мислення, конструктивні навички. Виховувати художній смак


Виникнення промислового дизайну. Діяльність німецької школи Баухауз. Особливості професії − дизайнер промислових виробів. Предмети та варіанти промислового дизайну.

Творче завдання: сконструювати та естетично оформити підставку для олівців і ручок.

Фотозразки об’єктів промислового дизайну




19




Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності.

Ознайомити зі способами створення об’єктів арт-дизайну.

Виховувати інтерес до сучасного мистецтва, повагу до культури різних країн, почуття впевненості у собі для підтримки творчих успіхів.


Домінування художньої та емоційно-образної складові об'єкта арт-дизайну. Художні знахідки дизайнерських об'єднань − «Алхімія» (засновники А. Мендіні, А. Гуеррьєро) і «Мемфіс» (Е. Соттсасс

Творче завдання: створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну (підставки для олівців і ручок, світильника, підставки для мобільного телефону тощо).

Фотозразки об’єктів та предметів арт дизайну. Витвори італійського дизайнера Гаетано Пеше




20




Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.

Ознайомити учнів з основами біоніки; навчити аналізувати природні форми; створювати дизайн-ескізи транспортних засобів (електроніки); вчити розуміти, цінувати і створювати красу навколо себе; розвивати просторове мислення, конструктивні навички; екологічне мислення; пробуджувати інтерес до пізнання та використання нових технологій в образотворчому мистецтві.



Біоніка − наука про застосування в техніці, архітектурі, дизайні принципів організації живої природи.

Виконання вправи: аналіз зразків трансформації біоформи в дизайн-об'єкт .



Творче завдання: виконати проектний ескіз транспортного засобу або побутової техніки.

Ескізи літальних апаратів Леонардо да Вінчі, фото Ейфелевої вежі, парку Гуель Антоніо Гауді




21




Малюнок, літера, шрифт у графічному дизайні

Розвивати інтерес в учнів до історії виникнення писемності й шрифтів як засобів передачі інформації; пояснити значення шрифтів у книжковій графіці; ознайомити учнів з елементами шрифтової грамоти та стильовим розмаїттям шрифтів; освоювати основи шрифтової грамоти та поєднання текстової частини (змісту тексту) та виду шрифту.



Дизайн-гафіка, прикладна графіка. Історія появи шрифтів, книги.

Умовність графічного зображення і кольору, використання закономірностей зорового сприйняття, змістовних акцентів, символіки, візуальної комунікації.

Способи організації шрифтової композиції. Основні правила оформлення графічної роботи : взаємопов'язаність смислових елементів, повторення, контраст.

Творче завдання: виконання ескізу плакату вітальної листівки до 8 Березня.


Відеоряд з різними видами шрифтів, зразки вітальних листівок.




22




Рекламний дизайн.

Поглибити знання учнів про прикладну графіку – плакат, сформувати уявлення учнів про рекламний дизайн, розвивати вміння створювати ескіз рекламного інформаційного плакату. Виховувати прагнення до особистої творчості.



Професія рекламного дизайнера. Рекламна продукція. Основні ознаки та призначення рекламного плакату. Особливості композиції плакату.

Творче завдання: створити ескіз рекламного плакату художніх матеріалів або концертної афіші.


Відеоряд рекламних плакатів.




23




Графіті — мистецтво вулиць.

Дати поняття про мистецтво графіті, його види та стилі; вчити виконувати нескладні композиції у графіті; розвивати творче мислення, уяву, фантазію;



Графіті − напрям у сучасному графічному дизайні. Історія виникнення. Особливості «гангстерського стилю, нью-йоркського, «хіп-хопу» «камуфляжний», «перелому», «дикий стиль»…

Виконання вправи: виконати елементи у різних стилях графіті на вибір.



Творче завдання: створити ескіз напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання, суть власного «Я».

Фотозразки графіті

Фломастери, маркери, фарби

24




Сучасний дизайн та імідж людини.

Поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами, розвивати вміння розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди.

Виховувати естетичний смак.


Тлумачення поняття «імідж», «іміджмейкер»

Виконання вправи: 1) створення виразного силуету одягу (Т-подібного, Х-подібного, Л-подібного, П-подібного);

2) створення замальовок аксесуарів одягу.

Творче завдання: створення ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних мотивів, створення ескізу аксесуарів з народними мотивами (шкільний рюкзак, жіноча сумка).





Техніка на вибір учнів

25




Монограма — літери, що говорять про тебе

Дати поняття про монограму, ознайомити із композицією монограм, різновидами шрифтів; удосконалювати вміння володіти графічними техніками; виховувати естетичний смак і відчуття гармонії.



Поняття «монограма» − знак, складений з переплетених між собою початкових літер імені та прізвища власника або скорочення від його повного імені. Монограма – особистий підпис. Особливості та правила створення монограм: простоті та лаконічність, гармонійність та довершеність. Шрифти для виконання монограм. Відкриті і закриті композиції монограм.

Виконання вправи: розгляд монограм людей минулого та сучасників, визначення особливостей їх індивідуальностей.



Творче завдання: створення власної монограми.







26




Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?

Дати поняття «стиль», ознайомити із сучасними стилями одягу, розвивати естетичний смак, розширювати ерудицію. Виховувати почуття краси, творчі здібності.



Тлумачення поняття «стиль». Стиль в мистецтві. Стиль в житті. Основні стилі сучасного світу: класичний, романтичний, спортивний та фольклорний та їх особливі різновиди. Стиль одягу.

Творче завдання: виконати дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».







27




Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер.

Формувати уявлення про роботу стиліста. Вчити підбирати техніку виконання роботи. Виховувати естетичне ставлення до дійсності, прагнення до особистої творчості.



Дизайн зачіски − мистецтво створення привабливого вигляду людини. Значення професії художника-перукаря в сучасному житті. Зачіски на щодень і святкові. Різноманіття стилів зачісок. Виконання вправи: начерки погрудних графічних портретів людей з різними формами обличчя.

Творче завдання: виконання начерків художнього моделювання зачіски для створення індивідуального стилю людини.

Фотозразки різних типів зачісок чоловічих та жіночих.

Графічні матеріали

28




Створюємо власний імідж.

Формувати розуміння учнями значення іміджу в сучасному світі, підпорядкованості костюму, стилю одягу умовам життя кожної епохи, соціальним порядкам, психології людини, її вдачі, смаку.

Розвивати вміння використовувати гармонійні контрастні і нюансні поєднання кольорів як засобу досягнення художньої виразності.

Виховувати творче ставлення до виконання роботи.



«Стиліст». Функції одягу. Вплив масштабу декору на сприймання людини в одязі.

Творче завдання: з допомогою виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну, відобразити своє бачення образу сучасного підлітка.

Ілюстрації на яких зображені зразки костюмів різних історичних епох, різних стилів.

Графічні замальовки

29




Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища.

Ознайомити учнів із особливостями організації парків, специфікою ландшафтного мистецтва. Учити проектувати природнє середовище; формувати вміння і навички образотворчої діяльності; виховувати естетичний смак. Творче свідоме ставлення до мистецтва.



Поняття «дизайн середовища», «ландшафтний дизайн» про природній і штучний ландшафт. Відображення міфопоетичних і філософських концепцій у садово-парковому мистецтві.

Ліплення паркової скульптури, фонтанів; створення зразків альтанок, мостиків у техніці, зелених насаджень у техніці «паперової пластики».



Творче завдання: створення макету парку «сад моєї мрії»

Висячі сади, Семіраміди, зразки китайських та японських парків, регулярні парки Італії, природні парки Англії, світлини Версалю м.Париж (Франція), Петрограф м. Санкт-Петербург (Росія), Національного дендропарку «Софіївка» м.Умань Черкаська обл..

Макетування (ліплення, паперова пластика). Матеріали: пластилін, кольоровий та білий папір, клей

30-31




Дизайн інтер’єру.

Ознайомити із техніками розписування яєць, різними способами виготовлення прикрас із писанок, оздоблення ними приміщень; сприяти відродженню народних традицій.



Особливості дизайну інтер’єру. Фітодизайн, біодизайн, аквадизайн, етнодизайн у сучасному інтер’єрі.

Писанка як атрибут народних обрядів.



Творче завдання: розпис писанок.

Оздоблення приміщення до великодніх свят композиція ми з писанок за схемами «Дзвоник», «Хрест», «Гердан».



Творче завдання: виготовлення Великодніх композицій для оздоблення інтер’єру.

Зразки писанок, відеоряд «Великодні композиції»

Матеріали для писанкарства, нитки, дріт для композицій.

32




Країна фестивалів.

поглибити знання учнів про скульптурне мистецтво; сформувати уявлення учнів про художнє оформлення предметів, розвивати вміння виділяти головне, узагальнювати. Виховувати інтерес до роботи дизайнерів, прагнення до особистої творчості.



Історія виникнення фестивалів, Особливості організації музичних, театральних, арт-фестивалів, кінофестивалів, етнофестивалі.

Призова та сувенірна продукція.



Творче завдання: розробити макет головної нагороди фестивалю кубку (ліплення), пам’ятної статуетки.

Фотозразки кубків, статуеток, сувенірів.

Ліплення (пластилін)

33




Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє.

Ознайомити учнів з футуристичним дизайном, ідеями футурологів у містобудуванні та технологіях.

Розвивати креативність, нестандартність мислення, виховувати готовність використовувати отриманий досвід у творчій роботі.


Найсучасніші винаходи футуристичного дизайну в архітектурі, інтер’єрі та техніці та електроніці. Актуальні питання сьогодення: економічність, екологічність, технологічність, інформаційність.

Виконання вправи: «Коло ідей» на тему «Уявлення майбутнього».



Творче завдання: розробити ескіз проекту «Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття».

Відеоряд «Футуристичний дизайн», Р. Херрон «Аркигрем», «Крокуюче місто», Цветан Тошков «Фантастичне місто», Чже Чхоль Парк «Спрямовані в небо», уривки з фільму Л.Бесона «П’ятий елемент»

Різні художні матеріали

34




Перевір свої досягнення.

Визначити рівень засвоєння теоретичних знань і опанування практичними вміннями у період навчання в 7-му класі; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати матеріал, робити висновки



Узагальнюючий урок.

Мистецька вікторина «Діалог традицій і новаторства».



Творче завдання: виконання колективної робити на формат А-1 «Образотворче мистецтво і ми».




Різні художні матеріали


Скачати 227.13 Kb.