Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Уроку географії та англійської мови для 10 класу Тема уроку: Загальна характеристика Північної Америки Topic of lesson: General description of North America

Скачати 177.77 Kb.

Уроку географії та англійської мови для 10 класу Тема уроку: Загальна характеристика Північної Америки Topic of lesson: General description of North America




Скачати 177.77 Kb.
Дата конвертації28.05.2017
Розмір177.77 Kb.
ТипУрок

РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ

ГЕОГРАФІЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

для 10 класу

Тема уроку: Загальна характеристика Північної Америки

Topic of lesson: General description of North America

Мета інтегрованого уроку: формування і закріплення системи знань і вмінь учнів за темою «Країни Північної Америки»;
Англі́йська мо́ва (English, the English language) - мова, що належить до германської групи індоєвропейської сім'ї мов. Одна з найпоширеніших мов у світі, особливо як друга мова та мова міжнародного спілкування.
формування уявлень про країни через набуті знання; реалізація інтелектуальних здібностей учнів; розвиток соціалізації учнів шляхом інтеграції шкільних предметів: географії та англійської мови.

Задачі уроку:

освітні: забезпечити засвоєння знань учнів про загальні відомості регіону Північна Америка, інтеграційні процеси регіону, визначити місце Північної Америки у світовому господарстві та міжнародних відносинах;
Світове́ господа́рство- глобальна система господарств держав та недержавних утворень, що пов'язані міжнародним поділом праці і взаємодіють між собою у різних формах.
Англійська належить до тих мов, що має найширший словниковий запас: (близько 250 тис. різних слів; Оксфордський словник англійської мови нараховує близько 600 тис. слів, а Словник Вебстера - 475 тис., але серед них велика частка архаїчних слів та величезний об'єм технічних термінів).
Міжнаро́дні відно́сини - система міждержавних взаємодій, суб’єктами яких є держави і міждержавні та неурядові організації, приватні особи. Наука про міжнародні відносини є комплексною та міждисциплінарною.
формувати комунікативні вміння, здібність працювати колективно і в парах.

розвиваючі: розвивати дослідницькі, творчі здібності дітей; вміння вилучати корисну інформацію з нового тексту; розвивати інтерес учнів до роботи на інтегрованих уроках географії та англійської мови.

виховні: розвивати почуття толерантності до інших країн, виховувати загальну культуру, естетичне сприйняття оточуючого, створити умови для реальної самооцінки учня, реалізації його як особистості.
Також це мова, яку знають найбільше людей як другу (нерідну) : (від 250 млн до 350 млн людей).


Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична, економічна та політична карти Північної Америки, атласи, контурні карти; підручники з географії (Пестушко В.Ю. Географія: Підр. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту, академічний рівень / В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова. – К.: Генеза, 2010. – 304 с.: іл..), картки, картини із зображенням природи; слайдова презентація Power Point, мультимедійний комплекс.
Microsoft PowerPoint (повна назва - Microsoft Office PowerPoint) - це застосунок для створення та відтворення презентацій, що є частиною Microsoft Office, і доступний в редакціях для операційних систем Microsoft Windows і Mac OS.


Вид уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання вчителя, виявлення відсутніх учнів.

Good day, children, sit down, please.

- I’m glad to see you and I hope that this lesson will be interesting and useful for you. Probably you are surprised because I speak English. Today we work on the integrated lesson of geography and English.

- Доброго дня, діти, сідайте, будь ласка. Я рада бачити вас и сподіваюсь, що цей урок буде цікавим и корисним для вас. Можливо, ви здивовані, бо я розмовляю англійською. Сьогодні ми з вами проведемо інтегрований урок географії та англійської мови.

- So, the duty report, please.



Черговий: I am on duty today. It is the ___ of ________. All are present.

- Діти, як ви гадаєте, чи потрібні такі уроки?

Англійською друкують найбільше.

- Чого ви очікуєте від нашого такого незвичного уроку?

- У чому полягає важливість нового матеріалу для вас особисто?

- Який результат ви повинні отримати наприкінці уроку?

Перед початком уроку хочу нагадати слова відомого французького філософа:

Людина, що не знає нічого,

може навчитися;

справа тільки в тому,

щоб було бажання вчитися.



Дені Дідро
- So, are you ready to work? Отже, ви готові працювати? Зараз перевіримо. У кожного з вас є картки оцінювання. В графі «Самооцінка» пропоную вам поставити оцінку готовності працювати на нашому уроці. Адже головне – поставити перед собою мету та йти до неї. У вас все вийде.

(Учитель звертає увагу учнів на оціночний лист – оцінювання на уроці відбувається засобом накопичувальної системи. Всі завдання уроку мають певну вагу. Всі відмітки підсумовуються. Заздалегідь відома сума, досягнення якої гарантує отримання певної підсумкової оцінки. Відрізняється від традиційної системи оцінювання накопичувальним характером і зрозумілими правилами отримання підсумкової оцінки. Можливість використання набраної суми в якості підсумкової оцінки дає системі велику диференціюючу здатність. У графі «Додаткові бали» учні отримують бали за допомогу вчителю, за активну роботу на уроці).

Оціночний лист учня



з /п

Зміст роботи

Бал окремого завдання

Бали, які отримав учень




Self-Assessment (Самооцінювання)







1.

Phonetic and physical limbering-up (фонетична і фізична розминка)

3




2.

Exercise «Contour map» (Вправа «Контурна карта»

22




3.

«Geographical domino» («Географічне доміно»)

5




4.

Робота в групі

2




5.

«Find equivalent» («Знайди еквівалент»)

3




6.

«Vocabulary» («Словник»)

5




7.

«Mineral resources» («Мінеральні ресурси»)

5




8.

Додаткові бали

3




9.

Всього балів

48:4 = 12




ІІ. Phonetic and physical limbering-up (Фонетична і фізична розминка)

На уроках англійської мови ви проводите фонетичну розминку.

Найдовше слово в англійській мові: pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis (45 літер, силіко́з - захворювання людини, викликане тривалим вдиханням пилу, що містить вільний діоксид кремнію).
Я пропоную під час виконання цього завдання поєднати фонетичні та фізичні вправи, які допоможуть вам подолати втому та стресовий стан, повторити географічну номенклатуру та перейти до іншомовного спілкування.
Фізи́чні впра́ви - елементарні рухи, складені з них рухові дії та їх комплекси, систематизовані у цілях фізичного розвитку.
Крім того, це завдання сприяє розвитку ваших творчих здібностей. Для виконання цього завдання заспіваємо пісню Benny Benassi «San Francisco».
Бенні Бенассі Benny Benassi (справжнє ім'я - Marco Benassi Geneser) (нар. 13 липня 1967, Мілан) - італійський диск-жокей i музичний продюсер, що працює в напрямках хауз, електрохауз i електроклеш.
Чому саме цю пісню ми виконуємо, ви дізнаєтесь трохи пізніше.



Paris, London, L.A.
Chicago, Tokio, Bagdad, New York
Hear the Global deejays
Moscow, Memphis, Capetown
Dallas, Amsterdam, Boston
Berlin, San-Francisco

If you're going to San Francisco
Be should to wear some flowers in your head
If you're going to San Francisco
You're gonna meet some gentle people there
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Жоден шкільний предмет не дає таких широких практичних навичок, які б готували людину до життя як географія. Без географічних знань сучасний і майбутній громадянин України не здатний орієнтуватися у сучасному світі, визначити в ньому своє місце, бути свідомим патріотом своєї Батьківщини, працювати на її блага. Значення англійської мови у сучасному світі також відомо всім.

На основі англійської мови створено кілька спрощених штучних мов.
Отже, під час нашого уроку ви отримаєте більш точне і образне представлення про загальну картину світу, природні явища і культурні зв’язки, тому що ми поєднуємо два шкільних предмети загальними задачами і побачимо ці зв’язки на конкретних життєвих прикладах.
Природне явище - сукупність процесів матеріально-інформаційного перетворення у природі, обумовлених загальними причинами.
Карти́на сві́ту - складно структурована цілісність, що включає три головні компоненти - світогляд, світосприйняття та світовідчуття. Ці компоненти об'єднані в картині світу специфічним для даної епохи, етносу чи субкультури чином.



Отже, ознайомившись з новою темою нашого уроку, про що ми довідаємось? (Робота з підручником – стор. 210).

Учень: Північноамериканський регіон, на відміну від двох попередніх, складається лише з двох країн, що мають значні розміри. Населення регіону нечисленне, порівняно з Азією, дуже урбанізоване і надзвичайно мобільне. Маючи величезні природні, наукові, та інтелектуальні ресурси, країни регіону за короткий історичний час стали впливовою силою в усьому світі. У Північній Америці як економічному регіоні діє ринкова модель розвитку економіки з низькою часткою державної власності, законодавчим забезпеченням свободи ринку, високою динамікою розвитку, гнучкістю господарства і швидким пристосуванням до нових економічних умов. Проте, крім переваг, тут є й недоліки, переважно соціального характеру: неоднорідність суспільства, значна диференціація доходів населення. Створення суспільства високих доходів сприяло формуванню суспільства високого рівня споживання, що періодично дає збої. Пропонуємо вам оцінити переваги і недоліки країн Нового світу, ознайомившись з цією темою.

ІV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  1. Exercise «Contour map» (Вправа «Контурна карта»)

А зараз я пропоную вам згадати географічні об’єкти, які ви вчили у 7 класі і позначити їх на контурній карті англійською мовою: North America, Pacific Ocean, Atlantic Ocean, Washington, New York, Colorado, Columbia, Huron, Canada, United States of America, Great Lakes, Mississippi, Cordilleras, Rocky Mountains, Appalachian Mountains, Great Plains, Central Lowland, Mississippi Valley, Saint Lawrence River, Hudson River, Ottawa, Alaska.


  1. «Geographical domino» («Географічне доміно»)

Continent

Canada




Country

Mississippi




River

Los Angeles



City

Washington




Capital

North America





V. Вивчення нового матеріалу за планом:

  1. Загальні відомості про регіон.

    1. Географічне положення.

    2. Населення.

    3. Економічний розвиток регіону.

  2. Інтеграційні процеси.

  3. Місце Північної Америки у світовому господарстві та міжнародних відносинах.

  1. Загальні відомості про регіон

(Робота в групах)

Шляхом перекладу англійського тексту, учні самостійно «добувають» нові знання. Вивчення нового матеріалу, розповідь дітей супроводжується електронною презентацією з ілюстраціями, підготовленою вчителем.



Geographical position of North America

(Географічне положення Північної Америки)

I group (І група учнів): North America is the third largest continent plus island Greenland, the world's largest island, Canadian Arctic archipelago and islands in the Caribbean. North America is bounded by the Pacific Ocean on the west; the Atlantic Ocean on the east; the Caribbean Sea and South America on the south and the Arctic Ocean on the north. But economic region North America includes only USA and Canada. The territory of this region is a 19.4 million km² with a population 340.5 million persons. (Північна Америка – третій з найбільших материків плюс острів Гренландія, найбільший острів світу, Канадський арктичний архіпелаг та Карибські острови. Північна Америка обмежена Тихим океаном на заході, Атлантичним океаном – на сході, Карибським морем та Південною Америкою – на півдні та Північним Льодовитим океаном – на півночі.
Кари́бське мо́ре (англ. Caribbean Sea, ісп. Mar Caribe, гаїт. креол. Lamè Karaïb, фр. Mer des Caraïbes, нід. Caraïbische Zee, пап'ям. Laman Karibe) - окраїнне напівзамкнене море басейну Атлантичного океану, із заходу і півдня обмежене Центральною та Південною Америкою, з півночі і сходу - Великими та Малими Антильськими островами.
Ти́хий океа́н, Великий океан - частина Світового океану. Обмежений материками Євразія і Австралія на заході, Північна і Південна Америка на сході, лінією, що проходить між півостровами Чукотським (мис Унікин) і Сьюард на півночі, Південним океаном на півдні.
Атланти́чний океа́н, раніше Атланті́йський океа́н - другий за величиною, після Тихого океану, океан на Землі. Назва походить від імені міфічної країни Атлантиди.[Джерело?]
Кариби (англ. Caribbean; застаріла назва - Вест-Індія від англ. West Indies, букв. «Західна Індія») - група островів в Атлантичному океані між Північною і Південною Америкою. Належить до Північної Америки.
Півде́нна Аме́рика (ісп. América del Sur, Sudamérica, Suramérica, порт. América do Sul, англ. South America, нід. Zuid-Amerika, фр. Amérique du Sud, гуар. Ñembyamérika, кеч. Urin Awya Yala, Urin Amerika) - материк, розташований в Західній, Південній і частково в Північній півкулях планети Земля.
Канадський Арктичний Архіпелаг (англ. Canadian Arctic Archipelago, фр. Archipel Arctique Canadien), або Арктичний архіпелаг - архіпелаг на півночі Північної Америки, належить Канаді. Один з найбільших архіпелагів у світі, має площу більше 1,4 млн км², і налічує 36 563 острови, які складають більшість території Північної Канади - більше островів - у території Нунавут і декілька - у Північно-західних територіях.
Півні́чний Льодови́тий океа́н, Півні́чно-Льодови́тий океа́н - найменший океан на Землі, розташований навколо Північного полюса, між Північною Америкою і Євразією. Найзначніші порти - Нарвік (Норвегія) і Мурманськ (Росія).
Але економічний регіон Північна Америка включає лише США та Канаду. Територія цього регіону – 19,4 млн. км² з населенням 340,5 млн. осіб).




ІІ group (ІІ група): Natural features of North America include the northern part of the American Cordillera, represented by the geologically new Rocky Mountains in the west and the considerably older Appalachian Mountains to the east. There an abundance of glacial lakes formed during the last glacial period on the north, including the Great Lakes. The main rivers of continent flow to east: the Mississippi/Missouri and Rio Grande into the Gulf of Mexico, and St. Lawrence into the Atlantic. (Природні особливості Північної Америки включають Американські Кордильєри, які представлені геологічно молодими Скелястими горами на заході та більш старші гори Аппалачі на сході. На півночі значна кількість льодовикових озер, сформованих в останній льодовиковий період, включаючи Великі озера.
Льодовико́ве о́зеро - озеро, що виникло в заглибинах поверхней, пов'язаних з діяльністю льодовика. Широко представлені в Карелії, Фінляндії, на Кольському півострові, Лабрадорі тощо.
Останній льодовиковий період - останній гляціал, у рамках нинішньої льодовикової ери. Він почався приблизно 110 000 років тому і закінчився близько 11 600 - 11 700 років тому. За цей час Земля зазнала декілька гляціалів і інтергляціалів.
Головні річки континенту течуть на схід: Міссісіпі/Міссурі та Ріо-Гранде – у Мексиканську затоку, річка Святого Лаврентія – до Атлантики).
Мексика́нська зато́ка (ісп. Golfo de México, англ. Gulf of Mexico) - внутрішнє море Атлантичного океану, оточене з трьох боків узбережжями південних штатів США, сходу Мексики та берегами острова Куба. З Атлантичним океаном з'єднано Флоридською протокою, з Карибським морем - Юкатанською протокою, що проходить між Мексикою та Кубою.
Рі́чка Свято́го Лавре́нтія (англ. Saint Lawrence River, фр. Fleuve Saint-Laurent) - велика міжнародна ріка, що протікає із заходу на схід у середніх широтах Північної Америки, сполучаючи Великі Озера з Атлантичним океаном.






ІІІ group (ІІІ група): The most of territory of North America is located in a temperate geographical zone, north part located in arctic, south part located in subtropical and tropical zones. The third part of area of region is covered the forests, about 8 % earths processed and belong to one of most productive in the world. Natural conditions are favorable for life and activity of population. (Більша частина території Північної Америки розташована у помірному географічному поясі, північна частина – в арктичному, південна – у субтропічному та тропічному поясах.
Тропічний кліматичний пояс - утворює два пояси на північ та південь від субекваторіального кліматичного поясу. Тропічний клімат формується загалом під впливом тропічних повітряних мас, що формуються між 23°30' північної й південної широт.
Третина площі регіону вкрита лісами, близько 8 % земель обробляються і належать до одних з найпродуктивніших у світі. Природні умови загалом сприятливі для життя і діяльності населення.




IV group (IV група): Geographical position of North America is advantageous because a continent has marine borders and natural bays which assist development of trade and economic connections. Neighborly position between the USA and Canada and between the USA and Mexico positively influences on forming of favorable geopolitical climate in a region. (Географічне положення Північної Америки вигідне, тому що континент має морські кордони і природні бухти, які сприяють розвитку торговельно-економічних зв’язків. Сусідське положення між США і Канадою та між США і Мексикою позитивно впливає на формування сприятливого геополітичного клімату в регіоні).



Population (Населення)

V group (V група): Countries in the region have a low index of natural increase of the population: on average it amounts to 0,5 ‰. The most of the population lives in cities. The level of urbanization of Canada is 80 %, and the USA is 79 %. There are the largest world’s megalopolises concentrated in economic region. Immigrations played a major role in the formation of USA and Canadian. Ukrainians living in North America formed the western Ukrainian diaspora with the population of 2.6 million people. (Країни регіону мають невисокий показник природного приросту населення: пересічно він становить 0,5 ‰. Більшість населення живе в містах. Рівень урбанізації Канади становить 80 %, а США – 79 %. Тут сконцентровані одні з найбільших мегалополісів світу. У формуванні населення США і Канади велику роль відігравали еміграції. Українці, які мешкають у Північній Америці, утворили західну українську діаспору з кількістю населення 2,6 млн.
Украї́нська діа́спора - збірне визначення української національної спільноти поза межами українських земель (етнічної української території), яка відчуває духовний зв'язок з Україною.
осіб).


Повторення понять «діаспора», «мегалополіс», «урбанізація» за допомогою вправи «Find equivalent» («Знайди еквівалент»). Використовуючи визначення, складені англійською мовою та підказки, складені українською мовою, сформувати визначення понять «діаспора», «мегалополіс», «урбанізація».

Украї́нська мо́ва (МФА: [ukrɑˈjɪnʲsʲkɑ ˈmɔwɑ], історичні назви - ру́ська, руси́нська[* 2]) - національна мова українців. Належить до слов'янської групи індоєвропейської мовної сім'ї[* 3]. Число мовців - близько 45 млн, більшість яких живе в Україні.



  1. Diaspora is a group of people who live outside the native area in which their ancestors lived.

  1. Крупна форма розселення, яка виникає під час зростання великої кількості сусідніх міських агломерацій.

  1. Megalopolis is a very large city or it is a region made up of several large cities and their surrounding areas in sufficient proximity to be considered a single urban complex.

  1. Перебування значної частини народу поза країною його походження.

  1. Urbanization is an increase of a population in cities and towns versus rural areas. Urbanization began during the industrial revolution, when workers moved towards manufacturing hubs in cities to obtain jobs in factories as agricultural jobs became less common.

  1. Процес зосередження населення і виробництва в містах, як правило, великих, відбувається під впливом розвитку виробництва та індустріалізації економіки.

Economic development of regions (Економічний розвиток регіону)

VI group (VІ група): Socio-economic conditions of life of people in Canada and the United States recognized the best. Canada is the fourth, and the USA is the thirteenth for this index. The majority of people in North America occupied in services. About 25% of the economically active population works in industry. USA and Canada are highly developed post industrial countries. (Соціально-економічні умови для життя людей США та Канади визнані найкращими. Канада за цим показником посідає четверте місце, а США – тринадцяте. Більша частина населення Північної Америки зайнята у сфері послуг. Близько 25 % економічно активного населення працює у промисловості.
Трети́нний се́ктор еконо́міки або сфера послуг - один із трьох секторів економіки в рамках гіпотези трьох секторів, який включає економічну діяльність, пов'язану з послугами.
Півні́чна Аме́рика - материк (континент) у Західній півкулі, північна частина частини світу Америки. Повністю розташований у північній півкулі та майже повністю - у західній.
Економічно активне населення - це частина населення обох статей, яка протягом певного періоду забезпечує пропозицію своєї робочої сили для виробництва товарів і надання послуг.
США та Канади – високорозвинені постіндустріальні країни).


Учитель: Одним з основних показників, за яким характеризується якість життя населення – це ВВП на душу населення (gross internal (domestic) product (GDP) per capita).



(Робота з підручником: аналіз таблиці 1 стор. 212 «Прогноз зміни показника ВВП на душу населення в країнах Північної Америки, дол.»)

Назва країни

2009

2010

2011

2012

2013

2014

США

45550

45254

46663

48591

50652

52393

Канада

38154

38478

39363

41175

43097

44724

Фактичні дані за 2009-2012 р.р.

Назва країни

2009

2010

2011

2012

США

45 305

46 616

48 113

49 965

Канада

37 801

39 075

41 392

42 693




Назва країни

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

Україна

4498

5224

5 583

6 226

6 954

7 311

6 312

6 691

7 215

7 418




  • Як ви вважаєте, що потрібно зробити, щоб покращити рівень життя населення України?
    Рі́вень життя́ - характеристика економічного добробуту населення, що вимірюється як реальний дохід на душу населення та кількість населення за межею бідності. Часто також приймаються до уваги доступ до системи охорони здоров'я, економічна нерівність, рівень освіти, доступ до певних товарів, очікувана тривалість життя при народженні.
    За оцінкою Державної служби статистики України, станом на 1 лютого 2017 року чисельність наявного населення України становила 42 558 328 осіб(без врахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя)


  1. Інтеграційні процеси

Учень: У північноамериканському регіоні в 1992 р. була укладена угода про вільну торгівлю і створена організація НАФТА.
Ві́льна торгі́вля (фритредерство)- зовнішньоекономічна політика, за якої держава не втручається у торговельні відносини з іншими країнами; відсутність штучних (створених урядом) бар'єрів на шляху торгівлі між окремими фірмами різних країн.
Це прискорило взаємну інтеграцію двох країн регіону з Мексикою, поліпшило співробітництво між державами і розширило зовнішньоекономічні відносини, що позитивно відбилося на економіці країн-учасниць. Було ліквідовано обмеження у взаємній торгівлі, створені умови, що полегшили взаємні капіталовкладення і реалізацію інвестиційних програм.

  1. Місце Північної Америки у світовому господарстві та міжнародних відносинах

(учні наклеюють схеми в зошити)








Розповідь учителя: У США і Канаді добре виражені всі ознаки країн-лідерів. Це:

  1. високий рівень економічного розвитку і виробництва сукупного ВВП і ВВП на душу населення у структурі господарства цих країн у створенні ВВП;
    Економічний розвиток - поняття економічної науки, що позначає перехід від одного етапу економіки до іншого, при якому в новому періоді не тільки збільшується виробництво тих самих товарів і послуг, що вже вироблялися раніше, а має місце й виробництво нових товарів і послуг з використанням нових технологій порівняно з попереднім періодом.


  2. висока частка сфери послуг у структурі господарства цих країн у створенні ВВП;

  3. високий рівень конкурентоспроможності національних економік;

  4. країни регіону входять у першу десятку країн щодо розвитку інновацій;

  5. високі технологічні досягнення: США посідають 2-ге місце, а Канада – 8-ме у світі;

  6. Країни є лідерами з надання інформаційних послуг у світі (наприклад, США володіють понад 75 % баз інформаційних даних, що підтверджує перехід країни до інформаційного суспільства);

  7. сільське господарство країн вирізняється великим ступенем інтенсивності та продуктивності (аграрний сектор США і Канади, незважаючи на невисоку зайнятість у ньому населення, не тільки повністю забезпечує внутрішні потреби країни, а й має великий експортний потенціал);

  8. стрімкий вплив їхніх транснаціональних корпорацій на всі сфери діяльності.

Виступ учня (з випереджальним завданням):

Силіконова долина

http://www.youtube.com/watch?v=VHgJx7GuGrU

Силіконова (Кремнієва) долина в США – це територія, на півострові Каліфорнія поблизу міста Сан-Франциско, яка є домівкою для багатьох ключових американських корпорацій, які спеціалізуються на сучасних електронних та інформаційних технологіях.

Транснаціональна корпорація - це корпорація, що здійснює міжнародне виробництво на основі прямих іноземних інвестицій та має прямий контроль над своїми закордонними філіями. ТНК - це міжнародні компанії.
Інформаці́йні техноло́гії, ІТ (використовується також загальніший / вищий за ієрархією термін інформаційно-комунікаційні технології (Information and Communication Technologies, ICT) - сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів.
Назва з'явилася спочатку через виробництво напівпровідників та електронної техніки.

Назву «Силіконова Долина» вперше вжив 11 січня 1971 року журналіст Д.Хофлер. Після, за схваленням керівництва технопарку, вона стала офіційною.

Деякі джерела пропонують назву «Кремнієва Долина», так як вважають, що назва «Силіконова Долина» – це помилковий переклад слова "silicon" (кремній) через його співзвуччя зі словом "silicone" (силікон – кисневмісні кремнійорганічні сполуки).

Силі́ційоргані́чні сполу́ки, кре́мнійоргані́чні сполу́ки - органічні сполуки, до складу яких входить силіцій, безпосередньо зв'язаний з карбоном.

Формально ці джерела мають рацію, але в російськомовних країнах все ж поширена назва «Силіконова Долина», і більшість людей називають її саме так.

У долини немає адміністративних кордонів і вона не відзначена на картах. Немає і географічних орієнтирів, які явно позначають її територію. Сьогодні Кремнієвої долиною називають всю економічну зону від Сан-Франциско до Сан-Хосе включно. Центром зростання долини виявився Стенфордський університет, заснований в 1891р. в Пало-Альто.

У університету було багато землі, більше 8000 акрів, але грошей, необхідних для фінансування швидкого післявоєнного зростання університету не вистачало. За оригінальним заповітом Леланда Стенфорда було заборонено продаж цієї землі, але не було нічого, щоб забороняло її здачу в оренду. Виявилося, що здача в довгострокову оренду була настільки ж приваблива для промисловості, як і право власності.

Університет імені Ліленда Стенфорда-молодшого (англ. Leland Stanford Junior University) або Стенфордський університет - приватний вищий навчальний заклад міста Стенфорд, Каліфорнія, США.
Пра́во вла́сності (в об'єктивному розумінні) - це сукупність правових норм, які регулюють відносини, пов'язані з володінням, користуванням і розпорядженням власником належним йому майном на свій розсуд і у своїх інтересах, усуненням усіх третіх осіб від протиправного втручання у сферу його володіння цим майном, а також обов'язки власника не порушувати прав та законних інтересів інших осіб.
Ідея належала Фредеріку Терману, професору університету.

Мета полягала у створенні центру високих технологій з підприємствами близькими до співпраці з університетом.

Висо́кі техноло́гії (англ. high technology, high tech, hi-tech) - найновіші і найпрогресивніші технології сучасності. До високих технологій належать найбільш наукомісткі галузі промисловості.
Це було геніально, і Терман, називаючи його «нашою секретною зброєю», швидко запропонував оренду обмежувати високотехнологічними компаніями, які можуть бути корисні Стенфорду. Тому Термана називали батьком Кремнієвої Долини.

Так, в 1946 р., почалося формування Стенфордського Дослідницького інституту (Stanford Research Institute), який створюється для підтримки економічного розвитку в регіоні. У 1951 році на університетській землі почалося будівництво офісного парку, який отримав назву «Стенфордський індустріальний парк». Цей комплекс вважається першим об'єктом, який цілком був спрямований на технології. Особливий внесок у справі формування парку також вніс Терман, за порадою якого у 1939 р. студенти Вільям Хьюлетт і Девід Паккард заснували тут своє підприємство з виробництва аудіо-генераторів.

Девід Паккард (анґл. David Packard, нар. 7 вересня 1912(19120907), Пуебло, США - пом. 26 березня 1996, Стенфорд, США) - американський підприємець, разом із Вільмом Г'юлетом є співзасновником всесвітньо відомої комапанії Hewlett-Packard.
Так, у Кремнієвій долині з'явилася перша IT-компанія – Хьюлетт-Паккард, яка спочатку розміщувалася в гаражі, а нині має об'єм продажів більше $ 6 млрд. на рік.

Зараз Кремнієва долина вважається найбільшим Hi-Tech центром США (за іншими даними – всього світу). Тут розташовані офіси найбільших компаній з виробництва електроніки і програмного забезпечення. У роботах задіяні більше 300 тисяч фахівців. До складу долини входить близько 7 тис. (!) хардварних і софтверних компаній.







VІ. Систематизація і закріплення нових знань, умінь та навичок учнів

  1. «Vocabulary» («Словник»)

Look at the word-line and find 5 words (подивіться на ланцюжок із слів і знайдіть 5 слів та перекладіть їх):

скругленный прямоугольник 4

Diaspora – діаспора, Huron – Гурон, industry – промисловість, Canada – Канада, urbanization - урбанізація



  1. Практичне завдання (робота в парах)

Mineral Resources of North America

Користуючись картою атласу, назвіть мінерально-сировинні ресурси Північної Америки, які мають господарське значення. У яких галузях промисловості вони можуть бути використані (навести 5 прикладів)?

Галузі - сукупність підприємств, які виготовляють однорідну продукцію, або надають однорідні послуги. У галузевій структурі господарства виділяють дві сфери - виробничу і невиробничу. Виробнича сфера забезпечує країну різноманітними товарами, невиробнича сфера - послугами матеріального і нематеріального характеру.

На допомогу:

Mineral Resources

(Мінеральні ресурси)

Sectors of industry

(Галузі промисловості)

coal - вугілля, salt - соль, oil - нафта, peat - торф, gas - газ, graphite - графіт, clay - глина, chalk - крейда, sulphur – сера, iron ore – залізна руда, manganese - марганець, nickel – нікель, uranium – уран, zinc - цинк, aluminum – алюміній.

fuel industry,

electric power,

metallurgy,

machine engineering,

chemical industry,

building materials industry.



For example: Coal can be used in the fuel industry.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Відбувається обговорення досягнень учнів протягом уроку, коментування оцінок, дається висновок щодо реалізації мети уроку, його значення для дітей, порівняння самооцінювання з отриманими оцінками.



VІІІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати новий матеріал підручника географії за темою (§ 40).

  • Повторити географічні об’єкти (номенклатуру) Північної Америки.

  • Творче завдання (за бажанням): скласти власний варіант «Географічного доміно» для інтегрованого уроку, використовуючи номенклатуру даного уроку або написати слова до пісні фонетичної розминки, використовуючи назви українських міст.

  • Одне індивідуальне завдання «Подорож до Диснейленду».


Скачати 177.77 Kb.