Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Виховна година: «Чи залежний ти від соціальних мереж?» Мета

Скачати 106.77 Kb.

Виховна година: «Чи залежний ти від соціальних мереж?» Мета




Скачати 106.77 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації05.05.2017
Розмір106.77 Kb.
  1   2

Виховна година: «Чи залежний ти від соціальних мереж?»

Мета:

1. Сформувати адекватне уявлення про Інтернет, соціальних мережах, їх впливу на підлітків;

2. Ознайомити з ознаками інтернет-залежності;

3. Виховувати повагу до власного здоров'я.



Завдання:

1. Познайомитися з історією зародження соціальних мереж і найвідомішими соціальними мережами;

2. Розглянути позитивні і негативні риси впливу соціальних мереж;

3. Провести опитування про знання студентами соц. мереж і виявлення у них інтернет-залежності;

4. Зробити висновки.

Устаткування: презентація з відеоматеріалом про соціальні мережі, аркуші формату А4 для проведення тестування, пам'ятка поведінки в соціальних мережах для студентів

Педагогічні функції заняття:

• просвітницька - класна година дає можливість розширити коло знань підлітків в області впливу соціальних мереж на їх власне здоров'я;

• орієнтувальна - допоможе сформувати власне ставлення до впливу соціальних мереж на розвиток підлітків;

• направляюча - покликана переводити обговорення того чи іншого явища в рамки реального досвіду студентів;

• формувальна - допомагає виробляти у студентів навички обмірковування і оцінки своїх вчинків і самих себе, допомагає у виробленні вмілого ведення діалогу і висловлювання, відстоювання власної думки.

Хід заняття

1. Повідомлення теми і мети заняття

Двадцять перше століття. Століття комп'ютерних технологій і новинок. Саме за ними наше майбутнє. Вже кожна п'ята дитина не тільки вміє користуватися комп'ютером, але і досконало володіє Інтернетом. Багато підлітків проводять свій вільний час в соціальних мережах.

І що ж чекає нас в найближчому майбутньому? Невже комп'ютери стануть нашими кращими друзями? Чи замінить «віртуальна реальність» реальне життя? Ні, якщо ми зможемо цьому запобігти. Все просто - не можна забувати про золоту середину, про норму.

Aurea mediocritas з лат. - золота середина - крилатий вираз, що вживається у значенні: про думки або поведінку людини, яка уникає труднощів, віддає перевагу поміркованості (зазвичай вираз вживають іронічно).
Будь-які ліки можуть стати отрутою, якщо вони прийняті в занадто великих дозах. Ми не навчилися правильно використовувати свій час в Інтернеті.

Чому ж ми так любимо проводити час за комп'ютером і в соціальних мережах? Як на нас це впливає? І чи зможемо ми зупинитися?

Ми вже зараз не можемо жити без Інтернету, і вважаємо, що за ним наше майбутнє. Але чи так це? Питання спірне.

Про шкоду і користь досі сперечаються вчені. Тому я і захотіла з'ясувати, в чому полягають позитивні і негативні моменти при роботі в соціальних мережах і чи потрібно підлітку проводити там час.

Соціалізація людини відбувається в процесі виховання і під значним впливом середовища. Серед сучасних людей, в якій відбувається виховання, істотно змінилася.

Людина (англ. human, нім. mensch) - жива, наділена інтелектом істота, суб'єкт суспільно-історичної діяльності і культури. Відмінними рисами людини, які визначають її унікальність у Всесвіті, є її свідомість, здатність мислити і здатність до здійснення вільного вибору, приймати відповідальність за власні дії; наявність моральних суджень.
Зараз найбільш сильний вплив робить Інтернет. В даний час дуже загострилася ситуація впливу як Інтернету, так і соціальних мереж на підростаюче покоління. Деякі вважають, що це приносить тільки користь, деякі - що шкода ...

Уявити сучасних підлітків без соціальних мереж сьогодні просто неможливо. Вконтакте, Однокласники, Фейсбук заполонили розуми багатьох підлітків.



2. Що ми знаємо про соціальні мережі?

Коли з'явилися соціальні мережі і хто був їх засновником розповість студент (розповідь студента).



Презентація (Додаток 1)

В процесі пошуку інформації було знайдено відео, яке хотілося всім продемонструвати (презентація з відеоматеріалом).

Інформаці́йний по́шук (ІП) (англ. Information retrieval) - наука про пошук неструктурованої документальної інформації. Особливо це відноситься до пошуку інформації в документах, пошук самих документів, добуття метаданих з документів, пошуку тексту, зображень, відео та звуку у локальних реляційних базах даних, у гіпертекстових базах даних таких, як Інтернет та локальні інтранет.



3. Проблеми впливу соціальних мереж на підлітків

3.1 Підлітки і соціальна мережа

Сучасні підлітки значно відрізняються від підліткового покоління минулих років, коли світ існував без гаджетів, комп'ютера і соціальних мереж, які стали сенсом життя дітей нашого часу.

Сенс життя Сенс життя, сенс буття - філософська та духовна проблема, що має відношення до визначення мети існування, призначення людства, людини як біологічного виду, одне з основних світоглядних понять, що має величезне значення для духовно-морального становлення особистості.

Батьки часто дивуються, як можна проводити стільки часу біля комп'ютера, коли на вулиці така гарна погода! Дійсно, сучасні підлітки і соціальні мережі стали майже нероздільними, це інтернет-залежність, яка захопила свідомість дітей і заповнила весь їх внутрішній світ. Адже ще десять років тому у дворах можна було побачити галасливі підліткові компанії і почути дзвінкий дитячий сміх.

Років тому - шкала часу, що широко використовується в археології, геології та інших науках для датування подій в минулому. Оскільки час відрахунку змінюється, стандартна практика пропонує використання 1950 року як еталонної точки «сучасності».
Зараз діти і підлітки все частіше проводять час біля улюблених комп'ютерів, які замінили їм справжніх друзів, розваги і навіть батьків.

Підлітки і соціальні мережі - проблема чи це? Це питання було доручено дослідити активу групи.



3.2 Опитування

Викладач запропонував підліткам максимально чесно відповісти на опитування, який містив такі питання (Опитування - Додаток 2).



3.3 Результати дослідження

Про результати опитування розповідає студент і демонструє їх на презентації (Презентація (Додаток 3)).

Грунтуючись на результатах проведеного опитування і особистого досвіду було з'ясовано, що приблизно з 11 років підлітки починають занурюватися в активне спілкування з однолітками, відводячи батьків на другий план. Соціальні мережі дають можливість завести собі друзів, хобі, дізнатися багато нової інформації і позбутися від почуття самотності, яке часто відчувають багато підлітків. Там дитина може знайти однодумців, поділитися душевними переживаннями, запитати поради у старших товаришів.

Часто тандем «підлітки та соціальні мережі» є згубним для дитячої психіки, а іноді й життя. Спілкуючись в соціальних мережах, підліток приєднується до різних груп, субкультур, знайомиться з сумнівними людьми. Все це може плачевно обернутися для нестійкої психіки і навіть життя підлітка, який легко входить в довіру і піддається впливу.

Ще одна негативна сторона спілкування підлітків в соціальних мережах - обмеження комунікативних можливостей в реальному світі. Часто підлітки, які звикли знайомитися «заочно», відчувають проблеми в зав'язуванні реальних знайомств. Адже в інтернеті дитина може вибрати для себе будь-яку роль, зробити себе кращою, красивішою, придумати себе ідеального, але в житті все не так просто, адже ти такий, який ти є, і деякі виявляються не готові прийняти це.

Штучні друзі в соціальних мережах позбавляють підлітків можливості пізнати щірість справжньої дружби. На жаль, все частіше дружба вимірюється кількістю віртуальних друзів, ніж справжніх.

Безумовно, соціальна мережа стає з кожним днем ​​все популярнішим серед підлітків. І, на жаль, не всі вміють правильно нею користуватися.

3.4 Позитивні риси впливу соціальних мереж

Психологи, педагоги і батьки прагнуть знайти плюси соціальних мереж, але їх не так вже й багато:

• можливість самореалізуватися в очах друзів і знайомих.

знайти собі друзів, знайомих однокласників.

• пошук в соціальних мережах однодумців. Є чимало важливих і потрібних груп, де люди можуть обмінюватися накопиченим досвідом або просто своїми поглядами на життя.

• велика база даних відео файлів, музичних файлів, серед яких можна знайти рідкісні або потрібні екземпляри.



3.5 Негативні риси впливу соціальних мереж

Вплив соціальних мереж на підлітків може бути як позитивним, так і негативним. У більшості випадків негативних чинників стає більше. Основні шкідливі фактори при частому перебуванні за комп'ютером і знаходженні соціальних мереж:

• обмежена поза, сидяче положення протягом тривалого часу.

• вплив електромагнітного випромінювання.

Світло Св́ітло - електромагнітні хвилі видимого спектру. До видимого діапазону належать електромагнітні хвилі в інтервалі частот, що сприймаються людським оком (7.5×1014 - 4×1014 Гц), тобто з довжиною хвилі від 390 до 750 нанометрів.

• втома очей, навантаження на зір.

• перевантаження суглобів кистей.

• стрес при втраті інформації.

• залежність від віртуального світу.

• загальнодоступність інформації.

психічні розлади.


  1   2


Скачати 106.77 Kb.

  • Педагогічні функції заняття
  • Хід заняття 1. Повідомлення теми і мети заняття
  • 2. Що ми знаємо про соціальні мережі
  • 3. Проблеми впливу соціальних мереж на підлітків 3.1 Підлітки і соціальна мережа
  • 3.3 Результати дослідження
  • 3.4 Позитивні риси впливу соціальних мереж
  • 3.5 Негативні риси впливу соціальних мереж